Muita ylipainoisia odottajia?

Ajattelin että oliskohan tälläseen ketjuun kirjottelijoita?:wave: Kaipaisin jutustelu seuraa muista ylipainoisista odottajista, vertaistuki olisi tarpeen! :) Ylipainoisilla tarkoitan nyt lähinnä niitä joilla sitä ylimääräistä on vähän enemmän kuin muutama kilo, bmi yli 30 tms.

Itse odotan toista, juuri viikko sitten plussasin, ja nyt kovasti jännään että viikkoja alkaisi kertymään ja keskenmenon riski pienenisi! LA ois laskurien mukaan 28.6 :) Esikoinen, poika, on syntynyt 09/09. Edellinen raskaus sujui erittäin hyvin, sokerit pysyi hyvänä, eikä painoa alkanut kertymään kuin vasta ihan lopussa. Synnytys myös sujui erittäin hyvin. Nyt sitten tarttis taas tsempata, että sokerit pysyin kunossa eikä kiloja kertyisi! Jos teitä muita on niin voitaisiin yhessä tsempata toisiamme ja vaihtaa kuulumisia odotusajalta!:wave:
 
Heips!
Ensimmäistä odotan, raskaus vielä tosi alussa, neuvolassakaan ei ole vielä käyty mutta raskaus huolettaa jo kovastikin mm. ylipainoni vuoksi. Mulla on reippaasti ylipainoa, semmoset rapiat 40 kiloa jos uskoo niitä laskuja että 160cm sais painaa semmoset 60kg jne.. että kovasti on elopainoa tällä odottajalla. Saa nähdä lynkkaako ne mut heti kättelyssä neuvolassa vai antaako jotain toivoa onnistumiselle. Että tsemppiä kaivataan ja olishan se jotenkin lohdullista kuulla että miten muilla sitten menee :)
 
Viimeksi muokattu:
kiva Gardner kun kirjoitit! :) Millon sulla on laskettuaika? Mulla kans tuo bmi huitelee yli neljänkymmenen, että on sitä elopainoa mullakin! Mua kans ahdistaa mniten neuvolassa suhtaudutaan, vaikka oonhan mä jo toista kertaa odottamassa,ja ihan mukava täti oli neuvolassa ainakin esikoisen kohalla, ja mua kohdeltiin hyvin. Ainoastaan ultrissa ultraajat jaksovat marmattaa siitä kun on niin paljon vatsanpeitteitä ja näkyvyys huono. Se tuntu ikävältä :( kylhän sen itsekin tietää että sitä ylimäärästä vatsassa on, mutta sitten kun ultraaja ihan valittamalla valittaa, niin se tuntuu pahalta.
 
Moikka!
Onhan tuota mahaa omasta takaa jo enen mahaakin :)

Mulla on painoa 94 kiloa, pituutta 165, eli löytyy löytyy :)

Odotan esikoista, la on 29.4.

Neuvolassa ei onneksi ole mitää hammasten kiristelyä ollut, nlatäti sanoi vaan että täytyy pitää tarkkaa lukua mitä suuhun pistää.
Painoa ei ole tullut tähän mennessä vielä yhtään, syön ihan normaalisti niinkuin ennenkin.

Eniten mua harmittaa tässä se että mun masu ei vieläkään näy, saa nähdä milloin se alkaa edes näkymään vaikka neuvolassa sanoi että ei sitä enää jouluna voi peitellä.

Sokeritesteissä kävin myös ja siellä oli pientä häikkää ja sain mittarin turvaksi pariksi viikoksi, arvot olivat kuitenkin moitteettomat sen mitä mittailin nyt nyt mittaan pari kertaa ennen seuraavaa neuvolaa.

14+0
 
Heippa! Täällä kans yks :wave:
Pituutta noin 162 ja painoa oli neuvolassa 93.8kg vaatteet päällä ;) Mutta ihan liikaa siis :ashamed:

Mua itteäni stressaa ihan hirveesti se painon nousu ja neuvolassaki koko ajan jankuttavat,että paino ei saa nousta tässä vaiheessa ja mielellää muttenkaan ei paljoa. Ja katot vaa tarkkaa mitä syöt ni ei se nousekaan sit..Äh! Sit saa stressata sitä ku se paino lähtee nousuun ni mitäs sitte : /
Maha on alkanu myös jo kasvamaan ja sekin jotenkin ahdistaa mua ku joutuu äitiysvaatteita käyttämään : / Tää on siis ensimmäinen raskaus ja aika paljon ristiriitaisia tunteita vaikka vauva onkin pitkään haluttu ja suunniteltu...

