Muita, jotka eivät osta lapsilleen vaatteita kirpputoreilta?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
kierrättäjä
Joo, minuakin kiinnostaisi tietää, että miksi ei? Eräs tuttavani kyllä lahjoitteli mielellään lapsensa vanhoja vaatteita kiertoon, mutta omalle lapselleen ei kelpuuttanut mitään kierrätettyä. "Liian hienoko" moiseen???

vieras
Miksi pitäisi, kun kaupasta saa uusiakin? :eek:
Tää mua ihmetyttää, että mä en takerru kenenkään kirppisharrastukseen tai kirppikseltä osteluun, mutta jos kerron, että itse en osta kirpputoreilta, niin heti hyökätään kimppuun.

En osta, liian kalliita paikallisessa kirppiksessä.
Kyllä minä olen ottanut vastaan käytettyjä vaatteita jos joku on niistä halunnut päästä eroon.

mä tein elämäni ekat kirpparilöydöt eilen.

Yleensä en itelleni ainakaa mitää löydä. Ja nykyisin tuntuu et ihmiset ei suostu maksamaan mitään käytetyistä tuotteista. Pitää olla likimain uutta ja neki melkein ilmaiseksi.

vieras
Mitä se teille kuuluu, miksi EI osteta kirpputoreilta?
En minäkään välitä siitä, ketkä ostavat. Tää pino oli meille, ketkä eivät osta kirpputoreilta.
Osto on eri asia kuin myyminen tai lahjoittaminen, kyllä minä annan kiertoon lapsille pieneksi jääneet vaatteet, enkä suinkaan heitä roskiin, mutta en minä kirpputoreja ala kiertelemään kun täydennän lasten vaatevarastoja, vaan menen lastenvaateliikkeeseen.

Ja kyllä käytettykin kelpaa, esim. sisko lahjoittaa usein lapselleen pieneksi käyneitä vaatteita minun muksuilleni, mutta en mä kirpputoreilla "shoppaile", enkä myöskään huuto.netissä tai muissa verkkokirppiksissä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osta. Ja syynä on, ettei ole tullut käytyä ikinä kirppareilla.

No, me ostetaan ne vaatteet uutena ja annetaan ne kiertoon, kun käyvät pieniksi.
Jatkanpa vielä selittelyä eli yleensä ostetaan muksuille vaatteet, kun ollaan muutenkin ostoksilla. Ne tulee nätisti siinä sivussa eli aina jos näkyy jotain tarvittavaa ja/tai mieluista, niin ostetaan. Kirpparille pitäisi ihan varta vasten lähteä, joten näin on meille helpompaa.

Pieniksi käyneet vaatteet lähtevät sitten tutuille tai tuntemattomille lahjoituksena. Mielellään annamme ne jollekin tarvitsevalle. Osa on tietenkin sen verran huonokuntoisia, että menee roskiin tai käytän siivousrätteinä :)

kierrättäjä
Miksi pitäisi, kun kaupasta saa uusiakin? :eek:
Tää mua ihmetyttää, että mä en takerru kenenkään kirppisharrastukseen tai kirppikseltä osteluun, mutta jos kerron, että itse en osta kirpputoreilta, niin heti hyökätään kimppuun.
Mä en ainakaan "hyökkää kimppuun", vaikka itse en juuri mitään uutena hankikaan. Ihmetyttää vaan , jos jonkun mielestä oma lapsi jotenkin ansaitsee parempaa (ikäänkuin toisten vanhat ois jotenkin likaisia/automaattisesti kuluneen näkösiä tms.) ja muille voi työntää vanhat rätitkin. Anteeksi kärjistäminen. En kyllä muutenkaan ymmärrä nykyään vallitsevaa kertakäyttökulttuuria: osta-osta-osta joka paikassa... aina vaan lisää UUTTA-UUTTA-UUTTA! Mihis ne vanhat sitten?

vieras
En minä mitään hyökänny, haluan vain tietää, koska mua ihmetyttää se, että joku ei voi käyttää käytettyä... Mun yksi kaveri on samanlainen. Mutta jos on varaa ostaa kaikki uutena niin mikäs siinä, mulla ei oo todellakaan varaa kahdelle kaikkee ostaa. Ja ymmärrän, jos ei tykkää käydä kirppiksillä, mutta että mitään käytettyä ei voi ostaa (?)

Kippuravarvas
Eipä oo pahemmin tullut osteltua, en vaan löydä mitään ikinä. Sukulaisten vanhoja meillä kyllä on ollut. Ja pojan vanhat vaatteet on nyt kerätty vinttiin odottamaan uusiokäyttöä.

vieras
No lisään vielä itsekin, että minäkin lahjoitan kaiken pidettäväksi kelpaavan tutuille ja mm. sairaalaan, sitten kun ei meille enää sovi.
Eli tässä olikin kysymys vain siitä, ettei käy kirppiksillä ostamassa. Ymmärsin, ettet voi käyttää mitään käytettyä. Minut tekee erityisen onnelliseksi se, että saan antaa vaatteet niitä tarvitseville :) Ja toki haluaisin joskus uusiakin ostaa, se vain ei ole mahdollista...

vieras
En yleensä, koska
* täällä päin on kirppareilla melkeimpä kalliimpaa kuin kaupassa (ainakin hinta-laatu-kunto suhdetta kun vertaa)
* ei tule käytyä kirppareilla
* Kaveripiirissä toimii kierrätys
* Nyt on jo niin isoja lapsia että ei niille edes juuri mitään löydä

No
Voin olla rehellinen: en osta lapsille enkä itselleni kirppareilta yhtään mitään.

Ostan todella vähän vaatteita, mutta kun ostan, ostan hyvää ja laatua (Marimekkoa, Ruskovillaa tms.). En halua, että lapseni kulkevat toisten äitien lasten tekemissä lumpuissa, eli en hyväksy esim. HM:n vaatteita, en uusina, mutta en käytettyinäkään.

En myöskään halua ostaa kulahtaneita rättejä ylihintaan. Lisäksi myönnän, että kirpputorien haju ällöttää.

Omat ja lasten vaatteet lahjoitan keräyksiin. En tarvitse rahaa niistä, ottakoon ken tarvitsee.

En minä mitään hyökänny, haluan vain tietää, koska mua ihmetyttää se, että joku ei voi käyttää käytettyä... Mun yksi kaveri on samanlainen. Mutta jos on varaa ostaa kaikki uutena niin mikäs siinä, mulla ei oo todellakaan varaa kahdelle kaikkee ostaa. Ja ymmärrän, jos ei tykkää käydä kirppiksillä, mutta että mitään käytettyä ei voi ostaa (?)
Ei oo kyse siitä, että ei vois käyttää käytettyjä, mutta mulla ei yksinkertaisesti oo aikaa penkaa kirpparilla. Paljon helpompi ja nopeempi hakea kaupasta, missä vaatteet on selkeesi esillä.

Yhteistyössä