Muita, jotka eivät saa juuri ikinä lastenhoitoapua tai muutakaan apua? Tarvitsisin vertaistukea.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
viikonlopuksi on niin turha lähteä 500km päähän. se on yhtä autolla matkustamista. Jos minulla olisi pidempi vapaa vuorotyöni ansiosta niin miehellä ei ole tai ei pysty ottamaan. Minulla onneksi seuraava loma tammikuussa ja silloin lähden lasten kanssa jonnekin, mutta taas ilman miestä. Alkaa rassaamaan parisuhdetta tämä.

Lentokone? Halpislentojakin on ku ajoissa varaa.

Täällä samoin. Mutta nyt kun työni yllättäen loppuivat syyskuun lopussa, lapset jatkavat pvkodissa joten nyt on aikaa "akkujen" lataamiseen ja levähtämiseen kun olen päivät yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiPikkuInkkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
No viekää se koira jonnekin hoitoon ja sitten MLL:n porukka tulee katsoon lapsia???

Koira vois tulla meille hoitoon :wave:

jaksatteko yli-innokasta Labradoria? Olisin kyllä äärettömän kiitollinen jos tuon koiran jonnekin hoitoon välillä saisi. Koirahoitolaan en voi edes ajatella :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä myös aniharvoin lastenhoitoapua käytettävissä. Pääasiassa vuorotellaan harrastukset, mutta olishan ihanaa, joskus saada olla hetki kahdestaankin miehen kanssa.
Minä olen havainnut, että nykyihmisillä on niin kiire tai niin kovat tavoitteet elämässä, että sellaiselle lapsiperhe-elämälle ei tahdo olla aikaa. Siis että vois yhtenä päivänä auttaa kaveria ja ottaa hänen lapset hoitoon.

pidätkö sä sun kaverien lapsia? oletko sä tarjoutunut? =)

Joskus on lasten serkkutytöt yökylässä. Naapurustossa ei ole hoidontarvitsijoita, siis pieniä lapsia. Koulun jälkeen ruokin naapurin tytön keskimäärin kolme kertaa viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
lasten kummit ei ikinä ota yökylään?

ei. Miehen veli todellakin haluaisi, mutta veljen avovaimo ei tykkää lapsista yhtään tai tykkää sellaisista jotka istuu nurkassa kiltisti ja piirtää koko päivän. Valitettavasti en ole pystynyt kasvattamaan omistani sellaisia. :( aikamme kyseltiin. nyt ei enää jaksa. Toisen lapsen kummit sai juuri vauvan ja asuvat Tampereella.

eikö se mies sit vois tulla vaikka teille katsomaan? onko se avovaimo pakko ottaa mukaan? mä en ihan oikeesti ymmärrä tollasta :)

jos mä oisin sä niin sanoisin sille miehen veljelle et nyt tarvitaan sua.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiPikkuInkkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
No viekää se koira jonnekin hoitoon ja sitten MLL:n porukka tulee katsoon lapsia???

Koira vois tulla meille hoitoon :wave:

jaksatteko yli-innokasta Labradoria? Olisin kyllä äärettömän kiitollinen jos tuon koiran jonnekin hoitoon välillä saisi. Koirahoitolaan en voi edes ajatella :/

Mikä hätä sillä koiralla siellä hoitolassa olis??

Voi vitsi että ärsyttää tollaset ihmiset jotka oikeesti kuittelee että KAIKILLA on mahdollista saada lastenhoitoapua !!
Meillä myös se tilanne että hoitoapua ei ole, ei ole rahaa palkata ketään hoitamaan lasta, enkä kyllä ihan vieralle lasta haluaisikaan hoitoon jättää.
Meillä lapsi on kyllä vasta alle 3 kkn ikäinen, mutta "jo" tässä ajassa sen on kyllä huomannut kuinka raskasta on olla lapsen kanssa suurinosa ajasta yksin.
Että ei tässä turhaan valiteta että ei saada hoitoapua kun meitä on keillä ei ole sukulaisia, kavereita yms kenelle voisi lapsen antaa hoitoon, ehkä joskus satunnaisesti voisi tunniksi jonnekin saada hoitoon, mutta ei se kyllä sitten mitään lepoa tai yhteistä aikaa ole.

viikonlopuksi on niin turha lähteä 500km päähän. se on yhtä autolla matkustamista. Jos minulla olisi pidempi vapaa vuorotyöni ansiosta niin miehellä ei ole tai ei pysty ottamaan. Minulla onneksi seuraava loma tammikuussa ja silloin lähden lasten kanssa jonnekin, mutta taas ilman miestä. Alkaa rassaamaan parisuhdetta tämä.

siis tekosyytä tekosyyn perään.. jos tosissaan jotain haluat järjestää, niin se kyllä onnistuu, aivan varmasti!! ottakaa se ajomatka nautinnon kannalta, lapset takapernkille ja satukasetit taakse soimaan sen verran kovaa, että voitte puhua miehen kanssa rauhassa =) siinä on hyvä alku mukavalle viikonlopulle, lapset kippaatte mummolaan ja ehditte yli vuorokauden viettää ihan kaksin ennen ihanaa ajomatkaa kotiin =)

Luulet varmaan, että ei olla ajeltu tuota matkaa satoja kertoja? ollaan ja olen ajanut tuota matkaa yksin lasten kanssa ja koliikkivauvan huutaessa jne. ei ole tuo matka mikään ongelma. meillä lapset viihtyy autossa. Kai tämä sitten on tekosyy kun en halua viettää autossa yhden päivän takia 16h.

