mulla on niin paha olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hirmuläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
googleta
go fat go
ja ala tekemään niinku sanotaan. turha märehtiä jollet näillä yksinkertasilla ruoka- ja treeniohjeilla viitsi aloittaa. viitsimisestä on vaan kyse!! tsemppiiiii!!

Alat pikkuhiljaa parantaa elämänlaatua, jätät herkkuja pois, lisäät kevyttä liikuntaa. Ja jos on lääkityksiä niin käyt lääkärin kanssa ne lävitse onko niissä joku joka lihottaa

noilla painoilla pääset jo varmasti terveyskeskukseen/ravitsemusterapeuteille tms. Tuo paino on jo iso terveysriski. Olisiko sinulla ketään ystävää kenen kanssa liikkua? Kovin laajoihin urheilusuoritukseen et varmasti 150kg pysty mutta esim uiminen/vesijuoksu tms on varmasti hyväksi!

oon aina ollut pyöreä mutta nuorempana 15-18v oli pahat mielenterveys ongelmat ja lääkityksenä 8 erilasita lääkettä ja melkein kaikissa oli se että nosti ruokahalua ja söin ku hullu.. ja sitten ton jälkeen 2 raskautta + herkut pääle niin tässä ollaan :(

Selkeä ateriarytmi, runsas aamupala!! Itselläni iltamässäilyt jäivät vasta kun söin aamulla puuroa ja jotain muuta lisäksi vatsan ihan täyteen. Ennen söin ensimmäisen kerran vasta klo12-14. Tee valmis ruokalista jota noudatat. On helppo siitä aina katsoa mitä syö seuraavaksi.

Käy joka päivä ulkona. Edes vähän! Se piristää mieltä. Käy ulkona valoisaan aikaan: nyt jo on kevään tuntua ilmassa ja se ainakin motivoi minua. Lyhytkin kävelylenkki piristää! Huijaa itseäsi, esim. käy ennen salkkareita lenkillä tai et saa katsoa, tai mikä nyt lempparisarjasi onkaan :)

Juo paljon vettä. Syö paljon kasviksia! Kun on täysin keskittynyt terveelliseen ruokaan valmiin ruokalistan avulla, ei ehdi edes ajatella "masentumista". Täytä päiväsi kaikenlaisella mielekkäällä puuhalla, ajattele että tällä kertaa onnistut. Ja uskonkin että onnistut! Tsemppiä ja jaksamista :) Kohta on kesä!

Samassa veneessä ollaan. Aloitin viime viikolla merkkaamaan päivän syömiset tonne kalorilaskuri.fi sivulle.
Teen joka päivä salaattia ja muuten syön normaalia vähärasvaista kotiruokaa. Syön myös leipää, vähemmän tosin kun aiemmin ja pelkästään ruisleipää.
Pikkuhiljaa alaspäin :)

suosittelen radikaalia aloitusta. Itsellä oli painoa alun perin lähes saman verran ja aloittaminen tuntui toivottomalta. Puoli kiloa viikossa on ikuisuus.... Itse starttasin nutraamalla ja sain sillä 25kg pois. Sitten oli helpompaa liikkuakin ja vaikutti kovasti motivaatioon. Nyt olis taas raskauden jälkeen pudotettavaa, mutta ei onneksi enää niin paljon. Toivotan kovasti tsemppiä.

Minä en ihan noin paljon, mutta lähellä kuitenkin. Pituus 164cm ja paino siinä noin 120kg. Aika taakka se on tämäkin paino. tässä on vaan se noidankehä, että kyllä tämä paino lasksee sitä mielialaa ja on varmasti yksi masennuksen aiheuttaja. Onneksi on kevät tulossa ja itselläni tuo aurinko auttaa mielialaan. En syö nykyään paljoa herkkuja ja kilotkin tuli pääasiassa sairauden vuoksi ja lisää raskauden aikana(+sairaus joka paheni raskaudessa). Hankala näistä on pois päästä vaikka söisi terveellisesti.

