Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis totta kai mä olen kateellinen yksinhuoltajalle, jolla kolmas lapsi tulossa. Entinen mies juoppo ja väkivaltainen ja uutta vauvaa pukkaa taas. Ei koulutusta, ei töitä. Hei, miettikää oikeasti ihmiset ennen kuin nakkelette noita kateuskortteja joka paikassa. Mä en _tunne_ ketään jolla olisi tuollaiset elämäntapa.
Joku saattaa olla kateellinen naiselle, jolla oli pokkaa lähteä ikävästä parisuhteesta pois, rohkeutta aloittaa uusi elämä lastensa kanssa. Kaikki eivät ole yhtä rohkeita, vaan moni kituu surkeassa suhteessa loppuikänsä.
Joku toinen kadehtii sitä, että toisella on jo kaksi lasta ja kolmas tulossa. Itselle ei ehkä lapsen saaminen ole ollut helppoa, tai rohkeus ei riitä tekemään enempää kuin standardin eli kaksi lasta.
Joku kolmas kadehtii positiivista elämänasennetta ja sitä että jotkut tuntuvat tipahtavan aina jaloilleen: viis vastoinkäymisistä, niistä selvitään kyllä!
Kyllä syytä kateuteen ja sitä kautta toisen vihaamiseen & haukkumiseen löytyy aina, jos on sellaisia ikäviä piirteitä omaava ihminen.
Ap vaikuttaa elämäänsä tyytyväiseltä ja onnelliselta. Sinun kirjoituksestasi ei huokunut onni.