Muksu ei syö :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EpäToivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EpäToivo

Vieras
Pari kuukautta on lapsi, 2v 3kk, kieltäytynyt syömästä. Syö lusikallisen tai pari, sitten alkaa kamala raivoaminen.
Päiväkodissa syö kuin hevonen, mutta kotona kiukuttelee ihan kaikesta. Myös niinä päivinä jolloin ei ole päiväkodissa (esim nyt ollaan oltu viikko lomalla, ja kamala tappelu syömisestä - ei syö ei niin mitään).
Päiväkodissa syö reippaasti itse ja juo mukista, mutta kotona pitäis muka syöttää ja antaa tuttipullo. Ja eiku lisää taistelua.......

MITÄ MÄ TEEN TON KANSSA?

Jos ei syö niin ei syö.
Sanot että ok, älä syö jos ei ole nälkä ja otat ruoan pois.

Kyllä se viimeistään illalla syö.

ETKÄ anna välillä mitään!

Näin on muakin neuvottu ja se tepsii, usko pois. =)

Alkuperäinen kirjoittaja älä anna pompottaa:
Jos ei syö niin ei syö.

Näin olen tehnyt, mutta ei se syö illallakaan sen enempää. Eikä seuraavana aamuna, eikä päivällä eikä seuraavana iltanakaan. Eikä napostella välillä.

Et lähde siihen mukaan. Eli hetki aikaa alkaa syömään ja sitten lautanen pois ja seuraavalla ruoalla uusi yritys. Iltapala menee viimeistään, usko pois. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja EpäToivo:
Jos ei syö niin ei syö.

Näin olen tehnyt, mutta ei se syö illallakaan sen enempää. Eikä seuraavana aamuna, eikä päivällä eikä seuraavana iltanakaan. Eikä napostella välillä.

Terve lapsi ei itseään nälkään tapa, usko pois. Ja tuttipullot ja juotavat myös minimiin, vettä vaan.

Meillä kanssa tällaista, tyttö 1 v 11 kk ja saattaa elää pari-kolme päivääkin "pyhällä hengellä". Sitä kutsutaan valtataisteluksi. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja EpäToivo:
Jos ei syö niin ei syö.

Terve lapsi ei itseään nälkään tapa, usko pois. Ja tuttipullot ja juotavat myös minimiin, vettä vaan.

Meillä kanssa tällaista, tyttö 1 v 11 kk ja saattaa elää pari-kolme päivääkin "pyhällä hengellä". Sitä kutsutaan valtataisteluksi. ;)

Peesaan. Ei ne lapset osaa nälkään kuolla, syö sit kun syö. Älä anna periksi!

Yhteistyössä