Surullinen ja vi*****nut olo ehkä sun lapsesi takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosi törkeitä lapsia ja pieniäkin vielä... Onneksi tiedän tasan tarkkaan, että omani eivät tuollaisia huutelisi, kun ei kuulu sanavarastoon mitkään läskit, eikä tapoihin toisten ihmisten arvostelemiset.

Tällä palstalla väliin nämä äiti-ihmiset osaa kyllä niin törkeästi hyökätä toisia vastaan, ulkonäkö, vaatetus ym. asioissa, että epäilen, että jonkun tällaisen haukkujan lapsiahan ne saattoi olla.

Lapset kuulee kaikkea typerää päiväkodissa mutta voi omilleen silti koittaa opettaa, miten toisille puhutaan. Itse olen yrittänyt opettaa lapsilleni, että toisille ei huudella, lällätetä eikä ketään jäädä tuijottamaan. Olen yrittänyt saada lapset ymmärtämään, että vaikka se olisikin hauskaa huudella niin siitä tulee silti tosi paha mieli. Olen myös koittanut kysyä, miltä lapsistani tuntuisi jos joku huutelisi heille. En tiedä, miten opit ovat menneet perille mutta toivon, että eivät koskaan ryhtyisi ap:n kuvaamaan touhuun.

Neiti 48kg on kyllä varmasti joku todella katkera ihminen, koska itse haluaisi varmasti lihaa luiden ympärille. sairastaa varmasti jtn tautia. Ei varmaa edes miestä ole saanut.

Jännää, että lapset osaa tuommoisia sanoja, kuin läski... Ja että käyttäytyvät noin inhottavasti.

Lapsi kyllä huomaa ja sanoo näkemiään asioita helposti ääneen, toivottavasti sellainen ei pahoita kenenköön mieltä.

Hei, mun on pakko kertoo tähän yksi juttu. Olin töissä yhdessä kehareiden koulussa, missä VAMMASET lapset mm. mongoloidi ja kehityksestä jäljessä oleva monivammainen haukkui hoitajia LÄSKEIKSI!

Minua nyt naurataa, koska mielummin olen sata kertaa läski kuin kehitysvammainen, jolla ei ole tulevaisuutta missään. Jos olisi ollut pokkaa, olisi pitänyt näille aivoidiooteille sanoa, että mikäs sinä olet, täydellinen vai?

Alkuperäinen kirjoittaja paska:
Hain lastani tarhasta, siinä oli 3 mulle vierasta lasta portin pielessä leikkimässä. Yksi kysy toiselta että "Onko toi sun äiti?" toinen vastaa "No EI!Mun äiti ei oo läski!"
Huudan lastani. Tämä kolmen ryhmä alkaa nauraa että "Mikon äiti on läski!" "Mikon äiti on läski!" [nimi muutettu]
Arvaa tuliko paha mieli lapsen ja itsein puolesta. Ipanat oli jotain 4-6 vuotiaita. Täytyy vaan ihmetellä että millasia äitejä mahtaa heitillä olla, kun läski tuntuu juurtuneen sanavarastoon jo äidinmaidossa.
Mietin vaan että millasta huutelua tulee kun lapsi alottaa koulun, kun nyt satun oleen tällanen LÄSKI! :(
Ohan se ihan kauheaa kun kaikki äipät ei oo pillikinttuja, lapsetkin sen tietää.

ja sulla sitten oikeus haukkua hoikkia pillikintuiksi??

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Hain lastani tarhasta, siinä oli 3 mulle vierasta lasta portin pielessä leikkimässä. Yksi kysy toiselta että "Onko toi sun äiti?" toinen vastaa "No EI!Mun äiti ei oo läski!"
Huudan lastani. Tämä kolmen ryhmä alkaa nauraa että "Mikon äiti on läski!" "Mikon äiti on läski!" [nimi muutettu]
Arvaa tuliko paha mieli lapsen ja itsein puolesta. Ipanat oli jotain 4-6 vuotiaita. Täytyy vaan ihmetellä että millasia äitejä mahtaa heitillä olla, kun läski tuntuu juurtuneen sanavarastoon jo äidinmaidossa.
Mietin vaan että millasta huutelua tulee kun lapsi alottaa koulun, kun nyt satun oleen tällanen LÄSKI! :(
Ohan se ihan kauheaa kun kaikki äipät ei oo pillikinttuja, lapsetkin sen tietää.

Mä en kans oikeen tykkää tommosesta. Jokainen on omanlaisensa ja joskus se on jopa oma valinta.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Miksi jokainen kuvittelee että sieltä kotoa se läskiksi haukkuminen tulee? Vaikka lapsi ei olisi ikinä kuullut kotonaan sanaa läski niin kummasti se sen osaa, katsos kun kaverit osaa...Jos sinua niin itkettää niin laihduta ihminen itsesi sellaiseen kuntoon missä itse hyväksyt itsesi.

:attn: Meidän poika kun aloitti päiväkodin laajeni myös sanavarasto moneen ulottuvuuteen :/

Alkuperäinen kirjoittaja haaskan näköinen:
Miksi jokainen kuvittelee että sieltä kotoa se läskiksi haukkuminen tulee? Vaikka lapsi ei olisi ikinä kuullut kotonaan sanaa läski niin kummasti se sen osaa, katsos kun kaverit osaa...Jos sinua niin itkettää niin laihduta ihminen itsesi sellaiseen kuntoon missä itse hyväksyt itsesi.

:attn: Meidän poika kun aloitti päiväkodin laajeni myös sanavarasto moneen ulottuvuuteen :/

Aivan, mutta kotikasvatuksen tehtävä on kertoa lapsille miten niitä sanoja voi käyttää ja miten ei.

Niin tai kai se syvin ongelmia on tässä se, että miten kuuluu käyttäytyä. Ei niinkään se et miksi on nimitelty... Kovin tuntuu olevan aikuisillakin ihmisillä toi nimittely hallussa...

Alkuperäinen kirjoittaja n :
Alkuperäinen kirjoittaja haaskan näköinen:

Aivan, mutta kotikasvatuksen tehtävä on kertoa lapsille miten niitä sanoja voi käyttää ja miten ei.

Tottakai! Mutta että ei kaikki sanat kuitenkaan sieltä kotoa ole lähtöisin.

Poikani 4v sanoi nähdessään pyöreämmän tädin: tädillä on vauva masussa! Muuten ihan hyvin hoksattu, mutta tiedän, ettei ko 50v nainen ollut raskaana... Yritinpä siinä sitten hyssytellä poikaa, ettei enää jatkaisi..

Tosi ikävää. Mutta lapset on lapsia se pitää muistaa. Toki varmasti tuollaisesta tulee paha mieli mutta huomenna kun asia on asettunut oikeisiin mittasuhteisiin niin otat asian puheeksi päiväkodissa. Siellä toivottavasti asia käsitellään eikä siitä aiheudu enempää kiusaamista lapsellesi.
Itse olen lievästi ylipainoinen ja lisäksi fyysisesti vammainen. Mitähän kaikkea saammekaan lapseni kanssa vielä kuulla kun kasvaa ja alkaa kerhot, koulut ym?? Vuosia sitten sain kuulla olevani erään lapsen suusta olevani läski vammainen ja sanat on kyllä syöpyneet mieleen. =(

Muistuttaisin myös, että ei ne ehkä kotona tarkoituksella puhu läskeistä lapsille. Vanhemmat on saattaneet katsoa esim. suurinta pudottajaa ja puhua keskenään, että ompa läskejä. Lapsen ei tarvitse sen enempää sitä kuulla kun se on jo puheessa. Ainakin meillä nuo poimii ihan ohikulkijoilta esim. kirosanoja välillä.

Vanhempien kannattaiskin miettiä myös siellä kotona mitä keskenään / aikuisten kesken puhutaan. Lapsilla on pitkäääät korvat.

no kaitpa tuo on yksi niistä elämän kurjista puolista, lapset sanovat mitä sylkisuuhun tuo.. sama meno jatkuu ala-asteella,yläasteella ja lukiossa.. ja vielä aikuisenakin ne osaa sen.. eikä kyllä todellakaan vain ja ainoastaan niiden pillikinttujen lapset.. ihan samalal tavalla niiden isojen naisten lapset osaavat kertoa ulkonäöllisistä puutteista.. niinkuin sen että ei ole tissejä.. nimimerkillä koettu on..

Alkuperäinen kirjoittaja oi aikoja:
Hei, mun on pakko kertoo tähän yksi juttu. Olin töissä yhdessä kehareiden koulussa, missä VAMMASET lapset mm. mongoloidi ja kehityksestä jäljessä oleva monivammainen haukkui hoitajia LÄSKEIKSI!

Minua nyt naurataa, koska mielummin olen sata kertaa läski kuin kehitysvammainen, jolla ei ole tulevaisuutta missään. Jos olisi ollut pokkaa, olisi pitänyt näille aivoidiooteille sanoa, että mikäs sinä olet, täydellinen vai?

Todella ammattimaista puhua kehareista ja aivoidiooteista...
Toivottavasti et enää ole töissä erityislasten parissa..

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:

Tätä mäkin vähän mietin.
Että sitten kun mulla on paha mieli kun on jossain tarhan portilla huudeltu pillikintuksi, niin voinhan mäkin sitten tulla tänne itkemään? Saanko yhtälailla sympatiat?
Tiedetäänpähän sitten jo valmiiksi, kenen lapset silloin on olleet asialla...

Yhteistyössä