Alkuperäinen kirjoittaja marttyyrina on hyvä olla:
Mun niin vaikea uskoa, että nykypäivänä on tällaisia naisia, jotka laittavat oman elämän taka-alalle, sen vuoksi, että mies saa toteuttaa omaa työuraansa- ja unelmaansa. Mites teidän omat työt? Opiskelut menee hukkaan kotona olemisella. Puhumattakaan siitä, miten lapset kasvavat käytännössä katsoa yh-perheessä, jossa isä vierailee viikonloppuisin. Mun mies on paljon kotona, mutta silti tuntuu, että on vaikea saada lasta kiintymään ja luottamaan molempiin yhtälailla, koska minä päivät kotona. Lapsen oikeus olisi saada kasvaa isänsä huolehtimana ja ihailemana.
Meillä mies kyllä hoitaa pienempää ja ottaa esikoista mukaansa, aina kun vaan on kotona. Mut toisinaan on näitä päiviä, et mies on lähteny aamulla töihin, ja tulee sit illalla, kun lapset on jo nukkumassa.
Mitä tuohon omaan työuraan tulee, niin mulla on työpaikka odottamassa, kunhan palajan hoitovapaalta sorvin ääreen, ja olen myöskin sanonu miehelle, et haluan joskus palata koulunpenkille. Sit katsotaan tilannetta uusiksi. Mut nyt tää asetelma vaan on tämmöne, ja se on kestettävä.