Mulla menee ihan tosissaan hermot kohta tuohon meidän koiruuteen

Siis ongelmahan on nyt se että neitihän ei voi siroa peräänsä kyykistää tolla pihalla kun ei ole lunta. Äskenkin käytiin kävelyllä ja neiti vaan kulkee kuono kiinni maassa mutta ei vahingossakaan tee mitään.Ja kun sisälle päästään niin sittenhän se hätä yllättää ja pitää ne kuset tehdä tuohon eteisen lattialle. Nykyisin on siis ihan vakio että aamuisin on kuset lattialla sekä toisenkin kerran päivän aikana. Miten ihmeessä mä saan ton taas loppumaan ennenkuin teen tuosta otuksesta säärystimet? Talvella ei ollut mitään ongelmaa mutta nyt kun ei tosiaan ole sitä lunta niin mitään ei voi sitten tehdäkkään. Kiva se on aina aamuisin alkaa heti ensimmäisenä siivoamaan eteisen lattiaa. Että meinas taas äsken mennä niin hermot tohon koiruuteen ja hyvä kun en jättänyt sitä pihalle ulkoruokintaan kesäksi. Tosin kyllä se siellä pärjäisi vallan mainiosti kun rodultaan on Suomenlapinkoira mutta kun on kuitenkin tottunut sisällä olemaan yöt. Ikääkin on kuitenkin jo 1,5 vuotta.
 
Mä olisin sen koiran kanssa ulkona vaikka koko päivän kunnes ne kuset saadaan ulos tulemaan. Veikkaan että 15 tunnin sisään koira ulos pissaa, jos ei vaihtoehtoa ole. Ja sitten jumalaton kehu päälle :)
 
vaikeaa
pese ne pissahajut kunnolla pois, ettei ole tottunut siihen paikkaan. onko pissapaikoilla yhteys? aina sama paikka? suihkauta koiran nenän huiputtamiseksi paikkaan hajuvettäsi. ja vie koiraa ulos useasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä olisin sen koiran kanssa ulkona vaikka koko päivän kunnes ne kuset saadaan ulos tulemaan. Veikkaan että 15 tunnin sisään koira ulos pissaa, jos ei vaihtoehtoa ole. Ja sitten jumalaton kehu päälle :)
Oisin mäkin muuten mutta kun tulen töistä arkipäivisin kello 17 ja aamuisin menen 6-6.30 niin ihan kiva se on kuitenkin yrittää nukkua jossain välissä ja tehdä perheelle sapuskaa ja ehkä jopa vähän huilatakin. Joten mulla toi koiran kanssa ulkona seisoskeleminen ei oikein onnistu. Kuitenkin käytän koiran pihalla aamuisin ja heti kun tulen töistä. Nyt kun mieskin on vielä viikot pois kotoa niin pakko se on noista lapsistakin huolta pitää.
 
koirat ja lapset on elämän ilo
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä olisin sen koiran kanssa ulkona vaikka koko päivän kunnes ne kuset saadaan ulos tulemaan. Veikkaan että 15 tunnin sisään koira ulos pissaa, jos ei vaihtoehtoa ole. Ja sitten jumalaton kehu päälle :)
peesi. voit uskoa että väsytti, yövuporosta kotiin klo 9--->lenkille nukkumaan 4 tunniksi ---> lenkille kera lasten ja koiran ja illalla----->lenkille , ja koska sataa vettä niin ulos ei voi tehdä mitään, vaikkka emännän pitäis päästä väsyneenä kotiin. Siellähän kökittiin...
No täytyy lähteä pihalle , että pääsee nukkumaan edes huomisen puolella..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaikeaa:
pese ne pissahajut kunnolla pois, ettei ole tottunut siihen paikkaan. onko pissapaikoilla yhteys? aina sama paikka? suihkauta koiran nenän huiputtamiseksi paikkaan hajuvettäsi. ja vie koiraa ulos useasti.
Ju,aina on toi sama paikka tossa eteisessä. Ja aina pesen sen lattianpesuaineen kanssa kunnolla. Ja ulos vien sen aina ensimmäisenä aamulla ja heti töistä tullessa ja viimeiseksi illalla. Ja tuossa välissäkin se on tuolla pihalla aitauksessa.
 
