muka masennus, hah!

  • Viestiketjun aloittaja jaa
  • Ensimmäinen viesti
jaa
Miten voi olla näin paljon "masentuneita" äitejä?? Miksi ihmeessä teette lapsia, jos olette niin väsyneitä ja masentuneita, ettette "jaksa mitään, ettekä kestä mitään"?? Eihän se ole lapselle kovin hyväksi, tuollainen äiti,joka sit mömmöissä lapsiaan hoitaa.. Ja mun mielestä koko masennus on laiskojen ihmisten keksimä tauti, saa helposti sairaslomaa, ei tarvi tehdä töitä! Lopettakaa leikkiminen ja eläkää, miksi tuhlata ainut elämä tollaseen pelleilyyn?? Mua ainaki hävettäis!
 
hui
\|O Kuin joku voi kirjoittaa sellaisesta kuin masennus noin!!! \|O
Onhan sitä varmasti AINA ollut, ennen ei olla vaan osattu tulkita sitä. Eikö se ole hyvä, että ihmiset nykyään PUHUU siitä ja hakee apua!

Kyllä ottaa paahan tollaset tyypit \|O
Ja vielä kehtaa kirjoittaa asiasta mistä ei itse tiedä mitään!!!
 
yks vaan
harvoin näkee noin tyhmiä kommentteja noin tyhmän ihmisen suusta. sä oot tosi taukki, siisi viestin aloittaja. masennus voi olla paljon pahempi kuin monet muut sairaudet, eikä ole mistään valittamisesta kyse. yrittäisit mieluummin auttaa ihmisiä kuin olla noin julma!!!! tuskinpa kukaan popsii lääkkeitä huvikseen. ja muista että on myös se postpartum, joka voi tulla sullekin, vaikken lapsia tollaselle toivokaa!!!!
 
voi luoja
juu, toivotaan ettei tolla ole lapsia, ei se voi olla mikään äiti!!!! musta se oli muuten mies. ja mitä se tälle palstalle yleensä tuleekaan, mikäköhän lie sairaus sillä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 09:30 jaa kirjoitti:
Miten voi olla näin paljon "masentuneita" äitejä?? Miksi ihmeessä teette lapsia, jos olette niin väsyneitä ja masentuneita, ettette "jaksa mitään, ettekä kestä mitään"?? Eihän se ole lapselle kovin hyväksi, tuollainen äiti,joka sit mömmöissä lapsiaan hoitaa.. Ja mun mielestä koko masennus on laiskojen ihmisten keksimä tauti, saa helposti sairaslomaa, ei tarvi tehdä töitä! Lopettakaa leikkiminen ja eläkää, miksi tuhlata ainut elämä tollaseen pelleilyyn?? Mua ainaki hävettäis!
En olis koskaan uskonut tätä itsestäni mutta olen kyllä samaa mieltä aloittajan kanssa! On totta että en ole itse kokenut masennusta enkä tiedä ketään muutakaan joka olisi mutta tuntuu hölmöltä et yhtäkkiä kaikki on niin masentuneita ja saa hirveesti saikkua sen vuoks... Kai sitä itekki vois mennä hakeen kun ei oikein työt kiinnosta... Olenko siis masentunut...?
 
voi luoja
sä et oo masentunut. en ole itsekään ollut, mutta paljon niitä vaan on. avaa silmäsi niin kyllä näet ja avaa sydämesi äläkä leiki kovaa. kuulostat ihan 70 vuotiaalta mummolta (hyvä suomi finlandia!!!) , sillä eihän muiden sairaus sun elämää vaaranna: älä siis jää sairaslomalle vaan tue muita.
 
jaa
Olen äiti(31v) ja hyvä sellainen, kun en ole masentunut! Eihän masentunut äiti voi olla hyvä äiti, jos ei jaksa lastensa kans olla eikä heitä hoitaa. Mun mielestä jokainen saa tuoda oman mielipiteensä julki ja tämä oli minun. Ihmettelin vaan, että miksi masentuneet ihmiset tekee lapsia, kun sit valittavat etteivät ei jaksa,väsyttää,mikään ei kiinnosta ym. Eihän sellanen lasten kannalta ole kovinkaan hyvä asia, vai mitä??
 
