Muita, jotka eivät osta lapsilleen vaatteita kirpputoreilta?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
En kauheesti mutta jinkin verran.
Täytyy vaan tietää minne menee että saa hyvää vaatetta.

Ulkomailla en jätä kirppareita väliin; niissä voi tehdä mahtavia löytöjä.
Tähän mennessä mieleenjäävimmät on ollu Roomassa Porta Portese sekä useat Wienin kirpparit.
Budapestissakin oli muistaakseni aika mahtava kirppiso

nn
kiertelen todella paljon, ihan viikottain kirppareilla mutta vain muutaman vaatteen olen ostanut, tänäänkin löysin ihan käyttämättömän bodyn, eli ostan jos todellisia löytöjä tulee vastaan! Tänään siivoilin pojan vaatekaappia ja huomasin, että olis vino pino uusia potkupukuja (äitiyspakkauksen ja muiden ostamia) jotka olisi tämän hetken kokoa, mutta kun en osaa käyttää niitä. Jotenkin body+housut on niin paljon helpompi yhdistelmä... Harmittaa kun jäävät ihan käyttämättä. Ehkä kiikutan ne pian kirpparille myyntiin...

Meillä kirppareita niin vähän että harvemmin tulee ostettua. Mutta ostan kyllä jos satun kirpputorille ja löytyy jotain ostamisen arvosta =) Esikoiselle löysin sadetakin ja kurahousut kun oli n. vuoden ikänen. Tosi siistit. Samoten talvihaalarin ostin silloin kirpparilta. Jotain muutakin vaatetta on tullut ostettua mutta olen kyllä tarkka että ovat sitten ehdottoman siistejä!

Meidän pieneks jääneet vaatteet jäävät nyt esikoiselta kuopukselle kun sattui tulemaan samaa sukupuolta. Muuten on laitettu kirpparille ( kerran tän neljän vuoden aikana ) tai annettu eteenpäin.
=)

mä oon pari vaatepakettia huutiksesta pojalle sillo ku oli pieni ni huutanu ja ne oli ihania vatteita edullisesti!! nykyää en löydä pakettia mikä kannattaisi ostaa, eli joko paketti liian kallis tai 1-3 vaatetta mitä ikinä tulis päälle laitettua lapselle... ja tytölle oon nettikirpparilt ostanu takin, oli ku uus ja just semmone H&M ihana söpöstely talvitakki jota ihailin kun kaverini osti omalleen, mut mulla ei ollut tyttöä silloin. ja se ainoa kerta kun olen kirpparilta ostanut siis ei nettipaikka niin löysin jälleen kerran semmoiset housut tytölle mitä h&m ei enää myynyt ja oli kuin uudet!!!

nykyään on paljon sitä ongelmaa MUN mielest ja omal kohal et kirppareille ei aikaa (monille kirppareille en edes mahdu/pääse tuplakärryjeni kanssa yksin) ja siel paljon ylihinnoiteltuja ja kun niin paljon on sitä huonokuntoista ja jopa roskis kamaa myynnis, et ei oikeasti jaksa lähtä joka päivä kiertää et jospa sit kerran kuus löytys edes yks vaate mikä ois kelpaava mulle...

mä oon ehkä turhan tarkka lapsieni vaatteiden suhteen sen tiedän, mut olenhan ny muutaman kerran ostanu käytettyä, et se kertoo mun kohal sen et voisin käyttää, mut kun en löydä ja ehdi ni onneks on h&m shop online :D

