mulla pitää olla lääkärin todistus jos oon poissa

  • Viestiketjun aloittaja teija
  • Ensimmäinen viesti
w
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjähenkinen:
Ei kukaan koko aikaa oksenna kun ei laita suuhunsa mitään.
Kärsin viime keväänä noron, siinä kyllä tuli kaksi vuorokautta sekä oksennettua että ripuloitua jatkuvasti, vaikkei mitään syönytkään. Oli muuten saatanasta tuo tauti, onneksi alkoi perjantaina just töiden jälkeen, niin ei tarvinnut mennä pahimmassa vaiheessa paskomaan housuun tms. bussiin.
 
juupatijuu
Oksennustauti on meidän lafkassa yleinen tauti, varsinkin perjantaisin ja maanantaisin. Ja se voi kestää päivän ja sitten se toistuu taas seuraavana viikkona päivän. Lääkärissä ei käydä koskaan tämän vaivan vuoksi.
Se on vaan fakta, että monet työntekijät ovat todella epärehellisiä näissä sairasasioissa.
 
nyt harmaana
sairaslomaa saa puhelimitse esim. selkäkipuihin. Ainakin minä olen saanut ja 2 vkoa pelkällä puhelin soitolla. tosin lääkäri tuntee minut ja oikeasti selässä paljon vikaa. lasten takia en vie lääkäriin, soitto vaan ja saa olla 5 pv kotona hoitamassa palkallisena
 
Laura
Myönnän että kun ei jaksa mennä töihin soitan lääkärille että lapsi kovassa kuumeessa ja sitten lepäilen lasten kanssa kotona. Ja sillon en tietenkään vie pvkotiin vaan ilmoitan lapsen olevan sairas jos vaikka työnantaja tarkistaa pvkodista niin eipä jää kiinni. Ja varmasti tätä tekevät monet muutkin
 
+++
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen yrittäjä:
Minä en työnatajana hyväksyisi sairastodistusta, jos ei ole käynyt henk.kohtaisesti lääkärissä. Enkä hyväksy ikinä minkään terkkarin/sairaanhoitajan kirjoittamaa lappua.
Kuulostat ihanalle pomolle, mistä moinen epäluottamus työntekijöitä kohtaan?
Epäluotettavien työntekijöiden vuoksi.
No jo on surkeaa rekrytointitaitoa! Minua hävettäsi aivan hemmetisti jos ryssisin rekrytoinnin noin pahasti.
 
jessus
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
Myönnän että kun ei jaksa mennä töihin soitan lääkärille että lapsi kovassa kuumeessa ja sitten lepäilen lasten kanssa kotona. Ja sillon en tietenkään vie pvkotiin vaan ilmoitan lapsen olevan sairas jos vaikka työnantaja tarkistaa pvkodista niin eipä jää kiinni. Ja varmasti tätä tekevät monet muutkin
Ohhoh. Miten sun moraali antaa myöden? Mä en kuuna päivänä pystyis tekemään noin.
 
vieras
Jos mulla olis tässä ketjussa muutaman "yrittäjä"nikillä kirjoittavan kaltainen työnantaja niin taitaisinpa hakea saikkua aina kun sattuu huvittamaan :D sitä nimittäin saa ihan vaikka siihen että on ahdistunut kyylästä työnantajasta :LOL: niin ja ihan lääkärin kirjoittamalla todistuksella.
 
niinpä niin..
Mies lähti just 25km päähän kuumeessa/oksutaudissa hakemaan sairaanhoitajanlappua. Omalla kylällä ois kyllä sairaanhoitaja töissä, mut tänään ei ole vastaanottoa niin ajattaa tk:lle.
 
Laura
Alkuperäinen kirjoittaja jessus:
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
Myönnän että kun ei jaksa mennä töihin soitan lääkärille että lapsi kovassa kuumeessa ja sitten lepäilen lasten kanssa kotona. Ja sillon en tietenkään vie pvkotiin vaan ilmoitan lapsen olevan sairas jos vaikka työnantaja tarkistaa pvkodista niin eipä jää kiinni. Ja varmasti tätä tekevät monet muutkin
Ohhoh. Miten sun moraali antaa myöden? Mä en kuuna päivänä pystyis tekemään noin.
Miksipä ei? Kun ei huvita niin ei huvita. ja varmasti sitä tekevät muutkin. Työpaikallani on niin paljon porukkaa aina muka sairaana niin miksipä en siis minäkin...en ala tekemän muiden töitä ja usein saa painaa kaksikin vuoroa peräkkäin näiden lusmujen takia. Siksi myös minä lusmuilen. Ja koska mulla lapsia paljon niin aina näistä on joku sairaana..........ainakin kerran kuussa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Saako teillä työnantaja myöntää sairaslomaa? :saint: :saint:

Jos saa, niin sinne vaan oksupaskatautisena paikalle :saint:

( Meillä saa esim viikonloppuisin ja saletisti menisinkin paikalle jollei puhelimessa usko että olen kipeä)
Siinähän voi sitten sopivasti himan enemmän köhiä eikä ainakaan laita kättä suun eteen ;) voi myöskin räkäistä ta:n kahvikuppiin jos sattuu selän kääntämään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Saako teillä työnantaja myöntää sairaslomaa? :saint: :saint:

Jos saa, niin sinne vaan oksupaskatautisena paikalle :saint:

( Meillä saa esim viikonloppuisin ja saletisti menisinkin paikalle jollei puhelimessa usko että olen kipeä)
Siinähän voi sitten sopivasti himan enemmän köhiä eikä ainakaan laita kättä suun eteen ;) voi myöskin räkäistä ta:n kahvikuppiin jos sattuu selän kääntämään :D
Jos oikeest joutuisin mahatautisena menemään 30km päähän todistelemaan että juu, kipeenä ollaan niin en varmana pidättelis oksennusta jos sellain olis tulossa
 
vieras
Meillä pitää olla lääkärintodistus ja vaikka pää kainalossa mentävä lääkäriin. Samoin on lasten sairauksien kanssa. Oon niiiiin kyllästyny tappelemaan siitä, että lääkäriin pitää lapsen kanssa mennä jos vaikka kuumetta tai oksennustauti. Ja lääkäriin kun soitan, niin eivät anna aikoja koska em. taudit on niin sanottuja kotona hoidettavia, joihin ei lääkäriä tarvi. Mein firman palkkis on niin jälkeenjääny näissä asioissa, etten voi ymmärtää!!
 
mä olin sikainfluenssassa (luultavasti,ei sitä testattu) viime syksynä ja eka päivä oli niin järkyttävä, että en todellakaan kyennyt mihinkään, olin siis palkattomalla. Toisena päivänä menin jonottamaan päivystykseen ja sain lopuiksi päiviksi sairaslomatodistuksen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen yrittäjä:
Minä en työnatajana hyväksyisi sairastodistusta, jos ei ole käynyt henk.kohtaisesti lääkärissä. Enkä hyväksy ikinä minkään terkkarin/sairaanhoitajan kirjoittamaa lappua.
Työnantajien liitto nimenomaan suosittelee hyväksymään tk laput, koska ei ole hyvä tuollaisilla kuormittaa asemia. Mistä kohtaa se sun autuaaksi tekee että työntekijä käy siellä lääkärissä ihan turhan takia? Luuletko että siellä pitää prääsätä sankoon että saa saikkulapun?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Saako teillä työnantaja myöntää sairaslomaa? :saint: :saint:

Jos saa, niin sinne vaan oksupaskatautisena paikalle :saint:

( Meillä saa esim viikonloppuisin ja saletisti menisinkin paikalle jollei puhelimessa usko että olen kipeä)
Siinähän voi sitten sopivasti himan enemmän köhiä eikä ainakaan laita kättä suun eteen ;) voi myöskin räkäistä ta:n kahvikuppiin jos sattuu selän kääntämään :D
Jos oikeest joutuisin mahatautisena menemään 30km päähän todistelemaan että juu, kipeenä ollaan niin en varmana pidättelis oksennusta jos sellain olis tulossa

