Mulla on ongelma..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "multi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"multi"

Vieras
Oon kokeillu kaikki minipillerit(cerazette, mini-pill, microluton).. Mikään niistä ei sovi loppujen lopuksi... :( Harmi sillä muuten minipillerit on niin hyvät miedot ja turvalliset.. Pilleri ehkäisyn eli suun kautta nautitun ehkäisyn haluan ehdottomasti. Mitään kierukoita tai kapseleita en halua kehooni laittaa enkä edes uskalla, kokeiltu on siitä ei tule mitään, pyörryn vaan ja ajatuskin kapselin tai kierukan asennuksesta saa mut näkemään tähtiä ja heikotus alkaa... Yhdistelmä pillereitä en uskalla käyttää koska olen lukenut liian monta pelottavaa tarinaa siitä kun nuoria naisia kuolleet keuhkoveritulppiin ja aivohalvauksiin.. Varsinkin kun en tiedä mitä ne kohatukset oli mitä sain joskus pari vuotta sitten, muistuttivat jotain migreenin auraa...

huoh.. :( Kondomit on täysin poissa vaihtoehdoista.

Keuhkoveritulpan kannalta raskaus on kyllä vaarallisempi kuin ne yhdistelmäpillerit. Siinä mielessä niitä pillerien riskejä on minusta liioiteltu kun kyllähän ihmiset uskaltaa tulla raskaaksikin. Ylipäänsä kuulostaa että sinua ahdistaa aika monet oireet, seuraat tarkkaan kehosi reaktioita, jos pelot yms ahdistavat sinua ja johtavat välttämiskäyttäytymiseen niin hanki apua.

[QUOTE="Vieras";26952664]Keuhkoveritulpan kannalta raskaus on kyllä vaarallisempi kuin ne yhdistelmäpillerit. Siinä mielessä niitä pillerien riskejä on minusta liioiteltu kun kyllähän ihmiset uskaltaa tulla raskaaksikin. Ylipäänsä kuulostaa että sinua ahdistaa aika monet oireet, seuraat tarkkaan kehosi reaktioita, jos pelot yms ahdistavat sinua ja johtavat välttämiskäyttäytymiseen niin hanki apua.[/QUOTE]

Hassua siinä mielessä etten pelkää raskautta vaikka tiedän että siitäkin voi saada tulpan... En mä kyllä mitään oireita muuten piittaa seurailla.. Mutta jos söisin yhdistelmäpillereitä mä varmaan säikähätisin jokaista pistosta ja kummallista olotilaa mikä tulee... ja niitähän olotiloja mulla riittää kiitos jännitysniskan ja jännityspäänsäryn...

[QUOTE="vieras";26956035]Henki lähtöö joka tapauksessa. :) Miksi kondomit on pois vaihtoehdoista? Paras pidättäytyä seksistä jos pelkää kaikkia vaihtoehtoja.[/QUOTE]

Niissä on monta ongelmaa.. mun limakalvot ei kestä niitä, olen allerginen lateksille, viime synnytyksessä repesin suht pahasti ja imetys haurastutti limakalvot.. ei ne tuosta ole oikein enää entiselleen palautuneet...
kumi sitten ärsyttää paikkoja pahasti.. liukkarilla taas katoaa tunto...

Niinhän se henki lähtee mutta toivoisin olevani lähemmäs 80v kun se tapahtuu eikä 26v kahden pienen lapsen äiti. :)

Pakkohan se on ruveta yhdistelmiä sitten kokeilemaan jos ei tämä vuotelu tästä ala loppumaan...

ootko reilusti ylipainoinen?
tupakoitko?
onko sulla ollut veritulppa?

jos ei tai et niin riski on todella minimaalinen kuolla pillereihin, todennäköisemmin kuolet liikenteessä

en ole ylipainoinen
en polta
ei ole tulppaa ollut

ongelmahan on se kun en tiedä mitä ne kaksi kohtausta oli, oliko ne auroja vai ei.. välillä on rintapistoksiakin mutta ne johtuu kuulemma rintaranka jumeista.. mutta aina ne vaan pelästyttää meikäläisen kunnolla...

Yhteistyössä