Mulla olis mahdollisuus ostaa kahvila.. Mitämitä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahvilaska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuten huomaat, suomalaiset asiakkaat haluaisivat kaikenlaista, itsetehtyä pullaa, monipuolista ja tuoretta, paikan pitää olla viihtyisä ja laadukas, mutta siitä ei haluta maksaa. Viiniäkin joku ehdotti, pelkän luvan hakeminen maksaa yli 600 €, siihen saa monta viinilasia myydä.

Yrittäjyys on Suomessa vaikeaa, jo byrokratia ja erilaiset tarkastajat/säännökset tekevät elämästä vaikeaa. Mies perusti ravintolan ja se tuhosi meidän elämän. Niin perhe-elämän kuin taloudenkin. Vakuutusyhtiöt, verottaja ja työntekijät tienaavat, yrittäjälle jää tällaisilla kahvila-ravintola-aloilla käteen vastuu, riskit ja laskut.

Asiakkaiden miellyttäminen on vaikeaa. Yksi haluaa raakakakkua, toinen salaattia, kolmas kaiken mitä ilmaiseksi saa. Voit nousta keskellä yötä leipomaan tuoretta pullaa, mutta suomalainen asiakas ei ole valmis siitä maksamaan.
Katetta et tule saamaan, ehkä kokemusta. En suosittele tuon alan yrittäjyyttä kenellekään. Hakeudu töihin, elämäsi on parempaa ja helpompaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjät;30743189:
Kuten huomaat, .

Toi on raadollista mutta totta.

Jos liikepaikka on hyvä ja nykyinen kahvila tuottaa tappiota, niin jos se paikka ei ole ihan perseestä revitty, niin vaikea siitä on kannattavaa saada.

Kaljabaarin kanta- asiakkaineen pystyy pilaamaan muutamassa kuukaudessa.

Mut tossa tapauksessa kyse ei ole siitä, että lähtisit pilaamaan kannattavaa paikkaa. Tuolla kun ei ole asiakkaita nytkään, vaikka liikepaikka on kertomasi mukaan hyvä. Ja jos tila on pieni siellä ei montaa asiakasta kerralla voi edes olla. Siitä vaan laskemaan montako euron kupillista ja ilmaisia santsikuppeja saat myydä maksaaksesi edes ne päivän lehdet.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
toki sitten realistisesti ajatltuna suomalaiset on aika mukavuuden haluista ja paikka uskollista väkee?

raskaan musiikin kahvila oliskin uutta näin nopeesti funattuna mitä mä tuolla kahviloissa käyn ni harvoin hevityyppejä näkyy :) toki sisäsestä maailmasta tiiä mistä tykkää.

joku dimmu borgir ärjyy taustalla ni tulee rivakasti imailtua kaffeet.

mut ei muutaku toteuttamaan unelmia vaikka suurempaankin kaupunkiin.

mitä vikaa siinä oli :)?

Sisustus kierrätyskeskuksesta. Nykyaikaisempi on mielestäni kivempi. On kyllä todella vaikea löyttää netistä kuvia hienoista kahviloista. Melkein kaikki on suunniteltu hutiloiden.

coffee_shop.jpg

Sisustus kierrätyskeskuksesta. Nykyaikaisempi on mielestäni kivempi. On kyllä todella vaikea löyttää netistä kuvia hienoista kahviloista. Melkein kaikki on suunniteltu hutiloiden.

coffee_shop.jpg

toihan on tyyliltään moderni 60 luku tuli mieleen se paluu tulevaisuuteen leffa liian konemaisen näkönen paikka ja ei sillain saa avonaiseksi tunneltaan sopii työpaikan kahvilaksi toimisto väelle. mut vapaa ajanvietto paikaksi liian kliininen väri maailma suppea .

Kristillinen kahvila. Sellaisia ei juuri ole. Isorintainen myyjä nunnakaavussa myymässä nuuskaa tiskin alta, houkuttelee paikalle myös jääkiekkoilijat, joiden perässä tulevat mammatkin. Näin palvelet totisessa uskossa kihiseviä sekä pääset julistamaan ilosanomaa syntiin kadonneille.

