Muita jotka odottaa syksyä?

• Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24315661]Otappa kuule positiivinen asenne ja lopeta se ruikutus :) Sitähän sinä muille olet koko kesän toitottanut. Nyt alkaa tämä kesäihmisten vikinä ja valitus joka kestääkin toukokuuhun saakka. Hohhoijaa...

Ihanaa, syksy <3 Ens kuussa saa alkaa pikku hiljaa miettimään joulua, hihii :D[/QUOTE]
No justhan mä kerroin, että olen ottanut positiivisen asenteen ensi syksyä ja talvea kohtaan :) En aio ruikuttaa kurjasta pimeästä vuodenajasta, koska järjestän elämäni siten, että ruikutuksen aihetta ei tule vaan vietän pimeän vuodenajan juuri niinkuin itse haluan.

Fleur de la Cour
Minun ei sitten ollut tarkoitus saada kesäihmisiä ruikuttamaan kesän loppumista tänne (mutta hups kun siinä aina käy niin) Itse nautin kesästä enkä voi sietää helleruikuttajienkaan rutinaa. Kesällä on Suomessa hetken aikaa ehkä kuumaa, kuitenkin häviävä ilmiö, kestäkää se valittamatta. kesällä on Suomessa valoisaa, no voi voi, vastaavasti talvella on pimeää, ei sitäkään valitusta jaksa koko ajan kuunnella. Toiselle voi sanoa, että osta pimennysverho tai talvella, että lähde etelään, mutta se on yhtä epäkohteliasta kuin se ruikutuskin. Minusta tämä vaihtelu virkistää! Ihanan, lämpimän ja onnistuneen kesän jälkeen voi laskeutua hiljalleen arkeen ja syksyyn. Syksystä taas nautitaan kunnes taas alkaa talven odotus ja joulujutut kuten joku jo mainitsikin. Näin se menee. Mulla on nykyään kaksi uutta agendaa, harrastan itseäni eli teen kaikkea kivaa mikä miellyttää mua, vaikka se maksaiskin. Ja toiseksi yritän olla positiivisemmalla mielellä, koska se kaunistaa kaikkein eniten.

En malta odottaa syksyä. Syksyn tunnelma ja olemus on niin vaikuttava ja kokonaisvaltainen. Kaikki nuo elementit - myrskyt, loputon sade, pimeys, takkatuli ja kynttilät, villasukat ja kumisaappaat, kirpeät aamut, metsän tuoksu....

Mulle tulee aina loppukesästä kärsimätön olo. Syksyn tuntu houkuttelee, aktivoi ja herättää. Tämä on ollut mulle aina alkamisen, muuttumisen ja luovuuden aikaa.

Innoissani tänään jo tulostin alkavan lukukauden lukkarit, merkkailin kalenteriin tenttipäivät ja hoitopäivien pituudet... :)

Charyou tree! Come, reap!

"vieras"
Minä odotan syksyä! Mä rakastan syksyä! Odotan viileempiä ilmoja, pimeneviä iltoja, omenantuoksua...

Aikuisena ja etenkin lasten myötä olen oppinut nauttimaan kesästä ihan uudella tavalla, mutta kesä on aina jotenkin "kaoottista", epämääräisiä nukkumaanmenoaikoja, syömiset (etenkin kuumalla) mitä sattuu, paljon menoa ja tekemistä.

Syksyllä taas rauhotutaan normielämään, mikä on mun juttu! Arki ja rutiinit :) Syksyllä saan ihan hirveesti voimaa alottaa uusia juttuja. Nautin myös talvesta, etenkin näistä viimesistä lumisista ja pakkasista :) Kevät on mulle kuoleman aikaa, maalis- ja huhtikuu on kärsimystä pahimmillaan!

