Muita ylipainoisia odottajia?

Moikka pitkästä aikaa!:wave:

Alkuun tuosta sikiöiden kokojuttuun, niin mulla esikoisesta sanottiin että hän oli pienikokoinen , kun oli rakenneultrassa jotain noin 200g painonen.Mutta eivät sillonkaan muistaakseni huolestuneet. Nyt tästä kakkosesta sanottiin että 300g, ja että se olisi normaali paino. Kait sikiöt voivat siis olla hyvin erikokoisia. Niq varmasti huolestuttaa tuo reisiluun mitta, mutta luulen että on kuitenkin normaalia, sillä mä en kauhean tarkkoina itse ainakaan noita mittoja ota, kun tunnetustihan ultrien mittaukset saattaa heittää tosi paljonkin. Uskon että kaikki sinulla ja vauvalla hyvin!=) Ihana muuten toi sun kuva! :) oot muuten tosi hoikan näköinen! :)

Omaa napaa, Nigella taiskin kysellä miten rakenneultra meni...siellä siis kaikki ok! =) sukupuolta ei kysytty, tuskin ois näkynytkään. Mutta ihanaa oli nähdä pikkuinen, kasvot varsinkin näkyivät tosi hyvin! Vauvan liikkeitä on myös niin ihanaa tuntea, niitä olen niin kaivannutkin! =) masu mulla on jo valtava, äiti aina multa kysyy, että oonko varma ettei siellä ole kahta vauvaa?!? :D Mulla kyllä johtuu tuo mahan koko siitäkin että mulla on sitä ylimäärästä mahassa jo valmiiksi, mutta selkeesti on kuitenkin tollanen vauvamahan näkönen ja muotonen, mulla on kohtu aika edessä muutenkin.

Mitäs teille muille kuuluu? Mulla tosiaan kirjottelut vähän jääneet:ashamed: on ollut hirveetä kiirettä taloprojektin kanssa, ja ollaan oltu kipeenä. Nyt onneks flunssa ees helpottaa. Mutta nuo raksajutut kyllä ressaa!
Miehellä on tänään kolmekymppiset, lähetään kahestaan ravinteliin syömään, poika menee mummin hoiviin pariksi tunniksi!=) Ihan kiva päästä kahesstaa jonnekin, juurikaan ei olla käyty missään sen jälkeen kun esikoinen syntyi!

Ja vielä lopuksi, tervetuloa uusille! =)

Hensku 24+1
 
Meille syntyi 2 viikkoa sitten tyttö.
Sokerit pysyivät koko odotusajan ihan normaaleina ja neidolla oli sokerit alussa ok, mutta sitten mun huonon kunnon ja neidon keltaisuuden takia ne laski. Itse menetin 2 l verta ja olin sairaalassa aika huonossa kunnossa. Odotin vaan että pääsen kotiin ja saan nukuttua omalla pehmeällä patjalla. Nyt imetys sujuu jo hyvin ja odotellaan joskos neitokin saisi lisää painoa.
Vanhemmat ovat aivan umpi rakastuneita pikkuiseen ja muukin suku on seonnut.
Mulla iski kamala turvotus kun pääsin sairaalasta ja paino nousi lähes 10kg ja nyt on tippunut ne ja enemmänkin jo pois. Ja turvotusta ei enää ole.
Mahdun takkiin, jonka olen ostanut varmaan 6v. sitten ja ei ole koskaan mahtunut päälle. Nyt se alkaa kohta olemaan iso :D
Mutta silti painoa on vielä ihan liikaa.

Silvia ja pikkuneiti 13pv
 
Oi, Onnea Silvia Logo pienestä tytöstä!!:flower::heart: olisi kiva kuulla sun synnytys kertomustasikin joskus, jos jaksat kertoilla!=) Tuosta turvotuksesta, niin mulla kans tuli aivan kauheat turvotukset synnytyksen jälkeen, mutta sitten ne laski kahessa viikossa pois. Hienoa jos vanha takkki sopii, tuntuu varmasti kivalta! :)

Tänään kierrelty miehen ja pojan kanssa koko päivä raksamessuilla, hyvin jaksoin kävellä, vaikka liitoskivut vaivaa niin pirusti!

