Muita, jotka nyt jo toisinaan fiilistelee joulua? :)

  • Viestiketjun aloittaja "tonttu"
  • Ensimmäinen viesti
"tonttu"
Ja sinun, joka et ole niin jouluihminen ei tarvitse tulla huutamaan tähän ketjuun, että ei vielä ja kaikkea muuta mahdollista negatiivista, kiitos.

Mulla joulun fiilistely on yleensä alkanut elokuussa, joten jostain syystä olen nyt kuukauden etuajassa. Tänä aamuna annoin periksi itselleni ja pistin joululauluja soimaan ja koska glögiä en vielä ole viitsinyt ostaa niin lämmitin mukillisen kaakaota.. ihana fiilis <3

Kelikin on niin epäkesäinen, että ihan hyvin voi vähän joulua ajatella. :)

Niin siis.. olenko ainut pöpipää tämän jouluinnokkuuteni kanssa?
 
"Hanna"
Et ole ainoa =)
Mulla alkaa aina juhannuksena joulun odotus :D alan hyräilemään joululauluja, mietin missä joulua vietetään, mitä lahjoja ostaisin, mitä ruokia tekisin jne.
Eilen googlettelin jouluisia hyytelökakkuja, muutama mielenkiintoinen vaihtoehto löytyikin. Ajattelin nyt viikonloppuna kokeilla ensimmäistä :)

Mä niin RAKASTAN joulua!!
 
"mimmi"
Minäkin fiilistelen joulua koska joulu on ihaninta aikaa vuodesta. En tosin vielä kuuntele joululauluja tai tee muuta joulupuuhaa, niiden aika alkaa sitten lokakuussa. Joululahjoja saatan tosin ostaa jo kesällä jos löytyy alesta sopivia. :D
 
"tonttu"
[QUOTE="Hanna";30054847]Et ole ainoa =)
Mulla alkaa aina juhannuksena joulun odotus :D alan hyräilemään joululauluja, mietin missä joulua vietetään, mitä lahjoja ostaisin, mitä ruokia tekisin jne.
Eilen googlettelin jouluisia hyytelökakkuja, muutama mielenkiintoinen vaihtoehto löytyikin. Ajattelin nyt viikonloppuna kokeilla ensimmäistä :)

Mä niin RAKASTAN joulua!![/QUOTE]

Ihanaa!! :) Kuulostaa niin tutulta nuo sun touhut. Mäkin äsken jo suunnittelin mihin täällä uudessa kuusi ja kaikki jouluvalot sitten laitetaan. :)
 
"tonttu"
[QUOTE="mimmi";30054849]Minäkin fiilistelen joulua koska joulu on ihaninta aikaa vuodesta. En tosin vielä kuuntele joululauluja tai tee muuta joulupuuhaa, niiden aika alkaa sitten lokakuussa. Joululahjoja saatan tosin ostaa jo kesällä jos löytyy alesta sopivia. :D[/QUOTE]

Joulu on tosiaan vuoden parasta aikaa ehdottomasti! Mä oon lokakuussa jo ihan täysin jouluun hullaantunut. Sillon ollaan jo niin lähellä :D
 
"tonttu"
[QUOTE="tonttu";30054857]Ihanaa!! :) Kuulostaa niin tutulta nuo sun touhut. Mäkin äsken jo suunnittelin mihin täällä uudessa kuusi ja kaikki jouluvalot sitten laitetaan. :)[/QUOTE]

Siis uudessa kodissa! :)
 
....
Fiilistelee ja fiilistelee.
Itse juuri sumplin miten pärjään työn ja koulun yhteensovittamisessa sinne joululomaan asti.
Ja siitä tulee mieleen taas talvirenkaat ja ikkunoiden raappaaminen ja motarilla loskassa liukastelu ja ja ja, aaargh!

Mutta sinäänsä, onhan joulu ihan jees vaikken sitä todellakaan vielä fiilistele :D
 
"Wieras"
Me fiilisteltiin joulua viime viikonloppuna kun käytiin rovaniemellä joulupukin pajakylässä. Siellä joululaulut soi, ja oli kuuset ja kaikki. Hieno paikka, varsinkin lapsille kun näkivät joulupukin.
 
