Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Alkuperäinen kirjoittaja mä:
Verotus on taalla Hollannissa korkeampaa kuin Suomessa, tarkistakaan vaikka jos ette usko. Silti tuista on turha unelmoidakaan.
Palkkataso ehka hiukan korkeampi kuin Suomessa, mutta kateen jaa verotuksen jalkeen vahemman. Taman olen tarkistanut.
Verrattuna minkäkokoiseen kuukausipalkkaan ?
Minulla brutto alle 3k eur/kk ja maksan lahemmas 40% taalla. Tiedan etten maksaisi Suomessa niin paljoa.
Jos sulla on 1 lapsi, sittein sulle jää töissä käymisestä päivähoitomaksun jälkeen n.400-500 eur /kk käteen. Kannattaako todellakin sen rahan takia pikkuvauva viedä hoitoon?!
Ja se taittaa jäätäkin teidän ainoaksi lapseksi, koska äsekin tuli todestettua oiekin kovaäänisesti, että ei kannata tehdä lapsia, jos on kysyttävää, pystyykö niistä maksamaan. Ja kun miehesi tulot niin pienet, että se sinun 400eur on välttämätön, sitten ei voi kyllä lisää hankkia. Otan osaa!
Ja varmaankin Hollannissa on enimmäkseen vaan yksilapsiset perheet, samoista syistä.
(mun kavereilla siellä on tosiaan 4 lasta, muuttivat palkan perässä sinne siis neljän lapsensa kanssa, mutta palkkatasosta ja verotuksesta ei olla ikinä jutletu)