Mä olen toivonut tällaista kahvilaa työkohteiden nurkille.

1. Hyvää kahvia, sekä vaalea- että tummapaahtoisina.

2. Isompia ja pienempiä suolaisia leivonnaisia/leipiä.

3. Isompia ja pienempiä ja pienenpieniä makeita leivonnaisia.

4. Edes osa leivonnaisista niin, että näkee, miten paljon siinä on kaloreita. Ja tosi kiva olisi myös esimerkiksi sadan kalorin voileipä ja sadan kalorin pikkumakea. Niitä suuria sämpylöitä kun tarjotaan joka paikassa ja jättisuuria munkkirinkelejä, mutta eivät ne ainakaan minun dieettiini sovi!

Tästä tulee IHAN Halloween mieleen. :D Varmaan ois Halloweenina ihan OK, mutta en jaksais tollasta mestaa ympäri vuoden kattella. Värimaailma on niin Halloweenia kuin olla ja voi, toi pallovalaisin näyttää jättikurpitsalta ja noi mustat tiskin yläpuolella olevat valot näyttää lepakoilta. Takaseinän printillä on jotain olkea/heinää ihan kuin suoraan noita-akan luudasta. Huhhuh.

Mutta mun mielestä kahvilassa tärkeintä on kahvi. Sen pitää olla tuoretta, vastapaistettua! En ikinä käy kahviloissa joissa siinä tiskillä lepää levyllä kahvipannu jossa ne kahvit istuu ja jossa kahvi oikeasti maistuu ihan hirveeltä. Kahvin kahvilassa pitää olla tuoretta ja hyvää.

Jatkanpa sit vielä tohon aiempaan kirjoittamaani.

Kahvilan pitäiis olla myös helppo tulla sisään. Ei liian fiini. Työhousuissa sisään lappavat duunarit auttavat siinä, että kahvi ei ehdi seisoa pannussa yli puolta tuntia. Seisoneesta kahvista kukaan ei tahdo maksaa. Tarpeeksi rento tila siis ja materiaalit sellaisia että on helppo imuroida kurat lattialta ja pyyhkäistä penkiltä.

Toi on raadollista mutta totta.

Jos liikepaikka on hyvä ja nykyinen kahvila tuottaa tappiota, niin jos se paikka ei ole ihan perseestä revitty, niin vaikea siitä on kannattavaa saada.

Kaljabaarin kanta- asiakkaineen pystyy pilaamaan muutamassa kuukaudessa.

Mut tossa tapauksessa kyse ei ole siitä, että lähtisit pilaamaan kannattavaa paikkaa. Tuolla kun ei ole asiakkaita nytkään, vaikka liikepaikka on kertomasi mukaan hyvä. Ja jos tila on pieni siellä ei montaa asiakasta kerralla voi edes olla. Siitä vaan laskemaan montako euron kupillista ja ilmaisia santsikuppeja saat myydä maksaaksesi edes ne päivän lehdet.

Tän hetkinen omistaja on lyönyt hanskat tiskiin jo pari vuotta sitten. Pullavalikoimaa ei ole uudistettu aikoihin ja paikat "repsottaa". Kyllä asiakkaat semmoisen pistävät merkille ja vaihtavat paikkaa. Niinhän se valitettavasti menee että rotat jättävät uppoavan laivan.

Pienellä muutoksella asiakaspaikkoja saisi lisättyä. Ja olutta ei ole tarjolla..

Ja mitä siihen tulee, että aukioloaikoja pidentäisi nykyisestä, niin en pahemmin kotona enää näkyisi. Ja kun kuitenkin on nuo lapset.

Mutta ehkä on kuolleena syntynyt idea :(

toki sitten realistisesti ajatltuna suomalaiset on aika mukavuuden haluista ja paikka uskollista väkee?

raskaan musiikin kahvila oliskin uutta näin nopeesti funattuna mitä mä tuolla kahviloissa käyn ni harvoin hevityyppejä näkyy :) toki sisäsestä maailmasta tiiä mistä tykkää.

joku dimmu borgir ärjyy taustalla ni tulee rivakasti imailtua kaffeet.

mut ei muutaku toteuttamaan unelmia vaikka suurempaankin kaupunkiin.

