Muita reilusti ylipainoisia odottajia?

Minäkin kuulun tähän porukkaan! Tosin hetken aikaa enää kerkeän kasvatella masua kanssanne kun raskausviikkoja on tänään 40+6:) BMI mulla on 45,1 ja olen saanut ihan hyvää kohtelua neuvolassa. Ei oo kertaakaan tullu paha mieli mistään sanomisista, mutta minäkin oon äitiyspolilla saanu lääkäriltä tosi tökeröjä kommentteja.
Esikoisen odotuksen aikaan Hyvinkäällä yliaikaiskontrollissa lääkäri sanoi "kyllä huomaa että on tullu syötyä raskauden aikana" ja nyt tämän kakkosen odotuksen aikana Porvoossa taas MIES lääkäri sanoi kuinka mulle ei enää YHTÄÄN saa painoa tulla lisää kun oli 4 kg tullu rv. 34 mennessä ja iso vauva tulossa, menee kuulemma 4 kiloa heittämällä rikki ja jäi kyllä todella huono fiilis tosta käynnistä. Jos vielä törmään kyseiseen lääkäriin ni aion kyllä räjähtää, viimeksi en tajunnut kun olin niin järkyttynyt painoarviosta.
Niin ja raskaus on menny tosi hyvin, vielä näin yliajallakin oon käyny korkeasaaressa viime viikonloppuna, tehny pitkiä lenkkejä koirien kanssa, käyny mustikassa jne, että paljon paremmin mä voin ku moni normaalipainonen odottaja! Iso lapsi kyllä vähän pelottaa kun rv.39 oli painoarvio ultrassa 4,1kg.. huoh.. No sen näkee viimeistään ens viikolla :D
 
Heissan taas ja viimeisimmät terkut NKL:n äitipolilta jossa kävin taas tänään! Mukavaa kun tänne on löytänyt monta uutta mammaa!

Tällä kertaa äitipolilla vastassa oli vielä mukavampi lääkäri kuin viimeksi. Viimeksikin lääkäri oli oikein asiallinen vaikka rakenneultraa tehdessä häntä selkeästi tuskastutti kun ultraolosuhteet oli aika kehnot (istukka edessä ja sit tietysti nämä makkarat vielä tässä mahassa). Olen käynyt tuolla tähän mennessä noin kerran kuussa kokoarviossa. Kuukauden päästä taas ja sitten seurantanta ilmeisimmin tihenee. Meidän Sintti on kasvanut kokoajan siellä ihan keskikäyrällä niin pituuden, painon kuin ympäryksen suhteen. Äitin sokerit olivat pysyneet hyvinä ja lääkäri oikein kehaisi kuinka hienosti olen pitänyt niitä kurissa ja jos jaksan jatkaa samalla mallilla niin sokereilla ei meidän pientä saa kyllä kasvamaan makrosomiseksi. Siihen täytyy pyrkiä kun itsehän sen sieltä joutuu sitten puskemaan ulos :O Painoahan mulla on raskauden alusta tullut vaan se +600g mikä sekin ihan hyvä homma. Viime viikon neuvolassa multa otettiin eka kerran tuo sf-mitta joka oli siellä ihan hitusen yli keskikäyrän (22cm).

Ja eikun imurin varteen ja kokkaamaan meidän iltavuorolaiselle jotain iltapalaa...

Tuna ja Sintti 25+0
 
Hei kaikille!

Minäkin kuulun tähän ketjuun.Bmi taitaa olla nyt jotain hiukan päälle 35 ja kyseessä on toinen raskaus. Oliskohan mahdollista saada kutsua kerhoon? Siellä olisi mukavampaa kertoa omasta tilanteesta avoimemmin. Viime raskaus sujui kyllä hienosti ja niin on tämäkin sujunut. Tänään oli nt-ultra ja viikkoja siis 11+ 6 nyt.
 
Minä en osaa kutsua ketään tuonne kerhoon, mutta sinne voi itse pyytää päästä jäseneksi, tuolta kerhoista se löytyy ja sieltä "Liity" ja kerhon perustaja kai sitten hyväksyy sinne.

Mukava on tosiaan lukea "kaltaistensa" kuulumisia ja kertoa omiaan :)
 
Täällä huutelee kans yks iso odottaja. BMI päälle 40, tosin osansa painosta tulee lihaksista ja lihakset siitä työstä mitä teen. En kiellä, etteikö sitä pläskiäkin ole ja paljon.:D

Voisin haluta kans tuonne kerhoon liittyä.:) Ehkä siellä viittis sitten jutella enemmän kaikesta..

TuuliQ & Kersa 20+5
 
moikka!
Voisin kanssa tänne ilmoittautua. Eli 21 v ja esikoista odotan! Olen reilusti ylipainoinen mutta neuvolassa ei ole mitään pahaa sanottu :) meillä muutenkin on aivan ihana täti siellä. Painoindeksi huitelee yli 40.
Olen ottanut nyt tavoitteeksi että paino ei nousisi. Olen tuon lenkkeilyn ottanut tosissaa ja pyrin käymään joka päivä vähintään 20 min tai yli 2 km. Parempi olo tulee kyllä kun ulkoilee :) olen myös alkanut katsomaan mitä syön.

Tavoitteena on myös että kun lapsi on syntynyt ja pääsee ulkoilemaan, että saan pikku hiljaa painon 80 kiloon. Kyllä siinä onnistuu jos tahdon voima riittää :)

älkää välittäkö mitä muut sanoo, olkaa tyytyväisiä ja onnellisia raskaudesta! Olette kauniita <3
 
Heippa!
Minäkin kuulun tähän porukkaan. Ikää tasan 30v ja esikoista odottelen, vielä en ole neuvolaan soitellut. Jos osasin oikein laskea niin nyt on menossa vko 6+2.
Tavoitteena on ettei paino nousisi raskauden aikana vaan mielellään laskisi, makeaa ei ainakaan tee mieli ja muukin ruoka on vähän siinä ja siinä..

Laitoin pyynnön kerhon puolelle :)
 
Piti nyt siirtyä tälle puolelle vaikka ei meinaa vieläkään uskoa 10 vuoden jälkeen :D

16.10.2012




17.10



Nyt testailenkin tuolla apteekin omalla ainoastaan :) niin ja tietty digillä, vielä aion saaha 2-3 ja 3+ digiin ennenkuin lopullisesti uskon ja kun 2-3 on digissä niin sit soittelen neuvolaan vasta.

Huh huh...

Sen verran että mulla tuo BMI on 44+. Esikoista yrittänyt 10 v. ja nyt elämäni toisen kerran raskaustesti näyttää jotain. :)
 

Yhteistyössä