Mulla menee ihan tosissaan hermot kohta tuohon meidän koiruuteen

Alkuperäinen kirjoittaja Chupacabra:
No, hohhoijaa |O

Kuinka paljon koira saa ulkoilua?

Ja jos koira ei aamulenkillä hätäänsä tee ni ihmettelisin kovasti! Ja sisälle vasta kun tarpeet tehty.
Ihan tarkasti en ole kirjaa pitännyt mutta aamulla noin 30 minuuttia,iltapäivällä kun tulen töistä toisen 30 minuuttia,sen jälkeen neiti jää vielä tuohon pihalle siksi aikaa kun mä teen ruuan ja syödään ja sitten lähdetään tekemään pitempi lenkki,aikaa en nyt tarkalleen osaa sanoa mutta noin 1-1,5 tunia.Sitten tullaan sisälle ja vietetään aikaa yhdessä koko konkkaronkka (paitsi tällä hetkellä isäntä) ja sitten vielä illalla tuossa 22-23 maissa noin 30 minuutin lenkki. Onko toi liian vähän?
Ja kyllä se aamulla tekee ulos mutta iltaisin ei enää välttämättä tee kun on muiten koiria liikenteessä ja ne ihanat hajut. Mutta kuten sanoin niin toivon että pian tottuu taas noihin kevään hajuihin ja heiniin ja kiviin ja puihin ja tämä ongelma häviää.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja Chupacabra:
No, hohhoijaa |O

Kuinka paljon koira saa ulkoilua?

Ja jos koira ei aamulenkillä hätäänsä tee ni ihmettelisin kovasti! Ja sisälle vasta kun tarpeet tehty.
Ihan tarkasti en ole kirjaa pitännyt mutta aamulla noin 30 minuuttia,iltapäivällä kun tulen töistä toisen 30 minuuttia,sen jälkeen neiti jää vielä tuohon pihalle siksi aikaa kun mä teen ruuan ja syödään ja sitten lähdetään tekemään pitempi lenkki,aikaa en nyt tarkalleen osaa sanoa mutta noin 1-1,5 tunia.Sitten tullaan sisälle ja vietetään aikaa yhdessä koko konkkaronkka (paitsi tällä hetkellä isäntä) ja sitten vielä illalla tuossa 22-23 maissa noin 30 minuutin lenkki. Onko toi liian vähän?
Ja kyllä se aamulla tekee ulos mutta iltaisin ei enää välttämättä tee kun on muiten koiria liikenteessä ja ne ihanat hajut. Mutta kuten sanoin niin toivon että pian tottuu taas noihin kevään hajuihin ja heiniin ja kiviin ja puihin ja tämä ongelma häviää.
Minun mielestä tuo on oikein sopiva. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ai niin ap, käytätkö samalla paikalla lenkillä?? Saattaa ehkä avittaa asiaa jos on sama pisupaikka.. ;)
Meillä on kaksi reittiä joita kierrellään. Nyt ollan tosin kierretty vaan tuota toista kun toi toinen menee peltoa pitkin ja se on todella vetistä tällä hetkellä.

Niin ja nyt viikonloppuisin käydään vieläkin useammin pihalla ja ulkona yleensäkin juuri tämän ongelman takia että tottuisi mahdollisimman nopeasti tuohon lumettomuuteen. Talvella ei tarvinnut kuin sanoa että teehän pissa niin toinen kyykistyi heti (ja sai tietysti kehut päälle ja sen namupalan). Muistelisin että tää sama ongelma oli meillä viime keväänäkin. Ja kyllä se ohi meni. Nyt vaan sieppasi (en sitä toki koiralle osoittanut muuta kuin mulkaisulla ja murahtamisella ;)) kun on ollut aika raskas työviikko takana tehtaalla ja isäntäkin on ollut viikon pois kotoa.
 
Mari
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä olisin sen koiran kanssa ulkona vaikka koko päivän kunnes ne kuset saadaan ulos tulemaan. Veikkaan että 15 tunnin sisään koira ulos pissaa, jos ei vaihtoehtoa ole. Ja sitten jumalaton kehu päälle :)
Oisin mäkin muuten mutta kun tulen töistä arkipäivisin kello 17 ja aamuisin menen 6-6.30 niin ihan kiva se on kuitenkin yrittää nukkua jossain välissä ja tehdä perheelle sapuskaa ja ehkä jopa vähän huilatakin. Joten mulla toi koiran kanssa ulkona seisoskeleminen ei oikein onnistu. Kuitenkin käytän koiran pihalla aamuisin ja heti kun tulen töistä. Nyt kun mieskin on vielä viikot pois kotoa niin pakko se on noista lapsistakin huolta pitää.
MIKSI sinulla on koira, jos et ehdi huolehtimaan siitä kunnolla!?
 

Yhteistyössä