Mulle 2 lapsen kotiäitiys on todella rankkaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
asumme niin syrjässä, eikä meillä ole kuin yksi auto (jolla mies käy töissä). olen kaikki päivät lasten kanssa yksin. n. kerran-kaksi kuukaudessa käydään jossain kylässä tai joku käy meillä kylässä. muita äitejä näen muutaman kerran/puolessa vuodessa. koska autoa ei ole, en pääse mihinkään kerhoihin ja harrastuksiin. ainoa aikuiskontakti on silloin tällöin vieraileva tätini.

mulla hajoaa kohta pää enkä jaksa enää yhtään mitään. mies ei ymmärrä, mitä on olla päivät täysin yksin lasten kanssa, kun itsellään on töissä paljon kontakteja. tuntuu etten jaksa enää. en jaksa hoitaa enkä seurustella lastenkaan kansa tarpeeksi :(

En minäkään tuollaista olisi jaksanut. Oikeasti ei tuollainen elämä olen normaalia. Pitäähän sulla olla kontakteja ja lapsilla myös. Missä lähimmät päiväkodit, koulut, harrastukset ym.?

tuttu tunne. meillä oli aikoinaan sama tilanne ja avioero meinasi tulla ennen kun isäntä tajusi asian. nyt meillä on kaksi autoa joten en ole riippuvainen miehen kotona olosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pajukko:
En minäkään tuollaista olisi jaksanut. Oikeasti ei tuollainen elämä olen normaalia. Pitäähän sulla olla kontakteja ja lapsilla myös. Missä lähimmät päiväkodit, koulut, harrastukset ym.?

samaa mieltä! muutto ihmisten luo!

no, asutaan OIKEASTI niin syrjässä, että lähimpiin päiväkoteihin ja harrastuksiin on noin 40 kilometria. Sieltä löytyvät myös harrastukset. Pohjoisessa asutaan.

itelläni on aivan sama juttu olen muuttanut jonkun aikaa sitten isosta paikkakunnasta pieneen ja päivät yksin kotona lapsen kanssa toinen tulossa ihan just mies töissä ja illalla n.6 aikaa kotiin silloin ehkä piipahdamme jossain kylässä ... mutta tuntuu kyllä että huoh ois helppoo jos ois ees joitan kenen luona käydä .. tai just se auto

Jätät miehen hetkeksi kotiin (no edes viikonlopuksi) lasten kanssa ilman autoa. Et tee mitään turhan hienoja valmisteluja etukäteen vaan ihan samaan tapaan kuten hän jättää sinut lasten kanssa. Sitten suhautat itse jonnekin hetkeksi, vaikka sukulaisiin pariksi yöksi.

Voisitteko muuttaa ihmisten ilmoille?? Toinen auto, ei tarvitse olla kallis?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Olisiko mahdotonta hankkia toista autoa?

no miehen mukaan ei ole varaa pitää kahta autoa. Vaikka kyllä nyt perhana on varaa jos vaan vaikka säästää. Mies ei vaan ymmärrä miltä tuntuu olla eristyksissä kaikesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Olisiko mahdotonta hankkia toista autoa?

no miehen mukaan ei ole varaa pitää kahta autoa. Vaikka kyllä nyt perhana on varaa jos vaan vaikka säästää. Mies ei vaan ymmärrä miltä tuntuu olla eristyksissä kaikesta.

Sanot että hajoaa pää. Että et jaksa.

Soita neuvolaan ja sano että nyt en jaksa. Sieltä saattaisi saada apua tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no, asutaan OIKEASTI niin syrjässä, että lähimpiin päiväkoteihin ja harrastuksiin on noin 40 kilometria. Sieltä löytyvät myös harrastukset. Pohjoisessa asutaan.

Miten olette sinne ajautuneet? Lasten kannaltakaa ei pidemmän päälle hyvä. Miten koulumatkat ja kaverisuhteet, kun noin kaukana asuu. Talvella varmaan kamalaa siis onko teillä naapureita lähettyvillä? Minusta turvatonta.

Olisiko töihin lähtö mahdoton vaihtoehto? Pääsisi lapsetkin hoitoon? Mä olin neljä vuotta kotona. Sosiaalista elämää oli paljonkin ja pääsin liikkumaan, mutta olin jo tosi kypsä kotona oloon. Keväällä menin töihin ja lapset päiväkotiin (4v ja 2v) ja olen todella tyytyväinen ollut.

Miehesi ei tosiaan taida tajua ihan kaikkea kun itse pääsee sieltä joka päivä pois. Minä kyllä laittaisin ehdoiksi, että toinen auto tulee tai muutan sivistyksen pariin. Ymmärrän kyllä, ettei kukaan jaksa tuollasta eristyneisyyttä pitkään.

Nyt on ihan pakko kysyä, että miksi ihmeessä olet ryhtynyt kotiäidiksi korpeen? En vittuile, mutta ihmettelen vaan. Kukaan ei tässä maailmassa pakota ja vieläkään ei ole myöhäistä korjata tilannetta. Muutto ihmisten ilmoille, työpaikka ja lapset hoitoon.

Yhteistyössä