Mitä sä nyt syöt, miten sä nyt liikut? Tee joko tosi radikaali muutos, tai sitten ihan pienin askeiin. Jos nyt syöt suklaalevyn, niin vaihda se patukkaan. Aloita liikunta kahdenkymmenen minuutin kävelyllä, ja pidennä sitä aikaa kun siltä tuntuu. Aina kun saat viisi kiloa pudotettua, osta itsellesi jotain kivaa (ei ruokaa).

Kun on noin paljon ylipainoa niin aloittaessasi laihdutuksen paino putoaa nopeasti aluksi paljon. Siitä saa varmasti hyvin motivaatiota jatkaa kunhan vaan saat aloitettua! :) Kannattaisi tehdä niin että kirjaat ylös esim. kiloklubi.fi:n sivuille (joka on ilmainen) esimerkiksi viikon ajan normaalit ruokailusi. Siitä näet vähän paljonko kaloreita yms saat. Sitten sen jälkeen voisit keventää ruokailujasi ja kirjata ne edelleen ylös samalle sivustolle. Ja kannattaa aloittaa kevyellä liikunnalla, aluksi varmasti riittää hyötyliikuntakin eli kävelet kaikki sellaiset matkat jotka pystyt, käytät portaita jos mahdollista jne... Ja esim uinti on hyvä liikuntamuoto jolla voi aloittaa. Ei kannata ainakaan juoksulenkillä koittaa, sillä se voi olla aikamoinen rasitus nivelille. Pyöräilykin on yksi hyvä vaihtoehto.
Tsemppiä sulle! :)

Syö lasten kanssa yhtä aikaa, samaa ruokaa. Laita pienemmälle lautaselle, niin annos näyttää isommalle. Juo paljon vettä. Jumppaa vaikka kotona jonkun kivan jumppavideon tahdissa. (kirjastosta voit vaikka lainata tai tilata netistä) Käy vain kerran viikossa kaupassa ja osta tarkan listan kanssa vain mitä sille viikolle tarvitte.

Kun itsetunto kohoaa, hanki salikortti/osallistu ohjattuihin jumppiin tai mikä nyt miellyttääkään.

Tsemppiä! :)

Entisenä läskinä voin sanoa että ei ole mitään veemäisempää kuin se, että joku sanoo neuvoksi "jätä herkut ja liiku" Voi jumalauta. Siinä vaiheessa kun painoa on niin paljon ei TODELLAKAAN piristä mikään hemmetin ulkoilu kun vituttaa kuin pientä oravaa.

Mä ainakin olen kaikki mulle heti nyt tai luovutan ihminen. Haluan tuloksia HETI enkä mitään hemmetin poppakonsteja ja dieettipirtelöitä. Mä eksyin sillon karppifoorumille ja vaivauduin vähän ottamaan selvää ja kyselemään sieltä. Sit vaan kauppaan hakemaan kaikkea jännää ja ennen niin kiellettyä. Siitä se lähti. Viikossa jo 5 kiloa ja siitä tosi nopeeta tahtia alas. Eikä enää voinut mässätä kun oli kokoajan niin täys kaikenmaailman rasvaisia herkkuja :P

Siitä on nyt 3 vuotta ja paino (30 kg) on pysynyt pois ilman vaikeuksia. Voin jopa herkutella sillä mun aineenvaihdunta normalisoitui tiukan karppauksen jälkeen.
Mun arvot mitattiin ennen kuuria ja sen jälkeen useaan otteeseen. KAIKKI parani. Ja kyllä. Se kolesteroli myös.

Että vähärasvaisuus on perseestä ja dieetit urpojen hommaa.
Sellainen sivuoire jäi, että aina kun kuulen shaissea jostain"pahoista" rasvoista ja muuta kalorihöpötystä niin alkaa keittää ihmisten hölmöys.

Aamen.

siis mulla ei ole mitään sairauksia eikä lääkityksiä, paitsi astma... kaikki veriarvot niin loistavat kuin voi vaan olla myös kolestoroli... ja verenpaineet tod hyvät ennemminkin liian matalat...

Alkuperäinen kirjoittaja apläski;22876269:
haluan radikaali muutoksen tähän ei pikkuhiljaa auta... mitä toi nutraamalla tarkoitti?

