muita lastenvaatehulluja?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
mamma
Montako haalaria tteidän lapsilla on? Mietin kehtaanko tilata 3. toppahaalarin ensi talveksi pojalle, lisäksi sillä on toppatakki + housut tai useammatkin jos tulee hyviä kohdalle + kilotolkulla asusteita.
Onko 3 haalaria liikaa? Oikeasti? Kun ne on unisex ja menee sitten pikkusisaruksille....
 
Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten tarkkaan valitsette lapsen päiväasun? mulla saattaa mennä yks puolituntia illalla, kun valitsen kahdelle lapselle seuravan päivän vaatteet...
Tarkkaan. Mallailen erivärisiä housuja ja yläosia että mitkä kävis yhteen ja mitkä sukat olis kivat siihen asuun. Hienosäätöä hienosäätöä.
Mä valikoin setit sunnuntaisin 5+1 asustekokonaisuutta viikolle. En ehdi viikolla valita yleensä.

En kyllä käytä tuohon kuin sen puoli tuntia varmaankin. Mutta siinä kyllä tulee valittua pikkaritkin (sukat, sukkahousut, paita, housut, neuletakki/collegetakki) samaa sävyä. Jossain vaiheessa meillä meni enemmän vaatteita päiväkodissa likaiseksi, joten vaihtovaatteita tuli joka päivälle omat. Ne sävytin yleensä sopimaan ristiin, kun ne tädit ei oo ihan niin tarkkoja mistä kasasta vaatteita päälle pistetään ;)

 
vieras
mun pienemmällä on kaksiosainen, kaksi haalaria ja vielä katvigin vuorelliset kumipintaiset omppuhousut ja niihin toppatakki.. lisäksi pari kyläilytakkia.. hmm, ei oo kolme liikaa =)
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Montako haalaria tteidän lapsilla on? Mietin kehtaanko tilata 3. toppahaalarin ensi talveksi pojalle, lisäksi sillä on toppatakki + housut tai useammatkin jos tulee hyviä kohdalle + kilotolkulla asusteita.
Onko 3 haalaria liikaa? Oikeasti? Kun ne on unisex ja menee sitten pikkusisaruksille....
Ei käytetä enää haalareita mutta talvitakkeja niin toppa/villakangas/untuva löytyy pojalla yhteensä 15kpl, tytöllä taasen 20kpl ja minulla 40kpl, mies ei niin perusta mutta löytyy häneltäkin noin 10kpl talvitakkeja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Montako haalaria tteidän lapsilla on? Mietin kehtaanko tilata 3. toppahaalarin ensi talveksi pojalle, lisäksi sillä on toppatakki + housut tai useammatkin jos tulee hyviä kohdalle + kilotolkulla asusteita.
Onko 3 haalaria liikaa? Oikeasti? Kun ne on unisex ja menee sitten pikkusisaruksille....
Kahdet takki&housuyhdistelmät ja kauppavaatteet päälle. Välikausiasuja oli kolmet + kauppavaatteet. Edellisvuonna oli kolmet talvivaatteet.

Mä en löydä millään hyviä useampaa settiä :ashamed: .
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten tarkkaan valitsette lapsen päiväasun? mulla saattaa mennä yks puolituntia illalla, kun valitsen kahdelle lapselle seuravan päivän vaatteet...
Tarkkaan. Mallailen erivärisiä housuja ja yläosia että mitkä kävis yhteen ja mitkä sukat olis kivat siihen asuun. Hienosäätöä hienosäätöä.
Mä valikoin setit sunnuntaisin 5+1 asustekokonaisuutta viikolle. En ehdi viikolla valita yleensä.

En kyllä käytä tuohon kuin sen puoli tuntia varmaankin. Mutta siinä kyllä tulee valittua pikkaritkin (sukat, sukkahousut, paita, housut, neuletakki/collegetakki) samaa sävyä. Jossain vaiheessa meillä meni enemmän vaatteita päiväkodissa likaiseksi, joten vaihtovaatteita tuli joka päivälle omat. Ne sävytin yleensä sopimaan ristiin, kun ne tädit ei oo ihan niin tarkkoja mistä kasasta vaatteita päälle pistetään ;)
tääkin on muuten yks juttu erikseen! tarhan vaihtovaatteet pitää aina olla kaikkeen sopivaa...
 
3 haalaria ei ole lainkaa liikaa. Meidän kuopuksella 5 kk on tällä hetkellä kaksi travallen unipussia eri kuoseilla, oma Remu -haalari täytyy tottakai olla jo tuon ikäiselläkin, pari ohuempaa talvihaalaria - ja tietty oma untsa, jolle en ole vielä keksinyt käyttöä.

Joo, ollaan aika paljon tässä kotosalla. Onhan se kiva miettiä, mitä laittaisi päälle kun vie terassille nukkumaan :snotty:
 

Yhteistyössä