Muita, ketä ärsyttää tytsi-89:n päteminen?

• Viestiketjun aloittaja Kurkkuaan myöten täynnä
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
että silleen
Alkuperäinen kirjoittaja kielioppi:
muka niin fiksut ihmiset raiskaa ja runnoo kaunista suomen kieltä aivan järkyttävillä kielioopivirheillä ja kirjoittajana on ihan aikuisia ihmisiä, jotka vielä väittävät olevansa koulutettuja, fiksuja, elämää nähneitä ja kokeneita ja sitten otsikko menee päin puuta...

Tiedoksesi saatettakoon tekstistäsi seuraavat kielioppivirheet:

"suomen kieltä" = suomenkieltä
"kielioopivirheillä" = kielioppivirheillä
Myös; jos puhut subjektista monikolla, tulisi verbin myös olla monikkomuodossa, vrt. "kirjoittajana on ihan aikuisia ihmisiä" = kirjoittaJIna on ihan aikuisia ihmisiä

;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua ärsyttää suunnattomasta, enkä enää sen ketjuja avaakaan.
Jo pelkkä aloittaja tytsin nikki laittaa pakenemaan palstalta. :x
Joo, minua ärsyttää sinun kaltaiset ihmiset. Kaikki pitää tulla ilmaiseksi kuin manulle illallinen.
Ilmaiseksi? Niin mitähän tuokin tarkoittaa??? :eek:
Oletkos joskus töissä käynyt?
En ymmärrä edelleenkään..
Et tietenkään. Arvasin että työ on vieras sana, ei ymmärrä. Jotenkin vaan kaikesta mitä sanot tulee ilmi, että kuulut näihin, jotka aikoo elää jonkun siivellä koko elämän, miehen yhteiskunna jne.
Mitens tämä liittyy siihen etten pidä tytsin jutuista????

:eek:

Vai että muiden siivellä. Ohhoh. Jätin miehen sen takia etten halua olla sen elättinä ja kovasti toivon koulupaikkaa.
Olen myös ollut joskus töissäkin.
Et voi käsittää miten vaikeaa ja oksettavaa oli ottaa sossuun yhteys. En todellakaan halua olla sossun kanssa tekemisissä.
Tosin ei enää tarvikaan kunhan sossu laskee elarit miehen tuloista.
Syytönhän minä elarien suuruuteen, mies jos on hyvissä töissä ja siitä on lapselle rahaa niin kivahan se.
Itselleni en osta vaatetta, en kosmetiikkaa enkä käy baareissa. Joten ihan lapseen ne rahat menee.

Kuka vitun skitso oikein olet?
Muistelen vain eilen, että mainitsit tarvitsevasi rikkaan miehen, jotta saat jotain, en enää muista mitä. Ei sitten koskaan tullut mieleen, että itsekin voi mennä töihin? Että mies on muutakin kuin tuo vaan rahaa?

ketä
"muita, ketä ärsyttää..." ei ole hyvää suomea.

Ja tätä näkee IHAN LIIKAA, AAARRGGGHHHHHH,

Minua siis äsyttää tämä. Kun kielioppi on hukassa.

Piti edellinen viesti jättää kesken ja palata tavaamaan otsikko kun en muistanut miten se meni, en itse osaa tuota tommosta suomen kieltä, niin väärin ja pieleen menevää kuin vain olla. Ja tuota puhekieltä näkee, ihan liikaa, ja silmiin sattuu kun sitä on kirjoitettuna.

- Onko muita, JOITA..

- Muita, JOITA..

- ennen vanhaan saatettiin käyttää sanamuotoa KEITÄ, mutta se taitaa olla liian vaikeasti käänytyvä nykysuomalaisen suuhun... kyseessä kun ei ole murresanastoa eikä kirjoitusvirhe, eikä edes puhekieli, vaan huonoa suomen kieltä, millainen on ollut äidinkielen ope, missä ollaan oltu äidinkielen tunnilla..
piipaa piipaa kielipoliisi saapuu paikalle..

Eikös ihan oman verenpaineen takia sitten kannattais pysyä poissa tältä palstalta kun täällähän nyt vilisee jatkuvasti näitä huonoa suomea kirjottavia tapauksia. Lukeudun ite ihan siihen porukkaan myös,joka ei niin tuijota sitä kielioppia täällä hengatessa. Kunhan se pointti tulee selväks ni väliäkö sillä miten se on ilmastu? Ja tähän aikaan vuorokaudesta jo voisi sen kiristysremmin ottaa pois päästä..

heh
Alkuperäinen kirjoittaja että silleen:
muka niin fiksut ihmiset raiskaa ja runnoo kaunista suomen kieltä aivan järkyttävillä kielioopivirheillä ja kirjoittajana on ihan aikuisia ihmisiä, jotka vielä väittävät olevansa koulutettuja, fiksuja, elämää nähneitä ja kokeneita ja sitten otsikko menee päin puuta...

Myös; jos puhut subjektista monikolla, tulisi verbin myös olla monikkomuodossa, vrt. "kirjoittajana on ihan aikuisia ihmisiä" = kirjoittaJIna on ihan aikuisia ihmisiä

;)

The titityy
Älyätkö idiootti että jotkut osaa vitsailla???
Eli jos haluan jotain sitten kun 'olen iso ja minulla on rikas mies' on todella kulunut ja vanha vitsi.

Jokainen meistä on joskus tuota sanontaa viljellyt. Ainakin meistä vähän vanhemmista.

Näkeehän sen jo kaukaa että ITSE tytsi tuossa harmailee ja yrittää olla jotain.

Mene hoitoon pentu! :LOL:

hahaa
Alkuperäinen kirjoittaja että silleen:

;)

tekstissäni on kirjoitusvirheitä, se on eria asia. Ja johtuu että on yö, väsyttää ja siitä, että kirjoitan kannettavalla, jonka näppikset ON hankalat. Ja kirjoitan nopeasti. Enkä tarkista tekstiä, koska tämä ei ole mikään lopputyö. Kirjoitusvirheet on aina eri asia kuin kielioppivirheet. Puheessani niitä ei ole, ei kirjoitusvirheitä eikä kielioppivirheitä. Eikä tekstissä, jonka kirjoitan kunnolla, mutta tuo otsikko ja sen tyyppisen jutut, ne eivät ole ajatus- tai näppisvirheitä vaan puhekieltä, joka tuodaan tekstiin.

En ole ikinä puuttunut kirjotusvirheisiin. tai näppisvirheisiin. tai ajatusvirheisiin. NIIN.
Sitä paitsi olen oikeassa, se tästä :)

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä