mulla pitää olla lääkärin todistus jos oon poissa

  • Viestiketjun aloittaja teija
  • Ensimmäinen viesti
kk
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa sh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjähenkinen:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
On työnantajan oikeus vaatia lääkärintodistus jokaisesta sairaslomapäivästä jolta maksaa palkan tyhjästä.
Kannattaa varmaan miettiä miksi näin.
Meillä saa olla kolme päivää pois omalla ilmoituksella.
Työnantajan ei ole edes pakko hyväksyä kaikkia lomia, näin vain tehdään.
Höpö höpö jos lääkäri kirjoittaa saikkulapun siinä ei oo mitään muuta vaihtoehtoa kuin maksaa vaan :LOL:
valitettavasti kyl se vain niin menee, että työntantaja voi muuttaa lääkärin kirjoittaman saikkulapun palkattomaksi.. työnantajan ei ole pakko hyväksyä sairasloman syytä palkallisena
Voi jsesses mitä besserwissereitä taas liikkeellä :LOL: lääkäri arvioi mikä on henkilön työnkuva, et tarviiko saikkua ei siis kirjoita sitä jos se ei ole työssä toimimisen kannalta välttämätöntä. Ja työnantajalla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin se saikkulappu hyväksyä. Itseasiassa saikkulapussa ei tarvi edes lukea diagnoosia. Ottakaa nuijat selvää enneku tulette julistamaan ainoaa oikeaa totuutta :LOL:
kuuleppa otappas ite selvää... ja kyl siinä saikkulapussa pitää se diagnoosi numero olla. Se ei kelpaa muuten kelalle. Jos saikku jää työnantajan ittensä maksettavaksi ni sit se on työnantajan murhe, mut pidemmässä saikussa pitää olla aina diagnoosi numero...
 
kk
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjähenkinen:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
On työnantajan oikeus vaatia lääkärintodistus jokaisesta sairaslomapäivästä jolta maksaa palkan tyhjästä.
Kannattaa varmaan miettiä miksi näin.
Meillä saa olla kolme päivää pois omalla ilmoituksella.
Työnantajan ei ole edes pakko hyväksyä kaikkia lomia, näin vain tehdään.
Höpö höpö jos lääkäri kirjoittaa saikkulapun siinä ei oo mitään muuta vaihtoehtoa kuin maksaa vaan :LOL:
Näin asia ei ole. Jos lääkäri kirjoittaa sairaslomalapun, syynä, että nilkka nyrjähtänyt, voi työnantaja etsiä työntekijälle toista työtä, missä sitä nilkkaa ei tarvita.
näin juuri...
 
vieras
Mä olin työstäni sairaslomalla useam kuukauden murtuneen kintun takia. työnkuvani vuoksi mun olisi ollut täydellisen mahdotonta tehdä töitä sen kanssa, ja työnantajalle todennäköisesti äärimmäisen hankalaa keksiä mitään korvaavaa työtä. jossain toisessa duunissa, missä olisi saanut maata perseellään koko päivän, en todennäköisesti olisi koko saikkua tarvinnutkaan.
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa sh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjähenkinen:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
On työnantajan oikeus vaatia lääkärintodistus jokaisesta sairaslomapäivästä jolta maksaa palkan tyhjästä.
Kannattaa varmaan miettiä miksi näin.
Meillä saa olla kolme päivää pois omalla ilmoituksella.
Työnantajan ei ole edes pakko hyväksyä kaikkia lomia, näin vain tehdään.
Höpö höpö jos lääkäri kirjoittaa saikkulapun siinä ei oo mitään muuta vaihtoehtoa kuin maksaa vaan :LOL:
valitettavasti kyl se vain niin menee, että työntantaja voi muuttaa lääkärin kirjoittaman saikkulapun palkattomaksi.. työnantajan ei ole pakko hyväksyä sairasloman syytä palkallisena
Voi jsesses mitä besserwissereitä taas liikkeellä :LOL: lääkäri arvioi mikä on henkilön työnkuva, et tarviiko saikkua ei siis kirjoita sitä jos se ei ole työssä toimimisen kannalta välttämätöntä. Ja työnantajalla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin se saikkulappu hyväksyä. Itseasiassa saikkulapussa ei tarvi edes lukea diagnoosia. Ottakaa nuijat selvää enneku tulette julistamaan ainoaa oikeaa totuutta :LOL:
Voi voi teitä. Sairaslomalappu on pakko hyväksyä mutta palkkaa ei ole pakko maksaa. Sairaslomalapussa oltava aina diagnoosi mutta ei tarvitse olla ns. suomenkielinen vaan tietyllä koodilla. En muista mitkä koodit mutta jotkut on sellaisia joista ei tarvitse maksaa palkkaa. Esim burnout.
 
