Mukavaa että asenteet ovat viimein muuttuneet :)

• Viestiketjun aloittaja Iloinen
  • Ensimmäinen viesti
MPK
Alkuperäinen kirjoittaja hetkonen taas:
Kyllä luulisi päälle päin näkyvän mikä siellä housuissa on piilossa :) Joten mun ei tarvitse kurkata.
Mutta rakastut varmaan kuitenkin siihen ihmiseen, ei elimeen? Välillä oudoksuttaa kun joidenkin heteroiden ajattelu on niin elin-keskeistä. No kukin tyylillään.

Onko se silloinkin toissijainen juttu,kun niillä värkeillä haluaa tehdä lapsia?
Kyllä lesboilla on ihan toimivat sukuelimet, ja raskaaksi voi tulla. Siihen ei nykyaikana välttämättä tarvita heteroyhdyntää. Siitäkö kenkä puristaa? Homoseksuaalien pitäisi mielestäsi alistua edes hetkeksi esittämään heteroita (heteroiden mielenrauhan turvaamiseksi)? Edelleen ihmetyttää mitä väliä sillä sinulle on, meneekö joku miehen kanssa sänkyyn vai ei. Eihän kukaan ole sinuakaan pakottamassa sänkyyn naisen kanssa?

Jos luonto ei määrää mitään, niin voitko itse päättää milloin tulet raskaaksi?
Jos mittaan ovulaatiot ja käyn hedelmöityshoidoissa, voin olettaa tulevani raskaaksi samassa ajassa kuin hetero tulisi yrittäessään asiaa miehen kanssa. Siinä on kyse biologiasta ja ajoituksesta, ei mistään älyllisestä luonnosta jolla olisi jokin mystinen "tarkoitus".

vieras
Hirveetä ajatella, et naisparien pitäs lähtee tautien yms. uhalla etsimään kaupungilta siittäjää - tälläkin palstalla on liikaa noin alkunsasaaneiden laste heteroäitejä! Ja luoja varjelkoon lasta, jota vanhemmat pyrkii "kasvattamaan heteroksi" - ihan kun näitä raiskaajia ja muita seksuaalisesti kieroutuneita pervoja ei ois ilman vanhempien seksuaalisuuteen väkivalloin puuttumista!! Sitä kyllä olen miettinyt niin heteroiden kuin naisparienkin kohdalla, että eikö ainakin julkisella puolella pitäs olla joku raja noitten hoitojen määrässä.. En mene itse määrittelemään mikä, mutta viidettä hoitoaan saava on mahdollisesti hidastanut jonossa etenemistä...

vietras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mun mielestä on parasta et lapsi syntyy rakastavaan, huolehtivaan ja suvaitsevaiseen perheeseen oli siinä sitten yksi äiti, kaksi äitiä, kaksi isää tai yksi isä tai äiti ja isä. niitä lapsia kun valittettavasti syntyy niillekin jotka ei niitä todella haluaisi tai misää heitä kohdellaan miten sattuu. eikö ole parempi että lapsi on todellakin toivottu ja rakastettu. noihin hedelmöityshoitoihin ei lähdetä ihan suitsait.. ei edes heteroparit. kyllä ne on sen verran raskasta puuhaa et sen lapsen on oltava haluttu että niitä jaksaa.
Iso peesi

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Ei ne asenteet vissiin ihan kaikkien osalta ilmeisesti sitten olekaan muuttuneet :/. No, odotellaan vielä toiset parituhatta vuotta, niin jospa sitten...............
No jos tuota rataa jatketaan, niin ihmiskunta on kuollut sukupuuttoon. Nääs jos kohta kaikista lesboilu ja homoilu on ok-hommaa . . .

MPK
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
No jos tuota rataa jatketaan, niin ihmiskunta on kuollut sukupuuttoon. Nääs jos kohta kaikista lesboilu ja homoilu on ok-hommaa . . .
:D Ei homoseksuaalisuus tartu! Pieni osuus väestöstä on aina ollut homoja/lesboja, ja samanlaisena se osuus varmaan pysyy jatkossakin. Aika huvittavia nuo kauhuskenaariot "jos ja jos..." kun aivan hyvin tiedetään ettei niin tule koskaan käymään.

Vähemmistö harrastaa siis "homoilua" ja "lesboilua"? Anna meidän harrastaa, harrasta sinä puolestasi *heteroilua* kaikessa rauhassa. :)

Homoja ja lesboja on aina ollut ja tulee aina olemaan!! Mikä siinä on niin hirveää käsittää ja ymmärtää? Ja ihan varmasti monella lapsella jolla on kaksi isää tai kaksi äitiä on tuhannesti paremmat oltavat kuin monessa perheessä missä on isä ja äiti. Tämä tuominta näin monella lesboja ja homoja kohtaan kertoo sen faktan jo tarpeeksi selvästi. :| Järkyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Öööh, siis, en ymmärrä.
Ai että jos hyväksyy homouden ei lisäänny? :LOL:
Kenen kakara meillä siten oikeen pyörii |O |O

MPK
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannatan ydinperhettä. Mahtaa lapset olla ihmeissään, kun perheessä on sinun, minun ja meidän yhteiset hedelmöityshoidolla alun saaneet lapset + adoptoidut jne.....
Et siis kannata uusperheitäkään? Niissähän on usein "sinun", "minun" ja "meidän" lapset. En tiedä ovatko sitten niin kovasti ihmeissään.

