Mulla sekoo kohta pää ton 8v:n vaatteitten kanssa!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bbbbbbbb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bbbbbbbb

Vieras
Suunnilleen puolet vaatteista mitä sille ostan menee suoraan käyttämättöminä eteenpäin. Ei vaan kelpaa, kun aina jokin vika muka, tuntuu inhottavalta puristaa on liian "iso tai pieni" tai kutittaa. Olen jo luopunut kokonaan sammareitten ja farkkujen ostosta, ostan vaan sukkahousuja ja hameita ja veluurihousuja kun muita ei suostu käyttämään. Ja vaatteet kyllä testataan ja kaupassa ne on ok mutta sitten kotona ei enää olekaan. Vaikka ovat oikeaa kokoa ja sopivaa mallia niin aina on jokin vika ettei suostu käyttämään! Nytkin naulakossa olisi 3 uutta takkia, mutta suostuu käyttämään vain yhtä vanhaa! Ja parit hyvät uudet kengät, mutta menee niillä samoilla vanhoilla kulahtaneilla.
On se kiva kun se sitten kulkee vanhoissa samoissa trikoovaatteissa vaikka kaapit pursuaa uutta nättiä vaatetta!! Ja kun mietin miten paljon on taas mennyt rahaakin vaatteisiin joita ei suostu käyttämään... :/ Mitä mä teen tuon muksun kanssa?? Ei se nyt voi kulkea aina vaan jossain trikoorytkyissä vaikka ne mukavimpia onkin. Ja mm. ulkohousuja ei suostu ollenkaan laittamaan koulumatkalle.

kuten kirjoitin, se sovittaa vaatteita ja ne on kaupassa ok, tuntuu hyvältä, ostetaan. sitten kotona alkaakin vältellä sen vaatteen päälle pukemista ja loppujen lopuksi käy ilmi että se kutittaa, puristaa, tuntuu inhottavalta tms tms. ja jää käyttämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja löoih;27333712:
asperger. Ei ole normaalia. SUlle varmasti on moni tytön hoitaja puhunut jumittumisesta yms. Hae apua tytölle.

no tytöllä on kyllä keskittymisongelmia, keskittymiskyvystä mainittiin eskarissa ja 1. luokalla sai todistukseen tyydyttävän keskittymisestä. Muuten ei ole kukaan mitään sanonut. Mutta ollaan kyllä huomattu jo vuosia sitten että tyttö on rauhaton, huono keskittymään ja vilkas, ongelmia on myös syömisessä. Mutta kuitenkin pärjää ihan hyvin normaaliluokassa ja kavereitten kanssa, eli olemme ajatelleet että on vain sen luonteinen. Olen miettinyt kyllä että jos on jokin adhd tai aistiyliherkkyyttä, mutta kun kuitenkin pärjää normielämässä kuten muutkin ikätoverit....

Mä on lopettanu niiden vaatteiden ostamisen missä tiedän et ei tuu pitämään. Meilläkin mennään niin leggareilla, sukkiksilla mekoilla ja tunikoilla.

Varmistan myös kaupassa moneen kertaan et onko varmasti hyvä ja enkä ota kotonakaan lappuja pois ennenkuin on satavarma et se pidetään.

Nyt on vähentyny onneks ja ikää on 8,5v.

Mulla on samanlainen 9-vuotias. Nyt on ehkä pikkuisen helpottanut, mutta tosi kronkeli vaatteiden suhteen. Ja toinen on hiukset. Ei laita pinnejä, eikä saa laittaa ponnaria tai muutenkaan hiuksia kiinni. Ihan samanlaista vaatteiden kanssa kuin ap:llä. Housuja ei pidä kuin liikuntatunneilla ja trikoisia. Kaikki pitää olla just mieluisia ja suurin osa vaatteista menee meilläkin kirkon keräykseen ihan käyttämättöiminä :(

Nytkin on ainakin 4 uutta hametta, 5-6 puseroa, 5-6 neuletakkia, iso kasa mekkoja ja ainakin 2 legginsit ja sukkahousut sekä talvitakki viime talvelta, joita ei ole käyttänyt kertaakaan. Housuja on myös muutamat, kun ostetaan aina kokeeksi, että jospa alkaisi pitämään. Toppahousut onneksi menee talvella, mutta nekin on jo pari vuotta vanhat, kun uusia ei huoli eikä suostu käyttämään.

Muuten aivan ihana tyttö, eikä ole mitään muita vaikeuksia.

sit sanoisin myös että aikuinen päättää joistain asioista, esim. laitetaanko ulos ulkohousut vai ei. Ei teinitkään edes aina osaa toimia kuten olisi heille parhaaksi, joten ei missään nimessä vielä 8-vuotias.

[QUOTE="vieras";27334176]sit sanoisin myös että aikuinen päättää joistain asioista, esim. laitetaanko ulos ulkohousut vai ei. Ei teinitkään edes aina osaa toimia kuten olisi heille parhaaksi, joten ei missään nimessä vielä 8-vuotias.[/QUOTE]

Tämä on totta. Ulkohousujen laittamisesta en minäkään tingi, tai siis siitä että sään mukaan pukeudutaan. Tosin moni 8v lähtee aamulla yksin kouluun, joten todella omapäinen kyllä jättää ne housut laittamatta.

Hah, meidän 4v on ihan samanlainen. Se ei suostu mekkoa tai hametta laittaa, siksi niitä en enää ostakaan. Muutenkin on tosi tarkka mikä kelpaa ja mikä ei ja mä kun luulen ostavani "vaatimusten" mukaisen vaatteen niin ei olekaan. Onneksi tolle löytyy suurin osa kirppikseltä niin ei ole niin suuri tappio vielä.

Yhteistyössä