Mä olen myös kesänlapsonen ja rakastan helteitä, kesäfiilistä ja sen luomaa "rajattomuutta", mutta silti, kun syksy alkaa tuoksua iskee hirveä uudistumisen halu, alan sisustaan, suunnitteleen, hankkimaan ja laittaan arkea uusiksi, joten kyllä, mä pidän syksystä myös juurikin sen takia että letkeän kesän jälkeen elämä laitetaan taas ruotuun ja arki alkaa, mikä myös nautinnollista

Keittiönoita
Minun ei sitten ollut tarkoitus saada kesäihmisiä ruikuttamaan kesän loppumista tänne (mutta hups kun siinä aina käy niin) Itse nautin kesästä enkä voi sietää helleruikuttajienkaan rutinaa. Kesällä on Suomessa hetken aikaa ehkä kuumaa, kuitenkin häviävä ilmiö, kestäkää se valittamatta. kesällä on Suomessa valoisaa, no voi voi, vastaavasti talvella on pimeää, ei sitäkään valitusta jaksa koko ajan kuunnella. Toiselle voi sanoa, että osta pimennysverho tai talvella, että lähde etelään, mutta se on yhtä epäkohteliasta kuin se ruikutuskin. Minusta tämä vaihtelu virkistää! Ihanan, lämpimän ja onnistuneen kesän jälkeen voi laskeutua hiljalleen arkeen ja syksyyn. Syksystä taas nautitaan kunnes taas alkaa talven odotus ja joulujutut kuten joku jo mainitsikin. Näin se menee. Mulla on nykyään kaksi uutta agendaa, harrastan itseäni eli teen kaikkea kivaa mikä miellyttää mua, vaikka se maksaiskin. Ja toiseksi yritän olla positiivisemmalla mielellä, koska se kaunistaa kaikkein eniten.
Samat agendat täälläkin :) Viime kesänä kärsin helteistä kunnes tajusin, että kuumuutta vastaan on turha taistella. Aloin tehdä asioita, jotka helpottivat tukahduttavaa olotilaa ja tehdä vain sellaisia asioita, jotka siinä kuumuudessa olivat mielestäni kivoja. Samalla asenteella aion mennä nyt sykysä ja talvea kohti. Viime talvena vielä vaadin itseltäni ja annoin muidenkin vaatia itseltäni samanlaista energiaa ja aktiivisuutta, kuin mitä mulla on keväisin ja kesäisin valoisana aikana. Nyt aion tehdä toisin eli kuunnella enemmän itseäni. Jos tarvitsen 12 tunnin yöunet, niin sitten nukun 12 tunnin yöunet. Tyttäreni meksikolainen puoliso sanoi taannoin, että suomalaiset ovat ihan hassuja, kun toimivat kuin koneet, vaikka Suomessa vuodenajoilla ja erityisesti valon määrällä on hirveän suuri ero. Ensi syksynä ja talvena en enää aio olla kone :) Jos hyvin käy, saatan jopa oppia nauttimaan pimeästä vuodenajasta ihan vaan siksi, että silloin tehdään vähemmän ja kerätään voimia seuraavaa kevättä varten.

Itsekin olen ehdottomasti kesäihminen, kesässä on kaikki.:heart:
Mutta silti nyt kun ilmassa on jo aavistus syksyä, se saa minut kaipaamaan sitäkin. Kuulaitten, kirpeitten syysaamujen tuoksua, pimeneviä iltoja ja tähtitaivaita. Ja ehkä hivenen sitäkin, että lapset ovat koulussa:D

Fleur de la Cour
Mä olen helpottanut marraskuuta jo monta vuotta sillä, että lomailen etelässä lokakuun viimeisellä viikolla. Kun tulemme takaisin kotiin niin juhlimme ensin halloweenia pikkuisen ja sen jälkeen aloitan jouluvalmistelut. Marraskuu mennä hujahtaa silloin nopeasti ja ennen kuin huomaakaan niin on joulu ja joulun jälkeen saa nauttia talvesta, jos siitä tykkää. Itse olen talvella niitä takkatulen vieressä nököttäjiä. Tosin leivon ensin pari kuukautta talvella herkkuja kun meillä on synttäreitä kuukauden välein kunnes huomaan, että on kevät ja pääsiäinen.

Syksy on mun lempi vuodenaika!
Ihanaa on kynttilät, pimeys, syysmyrskyt, sateentuoksu, ruska, viileys, ensilumen odotus, rauhalliset koti-illat viltin alla köllötellen, ei oo liian kuuma eikä kylmä, koiran kanssa metsälenkitykset ja sen jälkeen tulisen lämmintä ulkoilijanpataa päivälliseksi...
Ja tietysti syntyvä esikoinen on tän syksyn kohokohta <3

Yhteistyössä