Muita, jotka "suorittaa" lapsenhoidon kotona :( ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinäinen

Vieras
Asutaan niin korvessa, eikä ole äitikavereita, eikä kerhoja. Olen päivät yksin pienen lapsen kanssa, klo 7-17 olen yksin. Vaunulenkillä käyn vauvan kanssa. Nämä päivät on sellaista suoritusta. En osaa selittää, miltä se tuntuu, mutta että olen aina helpottunut kun jotkut rutiinit on ohi. Lapsi on ihana, mutta minusta tuntuu etten ole luotu äidiksi kun tältä tuntuu :/ .

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
kait sieltä korvestakin pääse välillä vaikka kahvilaan tai kaupoille tai puistoon?

Lähin tuppukylän kahvio on 20km päässä. Tällä kylällä ei ole muita pienten lasten äitejä. Asutaan oikeasti syrjässä miehen työn takia.

Juuri tästä syystä minä en suostu muuttamaan korpeen, vaikka mies haluaisi. Minä olisin jumissa lasten kanssa, kun ukko huitelisi omissa menoissaan, eikä varmasti osallistuisi sitten vanhempana edes harrastuksiin kuskaamisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
kait sieltä korvestakin pääse välillä vaikka kahvilaan tai kaupoille tai puistoon?

Lähin tuppukylän kahvio on 20km päässä. Tällä kylällä ei ole muita pienten lasten äitejä. Asutaan oikeasti syrjässä miehen työn takia.

No on kyllä täysin ymmärrettävää, että on yksinäistä ja tylsääkin varmaan välillä. Minusta se ei ole totta, etteikö sinua ois "luotu äidiksi". Ihan normaalia tuo on.
Asutteko siellä pysyvästi vai onko miehellä joku "keikka"..?

Meillä muuttaminen kohensi elämänlaatua huomattavasti. Nyt on omat pikku puistopiirit, kaupat, pankit, kirpparit ihan äärellä. Kahden pienen kanssa olisin varmaan jo vetänyt itseni kiikkuun edellisessä asunnossa, huitsinnevadassa vailla ystäviä...

Niin, ei tuolla kyllästymisellä oo mitään tekemistä sen kanssa että ootko äidiks luotu vai ei.
Itsekin olin aika kyllästynyt kotiäitiyteen ensimmäisen lapsen kanssa, vaikka kaupungissa asuttiinkin. Tuntu vaan että kaikki päivät on samanlaisia, ei mulla ollu ketään äitikavereita, muita kavereita kyllä, jotka aika harvakseltaan kävi kylässä. Yritin kyllä netin kautta uusia äitikavereita löytää, muttei niistä oikein mitään syvempiä ystävyyssuhteita löytyny.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Niin, ei tuolla kyllästymisellä oo mitään tekemistä sen kanssa että ootko äidiks luotu vai ei.
Itsekin olin aika kyllästynyt kotiäitiyteen ensimmäisen lapsen kanssa, vaikka kaupungissa asuttiinkin. Tuntu vaan että kaikki päivät on samanlaisia, ei mulla ollu ketään äitikavereita, muita kavereita kyllä, jotka aika harvakseltaan kävi kylässä. Yritin kyllä netin kautta uusia äitikavereita löytää, muttei niistä oikein mitään syvempiä ystävyyssuhteita löytyny.

Kuin omasta elämästäni. Kakkosen kanssa olo oli jo "helpompaa", ei suorittamista ja kellon katsomista, koska kahden kanssa tekemistä oli koko ajan, esikoisenkin kanssa oli jo kivaa puuhata kaikenlaista. Lisäksi tutustuin kakkosen vauva-aikana paremmin lähistöllä asuviin pienten vauvojen äiteihin ja seuraa oli.

Suosittelisin ap:lle oman auton hankkimista ellei sellaista ole. Tutki myös kotipaikkakuntasi kaikki avoinna olevat kerhot, muskarit, vauvajumpat tms..jos niistä löytyisi samanhnkisiä äitikavereita. Edes kerran viikossa jos olisi jokin harrastus, tekee jo hyvää vaihtelua arkeen.

Korvessa asutaan mekin, ja ap:n ajatukset on tosi tuttuja. Esikoisen kanssa olin kaikista yksinäisin. Kun lapsia tuli lisää, alkoi olla itselläkin tekemistä enemmän. Lisäksi "isommista" lapsista (siis yli vuoden ikäisestä) on jo itsellekin seuraa.
Eihän se aikuisen seuraa korvaa tietenkään.

Ystävystynyt en ole oikein minäkään. Muutamia kyläpaikkoja on, joissa voi käydä, mutta harvoin tulee käytyä. Matkaakin kertyy äkkiä yli 10km suuntaansa. -Oma auto on välttämätön!

Päivät kuluvat kotitöitä tehdessä, puhelimessa ja netissä tulee hoidettua sosiaalista elämää. Kerhoissa käyn myös, ne ovat 15km:n ja 35km:n päässä, mutta ovat mun henkireikä.
Hoidan mielelläni myös kauppa-asiat, jotta tulee edes joskus lähdettyä ihmisten ilmoille. Kaupassa meneekin näppärästi koko päivä, jos ajan markettiin yli 70 km:n päähän...

Kyllä kotiäitiys on pitkälti suorittamista, arki kun toistuu samanlaisena päivästä toiseen, ei sille mitään voi. Muutto tietenkin on toisille ratkaisu, minulle ei, koska toisaalta viihdyn täällä.

Etenkin ensimmäisen lapsen kanssa noita tunteita tulee varmasti liki kaikille, asuinpaikasta riippumatta! Älä siis koe huonommuutta!

Mua kyllä jäi kiinnostamaan, missä asut, tai ootko rekisteröitynyt, ihan y-viestiä voisin laittaa. (mulla on musta nikki myös)

Yhteistyössä