Muita pienen (kooltaan) vauvan äitejä? Tai jolla lapsi on/oli vauvana kirppu...

Meilläkin kirppu-poika. Syntymämitat oli 2680g & 46cm. Viime neukussa (8kk) oli mitat 6370g & 66.7cm =) Isänsä kasvugeenit tainnut saada, kun hänkin on pieni (167cm & 60kg). Hyvin tuo ukkokin on elämässään selvinnyt, vaikka pienikokoinen onkin, joten pojan tulevaisuus ei huoleta. :D

Niin ja meillä siis kaikki ollut tähänasti kunnossa pienestä koosta huolimatta. Poika ei ole sairastellut vielä kertaakaan, ei edes pientä flunssaa (kop, kop). Oikein virkeä ja energinen tapaus on!

Moikka! Meidän poju oli syntyessään 51 ja 3250 (rv 41+5) eli ihan normaali/hoikahko. Nyt 3 kk neuvolassa oli 58,5 ja 4500 eli mennään "miinuskäyrillä". Täysimetän, poju on ihana ja tyytyväinen sekä hyvin kehittynyt (kehuvat jänteväksi) mutta silti asia mietityttää... jo 1 kk neuvolassa käskettiin lisäruokkia ja niin tein, heti painonnousu yli tuplaantui...mutta nyt taas imetän kun en halua tarpeettomast vauvaa lihottaa... täytyy sanoa että tosi raskasta "kirpun vanhempana" yhteiskunnan taholta...paineet lihottamiseen suuret vaikka tiedetäänkin täysimettämisen edut...

Meiltä löytyy kolme pientä lasta. Pieni ovat ja hitaasti kasvavat. Kahta isompaa käytetty tutkimuksissa mutta mitään vikaa ei heistä löydy. Nyt uskovat jo kolmannen kohdalla että se on geeneissä ja sillä hyvä.

Esikoinen, tyttö oli syntyessään 2,2kg ja 43cm ( täysaikasena kuitenkin syntyi )
6kk 6,2kg ja 63m 1v 8kg ja 71cm Nyt täyttää 5v ja mitat n. 103cm ja 15kg

Kakkonen, poika oli syntyessän 3.4kg ja 49cm 6kk 5.5kg ja 63cm 1v. 7.5kg ja 69cm ja nyt 3vuotiaana 11.7kg ja 86m

Kolmonen, tyttö oli syntyessään 2.6kg ja 48cm ja nyt 6kk 6.3kg ja 63m

Pieniä mutta sitäkin sievempiä :D Terveitä, energisi ja hyvinvoivia kullanmuruja kaikki kolme.

Mä en kovin pienenä pidä mutta tyttö syntyi rv 39+3 painoa 3,4kg ja 10kk neuvolassa painoa 7,5kg ja pituus 68cm :heart:
Käyrät näyttää miinusta mutta omassa silmässä on aivan sopusuhtainen typy :heart:

eikä vieläkään olla mitään jättejä minä 160 ja mies 176. Et lapsistakaan ei varmaan tuu kovin isoja :D [/quote]

Tähän oli vaan pakko vastata, ku täälläkin me vanhemmat ollaan just ton mittasia ja syntymämitatki ollu 3300g/50cm ja 3200g/50cm meillä, ni niin vaan saatiin iso tyttö: syntyessään 3995g ja 55cm! Ja nyt 6kk neuvolassa 71,5cm ja 8940g! Mun isoisät ja veljet on pitkiä, sieltä kai hypänny :) Luulin kans, et meil tulis vähän pienempi vauva, mu näinkin voi käydä :D

Meillä kasvaa pieni mies.

Syntymämitat 40+3 olivat 3250 g ja 50 cm.
Mitat 3 kk oli 4950 g ja 59 cm.
Nyt kun ikää on 5 kk on pienen miehemme koko 5850 g ja 63.8 cm.

Jäntevä ja virkeä vauva, mutta kasvaa hitaasti vaikka täysimetyksellä mennään. Olen itse 158 cm ja mies 178 cm.

Yhteistyössä