Mulla on asenneongelma... taas. =D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Siis tiedättekö: mä sitten inhoan, inhoan niin hirveästi noit lasten mattoja ja lamppuja ja muuta sisustuskamaa, jotka on täynnä disneyn hahmoja: on prinsessaa, autoa, hiirtä, ja siihen päälle vielä muumejakin joka paikka pullollaan. Mä en ole tietoisesti ostanut meille ainuttakaan lasten omaa sisustustuotetta: yhden taulun tyttö on saanut prinsessoista, mutt onneksi se oli ihan asiallinen, vaalea ja nätti. No nyt sitten se sai maton joku pari viikkoa sitten, ison maton, disneyn prinsessoja esittevällä kuvalla. Pinkit reunat ja muutenkin tosi räikeä.. Mä en ole vieläkään voinut laittaa sitä lattiaan: eilen jo levitin sen tohon ja yritin katsella sitä hyväksyvästi, mutta kun ei vaan tule mitään. :x Ja pakko se nyt kuitenkin olisi laittaa, sillä neitin mummu (joka maton on siis multa salaa hankkinut ) tulee huomenna hoitamaan lapsia tänne, ja taatusti katsoo onko se matto lattiassa vai ei. Ja hyväähän se vaan tarkottaa. Mutta .... :snotty: :ashamed:

Mä inhoon kans semmoisia ja vaikka miten läheiseltä jotain vastaavaa roinaa saatais niin laittaisin joko kierrätykseen tai antaisin jollekin. Ikinä en esille suostuis laittaa :x

Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Mä inhoon kans semmoisia ja vaikka miten läheiseltä jotain vastaavaa roinaa saatais niin laittaisin joko kierrätykseen tai antaisin jollekin. Ikinä en esille suostuis laittaa :x

Mä tiedän... Mä tekisin samoin ellei kyseessä olis just mummu. Siis pelkään pahoittavani sen mielen, ja tiedän että se ei ihmisenä ole sellainen että ajattelisi jonkun erityisesti asuntoaan sisustavan... Sillä on sekalainen kokoelma sitä ja tätä, saatu tuolta ja ostettu täältä kaikissa sateenkaaren väreissä. Ei vaan varmasti tule ajatelleeksi että mä saatan panostaa tämän kodin sisustukselliseen puoleen, ei vaikka on nähnytkin. Kun ei se ole sillä tapana.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Mä tiedän... Mä tekisin samoin ellei kyseessä olis just mummu. Siis pelkään pahoittavani sen mielen, ja tiedän että se ei ihmisenä ole sellainen että ajattelisi jonkun erityisesti asuntoaan sisustavan... Sillä on sekalainen kokoelma sitä ja tätä, saatu tuolta ja ostettu täältä kaikissa sateenkaaren väreissä. Ei vaan varmasti tule ajatelleeksi että mä saatan panostaa tämän kodin sisustukselliseen puoleen, ei vaikka on nähnytkin. Kun ei se ole sillä tapana.

Voihan sitä sanoa ihan nätisti että vaikka lahja oli ihan kiva niin se ei istu teidän sisutukseen.

kyl mä annan lapsen sisustaa huoneensa itse. se ei ole muita ihmisiä varten. meillä on heppa julisteet, muumi lakanat ym.. jokaista väriä löytyy. lapset tykkää ja viihtyy siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mitäs sun tyttö ajattelee? Tykkäisikö prinsessoista?

Tykkäis tietysti. Mutt toisaalta se on oppinut jo, mitä kannattaa haluta huoneeseensa ja mitä ei: se ei ole kertaakaan ehdottanut maton levittämistä, vaikka se on tossa nurkassa seissyt rullalla. :ashamed:

Tykkäis tietysti. Mutt toisaalta se on oppinut jo, mitä kannattaa haluta huoneeseensa ja mitä ei: se ei ole kertaakaan ehdottanut maton levittämistä, vaikka se on tossa nurkassa seissyt rullalla. :ashamed:

Jaaha.
No, mulla on erilainen tyyli: lapset saa aika pitkälti itse päättää, millaiseksi oman huoneensa haluavat. Hehän siellä viettävät aikaa, en minä.

Voihan sitä sanoa ihan nätisti että vaikka lahja oli ihan kiva niin se ei istu teidän sisutukseen.