Mitäs teille muille kuuluu?:wave:

hensku 25+1
 
NiQ
Nyt iski paniikki. Mä hain viime viikolla fenniasta vauvavakuutusta, mutta nyt lueskelinkin että vakuutus saatetaan hylätä jos bmi on liian korkea??? onko teistä muista kukaan hakenut/saanut vakuutusta syntymättömälle lapselle? :/

NiQ & Pena 24+5
 
moikkista moi :) täällä olis ylihuomenna rakenneultra. eilen oli neuvola. Viikkoja oli 19+5 ja sf mitt aoli 16,5,,,vähä keksikäyrän yläpuolella. Paino oli -300g edelliseen käyntiin.nyt tullu kuitenki jo 3 kiloo lisää ekasta neuvolasta :/ Ei tarvis kyl enempää tull!!insuliinin tarve on selkeesti lisääntyny ja varmaan aloitetaan to lääkärikäynnin yhteydessä toinen pitkävaikutteinen aamuun..vhh oon koittanu edelleen olla ja liikkua paljon.sählyn peluu aiheutti viime kerralla kovia selkäkipuja :( toivon et oli vain ohimenevä ilmiö ja voisin jaktaa vielä pelaamista.

Mukavaa kevään odotusta kaikille :)
 
Moikka moi :wave: Mä en tämmöstä ketjua ole huomannukaan! Mulla lähtömitat oli 166cm ja 90kg :ashamed: Bmi 33. Painoa ei tähän mennessä kyllä ole sitten tullut juurikaan (viime merkintä nlassa et olis tullu +400g, mutta se kk yli sitten).....että olisko nyt sitten kilo. Huomenna onkin lääkäri, joten sittenhän sen kai näkee taas.

Griffski 27+
 
Täällä kans mamma, jolla ylipainoa BMI 33 verran. Ja tää koko painoasia on mulle ihan hirveä mörökölli. Mua jotenkin ahdistaa tämä ulkomuoto ja nämä kilot aivan valtavasti. Jo ihan terveyden kannalta. Ihmettelen suuresti, että miten olen päästänyt itseni tähän kuntoon. Painoa on nyt noin 20kg enemmän kun ensimmäisen raskaueni alussa. Elikkäs kotiäitikilojahan nämä mun kilot kaiketi on. Jotenkin en ole vähentänyt syömistäni, vaikka olen jäänyt melko rankasta paljon energiaa kuluttavasta työstä kotiäidiksi. En koskaan ole mikään langanaiha ollut, mutta sentään suhtkoht normaali joskus.

Mutta onnellisesti olen kuitenkin raskaana, se lienee pääasia :) Ja nyt kun pahoinvoinnit on taaksejäänyttä elämää, niin olen jopa välillä nauttinut raskaudesta. Masu ei tokikaan massani takia mihinkään vielä näy.

Kuinka paljon muilla ylipainoisilla mammoilla se paino varjostaa raskautta ja koko olemista? Vai oletteko ihan sinuja asian kanssa? Itse haluaisin osata ottaa rennommin tämän painoasian, se ärsyttää ja ahdistaa, mietin sitä päivittäin, blääh.
 
Täällä kans mamma, jolla ylipainoa BMI 33 verran. Ja tää koko painoasia on mulle ihan hirveä mörökölli. Mua jotenkin ahdistaa tämä ulkomuoto ja nämä kilot aivan valtavasti. Jo ihan terveyden kannalta. Ihmettelen suuresti, että miten olen päästänyt itseni tähän kuntoon. Painoa on nyt noin 20kg enemmän kun ensimmäisen raskaueni alussa. Elikkäs kotiäitikilojahan nämä mun kilot kaiketi on. Jotenkin en ole vähentänyt syömistäni, vaikka olen jäänyt melko rankasta paljon energiaa kuluttavasta työstä kotiäidiksi. En koskaan ole mikään langanaiha ollut, mutta sentään suhtkoht normaali joskus.

Mutta onnellisesti olen kuitenkin raskaana, se lienee pääasia :) Ja nyt kun pahoinvoinnit on taaksejäänyttä elämää, niin olen jopa välillä nauttinut raskaudesta. Masu ei tokikaan massani takia mihinkään vielä näy.

Kuinka paljon muilla ylipainoisilla mammoilla se paino varjostaa raskautta ja koko olemista? Vai oletteko ihan sinuja asian kanssa? Itse haluaisin osata ottaa rennommin tämän painoasian, se ärsyttää ja ahdistaa, mietin sitä päivittäin, blääh.

