Muita köyhiä ja pienituloisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mökin akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mökin akka

Vieras
Meillä pienet tulot ja pieni asuntolaina ja vanha talo.Kun lukee muiden asuntolainan ottajien tuloja ne valtavat meidän tuloihin verrattuna.Eikö muita ole jotka köyhiä ja pienituloisia?jotka eivät voi ikinä rakentaa uutta isoa ok-taloa?

Täällä vilkuttaa yksi! Meillä on vanha rintamiestalo, ja porukkaa keväällä 6 hengen verran, eikä aikomustakaan rakentaa/ostaa isompaa. Tykätään tästä, ja jos jotain tehdään niin rempataan sit. tontti on tosi hyvän kokoinen ja mallinen, ja tykätään asuinalueesta muutenkin kovasti. Joten tässä ollaan ja pysytään

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
:wave: Täällä! En ikinä pysty kuvittelemaan, että ostaisimme asunnon joka maksaa esim. 250 k?. 100 k?:lla jos saisi asunnon, olisin siihen tyytyväinen.

Sama juttu! Ollaan ostettu aikanaan talo tossa jopa alle 100 000e hintaluokassa, enkä voisi kuvitellakkaan että lainaa olisi sen yli 200 000e. Ei ikuna tulis maksetuksi meidän tuloilla.

No me vasta todella köyhiä ollaankin, ja nyt on kenenkään turha sanoa että oma vika!Mies pitkäaikaistyötön, sairauksien vuoksi vaikea löytää työtä, minä kotihoidontuella (etsin kyllä kokoajan töitä) ja kolme lasta. Vuokralla asutaan, minkäänmoista asuntoa tullaan tuskin koskaan omistamaan, ellei voiteta lotossa. Perheen yhteenlasketut (sis. myös lapsilisät ja asumistuen) tulot alle 2000 ? kk...

Me olemme tavallaan bruttotuloloukussa. Mies on yrittäjä ja tulot vaihtelee, onpa tässä ollut yksi tosi niukka kuukausi ja toinen täysin tuloton kuukausi. Talo on, maksaa pitäisi sitäkin.
Minä olen kodinhoidon tuella ja menen töihin vasta parin vuoden kuluttua, olen virkavapaalla, mutta työni on pienituloisten hommaa, ei mitään uraa, eikä mitään hyvätuloisten juttuja.

No meillä kans 1,5krs talo 2000 neliön tontilla 2km kaupungin keskustasta.Tulot on mun minimiäitiyspäiväraha ja lapsi lisä miehen palkka n3000eur ja siittä verot pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Mökin akka:
No meillä kans 1,5krs talo 2000 neliön tontilla 2km kaupungin keskustasta.Tulot on mun minimiäitiyspäiväraha ja lapsi lisä miehen palkka n3000eur ja siittä verot pois.

ei millään pahalla, mutta onko nuo tulot pienet?

Meillä on vanha talo kans, joka maksoi 3v sitten 78 000 euroa ja lainaa reilu 100 000e.
Jos lotossa joskus voittasisin en suinkaan rakentais uutta vaan ostaisin jonkun ison vanhan kartanon.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja Mökin akka:

ei millään pahalla, mutta onko nuo tulot pienet?

No jos tosta ottaa verot ym, ei siitä taida jäädä käteen kun 2200

Mikä teidän mielestä sitten on pieni asuntolaina? Meillä talolainaa 50 000 euroa ja sillä rahalla myös rempattu ja lämmitysjärjestelmä vaihdettu taloon. Asumme pienellä paikkakunnalla, keskellä kylää.

Yhteistyössä