Nyt viikkoja 10+3 ja nt-ultra tarttis tilata...
 
Moikka!

Minä voisin tulla myös tänne mukaan, mulla on tosiaan enempi kuin muutama kilo ylimääräistä! Odotan toista ihan alussa (tänään viikot 5+6), laskettu aika 24.6.11. Me ollaankin Hensku00 aikas samassa vaiheessa! :) Esikoinen syntyi helmikuussa 2009. BMI mulla 36 hujakoilla, olin samanpainoinen kun aloitin esikkoa odottamaan. Eka raskaus meni hyvin, ainoastaan ihan lopussa mulle puhkesi lievä raskausdiabetes, jota tosin hoidettiin vain ruokavaliolla. Vauva oli normaalikokoinen, ei makrosominen. Suhtautuminen neuvolassa mun kiloihin oli ihan ok. Paino nousi silloin 8kg koko raskausaikana.

Nyt mulla olisi tarkoitus pysytellä samassa painossa koko raskausaika, eli tähtäimenä 0 raskauskiloa. Ymmärtääkseni mun kokoiselle ihan ok ajatus. Mulla on audienssimahdollisuus ravitsemusterapeutille, joten ajattelin käydä siellä vielä juttelemassa tarkemmin ruokavaliosta. Mä en ole vielä käynyt neuvolassa, joten en tiedä miten nykyinen täti suhtautuu, mutta mitäpä sitä nyt itkemään näitä kiloja. Ei niistä just nyt pääse eroon.

Mua ei hirveästi huoleta tuo painon vaikutus raskauden kulkuun, koska viimeksikin kaikki meni hyvin. Siitä raskausdiabeteksestä en periaatteessa kuullut kuin vasta synnärillä, kun neuvolantäti kuittasi poikkeavan sokeriarvon sillä, että katso nyt vähän mitä syöt, jätä tuoremehu pois. Nyt kyllä ajattelin yrittää pitää ruokavalion hyvänä, jotta sokerit pysyvät kohdillaan. Pääsenkin jee viikoilla 10-13 jo sokerirasitukseen. Ei mikään mun lempilabra, mutta hyvällä asiallahan siinä ollaan. Mulla on jopa sympaattisia muistoja viime raskauden rasituksesta, kun ihana labrantäti toi mulle pyyhkeitä lämmikkeeks, kun odotusaulassa oli vähän kylmä. :)

Mahaa turvottaa jo jonkin verran, saa nähdä millä viikoilla pitää siirtyä äippävaatteisiin. Niitä tosin on hankala tämänkokoisena löytää (olen vielä pitkä leveän lisäksi), viime raskaudesta mulla on onneks vielä farkut jäljellä. Paitoja täytyy käydä metsästämässä Hennesillä, sieltä viimeksi löysin ihme kyllä sopivat.

Yritän pysyä matkassa tässä ketjussa, tsemppi tässä asiassa on tarpeen! Ollaan muuttamassa ulkomaille vuoden alussa, joten mulla hommaa pukkaa lahjakkaasti loppuvuonna, mutta yritän roikkua täällä mukana! :)

Voikaa hyvin ja älkää antako neuvolantätien skitsota liikoja!! :)

-Nigella ja rapu 5+6
 
Tosi mukavaa kun on tullut kirjoittelijoita, tervehdys vaan kaikille! :wave:

Nigella Joo me ootellaan aika samoilla viikoilla, mulla nyt menossa 5+2 :) Sullahan meni hienosti edellisessä raskaudessa ton painon nuosun kanssa, mulla tuli hurjat 17kg ihan viimesen 6viikon aikana!!!:O Mutta se tais olla kaikki nestettä, koska lähti synnytyksen jälkeen kahessa viikossa pois. mulla olikin sillon raskauden loppuajasta ihana kaamee turvotus, ja samoin kun oltiin synnärillä synnytyksen jälkeen, niin jalat oli kuin tukit. Mut sit turvotus lähti pikkuhiljaa kotona laskemaan. Ja tosiaan kaikki tulleet 17kiloa lähti pois. Mut sit imetyksen aikana pääsin lihomaan,:ashamed: ja niitä kiloja oon koittanut nyt tässä karistella, vähän huonoin tuloksin. Lopputulos on se että mulla painoa viitisen kiloa enemmän kuin silloin kun aloin odottamaan esikoista. Mutta mä koitan nyt tavoitella sitä että ei kans tulis yhtään kiloja, mut tosin voi olla että mulla tulee taas lopussa ne turvotukset. Erilaista tässä raskaudessa on ollut se että mua on turvottanut jo tässä alussa kauheesti. Muutenkin oireita on ollut enempi, öllötystä enemmän kuin edellisessä.

haaveilija87 uskon kyllä että ressaa tuo että jos paino alkaa nuosemaan! mua kans ressas edellisessä raskaudessa. ja sit kun lopssa alkoi nesteet kertymään, niin sille painon nousulle ei kertakaikkiaan voinut mitään. Mut mulla neuvolatäti kyllä ymmärsi hyvin, ja totesi hänkin että taitaa olla nesteitä, kun kattoi mun jalkoja.

Tikkipää kyllä se masu varmasti alkaa näkymään, kyllä mullakin alkoi vaikka mulla painoa niiiiin paljon. Oliskohan se alkanut mulla näkymään jossain vkon16 paikkeilla. Mut tiiän ton tunteen, mä kans kattelen nyt masuani, että koskahan tää raskaus alkaa näkymään...musta oli niin ihanaa olla raskausmahan kanssa, ja esitellä sitä, se kuitenkin erottu mulla tosi hyvin et on raskausmaha, eikä vaan näyttänyt siltä että ois muuten vaan ylimäärästä.

Mä koitan täällä toipua flunssasta, jo kaks viikkoa kestänyt. Mietityttääkin että toivottavasti tästä lenssusta ei ole haittaa vaaville?! Mulla ei onneks kuumetta ole ollut, siitä olen ainakin kuullut että lämpöä ei sais alkuraskaudesta tulla. Pojalla oli kans kova räkätauti, mutta nyt onneks hellittänyt hällä.On tää syksy niin tkllästä tautien aikaa, yks jos toinenkin tuttu on nyt kipeenä.

Mietin että pitäskö meidän laittaa lista tähän etusivulle, ketä meitä täällä kirjottelee? :)
 
Kiirettä pukkaa ja huonoa oloa. :( Nyt se sitten alkoi, oikeastaan melkein viime kirjoituksen jäljiltä. En ole oksentanut, mutta etoo, enempi vielä iltapainotteisesti. Mies on onneksi tällä viikolla ollut normaalisti illat kotona, musta ei ole ollut paljon muuhun kuin sohvalla makoiluun. Eilen olin kielikurssilla ja opettaja varmaan lopetti aikaisemmin, kun ei kestänyt katsoa mun valkeaa naamaa, istuin eturivissä ja huokailin varmaan viimeiset puoli tuntia aika tiuhaan.

Mä ajattelin ensin, että en mene alkuraskauden ultraan, mutta sitten tulinkin toisiin ajatuksiin ja menen sinne huomenna (viikot 7+0). Mieli alkaa tehdä tepposia ja hokasin yhtäkkiä, että jos mulla oliskin kohdunulkoinen ja se poksahtaa ei mulla ole sit enää yhtään munanjohdinta jäljellä, toinen kun leikattiin pois sektion yhteydessä munasarjakystan vuoksi. Ja nyt olen sitten pyöritellyt päässäni sitä ajatusta, enkä pääse siitä eroon ennenkuin saan kuulla, että kaveri olis oikeassa paikassa kasvamassa. Oletteko te muut käyneet alkuraskauden ultrassa?

Paino on noussut 2kg. Voi kökkö. Mut ei toisaalta ihmekään, huonoa oloa pitää hoivata jatkuvasti jollain pienellä syötävällä. Noh, täytyy yrittää kuitenkin syödä vähäenergisia juttuja. Aika paljon on tiettyjä mielitekoja, kuten esim. pizzaa voisin syödä jatkuvasti. Täytyy yrittää kuitenkin pitää sokerit mielessä.

Hirveästi on hommaa ennen muuttoa, en ole oikein tänne palstallekaan ehtinyt tällä viikolla. Missäs te muut luurailette? :)

Mukavia odotuspäiviä!!