Alkuperäinen kirjoittaja flea:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
en osta. lasten pieneksikäyneet menee joko jollekin tutulle tai sitten yhden tutun kautta vaikka Venäjälle. mieluummin oikeasti tarvitseville kuin puoli-ilmaiseksi jollekin joka voisi vallan hyvin ostaa uudetkin. viime talvena lähti lomamatkalla matkalaukullinen vaatteita, leluja yms Afrikkaan ja varmaan lähtee seuraavan kerrankin jos sinnepäin vielä mennään.
Tuomitsetko kotimaisen kierrätyksen? Kirppiksethän on valtavan suosittuja Suomessa! Eikä kaikki puoli-ilmaista ostavat pysty ostamaan noin vain uutta. Varmaan kirppisten asiakkaat on laidasta laitaan tulotasonsa suhteen.
en tuomitse, mutta haluan valita kuitenkin miten ne vaatteet yms melkein ilmaiseksi annan pois. on eri juttu onko ihmisellä vain pari paitaa vai ostaako viidennen edullisen ihan vaan shoppailun ilosta kirppikselta.
ja minulle itselleni sopii antaa pieneksijääneet tai muuten käytöstäpoistuneet ilmaiseksi pois sen sijaan että mietin periäkö euro vai puolitoista jolla ei suurta merkitystä minulle kuitenkaan. suomessa sentään kukaan ei oikeasta alastonna kaduilla elä eikä nälkään kuole!
ja mistä tiedän suomen kirppiksellä onko se ostaja oikeasti ostamassa tarpeeseen puoli-ilmaisen vaatteen vai muuten vaan harrastaa kirppisshoppailua ja kukaties myy kohta sen rätin jossakin voittoasaaden.
Lahjoittaisitko minulle jonkun vaatteet tietämättä mikä on tulotasoni ja tarvitsenko sitä oikeasti?

vieras
En osta vaatteita kätettynä. Tälle ei ole erityistä syytä, en vaan osta. Vaikka olisikin järkevää kai. Huutonetistä olen ostanut käytetyn kävelytuolin, ja voisin ostaa jotain muutakin tuollaista kallista, pienen ajan tarpeellista tavaraa.
Käytetyn ostaminen on ekologista, siksi ihmiset; suosikaa lastenkamppeiden kierrätystä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osta vaatteita kätettynä. Tälle ei ole erityistä syytä, en vaan osta. Vaikka olisikin järkevää kai. Huutonetistä olen ostanut käytetyn kävelytuolin, ja voisin ostaa jotain muutakin tuollaista kallista, pienen ajan tarpeellista tavaraa.
Käytetyn ostaminen on ekologista, siksi ihmiset; suosikaa lastenkamppeiden kierrätystä!
Niin :whistle:

ulla
Ostan käytettynä lähes kaikki lastenvaatteet ja tarvikkeet.. Myös ne kengät ja tuttipullot mitä moni ei osta.. Tosin tutit ja tuttipullojen tutit ostan uutena.. Mä oon monesti tehny tosi hyviä löytöjä, enkä ymmärrä miks on semmosia ihmisiä jotka ei voi ostaa käytettyä

LiiSi
Alkuperäinen kirjoittaja ulla:
Ostan käytettynä lähes kaikki lastenvaatteet ja tarvikkeet.. Myös ne kengät ja tuttipullot mitä moni ei osta.. Tosin tutit ja tuttipullojen tutit ostan uutena.. Mä oon monesti tehny tosi hyviä löytöjä, enkä ymmärrä miks on semmosia ihmisiä jotka ei voi ostaa käytettyä
Oletko tullut ajatelleeksi, että jos kaikki ostais vaan kirpparilta niin sieltä loppuis tavara. Täytyyhän jonkun joskus ostaa uutenakin, että toi kierrätyshomma toimii!!!!! Itse en koskaan oo ostanu mitään käytettyä. Lapselle haluan kaiken aina uutena. Mutta laitankin ne pieneksi ja tarpeettomiksi jääneet tavarat ja vaatteet sitten kirpparille ja aina on kauppa käyny. Onhan se kierrätystä tämäkin? Parhaimmillaan. Joku saa halvalla yhdellä lapsella olleita juttuja ja saa siitä hyvän mielen. Eikö? :)

Yhteistyössä