"tonttu"
[QUOTE="Wieras";30054884]Me fiilisteltiin joulua viime viikonloppuna kun käytiin rovaniemellä joulupukin pajakylässä. Siellä joululaulut soi, ja oli kuuset ja kaikki. Hieno paikka, varsinkin lapsille kun näkivät joulupukin.[/QUOTE]

Mä just katoin tuota nettikameraa sieltä! Oon joskus pienenä siellä käynyt, mutta sitten kun omat lapset on isompia niin vien nekin kyllä sinne. :)
 
"tonttu"
[QUOTE="Hanna";30054888]No niin, ja nyt sitten maistuu suussa lanttulaatikko ja kinkku :D[/QUOTE]

Oi kinkkua! Ja se tuoksu, mikä sen paistamisesta tulee. Aijaijai... :) Eilen näin kaupassa nuita laatikoita ja meinasin sortua niitä ostamaan, mutta ois mies varmaan ollu ihmeissään kun oisin ilmottanu, että tänään on ruokana lanttulaatikkoa! :)
 
"Hanna"
[QUOTE="tonttu";30054901]Oi kinkkua! Ja se tuoksu, mikä sen paistamisesta tulee. Aijaijai... :) Eilen näin kaupassa nuita laatikoita ja meinasin sortua niitä ostamaan, mutta ois mies varmaan ollu ihmeissään kun oisin ilmottanu, että tänään on ruokana lanttulaatikkoa! :)[/QUOTE]

Me syötiin toissa juhannuksena joulusta jääneitä laatikoita :D (pakastimeen siis oli jäänyt) Hyvin uppos, haettiin torilta vielä savusiikaa ja graavilohta siihen kylkeen :)
 
"tonttu"
[QUOTE="Hanna";30054920]Me syötiin toissa juhannuksena joulusta jääneitä laatikoita :D (pakastimeen siis oli jäänyt) Hyvin uppos, haettiin torilta vielä savusiikaa ja graavilohta siihen kylkeen :)[/QUOTE]

Ei yhtään pöllömmät juhannuseväät :)
Mulla on vaan tapana, että vaan sillon jouluna syödään niitä jouluruokia kun sit ne maistuu oikein erityisen hyvälle kun ei oo taas vuoteen syönyt. :)
 
vie ras
Oletteko te joulun fiilistelijät sitten aina jouluna lomalla/kotona? Mä en koskaan tiedä ennen marraskuuta, meneekö joulu töissä vai ei. Joten en jaksa juurikaan fiilistellä. Jos olen töissä niin ei se joulu kovin paljon arjesta eroa. Lapsetkin on jo isoja.
 
"tonttu"
Oletteko te joulun fiilistelijät sitten aina jouluna lomalla/kotona? Mä en koskaan tiedä ennen marraskuuta, meneekö joulu töissä vai ei. Joten en jaksa juurikaan fiilistellä. Jos olen töissä niin ei se joulu kovin paljon arjesta eroa. Lapsetkin on jo isoja.
Kerran elämässäni olen jouluna ollut töissä. Mutta kyllä mä silloinkin sen joulutunnelman löysin. Ja esim. mun miehellä on sellainen työpaikka, että hän saa aina jouluksi pienen loman ja sitten kun itse en enää hoida lapsia kotona niin luultavasti on minunkin työkuviot sellaiset, että ei tarvitse jouluna töissä olla.
 
"Hanna"
[QUOTE="tonttu";30055093]Päätin just tehdä piparkakkutaikinan! Huomenna pääsee sitten niitä leipomaan. :)[/QUOTE]

NAMS!!

Mulla olis pakastimessa torttutaikinalevyjä, pitäisköhän hakea kaupasta luumumarmeladia.. =)

Oijoijoi, nyt tekee mieli niitä pipareitakin! Ja torttuja! :D ja glögiä!
 
"tonttu"
[QUOTE="Hanna";30055124]NAMS!!

Mulla olis pakastimessa torttutaikinalevyjä, pitäisköhän hakea kaupasta luumumarmeladia.. =)

Oijoijoi, nyt tekee mieli niitä pipareitakin! Ja torttuja! :D ja glögiä![/QUOTE]

Joo maistuis tortut täälläkin! Pipareihin vaan löytyy sopivasti jo valmiiksi tarvikkeet kaapeista :) Kyllä sun varmaan kannattaa käydä sitä marmeladia ostamassa ;)
 
Vie.ras
Välillisesti.

Nämä kesäsäät ovat kannustaneet neulomisharrastuksen pariin vaikka yleensä vietän puikkovapaat kesät. Nyt siis olen jo tulevan joulun lahjasukkia väsännyt parit.
 

Yhteistyössä