Muita pientenlasten äitejä, jonka miehet tekee paljon töitä?

Mun mies on yrittäjä ja ehtii olla lasten kanssa n.2h päivässä ja välillä ei sitäkään. Yleensä viikonloput vapaat, mutta silloinkin on paljon tallissa jne. Oon onneks jo tottunut, mut välillä tää käy aika raskaaks. Ei oo edes tukijoukkoja lähistöllä. Onneks isommista lapsista on jo vähän apua. Hyvä puoli on se et voi olla kotona siihen asti, kun pienin täyttää kolme(jos vaan pää kestää). Ärsyttää vaan kun miehen työ menee AINA kaiken edelle..
 
miimi
minun mieheni myös yrittäjä ja tekee kans pitkiä päiviä..ja monesti myös viikonloppuisin töissä.
meillä vaan yksi lapsi mutta kyllähän sen yhdenkin kanssa joskus meinaa mennä hermot ja toivois,että olis myös se toinen aikuinen enemmän läsnä...tukijoukkoja ei myöskään lähistöllä:(
 
oon varmaan kauhia vaimo
Mun mies tekee 07.00-15.30 töitä, muuhun en suostuis. Lapsilta pois tollanen työmäärä. Meillä vaan yksi lapsi, mutta pidän tarkkaan huolen siitä, että tyttö ei jää isästä paitsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
:wave: meillä viikonloputkin on töissä ja 24/7 päivystys loppui onneksi 3 viikkoa sitten
Miten sä jaksat? Meillä kans mies oli päivystämässä jossain 7.00-19.00 ja siihen vielä tunnin ajot päälle ja ei nähnyt lapsia ollenkaan. ja kesti kans sen kolmeviikkoa. Onneks se on nyt ohi.
 
:wave: Miehen työaika on periaatteessa 7-16, mutta koska tahansa se voi soittaa vaille neljä, et hän ei tule aikanaan kotiin. Ts. ei oikeastaan voi luottaa, et just sovittuna aikana pääsis kotiin, tai muuallekaan.
Päivystykset on kaikista inhottavimpia, koko perheen kannalta. Vikakeikasta kun ilmoitetaan, niin sinne on sit lähdettävä, oli vuorokauden aika ja keli mikä tahansa.
Harvoin myöskään on viikonloppua, etteikö jossain välissä kävis jossain vialla...
 
TilkkuTyttö
Ai mikä mies... Eikun tarkoitat sitä tyyppiä joka käy nukkumassa täällä öisin :whistle:

Tekee töitä 09-23, näkee lapsia vain viikonloppuisin, tai näkee kyllä muutenkin, mutta muuten he nukkuu. Lähtee siis töihin usein ennenkuin lapset herää, työmatka on sen verran pitkä.
 
vieras
Meillä puhuttiin tää asia ennen kuin alettiin lapsentekoon. Miehen työ on sellainen, että se kulkee mukana koko ajan, sitä voi tehdä työpaikalla ja kotona ja autossa ja vaikka laiturinnokasta. Se voi viedä vaikka 20 tuntia vuorokaudesta, jos sen antaa viedä. Sanoin, että lapsi ei sitten saa kärsiä paikallaolevasta mutta poissaolevasta isästä. Nyt tehdään niin, että normaali työpäivän jälkeen mies jatkaa työntekoa vasta lapsen mentyä nukkumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
:wave: meillä viikonloputkin on töissä ja 24/7 päivystys loppui onneksi 3 viikkoa sitten
Miten sä jaksat? Meillä kans mies oli päivystämässä jossain 7.00-19.00 ja siihen vielä tunnin ajot päälle ja ei nähnyt lapsia ollenkaan. ja kesti kans sen kolmeviikkoa. Onneks se on nyt ohi.
Hyvin vaikka välillä vituttaa mutta mies tuo leivän pöytään ja saan olla lasten kanssa kotona.Mulla on todella hyvä tukiverkosto =) meillä tuo päivystys kestää lokakuusta huhtikuulle.
Välillä mun päivät käy pitkiksi kun ei oo montaa saman henkistä tyyppiä löytynyt kaveriksi
 
Sara
:wave: Yrittäjämies täälläkin ja monesti vaikka ei olisi työvuoroa on vähintään jotain asioiden hoitamista. Viikonloput lähes poikkeuksetta töitä, kun on suurimmat myynnit ja sitten lisäksi nämä iki-ihanat sairaslomien tuuraamiset, jotka myös lähes poikkeuksetta lankeaa miehelle. Välillä tekis mieli käydä tuikkaamassa tuleen puljut kokonaan!
 