Siis 5 pussia nutrilettia ja 3-4 litraa vettä/kivennäisevettä päivässä, eikä muuta. Se on alkuun vaikeeta, mutta itse tarvitsin sellaisen kuurin missä en oikeesti voi syödä mitään, koska se oikein syöminen ei tunnetusti onnistunut. Tuolla saa makeanhimon pois ja kaikki mieliteot on ekan viikon jälkeen pois. Mä suosittelen! Sitten kun 20-30 kiloa on tippunut niin liikuntakin maistuu ja motivaatiota on ihan eri tavalla. Kun on oikeesti lihava, eikä vähän pyöreä, niin se urakan aloittaminen tuntuu toivottomalta, mä tiedän! Mulla putos tuo 25kg reilussa kahdessa kuukaudessa. 10 viikkoa on pisin aika mitä sisätautilääkäri suositteli noita pelkkiä nutriletteja.

Alkuperäinen kirjoittaja apläski;22876269:
haluan radikaali muutoksen tähän ei pikkuhiljaa auta... mitä toi nutraamalla tarkoitti?

Ensin sun pitäis sit kertoa, että miten elät.

Jonkin verran pitäis kävellä, että aineenvaihdunta lähtee liikkeelle.

Lopetat karkin, yms puputtamisen ja syöt tavallista kotiruokaa.

[QUOTE="mä";22876311]Siis 5 pussia nutrilettia ja 3-4 litraa vettä/kivennäisevettä päivässä, eikä muuta. Se on alkuun vaikeeta, mutta itse tarvitsin sellaisen kuurin missä en oikeesti voi syödä mitään, koska se oikein syöminen ei tunnetusti onnistunut. Tuolla saa makeanhimon pois ja kaikki mieliteot on ekan viikon jälkeen pois. Mä suosittelen! Sitten kun 20-30 kiloa on tippunut niin liikuntakin maistuu ja motivaatiota on ihan eri tavalla. Kun on oikeesti lihava, eikä vähän pyöreä, niin se urakan aloittaminen tuntuu toivottomalta, mä tiedän! Mulla putos tuo 25kg reilussa kahdessa kuukaudessa. 10 viikkoa on pisin aika mitä sisätautilääkäri suositteli noita pelkkiä nutriletteja.[/QUOTE]

mutta mites ton kuurin jälkeen alkoiko paino nousta, kun aloit syödä muutakin?` ja oliko kovia vaikeuksia tehdä muulle perheelle ruokaa?

Alkuperäinen kirjoittaja apläski;22876396:
mistä noita nutrilettaja saa ja minkä hintaisia?

Ihan marketeista. Voi ostaa joko sellaisen starttipaketin tai sitten niitä pelkkiä pirtelöitä. Se pirtelöpaketti maksaa jotain 20 euroa ja siitä riittää viideksi päiväksi. Säästö on mittava, kun mitään muuta ei saa syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja apläski;22876411:
mutta mites ton kuurin jälkeen alkoiko paino nousta, kun aloit syödä muutakin?` ja oliko kovia vaikeuksia tehdä muulle perheelle ruokaa?

Se 3-4 kiloa tulee heti takaisin, kun elimistön varastoto taas täyttyy. Sitten paino jatkoi hiljalleen taas laskua. Ruoanlaitto oli aluksi tosi vaikeeta, en valehtele ja lasten päiväuniajat oli kamalia, kun niiden aikaan ennen keitin pullakahvit:D

Mulle ei nurtilett toiminut, tai paino kyllä putos, mutta tuli saman tien takaisin. Pöperöihin kyllästyy nopsaan ja itse ainakin halusin suuhun "kunnon" purtavaa. Ja niitä saa ostaa melkein mistä tahansa kaupasta.

Mulla auttoi myös karppaus ja se että tajusin, että askel kerralla edetään, eikä ihmedieetteihin kannata haksahtaa. Puolessa vuodessa laski paino peräti 25 kg, enkä kertaakan ole ollut nälissäni, vaan syön hyvää ja täyttävää ruokaa. Tästä jatkan eteenpäin ja toiset 25 kg olisi vielä pudottamatta, mutta tämän vuoden puolella uskon pääseväni tavoitteeseen! Tsemppiä sulle.

Yhteistyössä