-Nigella ja rapu 6+6
 
täältä uusi mamma ilmoittautuu mukkaan...

toista odotetaan syntyväksi heinäkuussa ja tuota painoa tosiaan on aivan liikaa... Bmi on päälle 40 ja sitä kovasti tässä koitin saada alenemaan kun tuossa tiistaina sit oli semmoinen olo että testi pakko tehdä ja vahva plussahan sieltä putkahti.
ensimmäisen aikan olin synnytykseen mennessä saman painoinen kuin nyt alussa, mutta ei minulle mitään negatiivista kokemusta mistään neuvola tai ultra käynneistä jäänyt. Muistutettiin vain että pitää nyt pitää paino samassa tai saa pienentyäkki, mulla ei tullutkaan painoa kuin vasta viimeisenä 2 viikkona raskausmyrkytyksen vuoksi vajaan 20 kiloa. Sokerit mulla oli hyvät koko raskauden ajan. kirjoittelen taas lisää paremmalla ajalla...

mami ja öttimönkiäinen 4+6
 
Heips kaikille! Mä en ollut huomannutkaan että tänne oli tullut tekstiä! Mutta mukavaa jos kirjottelijoita löytyy! :)

Nigella mulla kans aika lailla huonoa olo, tänäänkin öllöttänyt aamusta lähes tänne iltaan asti, melkein siis koko päivän. Mäkään en ole oksentanut, mutta koko ajan on sellanen ilkee etova olo. Ollut kyllä silleen väsyttävä päivä, kuitenkin pitänyt jaksaa touhuta esikoisen kanssa ihan kun mitään huonoja olo ei olisi. Tuo on hankalaa muuten hallita tota painon nuosua, kun huonoon oloon joutuu jotain pientä aina ottaa. Mä aattelinkin että ootankohan mä nyt tyttöä, kun tuosta esikoispojasta ei ollut juuri mitään mielitekoja, niin nyt huomaan että jonkin verran tekee mieli vaihtelevasti suolaista tai makeaa, herkkuja tietysti.... mutta melko hyvin paino on pysynyt ruodussa,mulla ei paino ole juurikaan noussut, oikeastaan se nyt nousee ja taas laskee sen 2kg. Mut täytyy minunkin koittaa pitää ne sokerit mielessä, etttä ei tulis tässäkään raskaudessa diabetestä. Mites sulla muuten meni se ultra?:wave:

mami-86 tervetuloa mukaan kirjottelemaan! Mä kans yritin saada painoa putoamaan ennen tätä raskautta, mutta heikoin tuloksin....ja mulla kans bmi päälle 40, että aika samassa tilanteessa sun kanssa ollaan!

Mutta nyt täytyy mennä, väsyttää niin sairaasti, se on ehkä tuon öklötyksen lisäksi ollut rasittavin vaiva tässä alkuraskaudessa....monesti menen yöunillekin jo yhdeksän aikaan!

Kirjotelkaahan kaikki kuulumisia!:wave:

hensku 7+2
 
Täällä on kans yksi oikein liian kamalan iso ;) eli pituutta 165cm ja lähtöpaino oli 104kg nyt alkoi rv30 ja painoa on tullut yhteensä 4kg. En ole kyllä kertaakaan katsonu mitä oon suuhun laittanu ja täytyy myöntää että mieletön karkin himo on joka päivä ja melkein lähes päivittäin olen sitä syönykki. Nyt kun kävin neuvolassa ja vaaka näytti 108kg niin päätin että nyt loppu mässääminen, pakko alkaa seuraileen mitä syö ja minkä verran. Lääkärit ja neuvolatädit ei ole kertaakaan sanonu painosta yhtään mitään ja itseasiassa ovat olleet tyytyväisiä "vähäiseen" painon nousuun. muutenkin raskaus on mennyt todella hyvin lukuunottamatta järkyttäviä vuotoja alussa. tietenkin tässä vaiheessa selkä juilii mutta onneksi on tukivyö keksitty, sitä suosittelen lämpimästi. niin laskettu aika mulla on 20.01.2011!!

