Mukavaa että asenteet ovat viimein muuttuneet :)

• Viestiketjun aloittaja Iloinen
  • Ensimmäinen viesti
MPK
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos valitsee kumppanikseen samaa sukupuolta olevan, eikö ole luonnollista hyväksyä, että lapsia ei välttämättä tule,
Seksuaalinen suuntautuminen EI ole valinta. Sen voi valita, elääkö kumppanin kanssa vai yksin. Seksuaalinen suuntautuminen ei myöskään nollaa lisääntymisviettiä. Monet haluavat lapsia senkin jälkeen kun ovat tajunneet olevansa homoja/lesboja, se on aivan luonnollista.

kun luontoäiti näin on aikojen alussa päättänyt?
Pidetttäisiinkö kaikki älylliset henget, luontoäidit, jumalat ja joulupukit poissa asiakeskustelusta?

Miksi pitää vaatia tasa-arvoon vedoten hedelmöityshoitoja, jotka KALLIITA !!
Ihan itse me ne maksamme (kuten hedelmöityshoitoja tarvitsevat heteroparitkin). Käypä huviksesi vilkaisemassa jonkin klinikan sivuilta hinnasto.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuliviiri:
Jos valitsee kumppanikseen samaa sukupuolta olevan, eikö ole luonnollista hyväksyä, että lapsia ei välttämättä tule, kun luontoäiti näin on aikojen alussa päättänyt? Miksi pitää vaatia tasa-arvoon vedoten hedelmöityshoitoja, jotka KALLIITA !! Yhteiskunnan pitäisi kaikki yksilön halut toteuttaa. Järki mukaan näihin lastensaanti juttuihin. Luonnollisesta tehdään monimutkaista.
Veit sanat suustani. Nykyihmiset elävät tälläista "mä haluun kans"-elämää. Toisin sanoen luonnollisesta tehdään luonnotonta. Asia nyt vaan on niin, että kaikki eivät voi saada lapsia, eivät kaikki heteroparitkaan ja siihen on vain tyytyminen.
helppo sanoa jos ei napsahda omalle kohdalle.
Ei nyt ihan niinikään. Tässä elämässä on kuitenkin paljon sellaisia asioita,joita tapahtuu tai jää tapahtumatta, vaikka itse toivoisimme toisin. Ei kenenkään ole varmaan helppoa hyväksyä esim. sairastumista, avioeroa, läheisen kuolemaa, mutta meillä ihmisillä ei ole valtaa päättää kaikesta. Näihin kaikkivaltiaan asoihin kuuluu mielestäni myös tämä lasten syntyminen tai heidän syntymättä jääminen.

MPK
Ei nyt ihan niinikään. Tässä elämässä on kuitenkin paljon sellaisia asioita,joita tapahtuu tai jää tapahtumatta, vaikka itse toivoisimme toisin. Ei kenenkään ole varmaan helppoa hyväksyä esim. sairastumista, avioeroa, läheisen kuolemaa, mutta meillä ihmisillä ei ole valtaa päättää kaikesta. Näihin kaikkivaltiaan asoihin kuuluu mielestäni myös tämä lasten syntyminen tai heidän syntymättä jääminen.
Se täytyy tietysti hyväksyä mitä ei voi muuttaa. Mutta koska homoseksuaalisuus ei tee kenestäkään steriiliä, ei ole mitään syytä sille miksi ei voisi edes yrittää saada lapsia. Ja jokainen yrittäköön parhaaksi katsomallaan tavalla. Sitten jos ei onnistu (keskenmenoja tms.) niin onhan se pakko hyväksyä. Yrittää kuitenkin saa.

Olisi aika surullista, jos osa meistä jättäisi omaan elämäänsä liittyvät haaveet täyttämättä vain siksi, että ulkopuolelta kehotetaan "hyväksymään" vaikka todellista estettä ei ole.

(Osa keskustelijoista on ateisteja, pakanoita jne., joten jälleen kerran on sanottava että kaikkivaltiailla ja vuorenpeikoilla ei ole tässä asiassa mitään sananvaltaa.)

Alkuperäinen kirjoittaja MPK:
Se täytyy tietysti hyväksyä mitä ei voi muuttaa. Mutta koska homoseksuaalisuus ei tee kenestäkään steriiliä, ei ole mitään syytä sille miksi ei voisi edes yrittää saada lapsia. Ja jokainen yrittäköön parhaaksi katsomallaan tavalla. Sitten jos ei onnistu (keskenmenoja tms.) niin onhan se pakko hyväksyä. Yrittää kuitenkin saa.