Meille aikoinaan yksi kouluttaja opetti, että koiran kuono työnnetään sinne hänen omaan kuseensa. Se on kauhea paikka koiralle.
Meillä ainakin muutaman kerran jälkeen koirat ei ole enää tehneet sisälle vaikka mikä olisi. Toinen ei kylläkään pyydä ulos, mutta siinähän on sitten tassut ristissä ja odottaa ulospääsyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Meille aikoinaan yksi kouluttaja opetti, että koiran kuono työnnetään sinne hänen omaan kuseensa. Se on kauhea paikka koiralle.
Meillä ainakin muutaman kerran jälkeen koirat ei ole enää tehneet sisälle vaikka mikä olisi. Toinen ei kylläkään pyydä ulos, mutta siinähän on sitten tassut ristissä ja odottaa ulospääsyä.
Mä olen kerrankin sanaton!!! :eek:
 
koirat ja lapset on elämän ilo
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä olisin sen koiran kanssa ulkona vaikka koko päivän kunnes ne kuset saadaan ulos tulemaan. Veikkaan että 15 tunnin sisään koira ulos pissaa, jos ei vaihtoehtoa ole. Ja sitten jumalaton kehu päälle :)
*Oisin mäkin muuten mutta kun tulen töistä arkipäivisin kello 17 ja aamuisin menen 6-6.30 *
niin ihan kiva se on kuitenkin yrittää nukkua jossain välissä ja tehdä perheelle sapuskaa ja ehkä jopa vähän huilatakin. Joten mulla toi koiran kanssa ulkona seisoskeleminen ei oikein onnistu. Kuitenkin käytän koiran pihalla aamuisin ja heti kun tulen töistä. Nyt kun mieskin on vielä viikot pois kotoa niin pakko se on noista lapsistakin huolta pitää.
Siis ei kai se koira joudu olemaan tuota aikaa yksin kotona!?!
Miksi hankit koiran?
Suosittelen hankkimaan sillle toisen kodin
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Meille aikoinaan yksi kouluttaja opetti, että koiran kuono työnnetään sinne hänen omaan kuseensa. Se on kauhea paikka koiralle.
Meillä ainakin muutaman kerran jälkeen koirat ei ole enää tehneet sisälle vaikka mikä olisi. Toinen ei kylläkään pyydä ulos, mutta siinähän on sitten tassut ristissä ja odottaa ulospääsyä.
Mä olen kuullut ton saman mutta jotenkaan en ole raaskinnut sitä tehdä. Olen myös kuullut koirankouluttajalta että kun ei koiraan kiinnitä tuollaisen tempun jälkeen mitään huomiota pitkään aikaan vaan tyynen rauhallisesti siivoaa jäljet niin sekin on kuulemma koiralle todella kauheaa. Mä nyt vaan toivon että tää on alkuihmetystä tuolla neidillä kun ei sitä lunta tosiaan ole ja alkaa taas tekemään vaikeuksitta tonne pihalle tarpeensa. Kuitenkin kun ei talvella ollut mitään ongelmaa eikä sisälle tehnyt yhtään mitään,paitsi yhdet pissit heti juoksujen alettua,ja nyt ei sitten muualle tekiskään kuin sisälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja koirat ja lapset on elämän ilo:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä olisin sen koiran kanssa ulkona vaikka koko päivän kunnes ne kuset saadaan ulos tulemaan. Veikkaan että 15 tunnin sisään koira ulos pissaa, jos ei vaihtoehtoa ole. Ja sitten jumalaton kehu päälle :)
*Oisin mäkin muuten mutta kun tulen töistä arkipäivisin kello 17 ja aamuisin menen 6-6.30 *
niin ihan kiva se on kuitenkin yrittää nukkua jossain välissä ja tehdä perheelle sapuskaa ja ehkä jopa vähän huilatakin. Joten mulla toi koiran kanssa ulkona seisoskeleminen ei oikein onnistu. Kuitenkin käytän koiran pihalla aamuisin ja heti kun tulen töistä. Nyt kun mieskin on vielä viikot pois kotoa niin pakko se on noista lapsistakin huolta pitää.
Siis ei kai se koira joudu olemaan tuota aikaa yksin kotona!?!
Miksi hankit koiran?
Suosittelen hankkimaan sillle toisen kodin
Juu,ei joudu olemaan koko aikaa yksin kun meidän poitsu on kotona aamuisin tuohon kello 9 asti. Ja kun koira hommattiin niin olin työtön ja en todellakaan kieltäydy tarjotusta työpaikasta sen takia että oltiin otettu vuosi aikaisemmin koira.
Ja toista kotia EI hankita!!!
 