tällä kertaa harmaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 19:46 jaa kirjoitti:
Olen äiti(31v) ja hyvä sellainen, kun en ole masentunut! Eihän masentunut äiti voi olla hyvä äiti, jos ei jaksa lastensa kans olla eikä heitä hoitaa. Mun mielestä jokainen saa tuoda oman mielipiteensä julki ja tämä oli minun. Ihmettelin vaan, että miksi masentuneet ihmiset tekee lapsia, kun sit valittavat etteivät ei jaksa,väsyttää,mikään ei kiinnosta ym. Eihän sellanen lasten kannalta ole kovinkaan hyvä asia, vai mitä??
Voi hyvät hyssykät. Olenko sattumoisin tietoinen etteivät kaikki ole olleet masentuneita raskausaikana vaan sairastuneet vasta lapsen saatuaan?!! Eipä mullakaan ollut tarkoitus väsyä ja masentua. Jotenkin toivon että sulle sattuis jotain, mikä laukaisis masennuksen/ahdistuksen. Mutta se on hyvä että olet superäiti, onnea sulle :flower:
 
voi sinua
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 19:46 jaa kirjoitti:
Olen äiti(31v) ja hyvä sellainen, kun en ole masentunut! Eihän masentunut äiti voi olla hyvä äiti, jos ei jaksa lastensa kans olla eikä heitä hoitaa. Mun mielestä jokainen saa tuoda oman mielipiteensä julki ja tämä oli minun. Ihmettelin vaan, että miksi masentuneet ihmiset tekee lapsia, kun sit valittavat etteivät ei jaksa,väsyttää,mikään ei kiinnosta ym. Eihän sellanen lasten kannalta ole kovinkaan hyvä asia, vai mitä??
Tämähän on sitten sama kuin että äiti,joka syö verenpainelääkkeitä tai jolla on välilevynpullistuma tai astma tai mikä tahansa muu sairaus johon tarvitsee lääkityksen niin ei voi olla hyvä äiti. Masennus on ihan samanlainen sairaus kuin mikä tahansa muu ja hoidettavissa. Mietin vaan miten tuon ikäisellä ihmisellä voi olla tuollainen aukko sivistyksessä ja millaisia lapsia saa ja kasvattaa noin avarakatseeton ihminen. Taitaa olla vn provoilija joka haluaa vaan huomiota osakseen,ressukka!!
Ja voin vielä lisätä,että kyllä lapset tulee hoidettua ja huollettua,vaikka olisikin masentunut. Asia ei vaan aina ole niin yksiselitteinen.
 
yks vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 19:46 jaa kirjoitti:
Olen äiti(31v) ja hyvä sellainen, kun en ole masentunut! Eihän masentunut äiti voi olla hyvä äiti, jos ei jaksa lastensa kans olla eikä heitä hoitaa. Mun mielestä jokainen saa tuoda oman mielipiteensä julki ja tämä oli minun. Ihmettelin vaan, että miksi masentuneet ihmiset tekee lapsia, kun sit valittavat etteivät ei jaksa,väsyttää,mikään ei kiinnosta ym. Eihän sellanen lasten kannalta ole kovinkaan hyvä asia, vai mitä??
harvoin kyllä tällä palstalla, joka on varsin asiallinen, löytyy noin tahditonta juttua. mutta jos todella olet nainen ja etenkin ÄITI, toivon sulle kovasti kasvamista ja terveytä koko perheelle. pahalta tuntuu sun jutut ihan toisten puolesta.
 
Kyllä se masennus on vakava sairaus kun kohdalle osuu, usein paha masennus vie jopa ( ´sairaalahoitoon )!
Mutta todella paljon on myös ihmisiä jotka sanovat itse olevansa masentuneita, ilman mitään lääkärin lausuntoja!
 
