Mulla palaa hihat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lady of the lake
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lady of the lake

Vieras
Tuon kuopuksen kanssa, siitä ei taida tulla eläjää koskaan.Aiemminki oon jossain ketjussa kertonut, että on vilkkaampi tapaus ja menee juosten joka paikkaan.Menossa ei oo päätä eikä häntää vaan juoksee vaikka maailman ääriin mitään pelkäämättä.Oltiin äsken leikkipuistossa poikien kanssa ja loppuaika menikin siihen, että tää kuopus juoksi leikkipuistosta pois mihin sattuu. Välillä oli naapuritalojen pihoilla (omakotitaloja) ja pyörätietä pitkin olis varmaan juossut mihin jalat ois vieny.Aika vieressä on myös autotie ja sinne vasta juostiinkin, kun sitä erityisesti kiellettiin. Ei siis usko mitään eikä pelkää mtään.

Saatana, sanon suoraan.En jaksa tuota poikaa enää kun kaikki tekeminen sen kanssa mahdotonta tuon vilkkauden vuoksi.Esikoisen kanssa tuossa iässä (2 1/2v) pysty tekemään vaikka mitä ja käydä missä vaan.Leikki aina nätisti ja pysyi vahtimatta oikealla alueella ja TAJUSI mitä saa tehdä ja mitä ei. Mutta tämä kuopus ei tajua, ei mee perille vaikka miten yrität.Tänään täytyy sanoa ettei ollut kaukana, että kannan suunnilleen hiuksista pyörälle kun lähdettiin kotiin. Alan tulla siihen tulokseen, että parempi pysyä tuon aivottoman kanssa neljän seinän sisällä kun ei asetu normaaliin elämiseen KOSKAAN. Olen yrittänyt käydä erilaisissa tilaisuuksissa ja tilanteissa tämän pojan kanssa, että tottuisi olemaan niissä mutta aina on yhtä hullun myllyä. Paljonko ja kauanko pitää jaksaa tällaista?! Musta tuntuu etten enää jaksa.
:ashamed:

Esikoiselle tosi ikävää tämä, kun joutuu jättämään hommat ja leikit kesken ja lähtemään kotiin kun tuo adhd pelleilee kaikki pilalle. Ei musta oo tuon kasvattajaksi, pinna ei kerta kaikkiaan riitä. Kaukana haaveissa on se elämä, että istuisin kerrankin rauhassa jossain penkillä ulkona ja katsoisin tuon vintiön leikkivän rauhassa paikallaan juoksematta karkuun autoteitä kohti, että saisin kerrankin NAUTTIA ulkoilusta!
V*ttu että v*tuttaa!!! |O Ja kyllä, olen erittäin huono ja kelvoton äiti!

Kyllä kai sitä pinna palaa kaikilla jossain vaiheessa :hug: Ihan vaan mielenkiinnosta kysäsen, että oletko ottanut tuon vilkkauden puheeksi neuvolassa, tai lääkärissä? Kun taustalla saattaa oikeasti olla jonkinlainen tarkkaavaisuushäiriö, johon voisi saada apua.Helpottaa nimittäin elämää, kun saa lopulta tietää, miksi lapsi ei käyttäydy, kuten muiden kullanmurut ja nyt puhun nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä =)

Anteeksi, mutta helpottavaa jotenkin kuulla, että näitä vilkastuksia on muitakin :ashamed: Sitä on miettinyt, että onko kasvattanut jotenkin väärin, mutta tällaisen kun lukee, niin herää toiveikas ajatus, että onkin tehnyt jokseenkin oikein, mutta lapsi nyt vaan on vilkas jääräpää luonteeltaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nihkula:
Kyllä kai sitä pinna palaa kaikilla jossain vaiheessa :hug: Ihan vaan mielenkiinnosta kysäsen, että oletko ottanut tuon vilkkauden puheeksi neuvolassa, tai lääkärissä? Kun taustalla saattaa oikeasti olla jonkinlainen tarkkaavaisuushäiriö, johon voisi saada apua.Helpottaa nimittäin elämää, kun saa lopulta tietää, miksi lapsi ei käyttäydy, kuten muiden kullanmurut ja nyt puhun nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä =)

En oo vielä puhunut "virallisesti" missään asiasta.Päiväkodissa oon hoitajien kans joskus sievästi kysellyt, että onko sielläkin aivan mahdoton tapaus? Siellä on useampi vilkkaampi tapaus ja menee tämäkin siinä seassa mukana, eivät ole kiinnittäneet huomiota että olisi jotain kummallista tuossa.Normaali villi poika?! :/ Jos sama meininki jatkuu 3-vuotis neuvolaan saakka niin kyllä siellä tämän asian otan esille. Huolestuttaa ja ketuttaa yhtäaikaisesti!

