Muita odottajia joilla kohdunsuu sormelle auki rv.29? Kokemuksia


Haluaisin kovasti kuulla kuinka teillä muilla joilla näin lopulta on käynyt. Itse makoilin reilu viikon sairaalassa sisällä... toinen munuaisallas oli niin laajentunut, että lisäsi kovasti supistuksia, jota kättärin lääkärit tosin sanoi ettei tekisi ellei ole tulehdusta.

Minulle kuitenkin asennettiin katetri suoraan munuaiseen ja pissa tulee nyt pussiin... supistukset vähenivät huomattavasti/katosivat lähes kokonaan... Toimenpiteen aikana tuli kamalia vatsakipuja / supisteluja ja eilen sitten todettiin että pehmoista kohdunkaulaa jäljellä 2,5cm mutta kohdunsuu sormelle auki. Kotiuttivat kuitenkin ja nyt täällä jalat ristissä kauhulla odottelen miten käy... Sairaalassa käynti jo seuraavan kerran pe... saa nähdä mitä tämä kotonaolo tekee... eipä täällä täysin tekemättä pysty olemaan niinkuin sairaalassa. Sairaalassa antoivat supistusten estolääkettä, mutta sanoivat että sitä ei kotioloihin anneta... jos supistelee ja lääkitys aloitetaan se annetaan seurannan alla sairaalassa. Miten muilla, oletteko saanut kotiin supistusten estolääkityksen.

Lapsukaisia ennestään kaksi ja edellisestä vasta reilu vuosi aikaa... kuinkahan helposti masuasukki ulos tulee. Hiukkasta pelottaa =/ Ja hiukkasta hankalaa...

Onko muita joilla näillä viikoilla jo paikat auki...
 
Mä vastasinkin jo tonne, Mitäs nyt -puolelle. Mutta ehkä täältä löytää helpommin...

Eli esikoista odottaessa ihan sama tilanne rv29 kahdelle sormelle auki. Supistukset oli tehnyt tehtävänsä. Jouduin sairaslomalle, ihan normi elämää mutten sain viettää paitsi urheilut&kantamiset&ym rehkimiset piti jättää pois. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja pitkän synnytyksen jälkeen syntyi rv 40+4 yli nelikilonen poitsu.

Vois vielä lisätä että joskus rv36 kohdunkaulaa ei ollu jäljellä yhtään, ja kaikki sano, että tulee ennen uutta vuotta (LA 22.1.) mutta näin vaan pysy jätkä yli aikaakin =)

Rauhallisemmin kannattaa tosiaan ottaa, ja sullahan nyt tilanne on hieman eri ku ei oo eka tulossa. Toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:
 
Toi estolääkitys jännä.. Itse sain maanantaina lääkkeitä, jotka estää supisteluja (tosin vielä ei tehoa). Ja viikkoja vasta 22. Olisivat myös ottaneet sisälle, mutta pääsin vielä kotiin..
Mulle määrätty lähes vuodelepoa, mitään autolla ajamisesta seksiin ei saa harrastaa.

Toivottavasti sinun pieni jaksaa pysyä mahassa vielä muutaman viikon :hug: :hug:
 
Minkälaine tuo estolääkitys on? Tai siis te jotka sitä saaneet niin onko supistelut saaneet jotakin aikaan, ja sen takia sitä saitte vai kuinka?
Itellä supistelee, vähä pienellä pelolla huomista lääk.neuvolaa ootan, että onko ne supistelut jotaki saaneet aikaan. Ei minusta ois aloillani olemaan, nostelematta yms... :/
 
Mulla supistukset saaneet kohdunsuun tunneloitumista aikaiseksi ja ehkä hieman lyhentäneet kohdunkaulaakin. Siksi lääkkeet ja kai, että olokin paranisi.
Mä olen kyllä kiltisti ollut enempiä nostelematta, mutta tiettyjä asioita ei voi 7 ja 8-vuotiaita laittaa tekemään.. Onnea likk-90 neuvolaan! :hug:
 
*huoh* Ei oo supistukset mitään tehneet, ja kun supistukset ei oo riippuvaisia minun tekemisistä niin ei saikkuunkaan tarvetta!
Jos lisääntyyvät paljon, muuttuvat kipeiks, tai nosteleminen/muu työnteko aiheuttaa enemmän supistuksia niin uudestaan käymään! Uhkas kahtoo kohdunsuun tilanteen uudestaan 3-4vk:n päästä!
 

Yhteistyössä