TaCa ja pieni mies 30+0
 
Saanko tulla mukaan vaikka mun painoindeksi on "vaan" 29 ? Mulle se on paljon :/
Sanokaa vaan jos haluatte että olen hiljaa.. Pituutta on 164 ja paino oli ekassa neuvolassa 83.6kg
Eli tääläkin tsempataan ja lasketaan ettei paino nousis kamalasti.. Esikoisesta painoin laitoksella 95.5kg , ennen esikoista paino oli 64kg ja siihen en ikinä päässyt takaisin.. Voin kertoa että ennen esikoista vihasin ruokaa ja nyt maistuu turhan hyvin :/ Silloin elin purkilla raejuustoa/pv, se kertoo miksi nyt on niin "tuhti mamma" lapsi opetti syömään..
 
TaCa ja mmilia08 tervetuloa mukaan! :)

mmilia08 tottakai voit tulla mukaan kirjottelmaan ainakin minun puolestani, ei sillä nyt niin ole merkitystä mitä bmi on, jos tuntuu että tarvitsee vertaistukea niin mukaan vain! :) tsempataan vaan yhessä! :)

Täällä taas öllötyspäivä, ja väsyttävä muutenkin. Esikko ollut aivan ihana, ei ole tänään turhia kitissyt, oon päässyt vähän helpommalla. Tosin alkoi aamulla jo puol kuus heräilemään, vaivoin sain sit vielä nukahtaaman, että seittemään saakka pysyi sängyssä. Tänään jotenkin mietin miten tuo lapsi on niin pieni ihme...ehkä nämä raskaushormoonit herkistää! :)

Mitäs teille muille kuuluu? :wave:
 
Täällä kans ylipainoinen odottaja. BMI on yli 30 hyvin reippaasti.
Kohta poksahtaa rv23 ja 2 kg on painoa tullut tähän mennessä. Yritän kovasti saada nekin pois ja tavoitteena olisi että paino ei enempää nousisi.
Sokerit ovat pysyneet aisoissa tähän mennessä ja mittarilla silloin tällöin mittaan että ei nouse liian korkealle. Hyviä ovat lukemat olleet. Pahoinvoinnin ja närästyksen takia en ole voinut ottaa kokonaista vuorokauskäyrää.

Neuvolassa painoon on suhtauduttu ihan asiallisesti. kk oli tullut 500g ja ei ollut hoitaja siitä huolissaan. En tiedä mitä neuvolan lääkäri tuumaa, mutta ultrassa valittivat kun ei meinaa kunnolla näkyä. Mutta saivat pienen mitattua. Ihan ok kokoinen vauva on tällä hetkellä ja kokoa tarkistetaan vielä ennen joulua, että ei ala kasvamaan liian suureksi.

Mä olen valmis mihin vaan että vauvalla on kaikki hyvin. Syön terveellisesti ja kävin juttelemassa ravitsemusterapeutin kanssa. Se oli mun oma toive. Neuvolassa kun sanottiin että hedelmiä pitää välttää, niin ravitsemusterapautti oli sitä mieltä että ei niistä tule liikaa sokeria, ja aivot... tarvitsee hedelmäsokeria. Ja varsinkin kun mun arvot ovat olleet noin hyvin, niin saan syödä hedelmiä.

Ainoa mitä ole vähän murehtinut, on miten synnytys onnistuu, koska olen kokoa 200kg sotanorsu ja näytän siltä. En tosin paina 200kg.


Silvia rv22+4
 
Täällä olisi myös yksi ylipainoinen odottaja. Pituutta 160cm ja painoa viime neuvola punnituksen mukaan 86,5kg, eli painoindeksi yli 30. Raskausviikkoja kasassa 20+3, ja painoa tullut tähän mennessä 600g. Tavoitteena olisi ettei paino nousisi ollenkaan, saisi hieman laskeakin...

Kun aloin odottamaan esikoista painoin 98kg, ja juuri ennen synnytystä 93kg, ja 3 päivää synnytyksen jälkeen 86kg. Esikoinen on siis syntynyt tämän vuoden maaliskuussa ja nyt jo odotellaan toista.:)

Esikoista odottaessa minulla oli raskausajandiabetes, arvot pysyivät hyvin kurissa VHH-ruokavaliolla. Tässä raskaudessa kävin sokerirasituksessa rv 16, kaikki arvot hyviä. Uuteen rasitukseen pitäisi mennä rv 24-28...

Keskiviikkona olisi vihdoin ja viimein rakenneultra, vähän jännittää onko mahassa kaikki hyvin ja kumpaa sukupuolta uusi tulokas mahtaa olla:). Ei sillä väliä kumpi tulossa, olen vaan niin malttamaton että kaikki pitäisi saada tietää nyt ja heti:).

Liloo 20+3
 
Ilmottaudun joukkoonne!
En ole laskenu painoindeksiäni mutta painan tällä hetkellä 95kg ja oon 174cm pitkä!
Tarkoituksenani oli aloittaa laihdutuskuuri kun itsellä on niin tukala olo tässä vartalossa, mutta se tyssäsi siihen että plussaa testi näytti! Kaipailisin vinkkejä miten saatte painon putoamaan raskausaikana?

rv 5+5
 
NiQ
Täällä myös heiluttelee yksi suuremman puoleinen tuleva mamma. Painoindeksi huitelee 35 paikkeilla, eka neuvola vasta edessä joulukuun puolella ja nyt on jo valmiiksi pikkupikku paniikki sen varalle. Tulee mieleen kaikki painajaismaiset kouluterkkarikäynnit josta ilmeisesti johtuu myös hirvittävä verenpainemittarikammo. oon harkinnut, että ostaisin oman kotiin niin sais rauhassa mittailla ilman paineita. mä kun olen aina onnistunut stressaamaan paineet johonki 160/80 paikkeille, vaikka itse mitatessa ne on ollut jotain 130/70... :/ Sain tuossa ennen raskautumista 10kg pois, ja nyt pelottaakin että ne ropsahtaa kaikki heti takaisin... mites muilla on neuvolassa mennyt? onko tullut papatusta?

NiQ & Pena 4+6
 
NiQ
Olettekos muuten naiset mitä mieltä noista makeutusaineista? Muistan lukeneeni jostakin, että asesulfaami K ja aspartaami olis sallittuja, onkohan näin? Voikohan Hermesetasia tms käyttää raskauden aikana?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olipas tänne tullut tesktiä, kiva! :) Tervetuloa vain Silvia Logo, LilLoo, noora-maria ja NiQ!!:flower:

LiLoo oih, sullahan tulee pienellä ikäerolla lapsoset, ihanaa! :) onnea rakenneultraan, tule sitten kertomaan kuulumiset! :)

noora-maria mä kans yritin ennen raskautta pudottaa painoa, mutta tosiaan nyt kun on raskaana, ei ainakaaa kovin rajusti voi painoa pudottaa. Mä koitan tavotella että pysyis paino samassa tai ehkä vähän laskisi, ja sit synnytyksen jälkeen koittais taas enempi tiputtaa.

NiQ mulla kans tuo verenpaine on aina kauhean koholla neuvolssa kun mittaavat, ihan vaan siks että jännittää se mittaminen ihan pirusti. Viimeks sain mittailla kotona rauhassa omalla mittarilla niin näytti ok lukemia. Mun mielestä raskaus aikana ei saa käyttää syklamaattia, mutta tota hermesetasia sai käyttää? Pitääkin tarkistaa neuvolasta! Mulla on vähän ristiriitaiset mielipiteet noita makeutusaineita kohtaan, toisaalta niin välttäisin ylimääräiset sokerit, mut toisaalta ne on keinotekosia aineita...et en tiiä kumpi parempi...ite oon vähän käyttänyt jos oon tarttenut lisämakeutta, mut muuten sitten ihan tavallista sokeria, yrittänyt olen pitää sen sokerin syönnin kohtuudessa.


Täällä ällötys jatkuu, ottaa vähän voimille. Esikoisesta ei ollut huonoa oloa juuri ollenkaan. Oksentanut en ole kyllä tästäkään. Keskiviikkona mulla onkin sit eka neuvola, paljon kyllä jännittää, mutta samalla odotan kovasti. :)

Mietin että mä en ehdi täällä joka päivä käymään, niin olisiko teillä jollakin halua alkaa pitämään vaikka listaa meistä odottajista? :) Vai oisko hyvä idea pistää listaa pystyyn, vai mitä mieltä olette?:wave:

Mites muilla, onko neuvola/ ultra kuulumisia? :)
 
Oikein paljon onnea plussanneille ja tervetuloa !!

mulla on muutamana päivänä ollut nyt pahaa oloa kun on aamun/päivän ensimmäisiä ruokia syönny.. sellainen lievä oksetus refleksi tai jotain.. ekasta raskaudesta en ois tienny olevani raskaana jos ei olisi rinnat vkl 10 asti tursunneet maitoa niin toisaalta ihanaa että nyt on jotain muitakin oireita, vaikka en niitä odotakkaan innolla.. ota nyt sit selevää mitä haluaa ja mitä ei..
musta tuntuu että musta on tulossa aikamoinen hormoonihirviö kun oon tänään miehelle kiukunnu niin turhanpäiväisistä asioista kuin miten imuroidaan ja laitetaan pyykkiä kuivamaan.. mutta mä oon vaan niin tarkka varsinkin imuroinnin suhteen että mielummin teen sen ite kuin annan toisten hutasta ( meillä on kaksi koiraa ja kolome akvaa niin joka paikka ja alunen täynnä aina karvaa ja pölyä ja joka ainoa päivä niin tykkään sit että kaikki siirretään ko imuroidaan että ei oo tunnin päästä levinneet joka paikkaan sieltä sohovan sun muun alta)

mä joka päivä käyn täällä lukemassa tätä palstaa ja tänne tulee kyllä hurjaa kyytiä tätä tekstiä, mutta itse oon tosi laiska sit kirjoittaa vaikka muuten tällä palloilisinkin aina kuin mahdollista.

Mahan kanssa mulla on ollut pitkään ongelmia ja taas tämän päivän ollut maha kipeänä ja tossa parituntia sitten tuli kauhea kramppi mahaan tuonne ruokalaukun kohdalle, mulla ilmaa kertyy aina mahaan ihan mahottomasti ja nuin käy kun se ei pääse ulos. itkuhan siinä pääse ja paniikki päälle ko se tulee niin se on yhtä helevettiä sen tuskan kanssa ei voi liikkua, sit se helpottaa ko ilma pääse pihalle.... mulla niin hävettää tuo homma ja pelottaa kanssa ko se on jotain hirveää se tuska, oireet tuli sen jälkeen kun multa sappi poistettiin vuosi sitten.. Onko kellään muilla koskaan tälläista??!!

mä taas tänään näin kaupassa käydessä joka puolella suloisia ihania vauvamasuja kaikilla samoiten kun tyttöä oottaessa näin niitä koko ajan joka puolella... =D

miten saatte painon pysymään muuten kurissa että se ei yhtään nousisi odotus aikana ku sitä valmiiksi jo liika on...olen kaiken herkun kyllä pois jättänyt ja liikuntaa lisännyt..

meillä on ensimmäinen neuvola 23 pv ja samalla on eka ultra.. toivotaan että kaikki on hyvin..

nyt täytyy kiiruhtaa saunaan

mami ja öttimönkiäinen 5+3
 
mami-86:
Mulla oli alkuraskaudessa ihan kauheat ilmavaivat. Ja sain vielä yskän, niin tuntui että koko maha irtoaa.

Mä olen saanut pidettyä painon hallinnassa täysjyvä tuotteilla ja kasviksilla. Mutta kyllä mä joskus ostan pizzan tai syön hampparin. Mutta ne on harvinaista herkkua. Karkkiakin syön välillä.
Mä voin alussa 17 viikkoa pahoin ja tuli vielä oksennettua aika usein, joten viemäriin meni usein mun kalorit. Nyt rv23 on alkanut pahoinvointi helpottamaan.

Hedelmät multa kielettiin lähes kokonaan neuvolassa. Koska ne aiheuttaa kuulema mulle diabeteksen. No en mä uskonut vaan söin omenoita... ja vielä tällä hetkellä sokerit ovat olleet aisoissa. Ravitsemusterapeutti oli täysin erimieltä ja hänen mukaansa niitä saa syödä.

Jos mun sokerit alkavat kohta pahasti kohoamaan, niin sitten otan tosi tiukan linjan syömisen kanssa. 4kk kyllä jaksan, kun ajattelen oman lapseni parasta.

Joulukuussa menen taas sokerirasitukseen ja toivon että ei tulisi raskausajan diabetestä.


