Mulla menis hermo lastalla&mikrokuituliinalla moppaamiseen


Siis tuo on yleistymään päin, että vedetään teräväkuivaimen päälle pelkkä rätti.

Se rätti vaan ei pysy sen mokoman lastan päällä, ja joku parisängyn alusen moppaaminen olis täyttä tuskaa.
Mä tykkään että se moppi pysyy siinä kiinni, eikä mun tartte käyttää energiaani siihen moppaustekniikkaan vain sen takia, jotta se rätti pysyis paikallaan.

Tuoki Auri nysvää sen saman kohdan kanssa ties kuinka kauan.

Ja sekin ärsyttää kun aina toi muikkeli on jossain narutopissa. :eek:
 
Viimeksi muokattu:
  • Haha
Reactions: Elena777

Siis tuo on yleistymään päin, että vedetään teräväkuivaimen päälle pelkkä rätti.

Se rätti vaan ei pysy sen mokoman lastan päällä, ja joku parisängyn alusen moppaaminen olis täyttä tuskaa.
Mä tykkään että se moppi pysyy siinä kiinni, eikä mun tartte käyttää energiaani siihen moppaustekniikkaan vain sen takia, jotta se rätti pysyis paikallaan.

Tuoki Auri nysvää sen saman kohdan kanssa ties kuinka kauan.

Ja sekin ärsyttää kun aina toi muikkeli on jossain narutopissa.
Auri on ihana!
Seuraan hänen ig:tä ja sain hänen neuvoillaan kalkit pois kylppärin suihkulasin alaosan ''tapeista''(y)
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
No miten ne kalkit lähtee sieltä?

Tuolta löytyy jotain, mutta se ohje minkä näin oli instassa...ja mulla ei ole sitä passua muistissa nyt, etin sen ohjeen sulle kun jaksan laittaa ittelleni pw:n ig:n!
 

Tuolta löytyy jotain, mutta se ohje minkä näin oli instassa...ja mulla ei ole sitä passua muistissa nyt, etin sen ohjeen sulle kun jaksan laittaa ittelleni pw:n ig:n!
Tuossa Iltiksessä vinkattiin Aurin se kalkki-niksi. Kokeilen sitä, Aurista huolimatta :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mä käytän sängynalusiin imuria. Miks hitossa niitä pitäisi moppailla ku ei siellä kukaan kävele tai kontaa?


Mut lasta ja mikrokuituliina tai ihan tavallinen pyyhe hoitaa meillä muutoin lattianpesut. Ku sen kerran on oppinut on tosi vaikea kelpuuttaa mitään muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Paras moppi on viledan 1-2 spray moppi, ihanaa kun ei tarvitse raahata perässä ämpäriä eikä uteliaat pikkusormet oo tonkimassa sinne <3 yksi säiliö riittää hyvin meillä koko alakertaan, varmaan riittäisi koko 77 neliön aasuntoonkin jos ei olisi piinttymiä mitä suihkin useamman kerran. Sit vaan rätti pyykkikoriin! Helppoa kuin mikä, en enää palaa hapsumoppi + ämpäri tyyliin.
 
Paras moppi on viledan 1-2 spray moppi, ihanaa kun ei tarvitse raahata perässä ämpäriä eikä uteliaat pikkusormet oo tonkimassa sinne <3 yksi säiliö riittää hyvin meillä koko alakertaan, varmaan riittäisi koko 77 neliön aasuntoonkin jos ei olisi piinttymiä mitä suihkin useamman kerran. Sit vaan rätti pyykkikoriin! Helppoa kuin mikä, en enää palaa hapsumoppi + ämpäri tyyliin.

Ämpäri? Ei kai kukaan enää käytä ämpäriä?

*kops* *järkytyspyörtyy*
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
Paras moppi on viledan 1-2 spray moppi, ihanaa kun ei tarvitse raahata perässä ämpäriä eikä uteliaat pikkusormet oo tonkimassa sinne <3 yksi säiliö riittää hyvin meillä koko alakertaan, varmaan riittäisi koko 77 neliön aasuntoonkin jos ei olisi piinttymiä mitä suihkin useamman kerran. Sit vaan rätti pyykkikoriin! Helppoa kuin mikä, en enää palaa hapsumoppi + ämpäri tyyliin.
Mä teen käyttöliuoksen litran pulloon. Sillä kostutan mopit. Jos lika ei taho lähteä niin laitan pullosta ainetta siihen. Moppi menee pesuun käytön jälkeen. Samoin menee mikrokuitupyyhkeet. Pesulämpötila pitää olla 75-90 astetta että suurin osa mikrobeista kuolee.
 
vierailija
Mä teen käyttöliuoksen litran pulloon. Sillä kostutan mopit. Jos lika ei taho lähteä niin laitan pullosta ainetta siihen. Moppi menee pesuun käytön jälkeen. Samoin menee mikrokuitupyyhkeet. Pesulämpötila pitää olla 75-90 astetta että suurin osa mikrobeista kuolee.
Kuinka monta moppia sit kuluu siivouksessa? Mulla ei ainakaan riittäisi yksi kostutuskerta
 
Kyllä niitä tuolla siivousosastoilla näkyy eihän se mitenkään riitä että kerran kostuttaa sen mopin ja pyyhkii sillä koko kämpän, vai ravaako ne koko ajan kostuttamassa sitä moppia?
Itse siivoan yhdellä pyyhkeellä, (ku käytän sitä lastaa) mopilla, rätillä, mikä ikinä se onkaan, yhden huoneen. Tai no, jos on.pieniä yläkerran makuuhuoneita ni niitä voi sutaista yhdellä kaksikin.
 
vierailija
Voiko vähäinen vaatetus johtua siitä, että siivoamisessa tulee kuuma ja likaroiskeet on helppo huuhtaista käsivarsilta heti. Pitkähihainen paita, ties mitkä roiskeet hihoissa koko siivous urakan ajan, ei tunnu kovin kivalta. Pahimmillaan saattaa jonkun kemistin aineet aiheuttaa ihottumaa viipyessään ihokosketuksessa.
 
Voiko vähäinen vaatetus johtua siitä, että siivoamisessa tulee kuuma ja likaroiskeet on helppo huuhtaista käsivarsilta heti. Pitkähihainen paita, ties mitkä roiskeet hihoissa koko siivous urakan ajan, ei tunnu kovin kivalta. Pahimmillaan saattaa jonkun kemistin aineet aiheuttaa ihottumaa viipyessään ihokosketuksessa.
T-paidatkin on keksitty. Siivoojilla näkyy usein sellaisia.
 

Yhteistyössä