mulle tuli lasku ultrasta :o

siis julkisella puolella kävin rv 20 ultraäänitutkimuksessa joka siis kuuluu asiaan ja nyt siitä tuli 25? lasku.. mistään tälläsestä ei oltu puhuttu missään vaiheessa että on maksullinen. tottakai oltas siinä käyty vaikka olis tiedettykin mutta yllätyksenä ei ollut kovin kiva juttu. ei esikoisen aikana 2 vuotta sittne ultrasta maksaa tarvinnut :eek:

Ihan normaali käytäntö.
Mulle kävi niin että aluesairaalassa joutu lääkäristä riippuvista syistä käymään ultrassa kaks kertaa, jolloin maksoin myös kaks käyntiä. Yliopistollisessa ei joutunu samasta syystä maksaan ku sen yhen kerran, outoa..

vieras
Kyllä siitä yleensä menee se poliklinikkamaksu. Täällä np-ultran saa ilmaiseksi, se on samalla ensimmäinen neuvolalääkärikäynti, muut sitten maksaa aina tuon poliklinikkamaksun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis sairaalassako? Kyllä meillä on aina tullut polikäyntimaksu jos on äitipolilla pitänyt käydä.
no pakko se oli äitipolilla käydä kun sinne on siirretty kaikki tän kaupungin ultrat. enää ei ketään ultrata terveyskeskuksessa/neuvolassa. han normaali rakenneultra siis oli kyseessä.
eli onpa surkeeks tuoki systeemi täs kaupungis menny.. kyllä mä luulin että tässäki raskaudessa normaalitutkimukset on maksuttomia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:
Siis sairaalassako? Kyllä meillä on aina tullut polikäyntimaksu jos on äitipolilla pitänyt käydä.
no pakko se oli äitipolilla käydä kun sinne on siirretty kaikki tän kaupungin ultrat. enää ei ketään ultrata terveyskeskuksessa/neuvolassa. han normaali rakenneultra siis oli kyseessä.
eli onpa surkeeks tuoki systeemi täs kaupungis menny.. kyllä mä luulin että tässäki raskaudessa normaalitutkimukset on maksuttomia.
Käytännöt muuttuvat, enhän mä voi tietää miten teillä on systeemit muuttuneet. Meillä on maksettu sekä np- että rakenneultra aina itse, kokemuksia noin 9 vuoden ajalta. Tai kaiken mikä on tehty keskussairaalassa on maksanut polikäynnin verran.

Tk:ssa on vanha ultran räppänä jolla silloin tällöin tarkastellaan jos tarvetta mutta laite on vanha eikä ole kunnollista ultraajaa.

vieras
olen käynyt äitipolilla ultrassa 2-3 viikon välein rv 20 (siis rakenneultrasta) lähtien, ja kyllä, jokaisesta joudun maksamaan tuon poliklinikkamaksun 25e. ja sairaalamaksun jokaisesta päivästä, jonka olen ollut osastolla tarkkailussa. ja ilolla maksan kun tiedän, että vauvasta ja minusta on pidetty hyvää huolta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ei se maksa:
Niin, siis eihän se toimenpide maksa. Mutta sairaalassa asioidessasi maksat poliklinikkamaksun, aina.
No ei meillä kyllä mee kunnallisesta ultrasta mitään poliklinikkamaksua :-O
Sinulla taitaa olla maksukatto täynnä, jos ei mene enää poliklinikka maksuja.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:
entäs sokerirasitus johon mut taas määrättiin. sekin tehtiin sairaalassa, niin tehtiin myös 2v. sitten. onkohan tällä kertaa siitäkin odotettavissa lasku?
Jos se tehdään äitipolilla niin kyllä, mutta minulle ei tullut laskua, kun se tehtiin neuvolan kautta. Oikeasti, mieti kuinka pieni raha tuo on! Et saisi murto-osaakaan yksityiseltä puolelta.

Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ei se maksa:
Niin, siis eihän se toimenpide maksa. Mutta sairaalassa asioidessasi maksat poliklinikkamaksun, aina.
No ei meillä kyllä mee kunnallisesta ultrasta mitään poliklinikkamaksua :-O
Sinulla taitaa olla maksukatto täynnä, jos ei mene enää poliklinikka maksuja.
Ei voi olla, kun en käytä kunnallisia muuten ollenkaan. Siis lasta käytän neuvolassa ja omat raskausajan neuvolat oon käynyt, mutta muuten ei käytetä terveyskeskusta lainkaan, ja neuvoloistahan ei mene maksua. Eikä mulla oo kummassakaan raskaudessa tullut mitään poliklinikkamaksuja kunnallisista ultrista - ekan raskauden aikana alkuraskauden- ja rakenneultra, tässä tokassa alkuraskauden- ja yksi ylimääräinen ultra.

Seera
26 eur!! Mita ihmetta sa jaksat valittaa moisesta summasta. Taalla ulkomailla olen maksanut yli 100 eur joka ultrasta (vakuutus ei korvaa kaikkea). Turhaa valitusta, hyvin on asiat Suomessa kun ihmiset jaksavat valittaa pikkurahasta.

Yhteistyössä