Mätky ja mininen 13+3
 
hk
Moi,

Vakuutuksesta: hain sitä ensimmäiselle ja ei saatu syynä tuo ylipaino. Kaksosillehan sitä ei saakkaan, ja tälle ei olla edes yritetty hakea.

Sokerit on pysyneet ihan normaalilla ruokavaliolla kunnossa ja paino tällä hetkellä lähtötilanteesta -2 kg.... pelottaa hirvittävästi jos lähteekin tuosta nousemaan kun nyt oli pysynyt paikoillaan. Pitänee tuota ruokavaliota tarkentaa ja liikkua vaikka illalla ittekseen, jos ton sais samassa pysymään tai jopa hieman laskemaan tosin ei pahitteeks olis vaikka tippus enemmänkin :)

Mulla alkoi viime viikolla supistella navakammin ja siitä syystä nyt saikulla 8.päivään asti.
En tosin tiedä miten noita töitä tekee sen kevyemmin, jos ostoskärryn työtämisestä saa supistuksia... mutta kasotaan sitten viikon päästä tilannetta uudelleen.

Mut mun kohdalla tää sokeri, veriryhmä ja paino vetävät pitemmän korren... mitenhän pahaksi noi ihottumat saan ennen synnytystä, koska noita mun kiellettyjä ruoka-aineita oikeestaan pakko syödä, jotta saan muut hommelit pysymään aisoissa. Onneksi synnytykseen enää noinkin lyhyesti aikaa :) ja kun noi aiemmat syntyneet ennen laskettua, niin kaikkeni teen et tääkin syntys.

Ai niin ja viimeviikolla kokoarvio antoi painoarvioksi samat lukemat, mitä kaksosilla oli samalla viikolla... ei ainakaan vielä tulossa jättivauvaa ton perusteella... vaikka sitä pelotellaankin joka kerta.

hk ja pieni 24+0
 
hk
Lisään vielä tuohon painoasiaan..... varjostaa se ja varsinkin kun tää vauveli oli totaalinen yllätys ja edellistä painoo ei ennättänyt saada tippumaan. Mulla toi paino nousee tosi nopeasti, jos vaan ei ole säännöllisesti unta ja valveilla oloa ja viimeset kolmevuotta ei noita rajoja ole oikeestaan ollut ja vaikka kaksosia imetinkin, niin eikös vaan paino noussut..... ja nyt noiden tenavien kanssa ei oikein voi liikkua ku jää niin auttamattomasti jälkeen ja niit ei saa oikeesti kiinni.
 
NiQ
Tapiolassa raja oli ainakin pienempi, sillä me ei oltaisi sieltä vakuutusta saatu. mulla siis bmi ennen raskautta 34. Fenniasta äsken soitettiin ja sieltä oli ennakkopäätös tullut, eli sieltä saadaan vakuutus ilman mitään rajoituksia! Wuhuu!! :) Meidän perheestä lähti sit kaikki vakuutuksen ton tempun takia pois Tapiolasta, kiitos ja hei!

Tää mamma osteskeli taas kaikkee ihanaa kirppikseltä tänään vauvalle. Mietin vaan että onkohan noi pitkähihaiset pikkubodyt turhia heinäkuun vauvalle, mut tulipahan ostettua ku hinta oli 50snt-1euro :)

NiQ & Pena 24+6
 
Täällä myös yksi uusi odottaja. Pieni yllätysplussa tämä raskaus on mutta ihan iloisia ollaan tulevasta. Kyseessä siis kolmas lapsi meidän perheeseen, edelliset on tällä hetkellä ~3v2kk ja 11kk. Eli hulinaa tulee olemaan. Edellisessä raskaudessa mulla oli rd, joka hoitui ruokavaliolla. Painoa ei tullut loppujen lopuksi ollenkaan, alkuun laski 5kg ja sen sitten nousi pikkuhiljaa. Tällä kertaa olisi sama tavoite. Sokereita olen jo alkanut seuraamaan ja toistaiseksi ne on ihan huippuluokkaa :)

Poppeliini ja kolmas 4+3
 
hk
Oltiin ottamassa Tapiolasta ja eivät silloin ainakaan kertoneet tuota bmi rajaa mulle. Pohjolasta oltas saatu, mutta ainakin silloin maksu oli melkein tuplaten kun tapiolan vakuutuksella. Tietenkin olis ollut hyödyllinen kun esikoisella todettiin tuo synnynnäinen sydänvika heti syntymän jälkeen, mutta noihin kuluihin saatiin noita tukia kelasta, joten ei sitä pahemmin tarvinnut maksaa itse. Jälkeenpäin otettuun vakuutukseen tuli pois sulkuna tuohon sairauteen liittyvä ehto, joka poistuu neljän vuoden päästä kokonaan noista papereista.