Siitähän tässä ei yleensä ole kyse. Naisparista yksi tai molemmat voivat synnyttää (yleensä vain jompikumpi), mutta kyllä ne silti ovat "meidän lapset" ja kyseessä on perhe. Adoptiolla myös tässä viitataan yleensä *perheen sisäiseen adoptioon*, joka on vasta tulossa lakikäsittelyyn. Se tarkoittaa sitä, että perheeseen ei olla adoptoimassa lapsia ulkopuolelta, vaan kumppani voi adoptoida biologisen vanhemman lapsen niin että molemmilla vanhemmilla on juridinen side lapseen. Se on lapsen aseman parhaaksi.

vieras
Jos valitsee kumppanikseen samaa sukupuolta olevan, eikö ole luonnollista hyväksyä, että lapsia ei välttämättä tule, kun luontoäiti näin on aikojen alussa päättänyt? Miksi pitää vaatia tasa-arvoon vedoten hedelmöityshoitoja, jotka KALLIITA !! Yhteiskunnan pitäisi kaikki yksilön halut toteuttaa. Järki mukaan näihin lastensaanti juttuihin. Luonnollisesta tehdään monimutkaista.

Vieras
Mielestäni homoparien syrjiminen on törkeää. Jos lesbopareille sallitaan keinohedelmöitys, on homopareillekin hommattava vuokrakohtuja, joiden avulla he voivat saada lapsen, joka on edes toiselle vanhemmista biologinen - eli siis olisivat tasa-arvoisia lesboparien kanssa.

Jos valitsee kumppanikseen samaa sukupuolta olevan, eikö ole luonnollista hyväksyä, että lapsia ei välttämättä tule, kun luontoäiti näin on aikojen alussa päättänyt? Miksi pitää vaatia tasa-arvoon vedoten hedelmöityshoitoja, jotka KALLIITA !! Yhteiskunnan pitäisi kaikki yksilön halut toteuttaa. Järki mukaan näihin lastensaanti juttuihin. Luonnollisesta tehdään monimutkaista.
Veit sanat suustani. Nykyihmiset elävät tälläista "mä haluun kans"-elämää. Toisin sanoen luonnollisesta tehdään luonnotonta. Asia nyt vaan on niin, että kaikki eivät voi saada lapsia, eivät kaikki heteroparitkaan ja siihen on vain tyytyminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuliviiri:
Veit sanat suustani. Nykyihmiset elävät tälläista "mä haluun kans"-elämää. Toisin sanoen luonnollisesta tehdään luonnotonta. Asia nyt vaan on niin, että kaikki eivät voi saada lapsia, eivät kaikki heteroparitkaan ja siihen on vain tyytyminen.
helppo sanoa jos ei napsahda omalle kohdalle.

Alkuperäinen kirjoittaja siksi:
lasta kiusataan TOSI paljon asiasta, jos kotoa löytyy kaksi äitiä. ei saa kavereita yms...
Ah, tulihan tämä pointti taas esille.
Mua kiusattiin silmälasien ja harvinaisen sukunimen takia. Yhtä luokkakaveria kiusattiin koska oli yksinhuoltajaäidin lapsi. Yksi joutui kiusatuksi koska oli hiljainen, yhdellä oli suuret jalat, liikaa punaista ja yhdellä taas liian hienot vaatteet.
Mikä tahansa ominaisuus altistaa kiusaamiselle, lasta ei voi muokata sellaiseksi ettei häntä takuuvarmasti joskus kiusattaisi. Sen sijaan että vaikuttaisimme siihen, ettei lapsesta tule kiusattua ulkoisten ominaisuuksiensa tähden, tehokkaampaa olisi vaikuttaa siihen ettei lapsesta tulisi kiusaajaa. Loogista on tuomita kiusaaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja siksi:
lasta kiusataan TOSI paljon asiasta, jos kotoa löytyy kaksi äitiä. ei saa kavereita yms...
Ah, tulihan tämä pointti taas esille.
Mua kiusattiin silmälasien ja harvinaisen sukunimen takia. Yhtä luokkakaveria kiusattiin koska oli yksinhuoltajaäidin lapsi. Yksi joutui kiusatuksi koska oli hiljainen, yhdellä oli suuret jalat, liikaa punaista ja yhdellä taas liian hienot vaatteet.
Mikä tahansa ominaisuus altistaa kiusaamiselle, lasta ei voi muokata sellaiseksi ettei häntä takuuvarmasti joskus kiusattaisi. Sen sijaan että vaikuttaisimme siihen, ettei lapsesta tule kiusattua ulkoisten ominaisuuksiensa tähden, tehokkaampaa olisi vaikuttaa siihen ettei lapsesta tulisi kiusaajaa. Loogista on tuomita kiusaaminen.
ja mua ison nenän vuoksi..
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuliviiri:
tässäkin on oma pointti, mut sit taas eikö se rakastava perhe ole kans aika tärkeä... et toisaalta vain vois toivoo et teknologia ei ois kehittyny näi paljon ja kaikkea luonnotonta ei vois tehä... mut tää on kakspiippunen juttu. ei mulla oo homoja/lesboja vastaan mitään, eikä sitä jos heillä lapsia, mut sit taas että jos mies ois siittäjänä ja viel haluis olla isä ni sit lapsella ois myös se isä rooli ja kolme vanhempaa (1isä, 2 äitiä ), mut sekin ois ehkä luonnollisempaa koska joillakinhan on äiti ja isä puoli ja sit ne biologisetki.. eli uusioperheet...

:/ kinkkinen homma..

Yhteistyössä