Muita pienen (kooltaan) vauvan äitejä? Tai jolla lapsi on/oli vauvana kirppu...

Minkä kokoisia teillä on pienet vauvat olleet? Minkä kokoisia vuoden iässä jos vauvana pieni? Onko meidän neiti oikeasti kaikista kirpuin?!

On kyllä kropan malliltaan alusta asti ollut tuollainen hoikka ja suvussa on tosi pitkiä ja samalla tosi laihoja joten voi tulla sukuun mutta mutta,,,

Ikää meillä nyt 5kk ja mitat 5065g ja 60,8cm. Paino nousee hitaasti ja vauva on sairastellut (joulukuussa vesirokko ja nyt viikko sairaalassa flunssan ja limaisuuden takia).

Vauvalla on sydänvika ja muu sairaus ja tuota tutkitaan mutta olis kiva kuulla onko muilla ollut pieniä vaikka olisi kaikki kunnossa.

niin... sitä ite hätääntyy jos muut kommentoi jotain vaikka itestä tuntuiskin että kaikki on ok. Meillä kyllä noita sairauksiakin ja tutkitaan sen takia mutta äitinä silti elättelen vielä vähän toivoa että kaikki voikin olla ihan normaalia ja tyty vaan luonnostaankin tuollainen hoikka.

Kolmas lapsi meillä ja on ihan eri mallinen kuin kaksi vanhempaa. Alusta lähtien. Sisukkuutta löytyy, on kyllä huomattu :) ja varhaisimmin on alkanut kääntymään.

Täällä yksi kahden pienen kirpun äiti =) Eka oli syntyessään 2820g ja 47cm, toinen syntyi pari viikkoa sitten 2700g, 46cm. Molemmat olleet ihan täysaikaisia, mutta pieniä vaan ovat silti. Esikko täytti nyt vasta 3v ja mitat 91cm, 13kg. Melko kirppu siis edelleen. 1v ikäisenä käytti 70cm vaatteita, painoi n. 7kg. Mutta ei huomaa vauhdissa eroa, päinvastoin :LOL:

meillä esikoinen oli ihan "normaalipainoinen" syntyessään, 3430g ja 52cm.
Ei oo ollu kipeenä eikä mitään, kasvo vaan tosi hitaasti.1v oli melkein 9kg ja 73cm.Nyt lähes 3v ja 90cm 13kg.
eli aika pieni kai ikäisekseen..mutta mitään fyysistä vikaa ei oo, pikkune ukko vaan!
ollaan kyllä miehen kans molemmat aika lyhyitä.
pikkuveli taas näyttää tulevan 2 metriseen pappaansa sillä nyt 4kk neuvolassa oli jo 66cm ja 7kg!

Meillä syntymäpaino oli jotain 2,5 kg ja pituutta 47 cm. Vuoden iässä painoa oli sitten jo lähemmäs 10 kg ja pituutta 78 cm. Meillä ainakin otti kasvua pian kiinni ja oli nopeasti aika samankokoinen kuin muutkin ikäisensä.

meillä asuu kolme kirppua myös. keskimmäinen ollut kaikista hidas kasvuisin. ja tuossa reilu 5kk ollut 5470g ja vuoden iässä 7600g ja nyt 5v ja painaa vain 13,5kg.
ja tällä hetkellä kuopus on 8kk ja painaa 6495g vain.

muuten ovat normaalisti kehittyneet. meillä kulkee geeneissä tämä hoikkuus. =)

ja vaikuttaahan tuo sairastelu kuitenkin kasvuunkin jos kipeänä on ollut.
mutta geeniperimä on usein kuitenki tosi vahva. meillä se näkyy jokaisella kolmella mukelolla =)