En minäkään raaskinut tehdä ensin sitä meidän ekan koiran kanssa ja kiltisti vain pesin aina lattioita, mattoja, sohvaa yms... Toisen kanssa meni hermot ekasta kerrasta. Eka oli silloin vasta vuoden vanha, joten kaverin pissiessä hän merkkasi päälle :headwall:
Silloin kirosin sitä tottelevaisuuskoulutuksessa ja siellä käskettiin kokeilemaan ainakin tuon tehoa. Viikko meni ja sen jälkeen ei enää ollut sitä ongelmaa... että kaipa siinä oikeasti joku teho silloin on. Ei kai ne enemmän tietävät suotta käske tekemään...

Aika ällö tapa, mutta kyllä se paikkojen päivittäisen pesemisen voittaa...
 
koirat ja lapset on elämän ilo
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja koirat ja lapset on elämän ilo:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä olisin sen koiran kanssa ulkona vaikka koko päivän kunnes ne kuset saadaan ulos tulemaan. Veikkaan että 15 tunnin sisään koira ulos pissaa, jos ei vaihtoehtoa ole. Ja sitten jumalaton kehu päälle :)
*Oisin mäkin muuten mutta kun tulen töistä arkipäivisin kello 17 ja aamuisin menen 6-6.30 *
niin ihan kiva se on kuitenkin yrittää nukkua jossain välissä ja tehdä perheelle sapuskaa ja ehkä jopa vähän huilatakin. Joten mulla toi koiran kanssa ulkona seisoskeleminen ei oikein onnistu. Kuitenkin käytän koiran pihalla aamuisin ja heti kun tulen töistä. Nyt kun mieskin on vielä viikot pois kotoa niin pakko se on noista lapsistakin huolta pitää.
Siis ei kai se koira joudu olemaan tuota aikaa yksin kotona!?!
Miksi hankit koiran?
Suosittelen hankkimaan sillle toisen kodin
Juu,ei joudu olemaan koko aikaa yksin kun meidän poitsu on kotona aamuisin tuohon kello 9 asti. Ja kun koira hommattiin niin olin työtön ja en todellakaan kieltäydy tarjotusta työpaikasta sen takia että oltiin otettu vuosi aikaisemmin koira.
Ja toista kotia EI hankita!!!
Mutta työttömänä työnhakijana voi olettaa saavansa töitä koiran 12-18 elinvuodenaikana?!?
Ihan koiran parasta minä vain ajattelin, en teitä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja koirat ja lapset on elämän ilo:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja koirat ja lapset on elämän ilo:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä olisin sen koiran kanssa ulkona vaikka koko päivän kunnes ne kuset saadaan ulos tulemaan. Veikkaan että 15 tunnin sisään koira ulos pissaa, jos ei vaihtoehtoa ole. Ja sitten jumalaton kehu päälle :)
*Oisin mäkin muuten mutta kun tulen töistä arkipäivisin kello 17 ja aamuisin menen 6-6.30 *
niin ihan kiva se on kuitenkin yrittää nukkua jossain välissä ja tehdä perheelle sapuskaa ja ehkä jopa vähän huilatakin. Joten mulla toi koiran kanssa ulkona seisoskeleminen ei oikein onnistu. Kuitenkin käytän koiran pihalla aamuisin ja heti kun tulen töistä. Nyt kun mieskin on vielä viikot pois kotoa niin pakko se on noista lapsistakin huolta pitää.
Siis ei kai se koira joudu olemaan tuota aikaa yksin kotona!?!
Miksi hankit koiran?
Suosittelen hankkimaan sillle toisen kodin
Juu,ei joudu olemaan koko aikaa yksin kun meidän poitsu on kotona aamuisin tuohon kello 9 asti. Ja kun koira hommattiin niin olin työtön ja en todellakaan kieltäydy tarjotusta työpaikasta sen takia että oltiin otettu vuosi aikaisemmin koira.
Ja toista kotia EI hankita!!!
Mutta työttömänä työnhakijana voi olettaa saavansa töitä koiran 12-18 elinvuodenaikana?!?
Ihan koiran parasta minä vain ajattelin, en teitä....
No,toista kotia ei kuitenkaan hankita koska meillä on sille ihan hyvä koti ja koira on todella tärkeä meille. Ja pitääkö kaikkien koiranomistajien olla se koko 12-14 vaan ja ainoastaan kotona???? Ihan koiran parasta ajatellen??? Tiedän meinaan paljonkin ihmisä joilla on koira ja jotka käyvät töissä...
 