No joo, ehkä ei nyt kuitenkaan Dimmua ärjymään taustalle :D Mutta jotain mikä henkisi omista mieltymyksistä.

Musta ei olisi pitämään mitään fiiniä kahvilaa. Rento meininki, hyvä kahvi :)

Pelkän kahvilan ylläpito on vaikeaa. Tarkoittaa, että sitä kahvia ja pullaa pitää myydä tasaiseen tahtiin koko päivän, jotta saa katettua kulut ja itsellekin jotain rahaa. Pelkkä kahvilatoiminta ei onnistu, vaan siinä pitäisi myös olla kondiittoripalvelut ja myydä kakkuja ym. tilaisuuksiin tai olla jotain lounastoimintaa.

Ehkä mä nyt kuitenkin jätän tän idean muhimaan ja jätän tarttumatta tähän tilaisuuteen.

Jotain tekemistä vaan tarvis keksiä.. Semmoista itselle mielekästä!

Muut ei ole tätä vielä mielestäni huomanneet sanoa, niin minä sanon: kyllä kahvilassa on kiva käydä vaikka ei juokaan kahvia. Eli teevalikoima kuntoon! Jos kyseessä on pikkupaikkakunta, jossa suurin osa väestä juo pannukahvia, ei tietysti voi satsata useampaan valmiiksi haudutettuun teehen. Mutta sellaisessa tuskin on teenatseja, joten riittävä ilo tulisi muutamasta irtoteestä ja omasta teekannusta, tämän tyyppisestä: http://www.mandragora.fi/bodum-eileen-pressopannu-p-1020.html Minä jo innostun pelkästä teepussi-valikoimastakin, mutta niitä nyt saa ihmisten kotonakin nykyään. Pelkkä musta teepussitee on kauhistus.

Minä en välitä peruspullasta, haen ne sitten konditoriasta kotiin, vaan kakunpaloista, erityisesti suklaakakusta. Mutta voi olla että pikkukaupungissa peruspulla on must. :)

Käy keskustelemassa paikallisessa yritysneuvonnassa ajatuksistasi. Siellä osaavat neuvoa varmasti ja auttaa laskelmissa. Sitten vaan vierailemaan eri kahviloihin ja miettimään mikä niissä toimii ja mikä ei. Näistä ajatuksista luot oman visiosi jota lähdet viemään eteenpäin. Jos kahvila on sinun unelmasi, kannattaa sitä kohden mennä. Älä anna muiden elää sinun elämääsi.

[QUOTE="Mari";30743728]Käy keskustelemassa paikallisessa yritysneuvonnassa ajatuksistasi. Siellä osaavat neuvoa varmasti ja auttaa laskelmissa. Sitten vaan vierailemaan eri kahviloihin ja miettimään mikä niissä toimii ja mikä ei. Näistä ajatuksista luot oman visiosi jota lähdet viemään eteenpäin. Jos kahvila on sinun unelmasi, kannattaa sitä kohden mennä. Älä anna muiden elää sinun elämääsi.[/QUOTE]

No sepä siinä. Kun oon varmaan aina koittanut tehdä niin kuin olis järkevintä ja helpointa. Ei riskinottoa.

[QUOTE="Mari";30743728]Käy keskustelemassa paikallisessa yritysneuvonnassa ajatuksistasi. Siellä osaavat neuvoa varmasti ja auttaa laskelmissa. Sitten vaan vierailemaan eri kahviloihin ja miettimään mikä niissä toimii ja mikä ei. Näistä ajatuksista luot oman visiosi jota lähdet viemään eteenpäin. Jos kahvila on sinun unelmasi, kannattaa sitä kohden mennä. Älä anna muiden elää sinun elämääsi.[/QUOTE]

Mutta välttämättä se ei ole juuri tämä tarjolla oleva kahvila ;) On hyvä pitää jalat maassa, vaikka pää onkin pilvissä.

Yhteistyössä