Meillä myös kaikki pieniä syntyissään eka 2645g ja 49cm, keskimmäinen 2650g 46cm, tää pienin 2500g ja 45cm, nyt eka 9 v 134cm ja28kg, keskimmäinen 6 v. 112cm ja 16kg ja nuorin oli 10kk:ssä n.8kg ja 70 cm. Kaikki kasvanu omilla käyrillä ja varsinkin vanhimmainen on ottanu huimasti kiinni ikätovereitaan vasta 5-6 vuotiaana :D Niin ja me vanhemmatkin ollaan oltu syntyessään 2600-2800, eikä vieläkään olla mitään jättejä minä 160 ja mies 176. Et lapsistakaan ei varmaan tuu kovin isoja :D

Täällä yhden 'pienen' tytön äiti myös :)

Oli syntyessään 3kg ja 49cm eli pieni jo syntyessään, kotiin kun päästiin niin oli 2,7kg.
Söi alusta asti hyvin, mutta pärjää tosi pienellä ravinnolla. Nyt 3-vuotiaana syö tosi huonosti ja välillä päivät meneekin pelkän ruisleivän avulla mutta ikinä ei nälkää valita ja ruokaa syö parit lusikalliset mutta terve on silti. Tosi vähän ollut kipeänä vauvana tai vanhempanakaan.

5kk-mitat oli 63cm ja 5485g eli pikkasen teidän neitiä isompi, muttei huomattavasti.
Käytiin vauva-aikana usein painokontrolleissa mutta missään vaiheessa ei ole kukaan muu huolestunut kasvusta kuin minä, omalla käyrällään on siististi kasvanut.

Vuoden ikäisenä oli 75,4cm ja 9620g, välillä otti kasvupyrähdyksiä, lähinnä kyllä pituudessa. Vuoden ikäisenä painoi saman verran kun pikkuveljensä puolvuotiaana :D

Viimeksi 3-vuotisneuvolassa oli 93,8cm ja 13,5kg, vähän normaalia pienempi muttei sitä niinkään huomaa kun samanikäisten kanssa leikkii.

Terve ja iloinen tyttö, se on pääasia. Ja yleiskuntohan se on tärkein mittapuu josta näkee onko kaikki hyvin :)

:hug:

Onko teille ennustettu aikuispituutta? Kiinnostaisi etenkin pienten poikien kohdalta.

Minäkin sain juuri tuommoisen kirppu-pojan, joka syntyi vain viikkoa aiemmin kuin siskonsa, mutta silti on kolmikosta kaikkein pienin: 46 cm ja 2625 g.

Isänsä on kuitenkin 183 cm eikä mikään ruipelo, itse olen toki lyhyt, alle 160.
Nyt sitten *vähän* mietityttää pojan aikuispituus, neidit meillä tulevat olemaan arviolta 160-senttisiä, mikä ei niin haittaa, mutta jos poika jää esim. alle 170 sentin, niin voi olla aika kova paikka hänelle itselleen.

Kyllä tosiaan toivon, ettei tuo poika nyt olisi multa niitä kaikkia "pituus"geenejään saanut, kun isänsä kuitenkin suht koht pitkä (ja komee, mutta sen poika näyttäisikin jo perineen :heart: )

Meidän neiti oli ihan keskiverto syntyessään, mutta sen jälkeen on pituudessa jäänyt muita jälkeen. Painoa on tullut ihan hyvin, mutta mittaa voisi olla enemmänkin. Syntymämitat olivat 3520g ja 49 cm, 5kk 7170g ja 63 cm. Ja joulukuun mittoihin sekä käytössä oleviin 74-koon vaatteisiin perustuva arvio mitoista parin viikon päästä yksivuotiaana on noin 9 kiloa ja 71-72 senttiä, kymmenkuisena oli 8760g ja 69 senttiä. Tytöstä on povattu kuitenkin noin 165-senttistä.

