Mukin teksti (englanniksi), mättääkö tässä joku vai onko mun enkku NÄIN huonoa?!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höpönpöpö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei sinussa mitään varsinaista vikaa ole. Yrität vain olla hienompi ja fiksumpi kuin oletkaan.

Heti kun laskisit kommunikoinnin tasoa sille tasolle jolla olet tottunut kommunikoimaan (eli et yritä olla fiksumpi ja tuoda sitä teksteissäsi esiin) niin muuttuisit ymmärrettäväksi.

Sama vika kun m1es:llä. Kun yrittää olla niin fiini ettei oikeasti ymmärrä itsekään mitä puhuu niin muuttuu sekavaksi eikä tajua itsekään jos puhuu asian vierestä.




No mut sehän on hienoa, jos en ole teitä fiksumpi..sittenhän te kaikki oivallatte mitä tarkoitan.. eli voidaan jatkaa keskustelua, puuttumatta henkilökohtaisuuksiin.. kai tiedät mitä heistä sanotaan?
 
Kyllä! Ja tämä nähdäkseni säteilee aina naisiin asti arjessa. Siis meidän yhteiskunnan sisällä puhuttaessa.

Noin laajemmin taas en ole "anti-vakava" enkä "ylivakava". Kaksi eri asiaa.


Tämä on ongelma ihan kaikille, meidät opetetaan häpeämään ja kasvatetaan "hillityiksi".

Nämä rajat estävä uusien mahdollisuuksien kokeilun ja oman itsensä ylittämisen. Ajavat katkeruuteen, kateuteen, pahansuopaisuuteen ja ilkeyteen. Ei uskalleta olla sitä mitä ollaan. Puuttuu rohkeus, koska pelkää muiden reaktioita.

Omista rajoista vapautuminen on naisille haasteellisempaa, siksi en "kasvata" lapsiani. Heistä tulee juuri heitä. Omat kiinnostuksensa ja halunsa ovat jo nähtävissä, eikä minulla ole muuta keinoa kuin tukea heitä.

He eivät häpeä itseään, vaan ovat niin vahvoja lapsia, että heikot aikuiset yrittävät alistaa heitä oman puutteelisuutensa piilotamiseksi.

Surullista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Höpönpöpö;30214076:
... Ja kaikki alkoi vain mun viattomasta mukin-teksti kysymyksestä... :D

Nii-ii! Mä avasin tän ja sit jäin selaamaan ja sit luin jotain "taiteen olemuksesta ja funktiosta" ja tulin siihen tulokseen että nyt pitää keittää lisää kahvia. Ja nyt, uudella yrittämällä ja silmät edes jotenkuten avonaisina...
 
Sisäistä voimaa aliarvioidaan, hyvässä ja pahassa.

Kaikki pakottaminen ja vapaan sielun rajoittaminen heikentää kauneutta, onnea, iloa ja positiivisia tunteita.

Päästään siihen, miten tärkeää on aikuisena päästää irti vanhasta ja rakentaa itsensä, kehittää mieltänsä ja koemusmaalilaansa ollakseen eheä, voimakas ja rohkea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30214061:
No mut sehän on hienoa, jos en ole teitä fiksumpi..sittenhän te kaikki oivallatte mitä tarkoitan.. eli voidaan jatkaa keskustelua, puuttumatta henkilökohtaisuuksiin.. kai tiedät mitä heistä sanotaan?

Ei ole henkilökohtaista sanoa jos sanoo miksi joku kirjoittaa vaikeaselkoista tekstiä.

Et ole fiksumpi, yrität vain olla ja siksi et osaa kertoa omin sanoin sitä mitä yrität ja siksi tuottamasi teksti on vaikeaselkoista (eli suomeksi, kun teksti ei ole omaa ajatusta vaan pitää miettiä miten sen saa kuulostamaan mahdollisimman kultivoituneelta niin teksti on todella raskasta lukea ja ymmärtää).
 
Minä uskon kyllä hyvin vahvasti siihen, että jokaisessa syvässä asiantuntijuudessa on se vaihe, jossa menettää kyvyn ihmetellä. Että näkee tekniikan, värin, teorian eikä sitä lopputulosta.

Mutta uskon yhtä vahvasti siihen, että todellisessa asiantuntijuudessa (hirveä sana!) tämä vaihe ylitetään. Erityisesti tämä korostuu taiteessa, sekä kirjallisessa, kuvallisessa että esittävässä, mutta myös muualla sen huomaa kun riittävästi asiaa ajattelee. Kyvyttömyys nähdä teknisen yli, uudelleen siinä lapsekkaassakin innostuksessa, ihastuksessa, puhtaassa reaktiossa palaa, kun asiantuntijuudessa pääsee riittävän syvälle. Edeltävä vaihe on silti välttämättömyys. On nähtävä osat, on tiedettävä teoria, on tiedostettava tekniikka, jotta niiden kaikkien ohi voi silti katsoa ja häikäistyä.
 