Ei: en mä halua pahoittaa sen mieltä, se pahoittaisi vaikka kuinka nätisti asian esittäisin. Laitan sen pariksi kuukaudeksi ja sitt pois... :ashamed:

Jaaha.
No, mulla on erilainen tyyli: lapset saa aika pitkälti itse päättää, millaiseksi oman huoneensa haluavat. Hehän siellä viettävät aikaa, en minä.

Mä kyll vietin aikaa noiden lasten huoneissa... :D Vaikka ei se nyt sen huoneen käyttöoikeuteen olekaan millään tavalla yhteydessä. Eli tytönhän se huone on, kieltämättä. Mutta mä en halua saada migreeniä joka kerta kun katson sinne sisälle. :D No, ehkä migreeni on vähän liioiteltua, mutta myönnän että pidän kauniista kodista, enkä anna siihen tulle ryppyjä... edes lasten huoneissa. Kestän helposti sotkuja ja epäjärjestystä, mutta en epäkohtia sisustuksellisissa asioissa. =)

Kuule! Mulla meni hurjan kauan, että opin sulattamaan vaaleanpunaista ihan vaan värinä. Lopulta päätin lujasti, että jokainen lapsi saa olla sitä mikä ikinä on ja kun kyseessä on joku lapsen oma huone tai vaate, kysyn monesti mielipidettä lapselta ja otan sen huomioon.
Tätänykyä likalla sitten kaikki niiiiiin rinsessaa, että ahh. :D Ja olen oppinut itsekin tykkäämään. Neuvoni siis on, että jos tyty tykkää, pistä ihmeessä!
Minua henk.koht. ahdistaa hulluna sellanen, että vanhemmat päättävät täysin lastenhuoneidenkin sisustuksesta ja lasten vaatteista ja kaikesta. Koitetaan kaikki muistaa, et muksut on kingejä! ;)

itelläni ei oo vielä lapsii..mutta mielestäni lapsen tulee saada vaikuttaa siihen, että miltä oma huone näyttää..itekki muistan penskana miten ihanaa oli laittaa heppa julisteita seinää ja saada omat dalmis lakanat omaan sänkyyn..sillon ei ollu mitään yhtenäistä värikaavaa miun huonees, vaan saatta olla verhot siniset ja päiväpeitto pinkki :D omasta mielestä se oli siistii ja viihyin huoneessa. Äiti kuitenki vaati et pitää ain olla siistiä..ja niin on tähän päivään mennes vielki vaikka jo oma koti ja esikko tulossa =)

Jaaha.

Mä kyll vietin aikaa noiden lasten huoneissa... :D Vaikka ei se nyt sen huoneen käyttöoikeuteen olekaan millään tavalla yhteydessä. Eli tytönhän se huone on, kieltämättä. Mutta mä en halua saada migreeniä joka kerta kun katson sinne sisälle. :D No, ehkä migreeni on vähän liioiteltua, mutta myönnän että pidän kauniista kodista, enkä anna siihen tulle ryppyjä... edes lasten huoneissa. Kestän helposti sotkuja ja epäjärjestystä, mutta en epäkohtia sisustuksellisissa asioissa. =)

Sori, mutta tuo kuulostaa aika ikävältä lapsen kannalta. Niin moni lapsi rakastaa noita Disney yms. juttuja ja sitten äiti vain miettii kun ei tämä sovi meidän sisustukseen....

Nimimerkillä sininen Nalle Puh-matto makkarissa, keltainen Nalle Puh-kello keittiössä ja onpa perhana olkkarissa likan Nalle Puh-kalusteet. :whistle: Ai niin ja Hello Kitty on oikein in... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Sori, mutta tuo kuulostaa aika ikävältä lapsen kannalta. Niin moni lapsi rakastaa noita Disney yms. juttuja ja sitten äiti vain miettii kun ei tämä sovi meidän sisustukseen....

Juuh. Mun pari kaveria ajattelee samoin, ja jessus niiden lastenhuoneet on tylsiä. Lelutkin on sievästi piilossa jossain sisustukseen sopivan sävyisissä pikkusievissä rottinki(tms)koreissa ja värit tietty hillittyä ja hallittua beigeä tms.

Meillä ei oo mitään piirroshahmoja tms, mutta lastenhuone on värikäs, iloinen ja lasten mieleen. Ne sisustuslehden sivuille sopivissa huoneissa asuvat lapset on ihan innoissaan tullessaan meille: äiti, kato, näillä on ihana huone!

