mulla on nyt niin pahaolla,niin paha :`( (miehestä)

  • Viestiketjun aloittaja miksi mulle aina
  • Ensimmäinen viesti
miksi mulle aina
olen raskaana, vien lapsen hoitoon aamulla kävellen(koska ei ole ajokorttia ja koska mies lähtee liian aikaisin töihin viedäkseen lasta hoitoon),sitten menen bussilla töihin,olen viiden maissa kotona. mies on kyllä tällä viikolla tehnyt kiitettävästi kotitöitä ja osallistunut lapsen hoitoon. mutta siihen päälle se on YKSIn käynyt monta kertaa saman viikon sisään mm.kahvilla. minä en kertaakaan, oon ollut töissä tai perheen kesken(ja jos oon jonkun nähnyt niin se on ollut tasan niin että lapsi on ollut ja viime aikoina mieskin siinä joka kerran myös paikalla). nyt mies loukkaantu mullre siitä kun suhtauduin kielteisesti hänen lähtöönsä,kun oli taas tänään lähdössä isälleen(viimeksi edellispäivänä oli siellä). vaikka huomenna olen lapsen kanssa menossa lapsen kaverin synttäreille,jolloin miehellä on taas aikaa yksikseen. mutta mulla ei ole!

niin kumpis tässä nyt on loukkaantunut aiheellisesti:minä vai mies?

mies on kuulemma nyrkin ja hellan välissä! ja tarvii muutakin. on muuten v##n paska fiilis!

kerrottakoon että voin pahoin fyysisesti ja lisäksi särkee päätä ja väsyttää työpäivän jälkeen ihan hirveästi. ja mies oli eilen klo19saakka nukkumassa muualla(minun ehdotuksesta että saa nukkuu kunnolla). itse heräsin 6.30 ja lähdin klo.8 viemään lasta hoitoon,ja vajaa viideksi kotia(senverta olin ilman lasta että kävin hakee ruuat meille,meni n.15-20min).

mua niin sattuu. mä jo pistin miehelle viestin että parempi anntaa vauva adobtioon ku hälle on se muu aika nytkin niin paljon tärkeämpää. :(

ja nyt mä itken täällä koneella.
 
ap
siis oli kello 19lähtien nukkumassa muualla. ja työpäivän jälkeen sillä on vielä n.2,5tuntia aikaa itsekseen,ennenku mä tuun töistä ja lapsi haetaan hoidosta. mutta silti. sit se lähti menee. ja vielä soittikin kuinka pahamieli hänellä on kun en "päästänyt" häntä taas isällään käymään. ja vitun väliä taas sillä miltä musta tuntuu!
 
IhanaValo
:hug: Miksi ette vieraile esim. siellä miehen isän luona koko perhe? Tai tosiaan pyydä miestä viemään esikkoanne synttäreille tai vaikka leikkipuistoon leikkimään(riippuu tietty minkä ikäinen esikkonne on) Sano miehelle että sinäkin kaipaisit omaa aikaa..koittakaa rauhallisesti puhua asiasta. Tsemppiä kovasti!
 
ap
no millä mä sitä otan kun mies ois vähän väliä menossa, ja sit jos mäkin olisin niin eihän meille jäisi yhteistä aikaa ollenkaan. vaikka eipä sillä kai ole miehelle niin väliäkään. ei mies kuulemma sinne synttäreille tule edes meidän kanssammme! niin ja siihen päälle ennen tätä fiaskoa, ehdotin miehelle että jos me mentäis kahdestaan lapsen kanssa yöksi kaverille(joka kutsui meidät kylään) niin sais mies nukkku.

niin sit se paska valittaa mulle että se on nyrkin ja hellan välissä!!

eikä vcoi yhtä menoa isälleen jättää väliin kun minä olen väsynyt ja voin pahoin tai edes ottaa lasta mukaan sinne. nyt siis mies lähti 20min sitten ovesta ulos kun hänellä oli muka niin paha olla!! mä en niin ymmärrä! mulla on nyt sellanen olo että sille on se muu aika paljon tärkeämpää kuin me,kuin minä.

ja mä kun sanoin miehelle siitä että minä en ole ollut missään muualla ku töissä ilman lasta, niin hän vaan jatkoi siitä kuinka hankalaa hänellä on!!!!
 
ap
ai miksi ei vierailla koko perhe miehen isän luona,enpä tiedä! koska mies vaan sanoi että ei kai sua haittaa jos lähden isällä käymään ja juon kahveet samalla! ei se halunnut meitä mukaan.

mä en käsitä miksi se halusi niin kovin vauvaa joka sitoo vielä enemmän,jos ei halua elää elämää perheenä. siis väittää että rakasaa mut.

eikö sillä nyt muka ole ollut aikaa itselleen? ei kai sitä muittenkaan miehet ravaa joka toinen päivä jossain yksin?
 