Uskon myös että ainakin noita ehtoja tälle vauvalle olis tulossa kovasti jos antaisivatkaan mistään tuota vakuutusta, joten siksi en ole edes jaksanut miettiä noita vaihtoehtoja otetaan sitten syntymän jälkeen toi vakuutus.

Sairaalapäivämaksujahan menee maksuun se viikko vuodessa noilla lapsilla ja sen jälkeen hoitaa kela kaikki maksut ja jos itse joutuu olemaan pitempään tuolla sairaalassa, niin ne yhdistetään tuohon maksukattoon ja loput maksaa kela.... toi ainakin täällä toiminut hyvin.

Mä olen saanut seuraa noista kivuista nyt todella paljon, saas nähä jatkuuko loppuun asti. Sen lisäks noi meidän tuplat aiheuttaa harmaita hiuksia kun nyt ovat niin liikkuvia tapauksia että ihan hirvittää... Aina kun luulee et nyt ollaan jo edistytty, niin jotain tapahtuu noissa kerhoissa ja sit saa olla taas huuli soikeena. Toisesta kerhosta tuli ilmi nyt että karkailevat ja ulkoiluhetkeen mentävä mukaan tai sitten haettava ne pois ja toisessa samainen ulkoilu onnistui ilman ulosheittoa... kait sitä vaan on mentävä päivä kerrallaan, tulis vaan tuo kesä nopeempaa, niin sais pyörät ja pääsis mökille niitten kanssa enemmän, luulis sen rauhoitavan tilannetta kovasti.

hk ja pikkuinen 24+2
 
Täällä yksi ylipainoinen äitikokelas pyrkii mukaan jos huolitte.

BMI 30, ja kamala ahdistus. Aloitin alkuvuonna tosissani painonpudotuksen, tavoitteena saada 10kg pois, mutta n. 4kg kohdalla tulikin plussa. Raskaus on siis suunniteltu, ei vaan uskottu sen oikeasti tärppäävän heti ekasta yrityksestä. Pahoinvointi vaivaa, hyvinä päivinä paino menee ylös kun syön kun maistuu ja huonoina alas, kun en pysty syömään. Rakastuin salaatteihin alkuvuodesta, nyt en voi kuvitellakaan syöväni salaattia, joten puputan kaikkea mitä ei pitäisi. Liikunta, mitä olen harrastanu kohtuullisesti on nyt aivan minimissä etovan olon vuoksi. Painoa ekalla neuvolakäynnillä (rv 8+4) -1,1kg lähtöpainosta.

Syyllistän itseäni aivan kamalasti painostani. Sitten ajatus, että olen aina haaveillut vauvamasusta, jota esitellä, ja nyt itken, ettei tällaisen norsun mahaa kukaan voi ihastella. Ja sitten tulee morkkis, kun ulkonäkö huolettaa vaikka vauvan terveys on kuitenkin tärkein. Tätä olen itkenyt tänäkin yönä :'( ja lohdutukseksi lukenut tätä ketjua.

En ymmärrä itseäni yhtään. Minua ei ole koskaan kenenkään ylipaino häirinnyt, ei häiritse edelleenkään, mutta omat makkarat itkettävät. Te kaksi, NiQ ja..öö..hän, jonka nimi alkoi L:llä: teidän masukuvat ovat aivan valtavan kauniita, en ikinä uskoisi että teillä on grammaakaan ylipainoa!

Kansassisaret, auttakaa..

T: Manna* ja mytty 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ole tullut kirjoiteltua vaikka on pitänyt, esikoinen on pitänyt huolta siitä ettei koneelle ehdi. Täällä ollaan vieläkin kasassa, ja raskausviikkoja on siis 41+1. Odottavan aika on pitkä. Yliaikaiskontrolli sunnuntaina. Toivottavasti suostuvat käynnistämään jos ei vauva tajua sitä ennen syntyä. Luulenpa vaan että laittavat vielä kotiin odottelemaan koska raskaus on sujunut ongelmitta.