Fresh out the gate again, time to raise the stakes again
Fatten my plate again, y'all cats know we always play to win.

you know the God must bless every single mic he touches
I've suffered, just so I could return harder
Wanna be the shit starter? Fuck around, make you a martyr
I make ya famous, turn around and make ya nameless.

https://www.youtube.com/watch?v=U76Nde6rMTw

pelkkää omaa lyriikkaa ja biittiä tahdissa.

gangstar full clip
 
[QUOTE="Pipopää";30214140]Täällä nyt joku taitaa käyttää ainakin kahta, jollei jopa useampaa nikkiä.. :)[/QUOTE]

Eipä :D Niin läpinäkyvää, niin läpinäkyvää...
 
Ei ole henkilökohtaista sanoa jos sanoo miksi joku kirjoittaa vaikeaselkoista tekstiä.

Et ole fiksumpi, yrität vain olla ja siksi et osaa kertoa omin sanoin sitä mitä yrität ja siksi tuottamasi teksti on vaikeaselkoista (eli suomeksi, kun teksti ei ole omaa ajatusta vaan pitää miettiä miten sen saa kuulostamaan mahdollisimman kultivoituneelta niin teksti on todella raskasta lukea ja ymmärtää).
vau! toi olikin uusi näkemys !

Kiitos. Dysleksia/ADHD:nä on poikkuksellista olla kuollettavan tavallinen!!! Oikein ajattelet että teen kaikkeni ollakaseni vaikeaselkoinen..ihanaa..
asia on kuule just toisin.
Mies1harm. poimii sen mitä tarkoitan, harmi etten osaa olla yhtä ytimekäs.
 
[QUOTE="minerva";30214157]Minä uskon kyllä hyvin vahvasti siihen, että jokaisessa syvässä asiantuntijuudessa on se vaihe, jossa menettää kyvyn ihmetellä. Että näkee tekniikan, värin, teorian eikä sitä lopputulosta.

Mutta uskon yhtä vahvasti siihen, että todellisessa asiantuntijuudessa (hirveä sana!) tämä vaihe ylitetään. Erityisesti tämä korostuu taiteessa, sekä kirjallisessa, kuvallisessa että esittävässä, mutta myös muualla sen huomaa kun riittävästi asiaa ajattelee. Kyvyttömyys nähdä teknisen yli, uudelleen siinä lapsekkaassakin innostuksessa, ihastuksessa, puhtaassa reaktiossa palaa, kun asiantuntijuudessa pääsee riittävän syvälle. Edeltävä vaihe on silti välttämättömyys. On nähtävä osat, on tiedettävä teoria, on tiedostettava tekniikka, jotta niiden kaikkien ohi voi silti katsoa ja häikäistyä.[/QUOTE]

Tämän takia, työskentelen VAIN lasten kanssa.
On pyydetty "aikuisten pariin", en mene. Lasten kanssa kaikki on ihmeellistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30214166:
vau! toi olikin uusi näkemys !

Kiitos. Dysleksia/ADHD:nä on poikkuksellista olla kuollettavan tavallinen!!! Oikein ajattelet että teen kaikkeni ollakaseni vaikeaselkoinen..ihanaa..
asia on kuule just toisin.
Mies1harm. poimii sen mitä tarkoitan, harmi etten osaa olla yhtä ytimekäs.

Huomaatko, nyt kuoresi rakoilee.

Tuo "asia on kuule just toisin" on sitä normaalia ilmaisuasi. Se tuli tekstiin vahingossa kun hieman kiihtyneenä/nopeasti kirjoitit vastauksesi. Näitä lapsuksia, esim. kirjoitusvirheitä jotka johtuvat tietämättömyydesta joita muutkin ovat bonganneet teksteistäsi, löytyy melko usein.
 
Huomaatko, nyt kuoresi rakoilee.

Tuo "asia on kuule just toisin" on sitä normaalia ilmaisuasi. Se tuli tekstiin vahingossa kun hieman kiihtyneenä/nopeasti kirjoitit vastauksesi. Näitä lapsuksia, esim. kirjoitusvirheitä jotka johtuvat tietämättömyydesta joita muutkin ovat bonganneet teksteistäsi, löytyy melko usein.

söpöä, keittiöpsykologi paikalla
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30214190:
söpöä, keittiöpsykologi paikalla

Pakkohan se on vähän palautella maan pinnalle kun luulette ettei kukaan huomaa.

Seuraavaa yritystä varten vinkki. Itseään tyhmempää on helpompi esittää kuin fiksumpaa. Siinä rooli pysyy huomattavasti uskottavampana pidempään, ja vähemmällä vaivalla.
 

Yhteistyössä