En tiedä mikä tänä päivänä oli se pahin asia mitä tapahtui, mutta jotenkin tuli totaalisesti mitta täyteen. Vieläkin tuntuu etten oo selvinny siitä raivon, voimattomuuden ja lannistuksen tunteesta mikä tuli tuon puistoreissun jälkeen.Kun sieltä päästiin kotiin, ajattelin vain etten enää tätä menoa jaksa. Mulla ei riitä rahkeet eikä konstit tuon epelin kasvattamiseen ja kurissa pitämiseen. Se kun ei edes lannistu mistään vaan kahta kauheammin menee kun näkee, että mulla palaa pinna.Ja vaikka monenlaisia eri keinoja on tullut koitettua niin eipä niistä mitään oo jäänyt käteen.Tuo sama villi poika täällä juoksee päättömästi edelleen pelottomana ja ärsyttävän energisenä. Nyt onneksi nukkuu :saint:

Kuulostaa sun tarinas ihan mun tytöltä aina ain sata linssissä ja äitillä palaa pinna. Vanhemmalla pojalla on adhd ja muu diagnoosi lisäks mut ei koskaan tai en ainakaan muista että ois tommonen ollut. Käytiin tytön kans just neuvolassa puhumassa käytöksestä ja puhumisesta ni sanoi että on aivan normaalia käytöstä uhmaikäiseltä. Ja siis vanhemmalla on todettu toi adhd vasta 14v ikäsenä.

mä en olekkaan ainoa,huh:) ..meillä on ihan täysin samanlaista tämän ainokaiseni kanssa!!ja samoja tunteita käyn aina joskus välillä läpi,ja sitte jotkut vaan rupee em.täällä sanoo mulle kaikennäköistä. mm-.että no luovuta huoltajuus sitten jos et osaa sopeutua äitiyteen,yms. mut he kenellä on rauhallisenmat lapset eivät ymmärrä mitä tämä on ku päivästä toiseen just tätä

Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3v:
mä en olekkaan ainoa,huh:) ..meillä on ihan täysin samanlaista tämän ainokaiseni kanssa!!ja samoja tunteita käyn aina joskus välillä läpi,ja sitte jotkut vaan rupee em.täällä sanoo mulle kaikennäköistä. mm-.että no luovuta huoltajuus sitten jos et osaa sopeutua äitiyteen,yms. mut he kenellä on rauhallisenmat lapset eivät ymmärrä mitä tämä on ku päivästä toiseen just tätä

Olen näihin päiviin asti pitänyt itseäni suhteellisen hyvänä äitinä kaikkine puutteineni ja ajatellutkin, että tämä on vain ohimenevää.Mutta kun tätä on jatkunut siitä kun poju heti täytettyään 1v lähti liikkelle.Ensin ajattelin, että on uteliaisuutta ja haluaa tutustua paikkoihin kun on päässyt liikkeelle, sitten että on vähän vilkkaampi tapaus ja liikkuvainen, että menee kyllä ohi kun vähän kasvaa.Vaan eipä ota mennäkseen ohi, lujempaa vain pääsee koko ajan ja ketterämmin joka paikkaan.Olen kyllä jo esikoisen kohdalla sopeutunut mielestäni äitiyteen ja tämä kuopuskin oli haluttu ja tekemällä tehty.Siihen mennessä ei ollut syvempää kokemusta kuin tuosta rauhallisemmasta esikoisesta, joka tottelee ja pysyy aisoissa puhumalla.Toista tämän kuopuksen kohdalla!

yks vierailija joka sanoi on ku omasta tytöstä puhe. Mei ei men mitkään puheet saa aikaseks vain kauhean huudon. Mut ilmeisesti mun kirjotus ei vaikuttanut et oisit siihen viittiny vastata.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa sun tarinas ihan mun tytöltä aina ain sata linssissä ja äitillä palaa pinna. Vanhemmalla pojalla on adhd ja muu diagnoosi lisäks mut ei koskaan tai en ainakaan muista että ois tommonen ollut. Käytiin tytön kans just neuvolassa puhumassa käytöksestä ja puhumisesta ni sanoi että on aivan normaalia käytöstä uhmaikäiseltä. Ja siis vanhemmalla on todettu toi adhd vasta 14v ikäsenä.

"yks vierailija joka sanoi on ku omasta tytöstä puhe. Mei ei men mitkään puheet saa aikaseks vain kauhean huudon. Mut ilmeisesti mun kirjotus ei vaikuttanut et oisit siihen viittiny vastata."

