Omien lasten vanhat annan sukulaisille kiertoon, vien Kontiin tai heitän roskiin.Alkuperäinen kirjoittaja rapu:Entä te jotka ette osta käytettyä mitä teette kun jää pieneksi/ette tarvitse, heitätte roskiinko ?
Jatkanpa vielä selittelyä eli yleensä ostetaan muksuille vaatteet, kun ollaan muutenkin ostoksilla. Ne tulee nätisti siinä sivussa eli aina jos näkyy jotain tarvittavaa ja/tai mieluista, niin ostetaan. Kirpparille pitäisi ihan varta vasten lähteä, joten näin on meille helpompaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En osta. Ja syynä on, ettei ole tullut käytyä ikinä kirppareilla.
No, me ostetaan ne vaatteet uutena ja annetaan ne kiertoon, kun käyvät pieniksi.
Tyrkytän eteenpäin.Alkuperäinen kirjoittaja rapu:Entä te jotka ette osta käytettyä mitä teette kun jää pieneksi/ette tarvitse, heitätte roskiinko ?
Mä en ainakaan "hyökkää kimppuun", vaikka itse en juuri mitään uutena hankikaan. Ihmetyttää vaan , jos jonkun mielestä oma lapsi jotenkin ansaitsee parempaa (ikäänkuin toisten vanhat ois jotenkin likaisia/automaattisesti kuluneen näkösiä tms.) ja muille voi työntää vanhat rätitkin. Anteeksi kärjistäminen. En kyllä muutenkaan ymmärrä nykyään vallitsevaa kertakäyttökulttuuria: osta-osta-osta joka paikassa... aina vaan lisää UUTTA-UUTTA-UUTTA! Mihis ne vanhat sitten?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miksi pitäisi, kun kaupasta saa uusiakin?
Tää mua ihmetyttää, että mä en takerru kenenkään kirppisharrastukseen tai kirppikseltä osteluun, mutta jos kerron, että itse en osta kirpputoreilta, niin heti hyökätään kimppuun.
Ei oo kyse siitä, että ei vois käyttää käytettyjä, mutta mulla ei yksinkertaisesti oo aikaa penkaa kirpparilla. Paljon helpompi ja nopeempi hakea kaupasta, missä vaatteet on selkeesi esillä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En minä mitään hyökänny, haluan vain tietää, koska mua ihmetyttää se, että joku ei voi käyttää käytettyä... Mun yksi kaveri on samanlainen. Mutta jos on varaa ostaa kaikki uutena niin mikäs siinä, mulla ei oo todellakaan varaa kahdelle kaikkee ostaa. Ja ymmärrän, jos ei tykkää käydä kirppiksillä, mutta että mitään käytettyä ei voi ostaa (?)