Muita pientenlasten äitejä, jonka miehet tekee paljon töitä?

Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Ei vaan kuljetusalalla...mut tekee yhteistyötä sähköyhtiön kanssa...
OK. Mulla mies on niissä sähköhommissa. Ja jos tosiaan täällä on lähitienoo pimeenä, niin kyllä siinä meikäläisen menot on pieni sivuseikka. Pitää joku tärkeysjärjestys olla asioilla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Ei vaan kuljetusalalla...mut tekee yhteistyötä sähköyhtiön kanssa...
OK. Mulla mies on niissä sähköhommissa. Ja jos tosiaan täällä on lähitienoo pimeenä, niin kyllä siinä meikäläisen menot on pieni sivuseikka. Pitää joku tärkeysjärjestys olla asioilla.
No kuinka usein on tuollaisia tilanteita? Ja on kai niitä päivystysrenkaassa muitakin ihmisiä kuin Sisun mies...
 
Mä nautin täysillä kotona olemisesta ja mua ei edes kiinnosta mennä ilman lapsia minnekkään. Joka paikkaan vaan ei voi ottaa lapsia mukaan.
Miehen on myös otettava kaikki mahdollinen työ vastaan tällä hetkellä, koska kilpailu on kovaa näinä aikoina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Ei vaan kuljetusalalla...mut tekee yhteistyötä sähköyhtiön kanssa...
OK. Mulla mies on niissä sähköhommissa. Ja jos tosiaan täällä on lähitienoo pimeenä, niin kyllä siinä meikäläisen menot on pieni sivuseikka. Pitää joku tärkeysjärjestys olla asioilla.
No kuinka usein on tuollaisia tilanteita? Ja on kai niitä päivystysrenkaassa muitakin ihmisiä kuin Sisun mies...
Mun mies päivystää yksin lokakuusta huhtikuulle muita ei oo eikä tuu =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kuinka usein on tuollaisia tilanteita? Ja on kai niitä päivystysrenkaassa muitakin ihmisiä kuin Sisun mies...
On on toki muitakin, mutta kun heillä on tietyt säännöt näissä vikakeikoissakin. Esim. jos pitää nousta pylvääseen, niin sillon keikalle ei saa lähtee yksin, vaan aina pitää olla vähintään 2 miestä siellä. Eli aina siis ei tarvii olla edes päivystäjä, kun keikka saattaa pukata päälle. Kaveri soittaa, et lähdetäänkö, niin sillon on mentävä.

Tai jos jossain palaa, niin palokunta soittaa, et tulkaa katkasee sähköt kohteesta... Ja sinnekään ei saa mennä yksin.

Ja kylläpä näitä vikakeikkoja (siis ei nyt aina ole kylät pimeinä, vaan muitakin vikoja toki on ) on melkein viikoittain, joskus useita.
 
jee
Alkuperäinen kirjoittaja Team Switzerland:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Switzerland:
Nykyisin ei ole vara nirsoilla työpaikkojen kanssa. Ainakaan täällä pohjoisessa.
Mä taidan tietääkin, mitä miehes ehkä tekee... Pitääkin vinkata appiukolle, että katsoo vähän työaikaolojen perään.
Joo hieno homma :LOL:
No niin, saatiin jotain hyvääkin aikaiseksi! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Switzerland:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Switzerland:
Nykyisin ei ole vara nirsoilla työpaikkojen kanssa. Ainakaan täällä pohjoisessa.
Mä taidan tietääkin, mitä miehes ehkä tekee... Pitääkin vinkata appiukolle, että katsoo vähän työaikaolojen perään.
Joo hieno homma :LOL:
No niin, saatiin jotain hyvääkin aikaiseksi! :)
Kyllä, eli jos tulee miehelle lopputili niin tiedän ketä kiittää :D
 
...
Meillä mies tekee pitkää päivää töissä, lähtee kun me nukutaan ja tulee kun lapsi on jo nukkumassa. Usein työpäivä kestää n. 14-16 tuntia. Viikonloput on vapaalla, mutta usein on niin väsynyt ettei jaksaisi mitää tehdä meidän kanssa. Harmittaa älyttömästi tämä tilanne, mutta toisaalta jos ei tekisi näin pitkää työpäivää niin ei ehkä olisi minun mahdollista olla kotona vieläkin.
 
Ihan kuin meillä!!
Tai no, muuten siis miehen työajat ja tuo yrittäjyys on samaa.Tukijoukkoja mulla on yllinkyllin, jopa liiaksi asti.
Haluaisin että viikonloppuna lapset sais olla miehen kanssa mutta isovanhemmat ruikkaa aina viikonlopuks kylään.Varsinkin miehen vanhemmat ja sisko.

On sitä välillä aika yh olo, mutta jaksettava se on.Mä meen myös firmaan töihin tässä kun ens kuussa hoitovapaa loppuu.
:D
 
Meillä on ollut tilanne se, että mies teki paljon töitä ja oli 3-vuorotyössä kun esikoinen synyty ja oli pieni.
Mä tein itsekin ennen lapsia vuorotyötä,
joka oli semmoinen ettei ns. ajallaan päässyt välttämättä lähtemään vaan oli pakko jäädä pidempään tai lähteä töihin aiemmin lyyellä varoitusajalla.

Me tehtiin kuitenkin molemmat sellainen ratkaisu, että halutaan elää perhe-elämää nyt kun lapset on vielä pieniä. Nyt esikoinen 7v ja kuopus 4v.

Mies kouluttautui uudelleen ja mä sain uuden työpaikan.
Nyt me ollaan molemmat päivätyössä; miehellä aamu- ja päivävuoro ja kerran/ 6 vkoa viikonloppuduuni. Mulla päivätyö ja joskus harvoin jotain iltakeikkoja.

Ollaan tyytyväisiä :)
 

Yhteistyössä