Mulla on niin tylsä elämä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Siis mua harmittaa niin paljon noin 4-5 päivää viikosta. EI kertakaikkiaan ole mitään tekemistä, ei ole ystäviä ja mies menee omia juttuja tai vaihtoehtoisesti on vain kotona ja tekemättä mitään. Meillä on 1,5v reipas pikkukaveri joka varmasti kaipaisi enemmän tekemistä. Samoin minä.
Mitä te kotiäidit teette päivisin muksujenne kanssa? ENtä viikonloppuisin? En ole hirväen aktiivinen menemään itsekseni, kaipaan seuraa.

Tuntuu että tilanne vaan pahenee. Asutaan Helsingissä, joten täällä olisi varmaan tekemistä, mutta en vain innostu. Töihinkään en viitsi mennä kun olen raskaana ja laskettu aika vuoden alusta.

Uidaan noin kerran viikossa lapsen kanssa, mutta siinäpä ne harrastukset. Tuntuu ettei samanhenkisiä kavereita löydy, kaipaan spontaania seuraa. Täällä stadissa kaikki tekee viikot suunnitelmia ja pitää varata melkein aika että voi jotain ystävää nähdä.

Antakaa ehdotuksia mitä kaikkea te teette 1 vuotiaiden kanssa. Rahaa ei luonnollisestikkaan ole kun olen kotihoidontuella.

Onhan sitä toki tylsää, jos toistaa samoja rutiineja päivästä toiseen ilman piristystä.
Ota tavaksesi käydä vaikkapa viikottain lapsesi kanssa jossakin museossa? Sisäänpääsymaksu ei aikuiselta kovin paljoa ole ja noin pieni lapsi pääsee mukaan ilmaiseksi lähes kaikkialle mukanasi.
Seuraa tapahtumia ja käy niissä yksin, koko perheen tai yhdessä lapsesi kanssa.

Ota itsellesi säännöllinen harrastus sinua kiinnostavasta asiasta. Voit tutustua hyvällä onnella samanhenkisiin ihmisiin.

Tylsyyden karkottamiseen tarvitaan ikävä kyllä omaa aktiivisuutta.

Eikö siellä ole perhekerhoja, mammakerhoja äiti-lapsipiirejä? Tarkkaile ilmoitustauluja, lehtien ilmoituksia. Seurakunnan ilmoituksissa on usein äitilapsi ja perhejuttuja, sieltä löytyy samanikäistä ja samassa elämäntilanteessa olevien seuraa.

[QUOTE="aloittaja";27114108] Asutaan Helsingissä, joten täällä olisi varmaan tekemistä, mutta en vain innostu.
[/QUOTE]

Vaikuttaa siltä ettet kaipaa tekemistä vaan ihmisiä.

Tylsää on tääläki. Eikä yhtään auta se, että asuu tuppukylän laitamilla eikä ole edes autoa päivisin käytössä. Enkä tunne täältä ketään... Ainoa lapsiperhe jossa vois vierailla, asuu niin kaukana että tarvis sen auton.

Viimeksi muokattu:
Helsingissä on pilvin pimein tapahtumia, joihin voi mennä lastenkin kanssa. Kannattaa seurata paikallislehtiä ja katsoa netistä. Ymmärrän tarpeen spontaaniin seuraan, mutta nykyisin taitaa monilla elämä olla varsin aikataulutettua.

Yhteistyössä