Muita keillä vaikeuksia lähteä kotoa ulkomaailmaan?

  • Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Saramaria:
Siis niin samaa kuin mullakin. Yksin vaikea kävellä jossei puhu puhelimessa tms..toinen tapa se että poltan tupakkaa koko ajan mennessäni. Välillä miettii tosissaan että pystyykö lähtemään tossa lähikaupassa käymään. Tiettyjä pakkojuttuja on kuten se etten voi lähteä meikkaamatta mihinkään tai vaatteissa jotka on vähänkään typerän oloiset. Kerran ajelulta mies päätti poiketa kaupassa, olisin itsekin halunnut käydä mutta oli väärät kengät jalassa. Jäin sitten autoon ja itkuhan siinä tuli kun huomasi miten rajoittunut on kun valkoiset tennarit mustien sijaan pakotti jäämään siihen jumiin.

Mä olen täällä nyt ymmyrkäisenä kun näyttää olevan yleisempää tämä kuin olen kuvitellut. En mä näitä ole ikinä googlettanut tai muuta, tavallaan kun se tilanne ei ole päällä mä en halua näitä ajatellakaan. Nyt täytyy mennä mutta palaan varmasti illalla kurkkaamaan ketjua vielä. Ihmettelen kyllä sitä ettei mua otettu tosissaan tuolla kun yritin sanoa että ei vain pysty liikkumaan kämpästä pihalle aina.
Mulla on sama, joko pitää polttaa tai puhua puhelimessa, kunhan on jotain muuta tekemistä niin kestää vähän paremmin... Ja aina pitää olla tiptop meikit ja vaatteet tai muuten en pysty menemään minnekkään, en halua että kukaan pystyy arvostelemaan mua mistään syystä. Ja se luo tietynlaista suojaakin...

Sairaalassa oli kova pala kun en vointini takia pystynyt pitämään itsestäni kovin hyvää huolta ja kokoajan piti olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä. Etenkin tilanne kun lääkäri kävi aamuisin vierailulla opiskelijalauman kanssa oli kamala...

Juu tää on suht yleistä, et oo yksin :) Kannattaa mennä uudelleen lääkärille ja vaatia aikaa mielenterveyspuolelle jossa asiaa voidaan hoitaa, kyse ei kuitenkaan ole mistään pikku jutusta vaan rajoittaa elämää oikeasti paljon.
 
vierailija
Mua taas häiritsee ajatus siitä, että ihmiset saattaa pihalla tuijottaa. Pukeudun vähän erottuvalla tavalla ja ylpee siitä, mutta joskus se vaan on niin ärsyttävää, jos jonkun silmät on aina kiinni sussa.
 
vierailija
Päinvastoin olisi aika ahdistava ajatus jäädä nököttämään neljän seinän sisälle. Olen muuttanut 15 v sitten Hesan kerrostaloasunnosta pikkukaupunkiin omakotitaloon. Nyt olen tekemässä remonttia kaupunkiasunnossa ja mikään ei ole ahdistavampaa kun olla sisällä "laatikossa". Hirvittävä määrä kieltoja ei saa tehdä sitä eikä tätä. Toivottavasti pääsen eroon asunnosta mahdollisimman pian.
Mikään ei ole mukavampaa kun asua maalla ja astua ovesta suoraan puutarhaan tai lähteä kuljeskelemaan lähimetsään vaikka marjaan tai sieneen.
 

Yhteistyössä