Silvia ja 23 poksahti tänään :heart:
 
Hei, minäkin ilmoittaudun!
Mukava lukea muistakin, joilla samoja ajatuksia :)
Ensimmäistäni odottelen, pituutta minulla on vajaa 163 ja raskauden alussa painoa oli 82 kg. Tuntui tosiaan inhottavalta kun itse tietää että vatsaa on jo valmiiksi, niin sitten siitä vielä sanotaan... Enkä ole ikinä ollut kovin liikunnallinen, joka päivä sitä miettii että lenkille voisi mennä, mutta ei tule vain lähdettyä.

Miten muut, oletteko saaneet painoa putoamaan? Vahingossa sain pienellä ruokavalion muutoksella (kun juuri mikään ei maistunut) pudotettua 6 kiloa muutamassa kuukaudessa. Jännityksellä odotan koska kaikki tuo tulee takaisin. Suklaata tai karkkia minun ei ole tehnyt mieli ja iltamässäily on jäänyt muutenkin vähemmälle.

mimbi ja pepe 16+4
 
Tänään oli aamupäivällä rakenneultra, kaikki näytti siltä miltä tässä vaiheessa pitää näyttää=) Sukupuolta kysyttiin ja poikahan siellä on=) Mulla oli ultraan asti ollut ihan tyttöolo, mutta on se pakko uskoa että poika on tulossa kun penis ja kivekset näkyi ihan selvästi=) Esikoinen on tyttö ja kaikki vaatteet on kyllä niin tyttömäisiä että pitää vissiin hommata enemmän pojallekin soveltuvia. Ikäeroa tosiaan tulee meidän lapsille vain vuosi=)

Mulla on paino pysynyt hyvin kurissa kun oon jättäny kaikki hiilihydraatit minimiin. Viime viikkoina on tosin tullut vähän lipsuttua, mutta nyt oon taas ottanut itteäni niskasta kiinni ja paino ei ole noussut. En kyllä ihmettelisi vaikka paino nousisi, kun iskias-kivun takia on ollut melkein mahdotonta harrastaa minkäänlaista liikuntaa. Tykkään tosi paljon lenkkeillä koirien kanssa ja nyt ei ole pariin viikkoon pystyny kun meinaa jalat lähtä alta kun kunnolla vihlasee.

Kerrottiin muuten vasta tänään raskaudesta läheisille, ainoastaan mun äiti tiesi ennen tätä päivää että toinen lapsi on tulossa, ja hänellekin kerrottiin vasta pari viikkoa sitten. Oli kyllä jo vähän pakko kertoa kun maha alkaa olla sen verran iso, vaikka tota ylimääräistä onkin.=)

Liloo 20+6
 
NiQ
Onnea LiLoo hyvistä uutisista ja pojasta! :) :) voi kumpa pääsisi nopeaa tuohon vaiheeseen, että uskaltaa huokaista että kaikki on hyvin...

mimbi me aloitettiin tuossa vuodenvaihteessa ukon kanssa terveellisemmät elämäntavat, mulla on siitä nyt -10kg ja miehellä -15kg. nyt mä vähä pelkäänkin että ne kilot rapsahtaa heti korkojen kera takas raskausaikana... :eek:

NiQ + Pena 5+1
 
Hellurei vaan ja tervetuloa kaikille uusille!!! :wave:

Minä kävin viime viestini jälkeen täällä muutamana päivänä, mut kun kenestäkkään ei kuulunu, niin jätin koko paikan. :) Mutta täällä taas ja meitähän onkin monta, jee! Tosin tulin tänne vain pikaisesti...en edes ehtinyt lukemaan kaikkia viestejä. Omanapaiset kuulumiset vaan kerron: varhaisultrassa kaikki oli hyvin, toukka oikeassa paikassa. Sain vielä tosi hyvin neuvoja gyneltä koskien USAssa synnyttämistä, hän oli ollut pitkään siellä töissä. Me muutetaan sinne siis vuodenvaihteessa. Olo on ihan kamala ollut, etoo koko ajan ja pateettisena pidän akurannekkeita, en uskalla ottaa poiskaan, kun pelkään et tulee vielä kamalampi olo. Ja flunssaa tähän päälle, niin avot, ihan pyllystä siis just nyt tää elo. Mutta ihanaa kuitenkin olla raskaana! :)

Voikaa hyvin, palailen kun on enempi aikaa!!

-Nigella ja rapu 8+5
 

Yhteistyössä