Muita liikuntaan hurahtaneita äippiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikiliikuttaja,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikiliikuttaja,

Vieras
Onkos täällä kuulolla muita äippiä, jotka harrastavat liikuntaa intohimoisesti? Olisi kiva kuulla miten revitte aikaa harrastukseenne, kun työ ja perhekin vie oman aikansa. Mitä harrastatte ja kuinka paljon käytätte kerralla aikaa siihen? hoitavatko miehenne mielellään lastanne harrastusten ajan vai käytättekö lapsiparkkeja?

Itse harrastan liikuntaa noin 6x viikossa. Tosin tästä tulee kolme kertaa viikossa työn puolesta, koska vedän kolme 60min lihaskuntojumppaa viikossa. Muuten käyn itse salilla 2x viikossa ja 1x viikossa lenkillä. Toki jos töistä jää taukoa, pyrin laittamaan lenkkarit pienilläkin tauoilla jalkaani ja lähden vähintään kävelemään.
Meillä miehen ei onneksi tarvitse hoitaa lasta kun kerran viikossa, koska toisen salikerran käyn, kun lapsi menee päiväkotiin ja itse iltavuoroon töihin. Miehen on vaikea käsittää harrastustani, mutta antaa sille kuitenkin aikaa.
Lapsiparkkeja en ole käyttänyt, koska päivähoito riittää lapselle aktiviteetiksi ja on kiva, että hän saa olla muun ajan kotona. Kerran viikossa käymme sitten koko perhe lenkillä, lapsi rattaissa me vanhemmat hölkkäämme :)
Saa nähdä kuinka harrastaminen muuttuu toisen lapsen myötä. Nyt yhden lapsen kanssa ei ole tarvinut tinkiä harrastuksista yhtään. Tai jos sitä pitää tinkimisenä, että ennen harrastukset olivat iltaisin, nyt suurin osa työaikana.

Ohhoh kuulostaapa melko "hurahtamiselta" :-O No jokaisella on oma tapansa rentoutua ja päästää höyryjä... Itse oon äippälomalla vielä ja käydään kolmesti viikossa pojan kanssa lenkillä. Muut harrastukset on kotona maalaaminen joka on intohimo sekä pojan kanssa leikkiminen vie suurimman osan ajasta... Ja sitten kun palaan töihin niin en usko että otan uutta salikorttia koska haluan olla vapaa-aikani kotona perheen kanssa ja puuhata yhdessä jotain.

Onneksi "hurahtaminen" liikuntaan ei ole perheeltäni pois kuin kerran viikossa. Työnpuolesta siis tulee kolme liikuntakertaa ja "vain" yhden kerran viikossa käyn illalla treenaamassa. Haluaisin myös aloittaa musiikin harrastamisen uudestaan, mutta en myöskään halua yhtään iltaa viedä perheeltä pois, joten kotimusisointi saa luvan riittää jatkossakin :)

Täällä yksi, tosin olen nyt äitiyslomalla. Itse käyn jumpassa ja joogassa noin 3 kertaa viikossa ja tämän lisäksi kerran lasten kanssa yhdessä sekä vaihtelevan määrän viikossa teen jouksulenkkejä ennen miehen töihin lähtöä. Takaisin töihin mennessä varmasti vähän vähenee kerrat, mutta toisaalta silloin menen pyörällä työmatkat aina kun ei tarvitse liikkua päivän aikana toimistolta mihinkään.

Eikä tuo liikunta mielestäni aikaa niin paljon vie, meillä sali 5min kävelymatkan päässä eli jos käyn vain tunnin jumpassa, niin olen poissa kotoa hieman yli tunnin.

Mielestäni liikunnan saa aina mukaan päivärytmiin jos vain halua on :) Joko yksin tai perheen kanssa yhdessä :)

Yhteistyössä