just
Jaa että ton ikänen ei osaa vielä. Täällä pieni lapikka 13 vk ja ihmettelee ekaa kevättään. Ollaan pihalla tasan niin kauan kun tarpeet tulee, ja sitten palkitaan. NÄIN!
 
Alkuperäinen kirjoittaja koirat ja lapset on elämän ilo:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja koirat ja lapset on elämän ilo:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä olisin sen koiran kanssa ulkona vaikka koko päivän kunnes ne kuset saadaan ulos tulemaan. Veikkaan että 15 tunnin sisään koira ulos pissaa, jos ei vaihtoehtoa ole. Ja sitten jumalaton kehu päälle :)
*Oisin mäkin muuten mutta kun tulen töistä arkipäivisin kello 17 ja aamuisin menen 6-6.30 *
niin ihan kiva se on kuitenkin yrittää nukkua jossain välissä ja tehdä perheelle sapuskaa ja ehkä jopa vähän huilatakin. Joten mulla toi koiran kanssa ulkona seisoskeleminen ei oikein onnistu. Kuitenkin käytän koiran pihalla aamuisin ja heti kun tulen töistä. Nyt kun mieskin on vielä viikot pois kotoa niin pakko se on noista lapsistakin huolta pitää.
Siis ei kai se koira joudu olemaan tuota aikaa yksin kotona!?!
Miksi hankit koiran?
Suosittelen hankkimaan sillle toisen kodin
Juu,ei joudu olemaan koko aikaa yksin kun meidän poitsu on kotona aamuisin tuohon kello 9 asti. Ja kun koira hommattiin niin olin työtön ja en todellakaan kieltäydy tarjotusta työpaikasta sen takia että oltiin otettu vuosi aikaisemmin koira.
Ja toista kotia EI hankita!!!
Mutta työttömänä työnhakijana voi olettaa saavansa töitä koiran 12-18 elinvuodenaikana?!?
Ihan koiran parasta minä vain ajattelin, en teitä....
Siis koiran ei voi olettaa pärjäävän kotona, jossa ei ole joku hoitamassa sitä 24/7? Kyllä koira pärjää tai pitäisi pärjätä tuon ajan kotona yksinkin, jos hällä on siellä viihdykettä ja juotavaa. Ehkäpä jopa ruokaakin.
Kyllä meidän perheessä koirat on aina pärjänneet silloin, kun olin töissä. Joskin meillähän ne ei ole kauniilla/lämpimällä ilmalla sisällä vaan ulkona tarhassa työpäivän ajan... Mutta silti.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Jaa että ton ikänen ei osaa vielä. Täällä pieni lapikka 13 vk ja ihmettelee ekaa kevättään. Ollaan pihalla tasan niin kauan kun tarpeet tulee, ja sitten palkitaan. NÄIN!
Ja se ettei ulkoa lähdetä heti kun tarpeet tehty-koska muuten koira olettaa että tarpeet tehtyään mennään sisään, ja tätähän koira ei varsinkaan keväällä&kesällä halua!! ;)
 