Anteeksi, minä kun oon nyt jotenkin henkisesti tän jutun syövereissä ja mietin näitä.Oon kyllä lukenu kaikki jutut ja miettiny ja pähkäilly tätä asiaa täällä aina jokaisen vastauksen kohdalla.Sun jutun kohdalla jäin tuota "diagnoosia" miettimään, että mikähän se sitte olis omalle pojalleni jos ei adhd-oireita olis.Siis sinänsä en halua mitään diagnoosia tehdäkään tai etsiä, toivon todella, että olis vaan vilkkaampi tapaus joka jossain vaiheessa rauhoittuu.Oon googlettanu asiaa ja lukenut vilkkaudesta monelta eri kantilta.Minkä ikäinen tyttösi muuten on?

Mä aina ihmettelen miten muiden 1-2 vee lapset istuu kiltisti rattaissa. Meidän poika istuu todella harvoin aloillaan naama menosuuntaa kohti. Yleensä riehuu, pyörii, seisoskelee, yrittää kiivetä rattaista alas (valjaatkaan ei pitele) yms.
matkustamme myös lähes päivittäin linja-autolla ja useimmiten matkanteko on yhtä huutoa ja taistelua, poika kun ei jaksaisi istua varttia paikoillaan. Ollaan varmaan jokaisen meidän seudun linja-autokusikin kauhuasiakkaita...
Poika on todella utelias ja kova menijä...mutta osaa kyllä välillä yllättävän rauhallisesti tutkia kirjaa tms...
Ulkoilut vaan ovat aika hankalia.... Onneksi ei taideta olla ainoita...

Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

"yks vierailija joka sanoi on ku omasta tytöstä puhe. Mei ei men mitkään puheet saa aikaseks vain kauhean huudon. Mut ilmeisesti mun kirjotus ei vaikuttanut et oisit siihen viittiny vastata."

Anteeksi, minä kun oon nyt jotenkin henkisesti tän jutun syövereissä ja mietin näitä.Oon kyllä lukenu kaikki jutut ja miettiny ja pähkäilly tätä asiaa täällä aina jokaisen vastauksen kohdalla.Sun jutun kohdalla jäin tuota "diagnoosia" miettimään, että mikähän se sitte olis omalle pojalleni

jos ei adhd-oireita olis.Siis sinänsä en halua mitään diagnoosia tehdäkään tai etsiä, toivon todella, että olis vaan vilkkaampi tapaus joka jossain vaiheessa rauhoittuu.Oon googlettanu asiaa ja lukenut vilkkaudesta monelta eri kantilta.Minkä ikäinen tyttösi muuten on?

Siksi en tähän pojastani laittanu esille sitä toista diagnoosia. Eli sen on keskivaikea älýllinen kehitysvammaisuus koska se ei kuulu tähän juttuun.

Niin ja voin siis sanoa et musta ei ollenkaan tuntunu toi vilkkaus mun lasten kohdalta samalla lailla. Eli en usko että on adhd:Stä kyse kun siihen vaaditaan muitakin juttuja kuin villkaus. Ennenku sitä diaknoosii tehdään. Kuten ku sanoin olen oman 2v 4kk ikäsen tytön kanssa käynyt nyt lähiaikoina neuvolassa just ton käyttäytymisen vuoksi ja hän neuvolan täti seuras miten tyttö toimi ja muuta ja sano et on ihan normaalia käyttäytymistä meillä myös siis et juosten mennään joka paikkaan ym muuta samanlaista mitä kerroit.

"Siksi en tähän pojastani laittanu esille sitä toista diagnoosia. Eli sen on keskivaikea älýllinen kehitysvammaisuus koska se ei kuulu tähän juttuun.

Niin ja voin siis sanoa et musta ei ollenkaan tuntunu toi vilkkaus mun lasten kohdalta samalla lailla. Eli en usko että on adhd:Stä kyse kun siihen vaaditaan muitakin juttuja kuin villkaus. Ennenku sitä diaknoosii tehdään. Kuten ku sanoin olen oman 2v 4kk ikäsen tytön kanssa käynyt nyt lähiaikoina neuvolassa just ton käyttäytymisen vuoksi ja hän neuvolan täti seuras miten tyttö toimi ja muuta ja sano et on ihan normaalia käyttäytymistä meillä myös siis et juosten mennään joka paikkaan ym muuta samanlaista mitä kerroit."
[/quote]

Tätä toivon minäkin.Odottelen nyt tuohon 3-vuotis neuvolaan minäkin, joka on joulukuussa ja otan asian esiin, jos samanlaisena vielä jatkuu.Ei tämä oo mukavaa itsellekään, että pitää aina suuttua ulkoillessa ja olla vihainen noin pienelle.Kun toisaalta on niin ihana pakkaus; tulee aina onnellisena vastaan ovelle kun tulen kotiin, tykkää sylitellä ja halia/pussailla.Toinen puoli on sitten tämä vilkkaus...

Yhteistyössä