Itse olin lyhyt koko kasvuiän, kunnes 12-vuotiaana puberteetin alussa rykäisin hurjat 15 cm puolessa vuodessa ja saavutin salamana nykyisen mittani 165. Koulunkäynnin aloitin vaatimattoman 115 sentin mittaisena. Tällä hetkellä tyttö kyllä on minua useamman sentin jäljessä, mutta ehkä syynä on tissimaito, kun itse kasvoin lehmänmaidolla. Tissimaito neuvolaterkkarini mukaan on hyvää pyöristämään, mutta hitaampaa kasvattamaan.

Meillä tillukkaan kanssa aika samaa kokoluokkaa.
Syntyessään 3330g/50cm ja 10kk:na 8,2kg ja 70cm
1v neuvola parin viikon päästä ja veikkaan, että alle 9kg jäädään ja pituus n. 72cm, vaatteet nyt käytössä 68-74cm...80cm selkeesti isoja 8riippuu tietysti mallista, mutta pääsääntösesti).
Olen kyllä itsekin lyhyt, 158cm.

Meil tyty nyt 8kk ja pituutta vain 66cm....syntyessään oli 50cm...käytiin jo polilla pyörähtämässä ja kasvua seurataan....painoa on kyllä reippaasti 8650g....kiinteitä syödään huonosti, mutta tissimaito maistuu....oma pituuteni on 157cm...mutta samanikäisenä olen ollut pitempi....kaksi vanhempaa lasta on kasvanut ihan normaalisti...poikia ovat..

Meillä toukokuussa syntynyt tyttö ja nyt 8 kk neuvolassa painoa 7425 g ja pituutta 67 cm,on kyllä selkeästi pienin meitin tytöistä:)...Isommat sisaruksensa olleet samanikäisenä 68-69 cm ja n.kilon painavampia ja nyt ovat 19v ja 17v ja ovat vähä reilu 160 cm,ettei kyllä isoja hekään. Mun pituus 160 m ja mies 173 cm:)

Oi mahtavaa että löytyi tällainen pino!

Meidän tyttö oli syntyessään 2590 g ja 47 cm. Hän syntyi 31.8.2008 eli on nyt puolivuotias. Pienelle syntymäkoolle ei löydy mitään järkeenkäypää selitystä, odotimme hieman yli kolmekiloista loppuraskauden aikana tehdyn ultran mukaan. Pienikokoisuus oli siis yllätys. Me vanhemmat olemme nyt 169 cm ja 183 cm pitkät, eli normaalit(?) ja syntyessäänkin kumpikin painoi yli 3 kiloa. Kun tyttömme oli kaksi päivää vanha, lääkäri kuuli sydämessä pienen sivuäänen - sydän ultrattiin, eikä mitään vikaa löytynyt. Uudessa lääkärintarkastuksessa sivuääntä ei enää kuulunut. Sivuäänen aiheuttaja oli kuulemma joku suoni sydämen ja keuhkojen välillä, joka raskausaikana on vauvalle elintärkeä, mutta sulkeutuu melko pian syntymän jälkeen. Noh, kuitenkin viime viikolla tehdyssä rutiinitarkastuksessa lääkäri taas oli kuulevinaan tuon sivuäänen. Olisikohan ollut viallinen stetoskooppi, vai mikä kumma. :D No, kuitenkaan emme ole sydänvian kannalla vaan uskomme että pienokaisellamme on terve sydän. Syntymänsä jälkeen neiti piti hyvin syntymäpainonsa, eikä onneksi pudottanut siitä enää montaakaan grammaa ja pääsimme kolmen sairaalapäivän jälkeen kotiin. Tyttö on tällä hetkellä ottanut kovasti kasvussa kiinni ikäisiään ja kohonnut ns. käyrille, mitat viime maanantain punnituksessa olivat 8,9 kg ja 71,5 cm.

Että tällainen pienenä syntynyt tapaus täällä. Tsemppiä kovasti kaikille vanhemmille, jotka elävät sydänvikaisen lapsen kanssa. :flower:

näppis
Täällä yks "talinapin" äiti :)

Poju syntyi 10.9.09, mitat 3285g ja 46 cm. Kasvu lähti hyvin käyntiin, tissimaidolla mentiin kunnes kiinteät aloteltiin tossa piirua vaille 5 kk ikäsenä. tuollon 5 kk neuvolassa oli sitte kasvu hidastunu, mitat oli7510 g ja 65.1 cm.