Olisi aika surullista, jos osa meistä jättäisi omaan elämäänsä liittyvät haaveet täyttämättä vain siksi, että ulkopuolelta kehotetaan "hyväksymään" vaikka todellista estettä ei ole.

(Osa keskustelijoista on ateisteja, pakanoita jne., joten jälleen kerran on sanottava että kaikkivaltiailla ja vuorenpeikoilla ei ole tässä asiassa mitään sananvaltaa.)
komppaan taas.

*
Jos valitsee kumppanikseen samaa sukupuolta olevan, eikö ole luonnollista hyväksyä, että lapsia ei välttämättä tule, kun luontoäiti näin on aikojen alussa päättänyt? Miksi pitää vaatia tasa-arvoon vedoten hedelmöityshoitoja, jotka KALLIITA !! Yhteiskunnan pitäisi kaikki yksilön halut toteuttaa. Järki mukaan näihin lastensaanti juttuihin. Luonnollisesta tehdään monimutkaista.
Veit sanat suustani. Nykyihmiset elävät tälläista "mä haluun kans"-elämää. Toisin sanoen luonnollisesta tehdään luonnotonta. Asia nyt vaan on niin, että kaikki eivät voi saada lapsia, eivät kaikki heteroparitkaan ja siihen on vain tyytyminen.

Eiköhän tuo kaikkivaltias olis puuttunu hedelmöityshoitoihinkin jos ne hänelle olis niin vastenmielisiä...

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja SIAT:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen:
http://www.iltasanomat.fi/naiset/suhteet.asp?id=1473800

Ehkä maailma on taas asteen verran parempi paikka :).
mistäs asti vanhempien seksijutut on vaikuttaneet lasten kasvatukseen?

useinko teillä lapset katselee?

Tää on kummastuttanut myös mua. Miten mitenkään vanhempien seksulaainen suuntaus voi vaikuttaa lapsiin, kun eihän seksiä harrasteta lasten nähden? Ja en mä kyllä kertoilekkaan lapsille sen kummemiin mitä me ukon kanssa sängyssä tehdään.

Ehkäpä toiset kertoilee lapsille seksijuttuja iltasaduiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:

HYI HITTO EI VOI MUUTA SANOA JA LAPSI NÄKEE KUN HE NUOLEE TOISTENSSA VITTUJA JA VETELEE NYRKILLÄ KUN EI VOI ANTAA MUNAA

Tää on kummastuttanut myös mua. Miten mitenkään vanhempien seksulaainen suuntaus voi vaikuttaa lapsiin, kun eihän seksiä harrasteta lasten nähden? Ja en mä kyllä kertoilekkaan lapsille sen kummemiin mitä me ukon kanssa sängyssä tehdään.

lapset kyllä saattaa nähdä tai voivat kurkkia salaa esim oven raossa

Hernis kaappiin
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kuule Hernetäti. Homoseksuaalisuus ei häviä maailmasta minnekään, vaikka se kriminalisoitaisiin, luokiteltaisiin sairaudeksi, synniksi, miksi tahansa. Sitä on ollut AINA, myös muiden eläinten kuin ihmisten keskuudessa.
Vielä 1970-luvulla homoseksuaalisuus määriteltiin Suomessakin sairaudeksi. Se poistui tautiluokituksesta mm. sillä perusteella, ettei kyseinen seksuaalisuuden ilmentymä aiheuta haittaa kolmannelle osapuolelle, vrt. pedofilia. Siinä ei siis ole mitään vastustettavaa ja negatiivista, kun nyt oikein mietit asiaa.

Ja mitä tuohon luonnollisuuteen ja luonnon lakeihin tulee... Sanovat ettei luonto luo mitään tarkoituksetonta. Vasenkätisiä on väestöstä n. 7 %, hieman pienempi prosentti kuin homoseksuaaleja. Kummallakin ominaisuudella on yhteistä se, että ne ovat synnynnäisiä, molemmat on aikoinaan luokiteltu epänormaaliksi ja ei-toivottavaksi eikä kummastakaan ole yksilölle itselleen saati ympäristölle minkäänlaista haittaa. Aika, tiedon lisääntyminen ja kulttuurin kehitys teki vasenkätisyydelle sen, minkä se tulee tekemään myös homoseksuaalisuudelle. Sinä ja kaltaisesi voitte vain katsella vierestä ja ahdistua, kun homoseksuaalisuuden hyväksyvien joukko kasvaa kasvamistaan.