Peesiä peesiä :D
 
plm
On työnantajan oikeus vaatia lääkärintodistus jokaisesta sairaslomapäivästä jolta maksaa palkan tyhjästä.
Kannattaa varmaan miettiä miksi näin.
Meillä saa olla kolme päivää pois omalla ilmoituksella.
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
Myönnän että kun ei jaksa mennä töihin soitan lääkärille että lapsi kovassa kuumeessa ja sitten lepäilen lasten kanssa kotona. Ja sillon en tietenkään vie pvkotiin vaan ilmoitan lapsen olevan sairas jos vaikka työnantaja tarkistaa pvkodista niin eipä jää kiinni. Ja varmasti tätä tekevät monet muutkin
Ja tässä ilmoittautuu juuri syyllinen siihen että oma ilmoitus ei työnantajalle riitä vaan vaaditaan se lääkärin kirjoittama lappu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
Myönnän että kun ei jaksa mennä töihin soitan lääkärille että lapsi kovassa kuumeessa ja sitten lepäilen lasten kanssa kotona. Ja sillon en tietenkään vie pvkotiin vaan ilmoitan lapsen olevan sairas jos vaikka työnantaja tarkistaa pvkodista niin eipä jää kiinni. Ja varmasti tätä tekevät monet muutkin
Ja tässä ilmoittautuu juuri syyllinen siihen että oma ilmoitus ei työnantajalle riitä vaan vaaditaan se lääkärin kirjoittama lappu.
Paitsi, että sen lääkrintodistuksen saa ihan kuinka helposti vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mä en kyllä oksennus ja ripaskataudissa lähtis tk:n, ei pystyis.Silloin kun tollanen tauti on päällä, niin menee niin huonoon kuntoon ettei meinaa pystyssä pysyä.Jos työnantaja ei sitä ymmärtäis, niin sais sitten olla ymmärtämättä.Olkoon sitten vaikka palkatonta.
Näitä unelma työnantajia on. Itse jouduin mennä terkkariin jonottamaan, vaikka pomo itse käski mun lähteä töistä kotiin kun oksensin vain koko ajan. In Finland we call this reilu meininki!
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
Alkuperäinen kirjoittaja jessus:
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
Myönnän että kun ei jaksa mennä töihin soitan lääkärille että lapsi kovassa kuumeessa ja sitten lepäilen lasten kanssa kotona. Ja sillon en tietenkään vie pvkotiin vaan ilmoitan lapsen olevan sairas jos vaikka työnantaja tarkistaa pvkodista niin eipä jää kiinni. Ja varmasti tätä tekevät monet muutkin
Ohhoh. Miten sun moraali antaa myöden? Mä en kuuna päivänä pystyis tekemään noin.
Miksipä ei? Kun ei huvita niin ei huvita. ja varmasti sitä tekevät muutkin. Työpaikallani on niin paljon porukkaa aina muka sairaana niin miksipä en siis minäkin...en ala tekemän muiden töitä ja usein saa painaa kaksikin vuoroa peräkkäin näiden lusmujen takia. Siksi myös minä lusmuilen. Ja koska mulla lapsia paljon niin aina näistä on joku sairaana..........ainakin kerran kuussa
Te, joiden pitää hakea sairaslomalappu jokaisesta poissaolosta eikä oma ilmoitus riitä, voitte kiittää näitä asennevammaisia lusmuja.
Kun kaikki muutkin niin minäkin.
Jepjep.
Ja sitten vielä ihmetellään kun ihmiset on ylikuormittuneita tuuratessaan poissaolijoita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Mitä se lääkärissä käynti todistaa.. jos et siel vastaanotolla oksenna/paskanna ni mistä se lääkäri voi tietää et ootko oikeesti sairas
Mua ei joskus työterveyden hoitsu uskonut, niin oksensinpa sen pöydälle. Oisin voinut kä'äntyä roskiksellekin jos ois ollut yhtään ystävällisempi :LOL:
 
kaisa sh
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Mitä se lääkärissä käynti todistaa.. jos et siel vastaanotolla oksenna/paskanna ni mistä se lääkäri voi tietää et ootko oikeesti sairas
minä ainaki sairaana näytänkin ihan sairaalta.
mitä omalle vastaanotolle (sh) on tullu porukkaa ni ei niistä aina tiedä et ovatko oikeesti sairaita, vai ovatko vain muuten naamaväärinpäin ja tukkalikaisena..
muutaman kerran oon sit tehny niin ku vastaanotolle on tultu et on niin ja niin paljo kuumetta -> laittattanu tylysti kuumemittarin kainaloon, no vakio vastaus tahtoo olla sit et joo otin lähtiissä 400mg buranan. Vaikeapa sitä on mennä sanomaan ettet tarvi saikkua, mut ite oon ainaki melko takkana jos näen potilaan papereista et näitä kuume/mahatauti juttuja on tihheesti, ni en anna automaattisesti paperia kouraan. Ja sittenki saatan kirjoittaa 1pv ja käsken seuraavana päivänä tulla uudestaan.
 

Yhteistyössä