Alkaa nuo "jokojoko" kyselyt ahdistaa. Ihan kuin unohtaisin vauvan syntymästä ilmoittaa :stick:

Painoasioista...nyt loppuvaiheessa tullut muutama kilo kun ei vaan pysty samalla tavalla liikkumaan kuin ennen. Odotan kyllä innolla että pääsee mahasta eroon ja taas lenkkeilemään kunnolla koirien kanssa=)

Siinä vielä kuva mahasta, Rv 41:


Liloo 41+1
 
NiQ
Tervetuloa Manna* mukaan :) Kyllä muakin silloin plussauksen jälkee ahdisti oma paino ja olin ihan varma että nyt niitä kiloja alkaa tulla hallitsemattomasti (aluksi paino nousi n.3 kg ennen ekaa neuvolaa kun turvotti). Ja Suretti myös sekin ettei mulle tuu kunnon vauvamahaa varmaan ollenkaan ja näytän vaan paisuneelta norsulta, mutta ne ajatukset lähti aika äkkiä pois. Ennen sitä 12 viikkoa toivoi vaan ettei masu tulis näkyviin ja nyt 27. viikolla toivois että nyt vois kyllä olla jo hyvä vauvamaha mutta ei :) tulee aikanaa. Ja terveellisellä syömisellä ja pari kertaa viikossa liikunnalla oon saanut pidettyä painon samassa (okei, toissapäivänä neuvolassa oli vaaka 0,2kg plussalla :D). Mutta ei stressiä, tulee jos tulee ja sen jälkeen on kyllä aikaa tiputella painoa ku vauva on syntynyt. Tsemppiä sulle odotukseen ja nyt vaan ajattelemaan mukavia asioita! :)

Liloo:lla on kyllä niiin valtavan kaunis masu :) Ja ihan pian se katoaakin. Paljon tsemppiä tulevaan synnytykseen, tuuhan sit kertomaan kuinka kävi ja miten meni??

Mitäs muille kuuluu? Henskulle ja Nigellalle? :)

Aijaa.com - 25+5 - 7826359.jpg tuossa pari päivää vanhaa masukuvaa...

NiQ & Pena 26+1
 
Moi..

Olen toisinaan lueskellut pinoanne ja nyt pitää vähän kirjoittaakin.
Täällä bmi30 ja toista lasta odotan. Nyt menossa rv 22+4 ja painoa on tullut tasan 3kg.
Esikoisen aikaan kolmisen vuotta sitten bmi oli 26 ja painoa tuli noin 25kg. Niistä kymmenen jäi..

Sokereita seurailen ja meinaavat nyt karata käsistä. Mulla ei meinaa aamupalan jälkeiset sokerit pysyä kuosissa. Paastoarvot ihan hyviä, nelosella alkavia (viime viikolla vielä aina kolmosella alkavia), mutta aamupalan jälkeen yli 8. Ja syön siis kaksi ruispalaa, jossa päällä ohuelti oivariinia ja maksamakkaraa, sekä kinkunsiivu ja suolakurkkusiivu + 2dl rasvatonta maitoa. Ei mielestäni paha aamupala? Samaa olen syönyt joka aamu koko raskauden ajan. Mut nyt täytyy jostain hiilareista vielä yrittää nipistää.. Mulle ei vaan kananmuna ja juustot laske ollenkaan ja liharuuat tosi huonosti. Kalaa en voi syödä ollenkaan, kun ei meillä voi taaperon kala-allergian vuoksi sitä valmistaa. Olen siis niin hiilarisyöjä kuin vaan olla ja voi..

Meillä valuutus Tapiolasta eikä bmi vaikuttanut mitenkään.

Hk: Toisen lapsen sairaus ei saisi vaikuttaa seuraavan vakuutukseen ellei kyseessä ole perinnöllinen sairaus. Kannattaa ehkä yrittää sitä vakuutusta jo nyt.

Manna: Mulla kyllä näkyy vauvamaha oikein komeasti jo. Näkynyt jo muutaman viikon. Älä vielä luovuta, voi sulle tulla tosi hieno maha! Eihän sun bmi ole edes kovin korkea. :)

Raitis
 
hk
Aamulla ennätin vastata, mutta se sitten häipyikin kokonaan jonnekin...

Tapiolasta tuota vakuutusta silloin kyseltiin ja ainakin silloin siellä oli tuo raja olemassa ja ei saatu vakuutusta.... Mulla noissa papereissa on jo olemassa noi diagnoosit ja sit toi seuraavalle vauvalle mahdollisuus on 50% luokkaa, joten uskon että vaikuttaa vaikkei ole perinnöllinen sairaus. On mun ja miehen verijuttujen yhteensopivuudesta vaan kyse....

Vauvamahasta kirjoittelin.... mulla hurjasti tuota ylimääräistä, mutta niin vaan tuo masu on tullut nyt parin viikon sisällä näkyviin. Rakenneultraan asti vain muutama tiesi, mutta nyt ei sitten kukaan oikein usko kun ei niin vaikuta kävelyyn ja muuhun, mutta tällä mennään. Kaksosia odottaessani tuota mahaa sitten oli oikein kunnolla :) ja siitä seurasi valtavasti kipuja, nyt noi kaksi juoksuttaa ettei ainakaan tähän mennessä painoa ole onneksi tullut lisää ollenkaan vaan jopa tippunut pari kiloa tän kun saas vielä pidettyä....

Mä olen jo taipuvainen ajattelemaan että tätä olis jäljelllä noin 12 viikkoa aiemmat ovat syntyneet etuajassa ja nyt on supistellut toisinaan kovemmin ja toisinaan vähemmän.

hk ja pieni 26+1 meniköhän toi oikein, mut suunnilleen
 
Heippa vaan mammat,

Ja anteeksi, olen kyllä lueskellut silloin tällöin täällä, mutten ole ehtinyt kirjoittelemaan. Meidän esikko lakkas nukkumasta päikkäreitä pari kk sitten, joten mun oma koneaika on aika vähissä. Kiva kuitenkin, kun NiQ huutelit perään. :)

Hienoja masuja teillä! Mulla alkaa jo olla vähän tukala olo vauvamasun kanssa, oloa ei helpota karmea flunssa, mikä on vaivannut jo melkein pari viikkoa. Sain jo loppuviikosta antibiootitkin, taisi mennä tauti poskionteloihin. Mä olen käynyt täällä toisessa sokerirasituksessa, sain siitä puhtaat paperit. 4D-ultrassakin käytiin huvittelemassa koko perhe, vauveli oli aika haluton näyttämään naamaansa, mutta lopulta saatin kuvia. Mun maha on pullahtanut tajuttoman kokoiseksi, mutta muutoin tuntuu keho kutistuvan, paino on samassa kuin ennen raskautta. Se kävi kyllä kolmisen kg ylempänä, mutta tää tauti vei ruokahalun ja paino tipahti alkulukemiin. Älkää hyvät daamit stressatko turhia painosta, kyllä ne kilot ehtii tiputella myöhemmin. Ja vauvamasut varmaan tulee kaikille! Aika hyvinhän täällä on ihmisillä pysynyt painonnousu kurissa. Musta raskaana on aika helpottavaa olla, kun ei "tartte vetää mahaa sisään". :) Ja jotenkin sitä tulee aika luonnostaan syötyä suht terveellisesti, ei vaan oikein maistu kaiken maailman herkut.

Mulla on lääkärit täällä nyt kahden viikon välein, alkoi about 28 viikolta sillä tahdilla. Näillä mennään viikolle 36, sitten kerta viikkoon. Tän viikon lekurin sijaan mulla oli hoitaja, joka mittas masun aika isoks...täytyy vielä kysyä seuraavalla lääkärikerralla onko kasvu ok. Me käytiin myös tutustumassa synnytyssairaalaan, täytyy myöntää, että peittosi kyllä Naistenklinikan viihtyvyyden suhteen. Ja kaikilla on omat huoneet, mikä on se isoin juttu mulle. Esikosta oli kyllä tosi hyvä kokemus Suomessa, mutta muistan, että yksityisyyttä olisin kaivannut ja sitä, että mies olisi saanut jäädä yöksi.

