Mulla on noin parikiloinen lohifilee,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elopompelo harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja eeeeeeeeh:
voijeesuskristus näitä aloituksia

Mikä vika?

En oo koskaan paistanut noin isoa fileetä, niin en tiiä miten käyyyäytyy. Samat asteet varmaankin kuin pienemmälläkin, mutta tuo aika?

Uunilohesta oli noin tuntisitten aloitus.

jos joku joskus vaivautuisi pistämään nämä ruoka-aiheiset keskustelut tonne ruokapuolelle, niin niistä saattaisi olla hieman enemmän iloa kun viisitoista minuuttia.

En ainakaan itse aio kirjoittaa uudestaan, sori.

Alkuperäinen kirjoittaja kvg:
googlesta löydät reseptit kuin reseptit kaikkiin ruokiin ja leipomuksiin. Myös paistoajat sun muut ohjeet.

ja kokeilemalla tiedät milloin se lohi on kypsää. Tuskin se pilalla on jos on 0 min enemmän tai vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olettepa taas ystävällisiä, pipo kireällä kaikilla. Sanoisin, että 1,5 h ja 175 astetta.

mä taas lähtisin aluks 45 min jonka jälkeen tarkistaisin, tuo 1,5h kuullostaa kuivalta kalalta

45 min on liian vähän aikaa, kun fileen paino 2 kiloa. Minun mielestäni.

Olettepa taas ystävällisiä, pipo kireällä kaikilla. Sanoisin, että 1,5 h ja 175 astetta.

mä taas lähtisin aluks 45 min jonka jälkeen tarkistaisin, tuo 1,5h kuullostaa kuivalta kalalta

Ja aiotko jättää sen kalan sinne uuniin ja tulla takas tietyn ajan päästä vai onko tarkoitus, et se on juuri tiettyyn aikaan valmis. Mä kans ehdottaisin tuota 45 min alkuun ja sit voi katsella et onks kypsää

45 min on liian vähän aikaa, kun fileen paino 2 kiloa. Minun mielestäni.

Yleensä kalafile enimmäkseen pitenee ja levenee kun paino kasvaa, paksuus kasvaa vain vähän joten paistoaikakaan ei todellakaan kaksinkertaistu.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Ja aiotko jättää sen kalan sinne uuniin ja tulla takas tietyn ajan päästä vai onko tarkoitus, et se on juuri tiettyyn aikaan valmis. Mä kans ehdottaisin tuota 45 min alkuun ja sit voi katsella et onks kypsää

Meille tulee ruokavieraita, en haluaisi, että he joutuisivat kovin kauan odottelemaan... ja lisäkkeitten teonkin kannalta olisi kiva, jos olisi vähän osviittaa asiasta.

Eihän se kovinkaan paljoa kuivu jos on folion sisällä, kun nesteet jää sinne sisälle.

Ajasta ei oo mulla hajuakaan, sorry, kun mies on meillä se kalastaja, kalankäsittelijä ja kalakokki. Varautuisin ehkä noin tuntiin tai hiukan yli, mutta kans kurkkaisin jo aiemmin olisko jo valmista. Pysyyhän se nyytin sisällä lämpimänäkin jonkun aikaa, jos ei lisukkeet tai syöjät ole valmiina.

Yhteistyössä