Muita pelottomia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän piikillä ja pelkäämisellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kyllä meillä piikit haetaan aikanaan, vaikka ei pelota tippaakaan. Ei vaan viittis millään sairastella.

Mä en jaksa asiasta panikoida ja mua suoraan sanoen jo v*tuttaa yleisen hysterian lietsominen. Tavallinen influenssakin voi vetää huonoon kuntoon mut silti kaikki on nyt varmoja et sairastavat sikainfluenssaa. Lapsiani en aio rokotuttaa sillä täälä rokotteen saavat 6-36kk vasta kahden viikon päästä ja vanhemmista ei ole vielä tietoa joten luultavasti tauti on tääläpäin ennen kuin rokotetta edes saisi.

En pelkää. Aion kyllä ottaa rokotteen ensi vuonna, jos niitä on silloin vielä saatavilla enkä ole ehtinyt sairastaa tautia sitä ennen. Kuopus ei aio rokotetta ottaa ja esikoinen lähtee toiselle puolelle maapalloa ennenkuin on rokotusvuorossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en jaksa asiasta panikoida ja mua suoraan sanoen jo v*tuttaa yleisen hysterian lietsominen. Tavallinen influenssakin voi vetää huonoon kuntoon mut silti kaikki on nyt varmoja et sairastavat sikainfluenssaa. Lapsiani en aio rokotuttaa sillä täälä rokotteen saavat 6-36kk vasta kahden viikon päästä ja vanhemmista ei ole vielä tietoa joten luultavasti tauti on tääläpäin ennen kuin rokotetta edes saisi.

Samaa mieltä olen.

Me sairastettiin alkukesästä lapsen kanssa a-virus ja oli tosi helppo, mulla kuume sahas n.5päivää 36,5-38, kurkku oli kipee ja päätä särki oikeanpuoleiselta ohimolta,tai oli sellanen ilkee viiltävä kipu. toi päänsärky kesti kyllä varmaan 8päivää. Mutta kumminkin helppo oli sairastaa.. toivotaan et jos saadaa sikainfluenssa olis yhtä helppo sairastella. Tai jospa se silloin olikin possunuhaa,kuka tietää:) Kumminkin ei pelota eikä ote rokotteita.

Ei mua flunssa pelota, mutten viitsi riskiäkään ottaa. Lääkityksen takia mä en kuitenkaan huomais sairastavani ennenkuin olisin jo isosti kipeänä. Sama juttu tavan influenssan kanssa, rokotuksen otan aina siihenkin.

Noin 1 % sairastuneista tarvitsee sairaalahoitoa ja joka viides heistä tarvitsee tehohoitoa.

Siis miksi pitäisi pelätä :o

Miten moni normi- influenssaan sairastuvista joutuu sairaalaan..?
1 % ?

Ei pelota, mutta rokotteet kyllä otetaan. Oon miettinytkin, miksei pelota, vaikka asutaan alueella, josta se lähti liikkeelle ja jossa on ilmeisesti eniten sairastuneita. Jos tulee niin tulee, ei kai sille mitään voi. Ei oo kuitenkaan vielä tullut, vaikka kuukauden se sika on täällä jyllännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Epikuros:
Jumalaa ei tarvitse pelätä.
Kuolemasta ei tarvitse olla huolissaan.
Hyvä on helposti saavutettavissa.
Paha on helposti kestettävissä.

Jumala on ainoa, jota tarvitsee pelätä.
Kuolemasta tarvitsee olla huolissaan, jos ei tunne Jeesusta.
Omin voimin hyvää on vaikea saavuttaa.
Pahaa on vaikea kestää yksin.

Ei pelota täälläkään. Perheen riskiryhmäläinen sai viikko sitten rokotteen, yli 3-vuotias on rokotusvuorossa vasta kahden viikon kuluttua, joten tuskin ehtii saada rokotetta saati suojaa siitä ennen tartuntaa. Itse olen rokotusvuorossa vasta viimeisten joukossa, joten eiköhän tauti ole silloin jo sairastettuna. Olemme asennoituneet niin, että tauti tulee hyvin suurella todennäköisyydellä, turha sitä on siis erityisemmin pelätä. Toivomme vain, että ei tule kovin vakavana ja riskiryhmäläinen säästyisi pahoilta oireilta.

Yhteistyössä