\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 21:52 voi sinua kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 19:46 jaa kirjoitti:
Olen äiti(31v) ja hyvä sellainen, kun en ole masentunut! Eihän masentunut äiti voi olla hyvä äiti, jos ei jaksa lastensa kans olla eikä heitä hoitaa. Mun mielestä jokainen saa tuoda oman mielipiteensä julki ja tämä oli minun. Ihmettelin vaan, että miksi masentuneet ihmiset tekee lapsia, kun sit valittavat etteivät ei jaksa,väsyttää,mikään ei kiinnosta ym. Eihän sellanen lasten kannalta ole kovinkaan hyvä asia, vai mitä??
Tämähän on sitten sama kuin että äiti,joka syö verenpainelääkkeitä tai jolla on välilevynpullistuma tai astma tai mikä tahansa muu sairaus johon tarvitsee lääkityksen niin ei voi olla hyvä äiti. Masennus on ihan samanlainen sairaus kuin mikä tahansa muu ja hoidettavissa. Mietin vaan miten tuon ikäisellä ihmisellä voi olla tuollainen aukko sivistyksessä ja millaisia lapsia saa ja kasvattaa noin avarakatseeton ihminen. Taitaa olla vn provoilija joka haluaa vaan huomiota osakseen,ressukka!!
Ja voin vielä lisätä,että kyllä lapset tulee hoidettua ja huollettua,vaikka olisikin masentunut. Asia ei vaan aina ole niin yksiselitteinen.
Voiko välilevynpullistumaa verrata masennukseen? Miten todistat masennuksen? Lapsesi heitteillejätölläkö? Kuka haluaa tehdä masenuneena lapsen. Siis ei jaksa huolehtia edes itsestään saati sitten lapsestaan. Oletteko kaikki masennuslääkkeiden käyttäjät oikeasti masentuneita vai "nykyajan ihmisiä" joille elämän tulisi olla helppoa ja että asiat menisi kuten haluaisitte. Tulee vastaiskuja ja vastoinkäymisiä.
On aina tullut ja tulee tulemaan.
Minä en ymmärrä sitä, että annetaan periksi ja ruvetaan käyttämään lääkkeitä. Ne ei oikeasti auta ketään. Siirtävät vain ongelmia eteenpäin. Ehkä arkipäivän pyötittäminen helpottuu, mutta lääkkeet ei koskaan poista sitä todellista syytä mistä ihmisen masentuneisuus johtuu.
Jokaisella tulisi olla lämpöä, ruokaa, ystäviä, elämää, rakkautta, läheisyyttä ym perustarpeitä. Lääkkeet korvaa ne hetkeksi, mutta..
Älkää ihmiset antako periksi, kaikilla ei ole Mersua. Teette itsellenne karhunpalveluksen kun rupeatte pillereitä popsimaan ja miettimään mikä olisi paras.. Mikään ei ole paras, kaikki on tappavia.. ainakin henkisesti.