Krassi
Monet muutkin sairaudet, kuin masennus aiheuttavat sitä ettei jaksa mitään tai kestä mitään...esim. jatkuvista kivuista kärsiminen vammauttaa niin. Ja lapset on saatettu saada esim. ennen onnettomuutta tai sairautta. Masennus ei ole poikkeus sairauksien skaalassa. Itselläni on diagnosoitu Sjögrenin syndrooma, joka aiheuttaa kipuja, väsymystä, huonoa oloa..lisäksi ikävä sairaus sairastuttaa syntymättömän lapseni, joten ei tuo masentunut olokaan ole kovin kaukana. Raskausaikana en voi syödä kipulääkkeitä, enkä oikein piristeitäkään. Tämä sairaus diagnosoitiin rv 20 joten abortti ei käynyt mielessänikään enää...pelkäsin ehkä että joku minulle sitä ehdottaa. Voimia kaikille uupuneille äideille, kun herää päikkäreiltä pieni naama omaa naamaa vasten tietää miksi nousta ylös tai kun tuntee kultaakin kalliimmat pienet potkut massussa ja saa kuin viestin...äiti, täällä minä vielä jaksan vähän aikaa!
 
jaa
Miten te jaksatte ottaa noin vakavasti yhden tuntemattoman ihmisen mielipiteen?? Täytyy ihmetellä.. Näissä keskusteluissa on hyvin monista asioista, hyvin monia mielipiteitä, melkein kaikista vetäis herneen nenään, jos niitä rupeis henkilökohtaisesti ottamaan. MINUN mielipide vaan on, että liian paljon laiskuuttaan haetaan saikkua, vedoten masennukseen, kun se on helppoa, tiedän monia tapauksia. Ja kyllä monet ihmiset tekee useita lapsia, vaikka on masentunut jokaisen jälkeen, ja sit vaan valitetaan, ettei jaksa! Olen hyvin pahoillani, jos oikeasti jotain loukkasin, mut kokemukseni on tämä, älkää hyvät ihmiset pillastuko! Jos tunnette itsenne masentuneiksi, niin siitä vaan, jos se teidän mielestänne on oikea sairaus, miksi suuttua? Minun mielestä asiasta suuttuminen tarkoittaa, että olette itsekkin epävarmoja asia suhteen ja täytyy todistella itselle ja muille.. take it easy!
 
voi sinua
Jaalle vielä sen verran,että todellakin "muka masennus" on aivan eri asia kuin todellinen masennus. Ymmärrän mielipiteesi siitä jos vedotaan muka olevaan masennukseen (josta ei oikeasti tiedä mitään)vaan sen takia,että saisi sairaslomaa töistä,sitä en minäkään ymmärrä. Mutta kyllä tosiasia on niin,että kun oikeasti masennukseen sairastuu niin antaisi kaikkensa,jotta siitä parantuisi pian.

Ja ymmärtänet tämän barrikaadeille nousun,koska kyseenalaistit ihmisten äitiyttä! Sen asian kyseenalaistaminen ja vielä tälläisista syistä saa varmasti monenkin meistä nousemaan takajaloilleen. Mutta kuten sanoit,jokainen saa sanoa mielipiteensä ja mielipiteet ovat omat niin sinun kuin meidän muidenkin,jotka halusimme ottaa kantaa aloitukseesi.
 
