Muita, jotka miettii tappavansa itsensä kun sähkölasku tulee?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luin jutun yh-äidistä, jolla ei,ole varaa pitää kaikkia huoneita lämpiminä.
Hän tekee etätöitä kotona pipo päässä ja ja kaulahuivi kaulassa. Lahjaksi saamaansa sähköistä peittoa hän ei käytä sähkön kalleuden takia.
Joku toinen nainen sanoi kotinsa lämpötilaksi 10 astetta.
 
Kannattaa äänestää Kokoomusta. Se kyllä tietää, mitä tehdä!


Ja sit, jos tulee tosi tiukka paikka, niin kilautetaan Villelle!

 
Vain idìootti tekee pörssisähkösopimuksen.

Tuulivoimaa saamme "kiittää" isosti vaihtelevista hinnoista sähkömarkkinoilla ja tätä se tulee olemaan tulevaisuudessakin.
 
Vain idìootti tekee pörssisähkösopimuksen.

Tuulivoimaa saamme "kiittää" isosti vaihtelevista hinnoista sähkömarkkinoilla ja tätä se tulee olemaan tulevaisuudessakin.

Tjaah... jos olisimme ottaneet määräaikaisen, niin vuoden 23 sähkönhinta olisi ollut 22 c / kWh. Pörssisähköllä oli 6,5 c / kWh (verollinen hinta). Minusta hyvä diili.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja m1es
Tjaah... jos olisimme ottaneet määräaikaisen, niin vuoden 23 sähkönhinta olisi ollut 22 c / kWh. Pörssisähköllä oli 6,5 c / kWh (verollinen hinta). Minusta hyvä diili.
Pörssisähkö sopii ihmisille, joilla elämä ja talous on hallinnassa (kykenevät ennakoimaan ja puskuroimaan), ei kädestä suuhun eläjille, jtoka paniikissa odottelevat sähkölaskua.
 
Jo nimikin kertoo epävarmuudesta; PÖRSSIsähkö.

Kuluttaja ottaa riskin siinä, että laskut voivat olla ihan mitä vaan.

Jos tämä talouteen ja omaan sähkön käyttöön sopii, miksei ottaisi sitä.
On siis sitä kunnolla puskurirahastoa eilisen kaltaisiin maksupäiviin ja voi käyttää pörssisähköä samoin kuin muina päivinä eikä tarvitse kärvistellä pallogrillin kanssa pihalla tehden ruokaa - 30 asteen pakkasessa.

Tulee ilmeisesi tämän sopimus edullisemmaksi kuitenkin kokonaisuudessaan vuodessa eilisten ja tämän viikonlopun maksujen kanssa kun ei tee mitään muutoksia omaan sähkön käyttöönsä.

Kiinteähintaisessa sopimuksessa ei siis tarvitse vahdata yön tuntien sähkön halpuutta ja leipoa ja saunoa yöllä.
 
Just viime viikolla tein kiinteän vuoden sopimuksen hintaan 8,35 senttiä. Missä sä asut, jos on noin kallista?

Kyse oli loppuvuodesta 22, jolloin meillä meni umpeen 5 c sopimus. Tuo 22 c oli halvin, mitä silloin oli tarjolla. 8,35 on minusta kallis.
 
Eilisestä selvittiin, päivän hinnaksi sähkön osalta tuli n. 20 euroa. Hirveä hinta, mutta torjuntavoitto 💪
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Tjaah... jos olisimme ottaneet määräaikaisen, niin vuoden 23 sähkönhinta olisi ollut 22 c / kWh. Pörssisähköllä oli 6,5 c / kWh (verollinen hinta). Minusta hyvä diili.
Jos ajaa autolla 120 km/h kaiteesta läpi rotkoon, niin ei se paljon lohduta, että matkan keskinopeus on ollut 40 km/h. Tuo sähköntuottajien harrastama keskihinnasta puhuminen on halpaa populismia. Jokainen tietää ja ymmärtää ettei vaikkapa sähkölämmitteisessä omakotitalossa asuva käytä sähköä sillä keskihinnalla koska sähkönkäyttö ei jakaudu tasaisesti, vaan painottuu kalliimman sähkön aikaan.
 
Jos ajaa autolla 120 km/h kaiteesta läpi rotkoon, niin ei se paljon lohduta, että matkan keskinopeus on ollut 40 km/h. Tuo sähköntuottajien harrastama keskihinnasta puhuminen on halpaa populismia. Jokainen tietää ja ymmärtää ettei vaikkapa sähkölämmitteisessä omakotitalossa asuva käytä sähköä sillä keskihinnalla koska sähkönkäyttö ei jakaudu tasaisesti, vaan painottuu kalliimman sähkön aikaan.
itse asiassa sähkölämmittäjällä kulutus painottuu halvempaan aikaan koska öisin on kylmempää kuin päivisin
 

Yhteistyössä