Lastesi vuoksi toivon, ettei heistä kukaan satu olemaan homoseksuaali. Vanhemman taholta tapahtuva hylkäys ja väheksyntä on yksi pahimmista asioista, mikä ihmiselle voi tapahtua.
ei tule, koska kyllä se on KASVATUKSESTAKIN kiinni tuleeko jostai homo tai lesbo. ja kyllä se homo tai lesboparin lapsi näkee mitä ne "vannemmat touhuavat" ja se ANTAA VÄÄRÄN kuvan parisuhtesta. saisiedelleenki olla se tautiluokituksena ja salassa harrastaa.
Kyllä se on KASVATUKSESTA kiinni, onko asenteet niin jäykkiä ettei edes voimalla taivu. Kun vanhemmat antavat VÄÄRÄN JA AHTAAN KUVAN maailmasta ja rakkaudesta, niin minkäs sille voi. Saisi olla ahdasmielisyys TAUTILUOKITUKSENA ja komerossa pitäisi sellaiset ihmiset pitää :D

teeveelupatarkastaja

HYI HITTO EI VOI MUUTA SANOA JA LAPSI NÄKEE KUN HE NUOLEE TOISTENSSA VITTUJA JA VETELEE NYRKILLÄ KUN EI VOI ANTAA MUNAA

Yhtä paha juttu on sitten myös heteroparien seksi. Kyllä varmasti monessa heteroperheessäkin vanhemmat harrastavat suuseksiä sekä myös muita ei niin perinteisiä puuhia. Kaikki heteroparitkaan kun ei touhua pimeässä peiton alla...

voi ne kurkia teidänkin oven takana. mun ex pienenä pelkäsi kun vanhempansa käskivät kääntää kasvot seinään päin ja sit alkoi äidin ulina.. luuli et isänsä satuttaa tätä.

niinpä, ja mä olen edelleenkin sitä mieltä, et kyllä ne pahimmat perverssit löytyy ihan heteropareista, ehkä jopa niistä naimisissa olevista :D

ja tuo nyrkki ym touhu, sittenhän tuollainen on kai ihan ok, kun samaa tekevät mies ja nainen, mut sussiunaa ku onkin kaks naista :eek:

niin, ja kuin moni oikeasti esim lapsen kavereiden kohdalla ajattelee et mitäköhän sen vanhemmat keskenään puuhailee, mut yllättäen jos vanhemmat onkin naisia, niin heti mietitään sänkypuuhia..miksiköhän?

(vai mietittekö te muut paljonkin muiden seksielämää? niinkuin IRL?)

Jos näin pääsee käymään, niin silloin lapselle asiallisesti selitetään mitä on tapahtunut.
Niin pallo ei voi olla etteikö tommosta urkkimista huomais. Tai sitten pitää hankkia oveen lukko ja ovi lukkoon seksin ajaksi.

Tosin lapsihan ei voi tietää mikä on epänormaalia seksiä (jos sellaista edes on olemassa ).

Herniksellä menee lujaa...

Hohhoijaa. Eiköhän tuo nyt mene vähän yli. Aivan samalla tavalla lapsi saattaa kurkkia heterovanhempiaan tai yllättää heidät. Se voi olla traumaattista tai ei. Mikä ihmeen perustelu tuo oli. Että homoseksuaalien lapset ovat jollain tavalla jo pienestä niin kieroutuneita, että heidän pitää väenvängällä nähdä vanhempansa sitä tekemässä?

vieras
Hirveintä on se, että joku laittaa liikkeelle tuommosta skeidaa kuin tässä eräs, että nyrkillä jne. Ja sitten lapset juoruaa ja lopulta joku ahdasmielinen isä tai äiti komppaa, et niin ne "Kaisan äitit" tekeekin! Siinä sitä taas menee lasten mielet mullin mallin..

