muita jotka käyttää luottokorttia ruuan,bensan yms ostoon

  • Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ----:
Miksi pitää ostaa, jos ei ole vaaraa siihen?
Kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa. Kyse on siitä, etten ole meedio enkä tiedä, paljonko ensi kuussa haluan käyttää rahaa. En siis tiedä tässä kuussa, paljonko haluan palkkaa esni kuun tarpeita varten. Siksi ostan Visalla, koska tämän kuun Visa-ostokseni maksan ensi kuussa. Kun palkanlaskijalle pitää ilmoittaa, paljonko haluaa, ilmoitan suman, joka on asuntolainani+muut asumiskuluni, Visa-laskuni, muut pakolliset laskuni sekä muutama satanen ylimääräistä. On mulla säästötililläkin kohtuullisesti rahaa, mutta siihen tiliin kosken vasta sitten, jos esim jään työttömäksi tai pitkälle sairaslomalle. Miksi nostaisin enempää palkkaa - ja maksaisin turhaan pirusti veroja - kuin mitä tarvitsen? En kuitenkaan halua pihistellä sen takia, että viime kuussa pyysin palkanlaskijaa maksamaan liian vähän.

 
vieras
ei ikinä käytetä luoton puolta, kuhan ukon kans otettiin ne kortit ku niihin sai ite valita hienot kuvat. enkä ymmärrä olleskaa miks höylätään normaalit ostokset, kuten ruoka ja bensa, luoton puolelle, mitä ihmeen järkee siinä on maksaa ne korkojen kans takasi.. niin, ja kuten toinen vierailija sanoo, että miks pitää ostella jos ei ole varaa??
 
Venla
Kyllä käytän. Ostokset maksan luotolla ja luottolaskun sitten kuun lopussa pois. Ja korkoa ei mene, kuten moni on jo aikasemminkin sanonut.
Pankit maksavat tilille korkoa päivän saldon mukaan, eli saan PALJON enemmän korkoa tilille kun maksan ruoka yms. ostokset vasta kuun lopussa pois. Eli kun maksan luotolla, tienaan sillä ;)

En voi käsittää sitä, että ihmisillä (kuten täälläkin nyt saimme huomata) on vielä tänä päivänäkin ajatuksena se, että jos joku maksaa luotolla ei hänellä ole varaa ostaa niitä ostoksia.
 
mie
olen samaa mieltä että maksuaika kortti on todella kätevä kapistus :) järki pitää olla ostosten kanssa eihän siitä muuten mitään tule itse käyn 1kertaa vko:ssa käupassa ja tankkaan autot kk lopussa maksan tilistä pois "laskun" kokonaan ilman korkoa..on myös luotto puoli hätävarana tottakai ain tulee yllättäviä menoja...
ja hei eihän kyöhät niitä luottoja kortteja saakkaan nim.merk vähätuloinen silti luotto kortti..
 
Mä käytän luottokorttia ihan mihin lystään. Välillä ruokiin, välillä johonkin muuhun, välillä paljon ja välillä vähän. Mun mielestäni niin kauan, kun mulla ei ole ongelmaa maksaa laskuja, ei ole ongelmaa myöskään kortin käytössä. Ja jotenkin tykkään siitä, että pystyn ison osan kuukauden menoista maksamaan kerralla luottokorttilaskun muodossa - näkee kerralla samasta paperista, paljonko on tullut käytettyä ja mihin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei ikinä käytetä luoton puolta, kuhan ukon kans otettiin ne kortit ku niihin sai ite valita hienot kuvat. enkä ymmärrä olleskaa miks höylätään normaalit ostokset, kuten ruoka ja bensa, luoton puolelle, mitä ihmeen järkee siinä on maksaa ne korkojen kans takasi.. niin, ja kuten toinen vierailija sanoo, että miks pitää ostella jos ei ole varaa??
Ymmärrän. Mä puhuin aiemmissa Visa-maksuaikakortista ja muut ilmeisesti luottokortista. Sama väline tosin, mutta tapa, millä sitä käyttää, on eri.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Mä käytän luottokorttia ihan mihin lystään. Välillä ruokiin, välillä johonkin muuhun, välillä paljon ja välillä vähän. Mun mielestäni niin kauan, kun mulla ei ole ongelmaa maksaa laskuja, ei ole ongelmaa myöskään kortin käytössä. Ja jotenkin tykkään siitä, että pystyn ison osan kuukauden menoista maksamaan kerralla luottokorttilaskun muodossa - näkee kerralla samasta paperista, paljonko on tullut käytettyä ja mihin.
Itse asiassa Luottokunta tekee asiakkaan puolesta yli puolet "kirjanpidosta" =)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kyllä minä luottokorttia käytän usein. Ihan jo siksi, että se on niin kätevä. Lasku tulee kotiin ja sen voi sitten maksaa aina seuraavasta palkasta jne.
Mulla menee kaiken lisäksi suoraveloituksena tililtä =)

 
MT
Pakko on ollut käyttää visaa ruokaostoksiin ekaa kertaa nyt tänä keväänä.
En tykkää elää yli varojeni, mutta nyt ois kyllä kuoltu nälkään jollei olisi niin tehty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Mä käytän luottokorttia ihan mihin lystään. Välillä ruokiin, välillä johonkin muuhun, välillä paljon ja välillä vähän. Mun mielestäni niin kauan, kun mulla ei ole ongelmaa maksaa laskuja, ei ole ongelmaa myöskään kortin käytössä. Ja jotenkin tykkään siitä, että pystyn ison osan kuukauden menoista maksamaan kerralla luottokorttilaskun muodossa - näkee kerralla samasta paperista, paljonko on tullut käytettyä ja mihin.
Itse asiassa Luottokunta tekee asiakkaan puolesta yli puolet "kirjanpidosta" =)
Niinpä :) Visa on kyllä mulle ihan erinomaisen hyvä kaveri.
 

Yhteistyössä