kaks plus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 21:52 voi sinua kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 19:46 jaa kirjoitti:
Olen äiti(31v) ja hyvä sellainen, kun en ole masentunut! Eihän masentunut äiti voi olla hyvä äiti, jos ei jaksa lastensa kans olla eikä heitä hoitaa. Mun mielestä jokainen saa tuoda oman mielipiteensä julki ja tämä oli minun. Ihmettelin vaan, että miksi masentuneet ihmiset tekee lapsia, kun sit valittavat etteivät ei jaksa,väsyttää,mikään ei kiinnosta ym. Eihän sellanen lasten kannalta ole kovinkaan hyvä asia, vai mitä??
Tämähän on sitten sama kuin että äiti,joka syö verenpainelääkkeitä tai jolla on välilevynpullistuma tai astma tai mikä tahansa muu sairaus johon tarvitsee lääkityksen niin ei voi olla hyvä äiti. Masennus on ihan samanlainen sairaus kuin mikä tahansa muu ja hoidettavissa. Mietin vaan miten tuon ikäisellä ihmisellä voi olla tuollainen aukko sivistyksessä ja millaisia lapsia saa ja kasvattaa noin avarakatseeton ihminen. Taitaa olla vn provoilija joka haluaa vaan huomiota osakseen,ressukka!!
Ja voin vielä lisätä,että kyllä lapset tulee hoidettua ja huollettua,vaikka olisikin masentunut. Asia ei vaan aina ole niin yksiselitteinen.
Voiko välilevynpullistumaa verrata masennukseen? Miten todistat masennuksen? Lapsesi heitteillejätölläkö? Kuka haluaa tehdä masenuneena lapsen. Siis ei jaksa huolehtia edes itsestään saati sitten lapsestaan. Oletteko kaikki masennuslääkkeiden käyttäjät oikeasti masentuneita vai "nykyajan ihmisiä" joille elämän tulisi olla helppoa ja että asiat menisi kuten haluaisitte. Tulee vastaiskuja ja vastoinkäymisiä.
On aina tullut ja tulee tulemaan.
Minä en ymmärrä sitä, että annetaan periksi ja ruvetaan käyttämään lääkkeitä. Ne ei oikeasti auta ketään. Siirtävät vain ongelmia eteenpäin. Ehkä arkipäivän pyötittäminen helpottuu, mutta lääkkeet ei koskaan poista sitä todellista syytä mistä ihmisen masentuneisuus johtuu.
Jokaisella tulisi olla lämpöä, ruokaa, ystäviä, elämää, rakkautta, läheisyyttä ym perustarpeitä. Lääkkeet korvaa ne hetkeksi, mutta..
Älkää ihmiset antako periksi, kaikilla ei ole Mersua. Teette itsellenne karhunpalveluksen kun rupeatte pillereitä popsimaan ja miettimään mikä olisi paras.. Mikään ei ole paras, kaikki on tappavia.. ainakin henkisesti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.06.2006 klo 22:48 kaks plus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 21:52 voi sinua kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 19:46 jaa kirjoitti:
Olen äiti(31v) ja hyvä sellainen, kun en ole masentunut! Eihän masentunut äiti voi olla hyvä äiti, jos ei jaksa lastensa kans olla eikä heitä hoitaa. Mun mielestä jokainen saa tuoda oman mielipiteensä julki ja tämä oli minun. Ihmettelin vaan, että miksi masentuneet ihmiset tekee lapsia, kun sit valittavat etteivät ei jaksa,väsyttää,mikään ei kiinnosta ym. Eihän sellanen lasten kannalta ole kovinkaan hyvä asia, vai mitä??
Tämähän on sitten sama kuin että äiti,joka syö verenpainelääkkeitä tai jolla on välilevynpullistuma tai astma tai mikä tahansa muu sairaus johon tarvitsee lääkityksen niin ei voi olla hyvä äiti. Masennus on ihan samanlainen sairaus kuin mikä tahansa muu ja hoidettavissa. Mietin vaan miten tuon ikäisellä ihmisellä voi olla tuollainen aukko sivistyksessä ja millaisia lapsia saa ja kasvattaa noin avarakatseeton ihminen. Taitaa olla vn provoilija joka haluaa vaan huomiota osakseen,ressukka!!
Ja voin vielä lisätä,että kyllä lapset tulee hoidettua ja huollettua,vaikka olisikin masentunut. Asia ei vaan aina ole niin yksiselitteinen.
Voiko välilevynpullistumaa verrata masennukseen? Miten todistat masennuksen? Lapsesi heitteillejätölläkö? Kuka haluaa tehdä masenuneena lapsen. Siis ei jaksa huolehtia edes itsestään saati sitten lapsestaan. Oletteko kaikki masennuslääkkeiden käyttäjät oikeasti masentuneita vai "nykyajan ihmisiä" joille elämän tulisi olla helppoa ja että asiat menisi kuten haluaisitte. Tulee vastaiskuja ja vastoinkäymisiä.
On aina tullut ja tulee tulemaan.
Minä en ymmärrä sitä, että annetaan periksi ja ruvetaan käyttämään lääkkeitä. Ne ei oikeasti auta ketään. Siirtävät vain ongelmia eteenpäin. Ehkä arkipäivän pyötittäminen helpottuu, mutta lääkkeet ei koskaan poista sitä todellista syytä mistä ihmisen masentuneisuus johtuu.
Jokaisella tulisi olla lämpöä, ruokaa, ystäviä, elämää, rakkautta, läheisyyttä ym perustarpeitä. Lääkkeet korvaa ne hetkeksi, mutta..
Älkää ihmiset antako periksi, kaikilla ei ole Mersua. Teette itsellenne karhunpalveluksen kun rupeatte pillereitä popsimaan ja miettimään mikä olisi paras.. Mikään ei ole paras, kaikki on tappavia.. ainakin henkisesti.
Tulepa puhumaan asiasta, sitten kun siitä edes hieman jotain tiedät...
 