Mulla ei esikon vauvavakuutuksen kanssa ollut ongelmia, otettiin Pohjolasta ja BMI oli tuolloin ehkä n. 35-36. Nyt hankitaan vasta kun joskus tullaan Suomeen, täällä on toki paikalliset vakuutukset. Mun pitäis alkaa hankkimaan pikkuhiljaa vähän vauvatarviketta. Me myytiin kaikki Suomessa ennen lähtöä, postitin vaan yhden laatikon suht. neutraaleja vauvanvaatteita ja niillä varmaan pärjätäänkin pitkälle. Mutta tuplavaunut pitää hankkia (esikko on pakko välillä saada kiinni kärryihin) ja ainakin sitteri, sekä myös pulloja varalle. Aika paljon sitä onneks tietää jo mitä tarttee ja mitä ei. Mut toki on semmosia juttuja, minkä näkee vasta sitten kun aika tulee. Mä eilen hypistelin kaupassa sellaista imetyssuojaa, mitä kaikki mammat täällä käyttää, mutta ehkä hankitaan se vasta sit kun ja jos imetys lähtee kunnolla käyntiin. Mulla oli viimeks ongelmia ja päädyinkin vaan pumppailemaan maitoa 3kk. Mut olin silloin aika huonossa kunnossa hätäsektion vuoksi, nyt toivottavasti menee sujuvammin, mulla on suunniteltu sektio tulossa lääkärin suositusten mukaan, jos ei vauva tulee maailmaan ennen sitä luonnollisesti.

Mä yritän tässä vääntäytyä suihkuun ja sitten hakemaan lisää leffoja illan iloksi, muu perhe on reissun päällä viikonlopun ja olen yksin ekaa kertaa vuosiin. Aika ihanaa, saa vaan rauhassa toipua flunssasta ja muutenkin pitää huolta vaan itsestä ja toki koirulista. :) Meinasin ensin lähteä shoppailemaan ja ehkä yrittää johonkin hoitoon, mutta sohva vei voiton. Mahtavaa laiskotella luvan kanssa!

Ihania raskauspäiviä teille ja onnea vielä kovasti vauvautuneille!!

-Nigella & Rapu 29+2
 
Täällä ollaan edelleen kasassa, tänään siis rv 41+6. Huomenna käynnistykseen jos ei nyt tajua ite ennen sitä tulla ulos=)

Viime sunnuntaina oli siis yliaikaiskontrolli, lapsivettä oli ihan normaalisti, paikat pehmeät ja kahdelle sormelle auki. Teki superkipeää se sisätutkimus, kuulemma ihan tarkotuksella oli kovakouranen ja "venytteli" paikkoja, jos vaikka lähtis synnytys käyntiin. Sunnuntaina tulikin lupaavia supistuksia koko päivän, mutta lopahtivat sitten yötä vasten:kieh:

Maanantaina alkoi tulla limatulpan palasia, ja niitä on tullut eilen ja tänäänkin, mutta eipä supistele ei sitten yhtään. No, onneksi ei tarvi odottaa kuin huomiseen niin saa jo vauvan ulos:heart:

Vähän jännittää miten sitten esikoinen suhtautuu vauvaan, kun on itsekin vasta vuoden ikäinen. Ainakin nukkevauvat saa kovaa kyytiä kun niillä leikkii :LOL:

Mannalle piti kommentoida tuota vauvamaha asiaa, että mulla on painoindeksi suurempi kuin sulla, ja mulla alko joskus 20 viikon tienoilla näkymään maha. Kyllä sullekin se vauvamaha sieltä putkahtaa esiin:)

Seuraavalla kerralla sitten jo vauvauutisia:)

Liloo 41+6
 
Täällä esikoista odotteleva 29-vuotias. Laskettu aika ois 14.10. Mulla oli ekassa neuvolassa BMI 34. heti ekoilla 12 viikoilla tuli painoa lisää 4kg...nyt tippunu n. 1,5kg. Tuntuu että maha on paisunut kun pullataikina, muttei se vielä näytä raskausmahalta, isolta vaan =) Ruoka on ruvennu maistuu iha kunnolla sitte ja hankalinta on yrittää rajoittaa syömisiään ku kokoajan vaan pitäis syödä jotain. Sokerirasitukseen joudun jossain vaiheessa. Käytiin jo ekassa ultrassa ja vauvelilla oli kaikki tosi hienosti! ::heart:

Ihania mahoja teillä jo! Kumpa mullekkin pullahtais se raskausmahan näköinen maha niin ei tarvis peitellä makkaroiraan ;)

T.Vailla ja Ötökkä 14+0
 

Yhteistyössä