Inhottava tilanne sulla ja mun mielestä sun miehes pitäis nyt katsoa peiliin. Miksi hän ei esim. hae lastanne hoidosta, jos kerran pääsee aikaisemmin töistä? Istuta ukko pöydän ääreen ja pyydä häntä katsomaan asiaa vähän sinunkin kannalta, voisiko olla, ettei ole tullut ajatelleeksi sinun tilannetta?

Parempi sun on kuitenkin nyt yrittää saada aikaan muutosta tuohon kaavaan, kuin että annat asioiden mennä samalla tavalla edelleen, sitten niitä on paljon vaikeampi muuttaa! Tsemppiä! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei kai sitä muittenkaan miehet ravaa joka toinen päivä jossain yksin?
No ei juurikaan, meillä kumpikaan ravaa yksikseen missään, sitä se vaan on, kun on pienet lapset perheessä! Se vaan vaatii uhrauksia omilta harrastuksilta! Meillä on sovittu molemmille 1-2 omaa menoa viikossa, jossa kumpikin saa sitä omaa aikaa, joka on kyllä tarpeen. Sitten kun lapset on isommat, voi molemmat harrastaa enemmän, toivottavasti yhdessä kuitenkin!
:hug:
 
vieras
Harmillinen tilanne sulla :( Mutta nuo miehet... Usein sellaisia että saa sanoa niin tarkasti mikä ihtiä riivaa, oikeesti, ei ne tajua jos vähän vihjailee! Ota kissa pöydälle ja sano selvästi miten ajattelet.
Tsemppiä!
 
Juuu
Nyt sun alettava VAATIMAAN miehen tukea ja apua.
Meillä harrastuksiin ym. kuskataan vuorotellen. Myös omia menoja on molemmilla. Se kumpi ilmoitta aikaisemmin, saa mennä. Toisen pitää sitten järjestää menonsa sen mukaan. Myös yhdessä liikkuminen lasten kanssa ja ilman on tarkeää.
Eli OMAA aikaa ei hirveästi jää, kun pitää hoitaa työt, koti ja menot yhdessä ja erikseen. Mutta kyllä kerran parissa viikossa pääsee kaverin kanssa uimaan ja heselle possuttamaan.
NYT VAAN VAATIMAAN MUUTOSTA!!!
 
Kuulostaa NIIN tutulta.. mulla on kanssa sellanen mies, ettei sitä kauheesti kotona näy.. aina on kuluttanut aikansa mieluummin kahvilla tai jossain muualla.. koita siinä sitten vaatia itelles aikaa kun sitten ei sitä yhteistä aikaa ole enää ollenkaan.. :headwall: mutta pakko se niin on tehdä.. meillä kärvistyi tilanne totaalisesti tossa tammikuun lopussa (siihen liittyi paljon muutakin kuin vain tämä jatkuva meneminen, mutta niitä en aio täällä alkaa kertoilemaan.. ) nyt tilanne alkaa hiukkasen tasaantua.. mies on ollut enemmän kotona, vaikka tietysti edelleen menee aika paljon.. mutta jostain se on aloitettava.. koita saada miehes tajuamaan, että hidastaa tahtia.. ennen kuin on liian myöhäistä.. meillä meinas jo olla.. eikä vieläkään ole satavarma että ollaan vuoden päästä vielä naimisissa..
 
minä
Sanopa ensi kerralla miehellesi että meeppä vaan kahville ja ota lapsi mukaan niin näkee pitkästä aikaa ukkiakin tai pappaa. Ilmeisesti olet aika nuori ja miehesi ? Ajattelin sitä vaan sillä että monesti kun asioista puhuu miehen kanssa avoimesti miltä tuntuu ja kun ikää tulee lisää niin ne miehen menot saattaa tasaantua ja vähentyä. Näin meille ainakin on käynyt. Puhu asiasta miehesi kanssa.
 
Ymmärrän siinä sun miestä että raivostuisin itsekin jos mun menemisiä rajotettaisiin (MUTTA, idioottihan vaan laittaa omat menot raskaana olevan vaimon ja lapsen parhaan edelle), mun mielestä aikuinen ihminen tekee itse valinnat minne menee, milloin ja kenen kanssa ja jos tuota oikeutta käyttää niin että loukkaa toista niin olisi syytä miettiä sitä henkistä ikää...

Samaa mieltä olen että lapsi voi hyvin lähteä pappalaan mukaan tai minne mies nyt meneekin. Hirveetä lukea että tuollaisia miehiä on niin paljon jotka kokevat lasten hoidon taakkana..meille ainakin lasten kanssa olo on etuoikeus ja ihana asia eikä mikään askare. Kyllä sieltä töistä haluaa ravata kotiin lapsia halimaan eikä kahville lähtemään.


 
ap
no tuo lapsi on kyllä aika villi ja haastava,mutta silti. miehellä on tosiaan ollu enemmän aikaa yksikseen ku mulla ja taatusti olen väsyneenpi! näin sitten unen yöllä että hän jättää meidät oman ajan puutteensa vuoksi,ja niinhän minä pelkään että tuo tekeekin. kun ei ilmeisesti tajua mikä ero on perheellisellä ja perheettömällä miehellä!
 

Yhteistyössä