masennuksen kokenut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 19:46 jaa kirjoitti:
Olen äiti(31v) ja hyvä sellainen, kun en ole masentunut! Eihän masentunut äiti voi olla hyvä äiti, jos ei jaksa lastensa kans olla eikä heitä hoitaa. Mun mielestä jokainen saa tuoda oman mielipiteensä julki ja tämä oli minun. Ihmettelin vaan, että miksi masentuneet ihmiset tekee lapsia, kun sit valittavat etteivät ei jaksa,väsyttää,mikään ei kiinnosta ym. Eihän sellanen lasten kannalta ole kovinkaan hyvä asia, vai mitä??
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: \|O \|O \|O
onko sinulla kenties ennustajan taitoja että voit tietää minkälainen lapsi on kyseessä/ tulossa? \|O minä tykkään KOVASTI lapsista mutta heillä on vaan ollut paljon sairauksia yms, jotka vieneet itseltäni voimat että muuttui väsy masennukseksi!aina oon ajatellut että en toivoisi masennusta VIHAMIEHELLENIKÄÄN mutta nyt kyllä toivoisin että sinä sen joutuisit kokemaan jotta nuin jyrkkä kanta "VÄHÄN" muuttuisi!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2006 klo 22:53 voi sinua kirjoitti:
Jaalle vielä sen verran,että todellakin "muka masennus" on aivan eri asia kuin todellinen masennus. Ymmärrän mielipiteesi siitä jos vedotaan muka olevaan masennukseen (josta ei oikeasti tiedä mitään)vaan sen takia,että saisi sairaslomaa töistä,sitä en minäkään ymmärrä. Mutta kyllä tosiasia on niin,että kun oikeasti masennukseen sairastuu niin antaisi kaikkensa,jotta siitä parantuisi pian.

Ja ymmärtänet tämän barrikaadeille nousun,koska kyseenalaistit ihmisten äitiyttä! Sen asian kyseenalaistaminen ja vielä tälläisista syistä saa varmasti monenkin meistä nousemaan takajaloilleen. Mutta kuten sanoit,jokainen saa sanoa mielipiteensä ja mielipiteet ovat omat niin sinun kuin meidän muidenkin,jotka halusimme ottaa kantaa aloitukseesi.
PEESAAN TÄTÄ!!!!!!!!
 

Yhteistyössä