mut mistä pirusta ihmiset saa ton päähänsä et lesbot ja homot antaa suurinpiirtein lasten seistä vieressä ja katsoa kun harrastetaan seksiä??? mun kaveri muuten kertoi et katseli eräänä päivänä asuntonsa ikkunasta vastapäisen kerrostalon asuntoon kun vanhemmat veteli riettaina sängyllä (äiti ja isä ) ja 2-vuotias poikansa seisoi vieressä.. :x

siis oikeesti, jos teille joku pariskunta tulee esittelemään itsensä, hei, me ollaan jaana ja liisa, me ollaan lesboja, ni jos siinä vaiheessa ensimmäinen reaktio on alkaa miettimään mitä ne sängyssä (tai muualla, "nehän" voi tehdä sitä vaikka keittiönpöydällä, ajatelkaas sitä :headwall: ) keskenään tekee, niin ehkä silloin kannattais pitää pieni itsetutkiskelu (kuvainnollinen, ei siis fyysinen tutkiskelu) et mikä siinä asiassa itseä niin kiinnostaa..

siis oikeesti, jos teille joku pariskunta tulee esittelemään itsensä, hei, me ollaan jaana ja liisa, me ollaan lesboja, ni jos siinä vaiheessa ensimmäinen reaktio on alkaa miettimään mitä ne sängyssä (tai muualla, "nehän" voi tehdä sitä vaikka keittiönpöydällä, ajatelkaas sitä :headwall: ) keskenään tekee, niin ehkä silloin kannattais pitää pieni itsetutkiskelu (kuvainnollinen, ei siis fyysinen tutkiskelu) et mikä siinä asiassa itseä niin kiinnostaa..
:whistle: Mulle varmaan tulis tuo asia ekana mieleen :D Mutta ei mulla olekaan mitään lesboja vastaan...

Minä
Eniten ole huolissani siitä, mihkä tämä koko maailma on menossa! Mitään tai ketään ei saa nykyään enää arvostella ja kaikki mahdollinen pitäisi hyväksyä ja suvaita ja kaikilla tulisi olla "oikeus" kaikkeen mahdolliseen, mitä keksitään vain vaatia!! Tämä maailma kaatuu vielä omaan mahdottomuuteensa tämän "suvaitsevaisuutensa" kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Eniten ole huolissani siitä, mihkä tämä koko maailma on menossa! Mitään tai ketään ei saa nykyään enää arvostella ja kaikki mahdollinen pitäisi hyväksyä ja suvaita ja kaikilla tulisi olla "oikeus" kaikkeen mahdolliseen, mitä keksitään vain vaatia!! Tämä maailma kaatuu vielä omaan mahdottomuuteensa tämän "suvaitsevaisuutensa" kanssa!
homous ja lesbous ei ole ainakaan sellainen asia mikä pitäisi kieltää.

Insesti, pedofilia, lasten pahoinpiteleminen, huumeet, tyttöjen ympärileikkaukset esim. Niitä ei pidä suvaita.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
homous ja lesbous ei ole ainakaan sellainen asia mikä pitäisi kieltää.

Insesti, pedofilia, lasten pahoinpiteleminen, huumeet, tyttöjen ympärileikkaukset esim. Niitä ei pidä suvaita.
näin.

vieras
Toisilla on elämässä periaatteita. Avioliiton pyhyys, perheen tärkeys, toisen kunnioittaminen ovat mm. niitä joillekin meistä. Asiat eivät " napsahda". Olen saanut hyvän kasvatuksen; kunnioita vanhempiasi, luontoa jne. Kyllä elämässä pitää ottaa vastuu tekemistään asioista, parahin nöppönen, elämänkokemus auttaa myös. Nykyään tuntuu olevan paljon velttoilijoita, jotka luulevat, että yhteiskunta ottaa vastuun, maksaa jopa hedelmöityshoidot mies- tai naispareille.

Minkä ihminen sille voi, että rakastuu saman sukupuolen jäseneen ja haluaa silti lapsia? Miksi se on väärin, eikä lapsen mahdollinen tuleva kiusaaminen voi olla teidän ihmisten ahdasmielisyyden syy koska kiusaajat kiusaa monista muistakin syistä. Ja jos te vanhemmat itse opettaisitte lapsillenne avointa mieltä niin ehkä lapsenne osaisivat ymmärtää, että meitä ihmisiä ja perheitä on erilaisia ja eikä heistä tulisi niitä kiusaajia.

Yhteistyössä