Muita työttömiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työtönäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työtönäiti

Vieras
Minulla on 1,5-vuotias tyttö ja kaksi kouluikäistä. Olen työtön ollut jo ennen äitiyslomalle jäämistäni. Nyt kyllä kovasti haluaisin töihin ja masentaa tämä työpaikkojen vähyys :ashamed: Onko muita työttömiä? MIten saatte päivänne kulumaan? Itse käymme kyllä puistoissa, kerhoissa yms. joten seuraa ja virikkeitä lapsi saa. Mutta ne omat virikkeet. Kaipaisi jo itsekin "aikuista" seuraa...

Joo työttömänä olen minäkin. Kotona 1v3kk pojan kanssa. Vakituista paikkaa ei minullakaan ole ollut ennen pojan syntymää ja siksi nyt pitäisi pikkuhiljaa päästä töihin ennenkuin tipahdan ansiosidonnaiselta päivärahalta.

Jos olisi työpaikka valmiina odottamassa, olisin varmaankin vielä hoitovapaalla jonkin aikaa kotona pojan kanssa. Tuntuu pahalta laittaa poikaa hoitoon. Mielestäni koti on hänelle paras paikka ainakin kaksi vuotiaaksi asti.

Olen viihtynyt kotona ihan hyvin. Käyn kaksi kertaa viikossa pelaamassa sählyä ja muutenkin mies järjestää minulle iltaisin vapaa-aikaa jos sitä tarvitsen. Vähän tässä nyt huolettaa miten kaikki pojan hoitojutut järjestyvät, jos satun saamaan työpaikan. Yksi hakemus on tälläkin hetkellä vetämässä. Saa nähdä sitten miten käy.

Itse olen ollut työtön ennen ekan lapsen syntymää puoli vuotta, sit olin äitiyslomalla ja hetken hoitovapaalla jonka jälkeen työtön ehkä vuoden, olin työharjoittelussa eräällä tallilla kuukauden verran, sit työtön, sit taas äitiyslomalla ja nyt hoitovapaalla ja kolmatta odotan. Kotona olo kyllästyttää välillä, kun ei saa olla aikuisten kanssa niin paljon tekemisissä ja jutella aikuisten asioita. Toki hommia löytyy kotoa aina, kun maalla asuu ja eläimiä löytyy jonkin verran. Täällä meillä päin tuntuu noi työpaikat olevan niin tiukassa että saa nähä saako sitä ikinä enää työpaikkaa, no mies sitte tekee niitä minunkin edestä, eipä häntä paljon kotona näy.

Kyllä työttömänä kotona kun ei oo varaa jäädä hoitovapaalle, jäisin kyllä mielelään. Oletteko hakeneet yhtä aikaa tyött.korvausta ja kotihoidontukea? Jotenkin se vissiin toimii, saiskohan enemmän käteen? Pelottaa kun päivät loppuu kassasta...

Moi Työtönäiti

Kiinnostaisko jäälleenmyynti työ?? Itse olen PartyLiten Itsenäinen konsultti kohta 1v ollut mukana.

Mulla on lapset 3v ja 1,2v ja on todella kiva päästä ulos iltaiisn ja tehdä töitä.....

PartyLitella erittäin mahtavat palkkiojärjestälmä, itse saa valita työajat ja muutenkin tosi laadukkaat ja myyviä tuotteita.

Jos kiinnostaa tietää lisää pistää mulle sähköpostia eva.nissila@elisanet.fi