Mutta 6 kk neuvolan mitat vasta järkytti: 7750 g ja 66.0 cm :|

Hyvin poika syö, tosin kiinteistä menee vasta päärynäsose, noin 2-3 purkkia päivässä. Makuannoksina pottuporkkanasose. Ja tissit päälle. Kerran yössä syö, aina ei sitäkään.

Tuo kasvun notkahdus on kuulemma tissivauvoilla yleistä. Neuvolassa eivät olleet huolissaan. Ite meinasin olla...Mutta muuten tyytyväinen hymypoika, joten ei kai syytä huoleen...Mitään sivuääniä meillä ei oo koskaan kuulunu...

Mutta keväänodotusta kaikille pikkuisten äideille :flower:

Meille syntyi kuukausi sitten tyttönen jonka syntymäpaino oli 2840g ja pituus 45,5 cm =) Kaksi isompaa lastamme olivat reilusti yli 3 kg ja pituus 51 cm syntyessään. Vanhin on nyt 15 v, pituus n.160 cm ja nuorempi 9 v, hänen pituus 128 cm.
Me aikuisetkaan emme ole kovin pitkiksi kasvaneet pituutta n.160cm.
Nyt kuukauden iässä nuorimmaisen pituus on jo 51 cm ja paino 3,8kg
Joten saa nähdä miten kasvu tästä etenee.

Täällä yksi pienten lapsosten äiti :wave:

Meillä on esikoispoika joka painoi syntyessään (rv. 38+4) vain 2065g 44cm pitkä. Raskausaikana jo huomasivat että on todella pieni ja häntä tarkkailtiin jo silloin, ja synnytys käynnistettiin tuolloin koska kasvu pysähtyi. Hänessä ei kuitenkaan pienuudesta huolimatta ole mitään "fyysistä vikaa", vaan oli ihan terve poika.
vuoden iässä painoi 8.5kg ja oli 74cm ja puoltoista vuotiaana 9750g ja 81cm. Ihan omaa käyräänsä on koko ajan kasvanut ja hoikka on, minkäs teet. Alussa olin hyvin huolissani tuosta kasvusta, mut en enää. On kuitenkin niin terve (ei sairastele) ja vilkas eloisa lapsi..

Tyttö oli syntyessään rv. 38+1 2690g ja 47cm ja nyt 3kk iässä 5050g ja 57cm saa nähdä miten hän kasvaa sitten...

Minä olen 156cm ja mieheni 189cm et tietty toivois että poikakin hieman tulis enemmän tuohon isänsä pituuteen kuin minun.. :whistle:

Hei!

Vauvamme oli syntyessään 38+6 vkolla pikkuinen 2070 g ja 45 cm. Kovasti on kasvettu. :D
10 kk:n neuvolassa painoa 7675 g ja pituutta 69 cm. Nyt 11 kk iässä tuntuisi että 8 kg ylitetty. 0-käyrällä menty puolivuotiaasta saakka painossa, pituus n. -2 käyrällä, sitäkin tulee vaikkakin hitaammin.

Ruoka maistuu ja imetän vielä. Nukkuu pitkät yöt heräilemättä juurikaan n. 10-11 tuntia. Itsekin saa nukkua. Sisarukset 3 ja 6 v. =)

Piku81 Olet itsekin melko lyhyt ja vauva voi hyvin tulla sinuun. Mun äitini on n. 150 cm, siskoni 159 cm. Mieheni on 186 cm ja minä 170 cm. Esikoispoikamme 6 v yli 122 cm ja 3-vuotias tyttö 100 cm. Melko pitkiä nuo isommat.

Yhteistyössä