Meillä myös aniharvoin lastenhoitoapua käytettävissä. Pääasiassa vuorotellaan harrastukset, mutta olishan ihanaa, joskus saada olla hetki kahdestaankin miehen kanssa.
Minä olen havainnut, että nykyihmisillä on niin kiire tai niin kovat tavoitteet elämässä, että sellaiselle lapsiperhe-elämälle ei tahdo olla aikaa. Siis että vois yhtenä päivänä auttaa kaveria ja ottaa hänen lapset hoitoon.

pidätkö sä sun kaverien lapsia? oletko sä tarjoutunut? =)

Joskus on lasten serkkutytöt yökylässä. Naapurustossa ei ole hoidontarvitsijoita, siis pieniä lapsia. Koulun jälkeen ruokin naapurin tytön keskimäärin kolme kertaa viikossa.

no niin, sitten vaan kysymään vastavuoroisuutta =) meillä toimii noin kanssa, et sillloin kun siskon lapset oli pieniä, niin pidettiin heitä paljonkin, ja nyt kun he ovat jo isoja, niin sisko ottaa aina joskus omani yökylään =)

siis tekosyytä tekosyyn perään.. jos tosissaan jotain haluat järjestää, niin se kyllä onnistuu, aivan varmasti!! ottakaa se ajomatka nautinnon kannalta, lapset takapernkille ja satukasetit taakse soimaan sen verran kovaa, että voitte puhua miehen kanssa rauhassa =) siinä on hyvä alku mukavalle viikonlopulle, lapset kippaatte mummolaan ja ehditte yli vuorokauden viettää ihan kaksin ennen ihanaa ajomatkaa kotiin =)

Luulet varmaan, että ei olla ajeltu tuota matkaa satoja kertoja? ollaan ja olen ajanut tuota matkaa yksin lasten kanssa ja koliikkivauvan huutaessa jne. ei ole tuo matka mikään ongelma. meillä lapset viihtyy autossa. Kai tämä sitten on tekosyy kun en halua viettää autossa yhden päivän takia 16h.

no jos ajomatka ei ole ongelma, niin mikä sitten?? eikö mies saisi edes yhtä pidennettyä viikonloppua järjestettyä? että pääsistte vaikka jo pe aamuna lähteen, sitten ipllä olisitte jo kaksin ja sunnuntaina kahden jälkeen hakeen lapset, niin saisitte olla kaksi vuorokautta ihan kaksin.. eikö kuulosta houkuttelevalta? =)

lasten kummit ei ikinä ota yökylään?

ei. Miehen veli todellakin haluaisi, mutta veljen avovaimo ei tykkää lapsista yhtään tai tykkää sellaisista jotka istuu nurkassa kiltisti ja piirtää koko päivän. Valitettavasti en ole pystynyt kasvattamaan omistani sellaisia. :( aikamme kyseltiin. nyt ei enää jaksa. Toisen lapsen kummit sai juuri vauvan ja asuvat Tampereella.

eikö se mies sit vois tulla vaikka teille katsomaan? onko se avovaimo pakko ottaa mukaan? mä en ihan oikeesti ymmärrä tollasta :)

jos mä oisin sä niin sanoisin sille miehen veljelle et nyt tarvitaan sua.

Mies juuri eilen viimeksi soitti veljelleen ja melkein itki puhelimessa. Veli on ollut meillä muutaman kerran pari tuntia hoitamassa, mutta kun tämä avokki aina keksii jotakin ja veli menee kuin talutusnuorassa. näitä miehiä löytyy ja hän ainakin yrittää.

pääsiskö mummit teille autteleen?

meillä on 4-vuotiaat kaksoset jotka ei ole olleet ikinä hoidossa muualla kuin päiväkodissa koska ei ole niitä sukulaisia eikä sellaisia tuttavia jotka haluaisivat hoitaa. Eikä ole varaa maksaa jollekin hoitajalle.

no eikö sitten mummo voisi tulla paikan päälle hoitaan lapsia, jos te ette halua sinne ajaa? =)

Minun äiti on työelämässä tiiviisti ja erittäin hektinen elämä muutenkin. Anoppi on halvaantunut, vaari (miehen isä) eläkkeellä, mutta erittäin kiireinen eläkeläinen. tätähän se nykyään on. en opikeasti yritä keksiä tekosyitä, mutta meidän elämä on tätä ja sukulaiset on oikeasti tämmöisiä.

no eikö sitten mummo voisi tulla paikan päälle hoitaan lapsia, jos te ette halua sinne ajaa? =)

Minun äiti on työelämässä tiiviisti ja erittäin hektinen elämä muutenkin. Anoppi on halvaantunut, vaari (miehen isä) eläkkeellä, mutta erittäin kiireinen eläkeläinen. tätähän se nykyään on. en opikeasti yritä keksiä tekosyitä, mutta meidän elämä on tätä ja sukulaiset on oikeasti tämmöisiä.

no sitten suosittelen maksettua lapsenvahtipalvelua, olen ymmärtänyt ettei teillä ole rahasta kiinni? =)

Meillä on suurinpiirtein samanikäiset lapset kuin teillä ja sukulaiset myös kaukana. Ollaan saatu tuota yhteistä aikaa päiväkodin (yötyö, vajaa työaika) avulla sekä itse palkkaamalla lastenhoitajia. Laitettu siis sanaa kiertämään kaveripiirissä ja työ- & miehen opiskelukavereista sekä naapurustosta on sitten löytynyt kiinnostuneita ihmisiä. Muuten on helpottanut sekin että suurimman osan ajasta lapset on saatu suht ajoissa nukkumaan joten tuota kahdenkeskeistä aikuisten aikaa on jäänyt myös iltaisin.

Lapset kun on erityislapsia niin nyt ollaan hakemassa sellaista palvelua että saataisiin joku hoitaja/avustaja muutamaksi tunniksi viikossa.

Yhteistyössä