Odotan! Ihania, kirpeitä ilmoja, kauniita värejä, villasukkia ja säärystimiä, syyssateita ja aurinkoisia päiviä, joulun odotusta... Ihanaa!
Samat agendat täälläkin Viime kesänä kärsin helteistä kunnes tajusin, että kuumuutta vastaan on turha taistella. Aloin tehdä asioita, jotka helpottivat tukahduttavaa olotilaa ja tehdä vain sellaisia asioita, jotka siinä kuumuudessa olivat mielestäni kivoja. Samalla asenteella aion mennä nyt sykysä ja talvea kohti. Viime talvena vielä vaadin itseltäni ja annoin muidenkin vaatia itseltäni samanlaista energiaa ja aktiivisuutta, kuin mitä mulla on keväisin ja kesäisin valoisana aikana. Nyt aion tehdä toisin eli kuunnella enemmän itseäni. Jos tarvitsen 12 tunnin yöunet, niin sitten nukun 12 tunnin yöunet. Tyttäreni meksikolainen puoliso sanoi taannoin, että suomalaiset ovat ihan hassuja, kun toimivat kuin koneet, vaikka Suomessa vuodenajoilla ja erityisesti valon määrällä on hirveän suuri ero. Ensi syksynä ja talvena en enää aio olla kone Jos hyvin käy, saatan jopa oppia nauttimaan pimeästä vuodenajasta ihan vaan siksi, että silloin tehdään vähemmän ja kerätään voimia seuraavaa kevättä varten.Minun ei sitten ollut tarkoitus saada kesäihmisiä ruikuttamaan kesän loppumista tänne (mutta hups kun siinä aina käy niin) Itse nautin kesästä enkä voi sietää helleruikuttajienkaan rutinaa. Kesällä on Suomessa hetken aikaa ehkä kuumaa, kuitenkin häviävä ilmiö, kestäkää se valittamatta. kesällä on Suomessa valoisaa, no voi voi, vastaavasti talvella on pimeää, ei sitäkään valitusta jaksa koko ajan kuunnella. Toiselle voi sanoa, että osta pimennysverho tai talvella, että lähde etelään, mutta se on yhtä epäkohteliasta kuin se ruikutuskin. Minusta tämä vaihtelu virkistää! Ihanan, lämpimän ja onnistuneen kesän jälkeen voi laskeutua hiljalleen arkeen ja syksyyn. Syksystä taas nautitaan kunnes taas alkaa talven odotus ja joulujutut kuten joku jo mainitsikin. Näin se menee. Mulla on nykyään kaksi uutta agendaa, harrastan itseäni eli teen kaikkea kivaa mikä miellyttää mua, vaikka se maksaiskin. Ja toiseksi yritän olla positiivisemmalla mielellä, koska se kaunistaa kaikkein eniten.
Niin on. Mä ajattelin helpottaa asiaa tekemällä marraskuussa vain 3-4 päivää viikossa töitä.samaa mieltä. Marraskuu on pahin.
Sen yli jos pääsisi hyppäämään!samaa mieltä. Marraskuu on pahin.
Kuulostaa hyvältä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24319803:Niin on. Mä ajattelin helpottaa asiaa tekemällä marraskuussa vain 3-4 päivää viikossa töitä.
Oi, joulu! :heart::xmas:Odotan! Ihania, kirpeitä ilmoja, kauniita värejä, villasukkia ja säärystimiä, syyssateita ja aurinkoisia päiviä, joulun odotusta... Ihanaa!