Jokaisella meillä on omat juttumme. :xmas:
Mutta, kyllä mäkin sitä mieltä oon että lastenhuone on lastenhuone, siellä saa mun puolesta olla juttuja joista lapsi tykkää, ihan kuten muissa huoneissa on juttuja joista minä tykkään ja oon saanut päättää.
Ei se yksi matto voi niin kamala olla, ihan oikeasti. :p

Juuh. Mun pari kaveria ajattelee samoin, ja jessus niiden lastenhuoneet on tylsiä. Lelutkin on sievästi piilossa jossain sisustukseen sopivan sävyisissä pikkusievissä rottinki(tms)koreissa ja värit tietty hillittyä ja hallittua beigeä tms.

Niin, onko ne muka tosiaan lastenhuoneita? Samaan kiinnittänyt huomiota, lähinnä tylsiä ja mielikuvituksettoman tuntuisia, mun makuuni siis. :)

Jaaha.

Nimimerkillä sininen Nalle Puh-matto makkarissa, keltainen Nalle Puh-kello keittiössä ja onpa perhana olkkarissa likan Nalle Puh-kalusteet. :whistle: Ai niin ja Hello Kitty on oikein in... :D

Joo, saattaa kuulostaa. Mä tosin en ikinä kärsinyt lapsena siitä, että ei saatu itse päättää huoneen sisustuksesta.. Äiti päätti. Saatiin me parit julisteet laittaa ja sitt meillä oli my little poni verhot, mutt nekin kyll valitsi äiti. :D

Neitille mä teen julisteille paikan sen sängyn päälle, mutt ne pitää ihan ehdottomasti kehystää ennen esille laittoa. Ostan parit sopivat kehykset, ja sinne voipi sitten tehdä omia taulujaan. Laittaa vaikka piirrustuksia, jos haluaa.

Yleisiin tiloihin en misään tapauksessa suostu ottamaan mitään nallepuheja enää, silloin oli kun tyttö oli vauva, mutt mä olen kasvanut kai siitä sitt yli tässä vaiheessa. :D

Meillä ei oo mitään piirroshahmoja tms, mutta lastenhuone on värikäs, iloinen ja lasten mieleen. Ne sisustuslehden sivuille sopivissa huoneissa asuvat lapset on ihan innoissaan tullessaan meille: äiti, kato, näillä on ihana huone!

Meillä tuo homma on niin päin, et koko talo alkaa olla kohta yksi iso lastenhuone! :D Mutta on ihanaa katsoa, kun lapset elävät täysillä.
(lohikäärme olkkarin katossa, isoja värikkäitä palloja pitkin lattioita joka puolella ja niiden paikka on juuri siinä ...)

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Jokaisella meillä on omat juttumme. :xmas:
Mutta, kyllä mäkin sitä mieltä oon että lastenhuone on lastenhuone, siellä saa mun puolesta olla juttuja joista lapsi tykkää, ihan kuten muissa huoneissa on juttuja joista minä tykkään ja oon saanut päättää.
Ei se yksi matto voi niin kamala olla, ihan oikeasti. :p

Se on kamala, se ihan oikeasti on. Mutt kuten sanottu, mä yritän laittaa sen tonne... Tänään. Ja itken krokotiilin kyyneleitä kun joudun sieltä ottaan pois ne ihanat vaaaleat räsymatot... :'( :'( Katotaan kauan mä sitä kestän sitt, sitä mattoa.

Alkuperäinen kirjoittaja monen mutsi:

Meillä tuo homma on niin päin, et koko talo alkaa olla kohta yksi iso lastenhuone! :D Mutta on ihanaa katsoa, kun lapset elävät täysillä.
(lohikäärme olkkarin katossa, isoja värikkäitä palloja pitkin lattioita joka puolella ja niiden paikka on juuri siinä ...)

Hmm... Tässä kun katselen ympärilleni, niin on pakko todeta ett meidän koti todella on yksi iso lasten huone, ilman piirroshahmokamaakin. :D

Ei prinsessasisustuskrääsää meillekään!
Lastenhuoneen voi sisustaa hyvällä maulla ja silti lapsille mieluisasti.
Ei sinne ole pakko ympätä disneyprinsessabukleemattoja ja kaiken maailman hahmolakanoita ja julisteita ja lamppuja ja tuoleja ja pöytiä.

Ymmärrän. Inhoan jotain prinsessa- tai muumiteemaa lastenhuoneissa. Lasten huoneet saa olla värikkäät ja "lapselliset", mutta jotain Nalle Puhin naamoja ja vastaavia sielä ei tarvis olla.

Yhteistyössä