Sara
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
:wave: Yrittäjämies täälläkin ja monesti vaikka ei olisi työvuoroa on vähintään jotain asioiden hoitamista. Viikonloput lähes poikkeuksetta töitä, kun on suurimmat myynnit ja sitten lisäksi nämä iki-ihanat sairaslomien tuuraamiset, jotka myös lähes poikkeuksetta lankeaa miehelle. Välillä tekis mieli käydä tuikkaamassa tuleen puljut kokonaan!
Niin ja meillä neljä lasta ja viides syntyy kesällä.
 
Mun mies on joka viikko työreissussa 2-4 yötä ja ne päivät mitä ei oo reissussa, niin ei tule ainakaan ennen viittä. Viikonloput onneks melkein aina vapaita.. Pakko keksiä meille paljon ohjelmaa, koska muuten päivät tuntuis ihan liian pitkiltä jos mies ei tule edes yöksi kotiin. Kyllä välillä tuntuu epäreilulta ja on rankkaa. Meillä yksi lapsi, 8kk..
 
oon varmaan kauhia vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Alkuperäinen kirjoittaja oon varmaan kauhia vaimo:
Mun mies tekee 07.00-15.30 töitä, muuhun en suostuis. Lapsilta pois tollanen työmäärä. Meillä vaan yksi lapsi, mutta pidän tarkkaan huolen siitä, että tyttö ei jää isästä paitsi.
Taitaa olla miehes aika tossunalla:)
No on tai ei, jokaisen vanhemman, niin äidin kuin isänkin, täytyy tehdä kompromisseja oman työuran suhteen jos haluaa lapsia. En minäkään ole lentoemäntä tai matkaopas, koska olisin muuten pitkiä aikoja pois lapsen luota. Tasa-arvoa vanhepien välille, se on lapsen etu.
 
Mun mies ainakin luulee olevansa korvaamaton ja hoitaa kyllä työnsä tosi hienosti. Saa paljon kehuja työnantajilta yms. Ottaa vaan aina lisää ja lisää töitä ja mulle lupas et on enemmän kotona, kun vauva syntyy...Mut eipä oo näkynyt :headwall:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
:wave: Yrittäjämies täälläkin ja monesti vaikka ei olisi työvuoroa on vähintään jotain asioiden hoitamista. Viikonloput lähes poikkeuksetta töitä, kun on suurimmat myynnit ja sitten lisäksi nämä iki-ihanat sairaslomien tuuraamiset, jotka myös lähes poikkeuksetta lankeaa miehelle. Välillä tekis mieli käydä tuikkaamassa tuleen puljut kokonaan!
Niin ja meillä neljä lasta ja viides syntyy kesällä.
Lopettaisit sen lasten tekemisen ja menisit töihin. Voisi miehesikin tehdä vähemmän töitä.
 
TilkkuTyttö
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jonkunhan se on leipä taloon tienattava. Miehet aina joutuu kärsijöiksi, kun äidit haluaa olla vaan kotona lasten kanssa.
Meillä on mies ainakin sanonut olevansa unelmiensa hommassa, josta on aina haaveillut... Ja sen kyllä näkee! Kyllä se siellä edelleenkin asuis ihan yhtä paljon- työpaikalla siis, vaikka mä olisinkin nyt töissä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Ja aina saa jännittää, kun olis meno jonnekkin, että ehtiikö kotiin hoitamaan lapsia...
:attn: TODELLA tuttua! Liian tuttua! :kieh:
Eiks toi ole kamalan loukkaavaa. Mä ainakin pahoitaisin mieleni, jos mun menot olis miehen mielestä niin vähäpätöisiä, että ne vois sysätä kesksutelematta syrjään. Jotenkin te nyt vain mahdollistatte tuollaisen käyttäytymisen...
 

Yhteistyössä