just
Ja mitä taas koiran yksinoloon tulee: niin vastuuntuntoinen ja koiraansa rakastava omistaja opettaa pennulle KAIKEN mahdollisen, myös yksinolon. Sillä ei kukaan ole sitä 12 vuotta 24/7 hoitamassa. Kaikille ei tosissaan koiraa tulisi suoda... :/ Voi koiraraukka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Jaa että ton ikänen ei osaa vielä. Täällä pieni lapikka 13 vk ja ihmettelee ekaa kevättään. Ollaan pihalla tasan niin kauan kun tarpeet tulee, ja sitten palkitaan. NÄIN!
Ja se ettei ulkoa lähdetä heti kun tarpeet tehty-koska muuten koira olettaa että tarpeet tehtyään mennään sisään, ja tätähän koira ei varsinkaan keväällä&kesällä halua!! ;)
Ei me heti lähdetäkkään sisälle vaan tehdään lenkki loppuun ja leikitään vielä tuolla pihalla. Mutta luulen että neidillä on nyt taas joku pelko persiisä että se takalistoa kutittava heinä voi vaikka hyökätä :). Ja kyllä palkitaan edelleen kun tekee ulos. Mulla on aina noita koiralle tarkotettuja makupaloja takin taskussa josta sitten annan rapsutuksien kera namun kun on tehnyt pihalle tarpeensa. Varsinkin tällä hetkellä kun se näkyy olevan taas niin vaikeaa.
 
just
Sitäpaitsi: lapikka pärjää ulkona, joten varmistapa hyvät olot ulos (että on tilaa, ruokaa ja paljon vettä sekä useita leluja) ja anna koiran nauttia olostaan pihalla!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ja mitä taas koiran yksinoloon tulee: niin vastuuntuntoinen ja koiraansa rakastava omistaja opettaa pennulle KAIKEN mahdollisen, myös yksinolon. Sillä ei kukaan ole sitä 12 vuotta 24/7 hoitamassa. Kaikille ei tosissaan koiraa tulisi suoda... :/ Voi koiraraukka.
Joo,mä opetin meidän neitiä niin että ensin se oli 5 minuuttia yksin ja kun sitä tehtiin jonkun aikaa niin sitten pidennettiin aikaa 5-10 minuutilla ja aina palkitsin kun tulin sisälle ja koira oli ollut nätisti. Ja virikkeitä on ollut aina,siksipä meillä on kengät saaneet olla rauhassa :). Ja tiedän että kyllähän tuo taas tottuu tuonne ulos tekemään tarpeensa,tällä hetkellä se vaan ottaa pannuun. Nyt on vaan niin kauheasti kaikkia todella mielenkiintoisia hajuja ja se itse tarkoitus unohtuu ihan kokonaan,paitsi sitten kun tullaan takasin sisälle.
 