gasta
Niin kun sain pojan oksennustautiin saikkua puhelimella siinä todistuksessa ei lukenut onko se saatu puhelimella vai paikanpäällä käydessä. Diagnoosia ei ole pakko olla, mutta se numerosarja käy.... Ei täällä pääse samana päivänä yksityiselle lääkäriin monestikkaan vaikka olisi sata vakuutusta. Se lappu on siltäkin päivältä saatava joten jonottamaan tai sitten soitat josko sais todistuksen niin tk:ta tai päivystyksestä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen yrittäjä:
Minä en työnatajana hyväksyisi sairastodistusta, jos ei ole käynyt henk.kohtaisesti lääkärissä. Enkä hyväksy ikinä minkään terkkarin/sairaanhoitajan kirjoittamaa lappua.
Jos olisin sun työntekijä, tulisin henkilökohtaisesti näyttäytymään sulle mahataudissa. Ehkä jopa puklaisin sun päälle "vahingossa", niin saisit itsekin sitten sairastaa ja miettiä, onko kipeänä kiva rampata lääkärissä hakemassa paperilappusia.
 
gasta
Mistä sä TOINEN YRITTÄJÄ saat tietoos onko käyny vai saanu puhelimella todistuksen?????? Lääkärit ei kyllä saa sanoa, että kävikö vai soittiko jos sieltä yrität kysellä. Siinä vaiheessa, kun itse sairastut ja tarvit apua joltain työntekijältä toivon, että ne menisivät porukalla lääkäriin hakeen saikkua ja sun lafkan ovet pysyisivät kiinni nii kauan, että itse olet terve. Tuon takia en mene töihin koskaan yksityiseen firmaan vaan julkiselle puolelle :)
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa sh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjähenkinen:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
On työnantajan oikeus vaatia lääkärintodistus jokaisesta sairaslomapäivästä jolta maksaa palkan tyhjästä.
Kannattaa varmaan miettiä miksi näin.
Meillä saa olla kolme päivää pois omalla ilmoituksella.
Työnantajan ei ole edes pakko hyväksyä kaikkia lomia, näin vain tehdään.
Höpö höpö jos lääkäri kirjoittaa saikkulapun siinä ei oo mitään muuta vaihtoehtoa kuin maksaa vaan :LOL:
valitettavasti kyl se vain niin menee, että työntantaja voi muuttaa lääkärin kirjoittaman saikkulapun palkattomaksi.. työnantajan ei ole pakko hyväksyä sairasloman syytä palkallisena
Voi jsesses mitä besserwissereitä taas liikkeellä :LOL: lääkäri arvioi mikä on henkilön työnkuva, et tarviiko saikkua ei siis kirjoita sitä jos se ei ole työssä toimimisen kannalta välttämätöntä. Ja työnantajalla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin se saikkulappu hyväksyä. Itseasiassa saikkulapussa ei tarvi edes lukea diagnoosia. Ottakaa nuijat selvää enneku tulette julistamaan ainoaa oikeaa totuutta :LOL:
Että sä olet idiootti. Mitä enemmän asiaa mietin, sitä tyhmempänä reppanana sua pidän.
Olisipa tosiaan kiva nähdä sellainen saikkulappu jossa ei lukisi mitään diagnoosia.

 
*^*
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Mitä se lääkärissä käynti todistaa.. jos et siel vastaanotolla oksenna/paskanna ni mistä se lääkäri voi tietää et ootko oikeesti sairas
Mua ei joskus työterveyden hoitsu uskonut, niin oksensinpa sen pöydälle. Oisin voinut kä'äntyä roskiksellekin jos ois ollut yhtään ystävällisempi :LOL:
Ihan hyvä :D
 
Mä olen oksentanut odotusaulassa. Jouduin jonottamaan todella kauan jännitysniskakohtauksessa, kävin vessassa oksentamassa kivusta. Mutta sitten äkkäsin että vedänkin seuraavan laatan odotusaulan lavuaariin niin vot, pääsin seuraavana sisään :D ja saikkua ropisi.
 
Sitten ihmetellään miksi terkkaan ei saa aikoja. Ei saakaan jos jokainen työnantaja vaatii jokaisesta s-lomapäivästä lapun. |O Jos lääkärillä on päivässä 12 vastaanottoaikaa joista puolet menee ensimmäisen päivän mahataudin, kuumeen tms "todistamiseen" on se ihan älytöntä verovarojen tuhlaamista.

Työnantaja voi tehdä myös niin että vaatii tietyiltä työntekijöiltä aina saikkulapun ekalta päivältä, voipa vielä tehdä senkin tempun että vaatii sen nimenomaan omsta tth:sta eikä mikä tahansa yksityislääkärin kirjoittama lipetti kelpaakaan. Ne muut saisi sitten olla pois omalla ilmoituksella vaikka 3 päivää. Ihan vinkkinä teille yrittäjille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen yrittäjä:
Minä en työnatajana hyväksyisi sairastodistusta, jos ei ole käynyt henk.kohtaisesti lääkärissä. Enkä hyväksy ikinä minkään terkkarin/sairaanhoitajan kirjoittamaa lappua.
Meillä siinä lapussa ei kyllä lukenut saiko puhelimessa vai paikanpäällä lapun. aika kauhea olet jos vaadit, että työtekijä rahaa kuumeisen ja oksentelevan lapsen about 4 tunniksi päivystykseen lapun takia!!!!
meillä firma ei hyväksy lapsen sairaudesta muutakuin LÄÄKÄRIN todistuksen.

me mennää yksityiselle kun ei ole kiinnostusta viettää päivystyksessä aikaa.

sinne mennään vain jos ei ole muuta vaihtoehtoa..
 

Yhteistyössä