mamman mamma
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Meille aikoinaan yksi kouluttaja opetti, että koiran kuono työnnetään sinne hänen omaan kuseensa. Se on kauhea paikka koiralle.
Meillä ainakin muutaman kerran jälkeen koirat ei ole enää tehneet sisälle vaikka mikä olisi. Toinen ei kylläkään pyydä ulos, mutta siinähän on sitten tassut ristissä ja odottaa ulospääsyä.
Herranjumala, millä vuosikymmenllä sä elät?? Koiralle ei ikinä saa tehdä noin, mieti its miltä susta tuntuisi tuollainen. Tota tapaa käytettiin joskus muinoin, mutta nykyään on ihan vanhentunutta tietoa. Ainoa mitä toi aiheuttaa, on se, että koira kuvittelee koko kusemisen huonoksi asiaksi, ja alkaa toimittamaan asiansa vain omistajaltaan piilossa.
 
mamman mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Meille aikoinaan yksi kouluttaja opetti, että koiran kuono työnnetään sinne hänen omaan kuseensa. Se on kauhea paikka koiralle.
Meillä ainakin muutaman kerran jälkeen koirat ei ole enää tehneet sisälle vaikka mikä olisi. Toinen ei kylläkään pyydä ulos, mutta siinähän on sitten tassut ristissä ja odottaa ulospääsyä.
Mä olen kuullut ton saman mutta jotenkaan en ole raaskinnut sitä tehdä. Olen myös kuullut koirankouluttajalta että kun ei koiraan kiinnitä tuollaisen tempun jälkeen mitään huomiota pitkään aikaan vaan tyynen rauhallisesti siivoaa jäljet niin sekin on kuulemma koiralle todella kauheaa. Mä nyt vaan toivon että tää on alkuihmetystä tuolla neidillä kun ei sitä lunta tosiaan ole ja alkaa taas tekemään vaikeuksitta tonne pihalle tarpeensa. Kuitenkin kun ei talvella ollut mitään ongelmaa eikä sisälle tehnyt yhtään mitään,paitsi yhdet pissit heti juoksujen alettua,ja nyt ei sitten muualle tekiskään kuin sisälle.
Koiraa ei saa koskaan rankaista mistään jälkikäteen, sillä ei ole myöhemmin enää mitään käsitystä mistä sille ollaan vihaisia. Voit kieltää koiraasi kusemasta vain jos saat sen rysän päältä kiinni, mutta et myöhemmin. Siinä olet oikeassa että koiraa ei saa huomioida mitenkään kun sen vahingot siivotaan pois, mutta se koskee vain sitä hetkeä kun siivoat, pidempään huomioimattomuudesta ei ole mitään hyötyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Sitäpaitsi: lapikka pärjää ulkona, joten varmistapa hyvät olot ulos (että on tilaa, ruokaa ja paljon vettä sekä useita leluja) ja anna koiran nauttia olostaan pihalla!!
Näitä kaikkia on,onneksi asutaan omakotitalossa. Koirahan mulla oli ollut haaveissa jo monta vuottamutta olen ihminen joka ei halua ottaa koiraa kerrostaloon tai rivariin vaan haluan että sillä koiralla on myös paljon omaa tilaa liikkua,kotipihallakin ilman että tarvii olla hihnan päässä. Ja sitä meillä nyt sitten tosiaan on kun ostettiin 2 vuotta sitten omakotitalo.

Mut en mä nyt kyllä käsitä että miten mut leimattiin heti huonoksi koiran kasvattajaksi kun tällainen asia ottaa tällä hetkellä päähän. Jonkun toisen koira puree kengät,sohvat ym. ja voin kuvitella että silloin ottaa sitä omistajaa päähän mutta en epäile että omistaja olisi silloin mitenkään huono omistaja. tai koiralla olisi huonosti asiat. Ja se että käyn töissä ei mun mielestä tee musta huomoa omistajaa. Koiraa ei kuitenkaan koskaan kohdella kaltoin ja kun tulen töistä kotiin niin täällä on jo poika kotona ja joskus jopa mieskin :). Ja ilta ollaan sitten yhdessä ja koiraa huomioidaan ja se saa ruokaa,vettä,virikkeitä ja paljon rakkautta.Nyt vaan kun pyörittää huushollia yksin ja neiti alkoi "hankalaksi" niin pikkusen kyllä nyppäsi.
 

Yhteistyössä